IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 23 Nisan 2012, 03:38   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Ademoğlunun Zina Nasibi







Bir hadisde “Allah âdemoğluna zinadan nasibini yazmıştır.” denilmektedir. Bu nasip rızık gibi bir şey midir? Ayrıca gözlerin, ellerin, dillerin ve ayakların zinası ne demektir?

Soruda geçen hadisin meali şöyledir: “Hiç şüphe yok ki, Allah, âdemoğlunun zinadan nasibini yazmıştır. Buna erişecektir. Gözlerin zinası bakmak, kulakların zinası dinlemek, dilin zinası konuşmak, elin zinası tutmak, ayağın zinası da yürümektir. Kalb ise heves eder, temenni eder. Tenasül uzvu bunu tasdik eder veya yalanlar.”

Hadiste geçen konuları bir rızk gibi değerlendirmek çok isabetli görünmüyor. Burada, insanoğlunun kendi özgür iradesiyle yapacağı bir tercih sonucundan söz edilmektedir. Allah’ın ezelî ilmiyle bildiği bir yanlış tercih vakasına işaret edilmektedir. Yoksa, insanlara zorunlu olarak yaptırılan bir iş yüzünden onları suçlu saymak adalet anlayışına uygun olmaz.

Hadiste söz konusu edilen yazılım kavramı, kadere işarettir. Kader ise, ilmin bir nevidir. Buna göre, bunun anlamı şöyle olur: “Allah ezelî ilmiyle insan oğlunun kendi özgür iradesiyle zinadan bir pay alacağını bilmektedir.” İlim vasfı, zorunlu yaptırım gücü olamayan bir sıfattır. Ama Allah bu sıfatıyla neyin nasıl ve ne zaman olacağını da öyle bilir ki onda asla yanılmaz. Ve kimse de onun bu bilgisini yanılgıya çeviremez. Hadisteki kesinlik ifadesi bu gerçeğe işarettir.

Bu hadis-i şerifte sayılan elin, gözün vb. organların işlediği zinalar, aslında tam bir zina değildir. Bunlara belki, zinanın mukaddimeleri veya zinaya götüren sebepler denebilir. Farklı uzuvların zinası olarak sayılan bu fiiller de haram olmakla beraber, bunları yapanlara, fiilî zinayı işleyenlere verilen cezalar verilmez.

Herhangi bir kayıt olmadan mutlak olarak zina dediğimizde, evli olmayan yani aralarında nikâh bağı bulunmayan bir erkekle kadının cinsel ilişkiye girmesi anlaşılır. İsterse ilişkide bulunduğu kişi nişanlısı olsun, evlilik gerçekleşmediyse bu ilişki zina olur. Zinayı şu şekilde tarif edenler de olmuştur: “Dinin meşrû kabul ettiği bir akde dayanmaksızın, irâde ve ihtiyar ile yapılan haram olan bir araya gelme, yani çiftleşme. Bu cürmü işleyen erkeğe zâni, kadına da zâniye denir.”

İşte İslam hukukunda, bu tür bir yasak ilişkiye giren kimse için takdir edilen ve evli veya bekâr olmasına göre değişen ceza, ifade ettiğimiz türden zina cezasıdır.

Zina konusunda ayet-i kerimelerde şöyle buyrulur:

Zinaya yaklaşmayın. (İsrâ, 17/32)
Mü’min erkeklere söyle; gözlerini haramdan sakınsınlar! (Nûr, 24/30)
Kulak, göz ve gönül, bunların hepsi yaptıklarından sorumludur. (İsrâ, 17/36)
Allah, gözlerin hâin bakışını ve kalplerin gizlediğini bilir. (Mü’min, 40/19)

Yani zinaya giden yollar baştan kapatılır. Öyleyse, zina haram olduğu gibi zinaya sebebiyet verecek tavır ve davranışlar da haramdır. Bu âyetler, Müslümanların tam anlamıyla denetim altında sorumlu bir hayat yaşadıklarını ortaya koymaktadır. Konuyla ilgili yasak, “Mü’min erkeklere söyle; gözlerini haramdan sakınsınlar!” diye belirlenmekte; sorumluluk çerçevesi ise, “Kulak, göz ve gönül, bunların hepsi yaptıklarından sorumludur.” âyetiyle açık bir şekilde çizilmektedir.

Bütün bu açıklamalardan sonra hadisin mânası şöyle olur:

“Ademoğulunun zinadan nasibi takdir edilmiştir. Kiminin zinâsı hakiki, kimininki ise, bakılması haram olan kadına bakmak, zinaya dair konuşulanları dinlemek, yazılı veya görüntülü yayınları izlemek, yabancı bir kadına elle dokunmak veya öpmek, zina etmeye gitmek gibi mecâzî zinadır. Mecâzî zinanın bütün türleri de haramdır. Kalp veya nefis zinayı ister, ancak hakiki zinanın gerçekleşmesi üreme organına bağlıdır. O bazen uygular, bazen de bu istekleri boşa çıkarır.”

Sonuç:

Zina, büyük günahlardandır.
Fiiller, sebep oldukları sonuçlara göre hüküm alırlar. Harama aracı olan her fiil haram, vâcibe vesile olan fiiller de vâciptir.
Nâmahreme bakma, dokunma, tutma, öpme ve haram işlemek için bir yere gitme gibi gayri meşrû fiillerin hepsi yasaklanmıştır ve bunların her birine mecâzen zina denilebilir.

(Sorularla İslamiyet, 2009-12-08)




 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
ademoğlunun, nasibi, zina


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Zina Cezası (Hadd-i Zina) Kalemzede İslamiyet 0 15 Ağustos 2011 00:59
Zina yapmamak Ecrin Genel İslami Konular 0 08 Nisan 2011 21:54
SanaL ***'e Zina Cezası aŁmiηa Haber Arşivi 1 22 Mart 2011 21:16
Gözlerinize ibadetten nasibi Lady İslamiyet 0 15 Nisan 2010 16:57