IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
1Beğeni(ler)
  • 1 Post By Elysian

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 25 Mart 2014, 17:47   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Eş Seçme Yolu - İslam'da Aile Düzeni




Manevi Açıdan Noksan Kimse Hakk’ın Rahmetinden Mahrumdur

Çok önemli bir rivayette yüce İslâm Peygamberi şöyle buyurmuştur: “Nakıs kimse Allah’ın rahmetinden uzaktır.”
Şüphesiz hadiste yer alan “nakıs” (noksanlık sahibi) kimseden maksat, gözü, eli, ayağı veya bir başka bir organı eksik olarak annesinden dünyaya gelmiş kimse anlamında değildir. Aksine nakıs kimse, marifet elde etmeye, güzel ahlâkla ahlâklanmaya ve salih amelle süslenmeye teşebbüste bulunmayan, sadece yemek, uyumak, lezzet ve şehvetine teveccüh eden kimse anlamındadır.
Evet, insan bütün kemallere, gerçeklere ve hakikatlere ulaşma imkânına sahiptir ve bu konuda çaba göstermeli, büyük bir hareket içine girmeli ve hayatta olduğu müddetçe batıni, ruhsal ve fikirsel noksanlıklarını gidermeye çalışmalıdır. Durmaktan, hareketsizlikten, işleri tatil etmekten şiddetle kaçınmalıdır ki eğer noksanlıkları gidermeye çalışmazsa, tıpkı durgun su gibi kokar, bozulur ve işsiz kalırsa Hz. Mahbup’un rahmetinden kovulmuş olur.

Ne yazık ki bir grup kimse seksen yaşlarına geldikleri halde henüz akıl ve fikir açısından bir yaşındaki çocuk gibidirler. Amel ve ahlâk açısından beş yaşındaki çocuğu andırmaktadırlar. Bunlar hayat geçidinde, semavi kitaplar, peygamberlerin nübüvveti, imamların imameti, gerçek ariflerin irfanı, ilâhi filozofların hikmeti gibi manevi ihsanlardan istifade etmemişlerdir. Tıpkı hayvanlar gibi şişmanlamaya, bedenlerinin uzunluğunu, enini ve hacmini çoğaltmaya çalışmışlardır. Varlıklarının birkaç gramlık nutfesini, yemek ve içmekle şişirmiş, seksen ve doksan kiloya varmışlardır.
Bunlar varlık fidanlarını temiz bir ağaca dönüştürebilirlerdi. Kendilerinden kemaller ve hakikatler kaynağı üretebilirlerdi. Ama maddi işlerle gurura kapılarak sadece hayvansal bedenlerini imar etmeye koyulmuş ve ilk günkü gibi nakıs ve fakir kalmışlardır.
Maddi ticaret ve kazanca sahiptirler. Masa, sandalye, üzerinde çalışmaktadırlar. Malları, mülkleri eşleri ve çocukları vardır ama hepsi de nakıstır.
Nakıs oldukları için de zararlıdırlar. Her türlü günah ve isyana bulaşırlar. Diğerlerinin haklarına tecavüz ederler. Zulüm ve zorbalıktan sakınmazlar. Büyük bir utanmazlık içinde Hak Teâlâ’nın serilmiş sofrasından nasiplenirler ama Allah’ın düşmanlarıyla yani insanlarla ve cinlerden düşmanlarla tüm alanlarda işbirliği halindedirler.
Başka bir rivayette ise yedinci İmam Hz. Musa b. Cafer (a.s) şöyle buyurmuştur: “Kimin iki günü birbirine eşit olursa, şüphesiz zarar etmiştir. Kimin de iki gününün sonu, o iki gününün en kötü zamanı olursa, şüphesiz o melundur; Kim de nefsinde fazlalık hissetmezse, şüphesiz o noksanlık içindedir, Kim de noksanlığa doğru giderse, onun için ölüm hayattan daha iyidir.”[172]
Bu rivayetin bir benzeri de Şia’nın çok değerli kitaplarında hak üzere konuşan Hz. Sadık’tan (a.s) nakledilmiştir. [173]
Bir başka rivayette ise yüce İslâm Peygamberi şöyle buyurmuştur: “Tacir Allah’ın sevgilisidir.”

Şüphesiz en yüce ve en üstün ticaret faziletler ve hakikatleri elde etmek, marifetler, kemaller, insani ve ahlâki güzellikler elde etmek için de teşebbüste bulunmaktır.
Böyle bir tüccar, tıpkı Allah Resulü gibi Allah’ın sevgilisidir. Değerli ve kıymetli bir varlıktır.
Geliniz eksik kalmaktan kaçınalım. İki günümüzün birbirine eşit olmasından uzak duralım. Kemalat elde etmek hususunda kusur etmekten sakınalım. Her kim kıyamet günü manevi işler, akli gelişim, ahlâki ve ameli kemaller hususunda eksiklik içinde olursa mel’undur, kovulmuştur ve aldanmıştır. Kıyamet günü terazisi hafif gelecek ve neticede de azaba müstahak olacaktır. Her kimin de manevi ağırlığı olursa ve başka bir tabirle; iman, ahlâk ve amel açısından terazisi ağır gelirse, kurtuluş, zafer ve galibiyet ehli olacaktır. Bu hususta Kur’ân-ı Kerim’deki şu iki önemli ayete dikkat ediniz:
“Kıyamet günü tartı haktır. Tartıları ağır gelenler, işte onlar kurtuluşa erenlerdir.”[174]
“Tartıları hafif gelenler, ayetlerimize yaptıkları haksızlıklardan ötürü kendilerini mahvetmiş olanlardır.”[175]

Kemal Yolu

Merhamet sahibi Allah Kur’ân-ı Kerim’de kemal yolunu kat etmek için bütün insanlara insani ve ilâhi şartları göz önünde bulundurarak iki gerçeği elde etmeyi tavsiye etmektedir: Maddi hayat yolunu kat etmek ve manevi hayat yolunu kat etmek. Bu iki anlam mübarek Âl-i İmrân suresinin üç ayetinde beyan edilmiştir:
“Kadınlara, oğullara, kantar kantar altın ve gümüşe, nişanlı atlar ve dört ayaklı hayvanlara, ekinlere karşı aşırı sevgi beslemek insanlara güzel gösterilmiştir. Bunlar dünya hayatının nimetleridir, oysa gidilecek yerin güzeli Allah katındadır.
De ki: “Bundan (sevdiklerinizden) daha iyisini size haber vereyim mi? ” Takva sahiplerine Rablerinin katında, altlarından ırmaklar akan ve orada temelli kalacakları cennetler, tertemiz eşler ve Allah’ın rızası vardır. Allah kullarını hakkıyla görücüdür.
Onlar (takva sahipleri) “Rabbimiz! Biz şüphesiz inandık, bunun için günahlarımızı bize bağışla ve bizi ateşin azabından koru” derler. (Takva sahipleri) Sabreden, doğru olan, gönülden kulluk eden, hayra infak eden ve seher vakitlerinde bağışlanma dileyenlerdir.”[176]
Ayeti şerifede yer alan “züyyine” fiili, edebiyat açısından meçhul bir fiildir. Fiilin meçhul olarak beyan edilmesi ise belki de programın azameti ve değerini göstermek içindir. Bu açıdan söylemek gerekir ki, bu fiilin faili Hz. Haktır. O gerçekleri bütün insanlar için süslemiştir ki, kendi isteklerine oranla onlar karşısında şevkli, rağbetli, âşık ve istekli olsunlar. Bu aşk ve rağbet yoluyla evlenerek yeni bir hayat kursunlar. Mal ve çocuk elde etmeye, hayvanları kendilerine müsahhar kılmaya ve toprakları bayındır kılmaya teşebbüs etsinler. Bu yolla maddi hayattan nasibini alsınlar. Öte yandan takva, iman, dua ve ahiret azabından korku ile süslenerek, sabır, doğruluk, ibadet, infak ve istiğfar elde etmeye kalkışsınlar ki Hakk’ın cennetine, dostun rızayetine ve uhrevi temiz eşler elde etmeye ulaşsınlar.
Velhasıl, Kur’ân’daki ayeti kerimeler esasınca da kadının yaratılış zarafeti, güzel yüzü, vakarı, zati hayatı, bu varlığın latif ve cezp edici sesi, bu fevkalade varlığın işvesi ve nazı süslenmenin ve ziynetleşmenin sebeplerindendir. Zira bunlar, erkeğin şehvet ve meylini cezp etmekte, kendini erkeğe sevgili kılmakta, erkeğin eş seçimine, ortak hayat kurmaya, çocuk sahibi olmaya, ticari faaliyetlerde bulunmaya, çabalamaya, maddi hayatını temin için ekin ekmeye, ev ve aile hayatını sürdürmeye olan çok önemli aşk ve ilgisine neden olmaktadır. Bu da takva, günah ve suçtan sakınmak, iman, münacat, sabır, doğruluk, ibadet, infak, seher vakitleri mağfiret dilemek ile birlikte olursa şüphesiz dünya ve ahiret saadetine, maddi ve manevi hayrın teminine sebep olur. İnsan dünyanın lezzet verici işlerinden, ahiretin ebedi ve sayısız menfaatlerinden, hepsinden önemlisi de Hz. Ma’bud’un rızayetinden nasiplenmeye sebep olur.

İslâm’da Eş Seçmenin Yolu

Vahiy rengini ve kokusunu kaybetmiş veya baştan beri semavi olma özelliklerinden mahrum kalmış din ve ekollerdeki eş seçme yolu, İslâm’ın melekuti atmosferinde eş seçme yoluyla büyük bir farklılık içindedir.
İslâm, Müslüman erkeğe ve mümin insana istediği her kadını seçmesine izin vermemektedir. Nitekim Müslüman kadına ve mümin bayana da istediği her erkeği seçme iznini vermemektedir. Zira eş seçiminde dünya ve ahiret hayrı ve insanın bugünkü ve yarınki saadeti ve onun her türlü pislikten temiz kalması ve hayatın şeytani programlardan uzak kalması göz önünde bulundurulmuştur. Zira İslâm’da evlilik kurumunda sadece şehvet, faydalanma, bedensel ve maddi lezzetler göz önünde bulundurulmamıştır. Aksine İslâm’ın evlilik meselesindeki en büyük hedefi kadın ve erkeklerin dinini korumak, ilâhi bir ev kurmak, salih çocuklar dünyaya getirmek ve Hakk’ın rızayetini temin etmektir. Bu yüzden de bu çerçeve dâhilinde evlilik olayı, eşlilik sistemi, şer’i kadına aşk ve ilgi duyma, kadın veya erkeğin mizacının gerektirdiği ölçüde cinsel ihtiyaçları temin etmek, haklara riayet etmek, çocuk sahibi olmak, çocuk terbiye etmek, gerekli sorumlulukları üstlenmek, çalışmak, çabalamak, ev elbise, kadının ve çocuğun beslenmesini temin etmek için çalışmak Allah’a ibadet olarak tanınmıştır. İnsanın bu konuda attığı her adımın büyük bir sevabı ve sayısız ecri vardır.
İşte bu yüzden İslâm’ın, eşlerin denkliliği meselesindeki ısrar mucizesi açıklığa kavuşmaktadır. İnsan, İslâm'da söz konusu edilen ilâhi şartlar karşısında bütün varlığıyla teslimiyete zorlanmaktadır. Zira eğer o ilâhi ve manevi şartlar mülahaza edilmezse, hayatın her tarafından kötülük ve fitne yağar, ev atmosferi azap, sıkıntı, dert, mihnet, üzüntü ve hüzün dolu bir atmosfere dönüşür. Sonuçta da iş boşanmaya, ayrılmaya, sürekli acılara veya eğer kapasite de yoksa delirmeye ve intihara kadar yol açmaktadır.
Marifet elde ederek fikir ve akıl rüştüne, iman, ahlâk ve takva elde ederek kemallerine yardımda bulunmayan kadından sakınmak gerekir. Böyle bir kadınla evlenmekten uzak durmak icap eder. Allah’a ibadetten, ahlâktan, takvadan, tevhidten ve ibadetten uzak bir ailede dünyaya gelmiş bir kadın erkek için sadece bir fitne, fesat ve yok olma sebebi olacaktır.
Bu konuda İmam Bakır’ın (a.s) buyurduğu çok önemli ve fevkalade bir hadis nakledilmiştir: “Allah Resulü bir takım kadınların yanından geçerken onların yanında durarak şöyle dedi: “Sizin gibi, akıl sahiplerinin aklını elinden alan aklı ve dini noksan bir topluluk görmedim. Ben azabınızın diğer cehennem ehlinin azabından daha çok olduğunu gördüm. Ben sizlere imanı kemale erdirerek marifet elde ederek ve güzelliklerle süslenerek Hak Teâlâ’ya yakınlaşmaya çalışmanızı tavsiye ediyorum.”[177]
İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: “Mümin için en galip düşman, kötü eştir.”[178]
Başka bir rivayette ise şöyle yer almıştır: “Aziz ve celil olan Allah’a ilk olarak şu altı sıfatla isyan edilmiştir: Dünya sevgisi, riyaset sevgisi, uyku sevgisi, kadın sevgisi, yiyecek sevgisi ve rahatlık sevgisi”[179]
O halde kendinizi, eş seçiminde İslâm'ın ilan ettiği ve bendenizin de şartlarını rivayetler yoluyla beyan edeceğim şartlara bağlı kılınız ve sizler için eş seçiminde sadece güzellik kadınla evlenme aşkı, kadının mal ve servetine göz dikmek olmamalıdır.
Allah Resulü şöyle buyurmuştur: “Kadını mal ve güzelliği için seçmeyiniz. Zira malı insanın taşkınlığına, cemali ve güzelliği ise helake sebep olur. Evlilik hususunda kadının din ve imanını göz önünde bulundurunuz.”[180]
Allah Resulü (s.a.a) bir rivayette de şöyle buyurmuştur: “Eğer uğursuzluk bir şeyde olursa, kadınlarda olur.”[181]
Evet, marifet, iman, ahlâk, güzel davranma, vakar ve yücelik sahibi olmayan bir kadın, eşinin hayatının helak olmasına neden olur.

Hakeza Allah Resulü şöyle buyurmuştur: “En kötü şey, kötülük sahibi olan kadındır.”[182]
İlginç Bir Hikâye
Ebu’l-Futuh-i Razi’nin tefsirinde şöyle yer almıştır: “Genç birisi mescidin minaresine çıkarak ezan okuyordu. Bir gün ezan okurken mescidin etrafındaki evlere baktı; İslâm’ın, insanın maslahatı ve fitnelerden korunması için haram kıldığı bir bakıştı bu.
Aniden gözleri bir evdeki güzel görünümlü, çekici bir kadına ilişti, ona ilgi duydu, ezanı okuduktan sonra o evin kapısını çaldı. Ev sahibi kapıyı açtı ve o genç ona şöyle dedi: “Eğer evlendirecek kızınız varsa ben ona talibim.” Ev sahibi şöyle dedi: “Biz Aşuri mezhebindeniz. Eğer bizim mezhebimizi seçecek olursan ben de kızımı seninle evlendirmek hususunda hiç bir engel görmüyorum.”
Gözlerini kadının gözlerine dikmiş ve denk olma ilkesinden yüz çevirmiş olan bu genç, evlilik hususunda göz, şehvet, cemal ve güzelliği aracı kılmıştı. Kızın babasının ortaya koyduğu bu şartı kabul etti, İslâm’dan yüz çevirdi ve şirke yöneldi. Kıza nikâh kıyıldığı gün, evin merdivenlerinden yuvarlanarak baş aşağı yere düştü ve ebedi olarak helak oldu.
Eş Seçiminde İnsani ve İslâmi Şartlar
Aziz aileler, kız ve erkek çocuklarını evlendirmeden önce, o ikisinin birbirini görmesi için ortam sağlamalıdırlar. Bu konuda nikâh kıymak ve mahremiyet icat etmek de gerekli değildir. Bu İslâm'ın izin verdiği bir gerçektir ve İslâmi fıkıhta bunu sakıncalı görmemektedir. Bu görüşmek her ikisi için de zaruridir. Böylece birbirini görerek zahiri ayıp ve kemalleri anlasınlar, sonra da karar almaya teşebbüste bulunsunlar. Ayrıca evlilik sonrası reddetme, kınama, bahane peşinde koşma yolu kapanmış olsun. Elbette bu görüşmede evlilik niyeti, beğenip beğenmeme maksadı olmalıdır. Böylece program atmosferi Hakk’a isyandan temiz kalmış olsun. Bu konuda nakledilen şu rivayete teveccüh ediniz:

Peygamber (s.a.a) bir kadınla evlenen Muğire b. Şube’ye şöyle buyurdu: “Eğer önceden onu görmüş olsaydın aranızdaki uyum ve uzlaşma daha çok olurdu.”[183]
Muhammed b. Müslim şöyle diyor: “İmam Bakır’a (a.s) bir erkeğin evlenmek istediği kadına bakması hususunu sordum, şöyle buyurdu: “Evet bakabilir. Çünkü onu en ağır kıymetle almaktadır; neden görme hakkına sahip olmasın? ”[184]
Hasan Sırri şöyle diyor: “İmam Sadık’a (a.s) şöyle arz ettim: “Erkek için evlenmeden önce kadının bedenine, arkasına ve yüzüne bakması caiz midir? ” İmam şöyle buyurdu: “Evet sakıncası yoktur. Kadını önden veya arkasından görebilir.”[185]
Bir şahıs altıncı İmam’a şöyle buyurdu: “Erkeğin evlenmek istediği kadının saçlarına ve güzelliklerine bakması caiz midir? ” İmam şöyle buyurdu: “Lezzet alma kastı olmadıkça bunun sakıncası yoktur.”
Başka bir rivayette ise “Erkeğin bakması için kadının ayağa kalkması caiz midir? ” diye sorulunca İmam şöyle buyurmuştur: “Evet, o zaman ince bir elbise giymesinin bile sakıncası yoktur.”[186]
Resulullah (s.a.a) bir kadını isteyen sahabesine şöyle buyurmuştur: “Yüzüne ve ellerine bak.”[187]
Bu ve benzeri rivayetler şunu söylemek istemektedir: Eğer bir kimse bir eş seçmek istiyorsa, ailesi, ahlâkı ve imanı hakkında gerekli incelemeleri yaptıktan sonra onun bedensel özelliklerinden haberdar olmak için de saçına, kıyafetine, güzelliğine, boyuna, endamına bakabilir. Böylece kadının vücudunda bir noksanlığın, ondan soğumasına ve tefrika çıkmasına neden olacak bir hususun olup olmadığını görmüş olur. Ama ev ev dolaşıp halkın namusunu tek tek gözden geçirmesi, hepsine dikkatle bakması ve istediği takdirde de onlar arasından birini seçmesi anlamında değildir bu.”[188]

2– Bir kadını beğendiğiniz ve onunla evlenmeye istekli olduğunuz takdirde kadının güzelliği, kemal, cemal, sevimlilik ve nazlılığı ile birlikte onunla evlilikteki niyetiniz Allah için olmalıdır. Hz. Hakk’ın emirlerini yerine getirmek, ilâhi peygamberin, özellikle de İslâm’ın yüce Peygamberi’nin sünnetini icra etmek için adım atmak gerekir.
Bu konuda, yani evliliğe teşebbüste bulunma hususunda Hz. Peygamber‘den (s.a.a) Hakk’ın hoşnutluğunu celp etme ve Allah’a yakınlık niyeti içinde olanın gerekliliğini ifade eden çok önemli şu hadis nakledilmiştir: “Her kim Allah için evlenir ve Allah için evlendirirse, Allah’ın velayetine müstahak olur.”[189]
Evet, böylesine faziletli insanlar şu ayet-i şerifenin mazharı konumundadırlar: “Allah iman edenlerin velisidir. Onları karanlıklardan aydınlığa çıkarır.”[190]
Allah insanın eş ve çocuk sahibi olmasını sevmektedir. Bu yüzden de yaşlılık çağında Zekeriya’ya Yahya’yı, İbrahim’e de İsmail’i inayet buyurmuştur. Kitabının bir ayetinde ise tertemiz Peygamberi’ne şöyle buyurmuştur: “Senden önce de elçiler gönderdik ve onlar için eşler ve soy karar kıldık.”[191]

3- Evlilik işinde acele etmek doğru değildir. İslâmi öğretilerde de yer aldığına göre acele etmek şeytanın işidir. Eş seçmek hususunda dikkat edilmeli, vakit harcanmalı, meşverette bulunulmalı ve karşı tarafın ailesi hakkında gerekli bilgi alınmalıdır. Bu konuda iki tarafa da zarar verilmemeli, ruhsal darbeye neden olunmamalıdır.
İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: “Şüphesiz kadın bir gerdanlık gibidir. O halde boynuna neyi taktığına dikkat et.”[192]
4- Allah Resulü’nden (s.a.a) ve temiz Ehl-i Beyti’nden değerli Şia’nın değerli kaynaklarında yer aldığına göre mümin erkeğe ve Müslüman gence layık olan bir kadının taşıması gereken özellikler büyük bir zarafet ve tam bir dikkatle beyan edilmiştir. Nitekim Allah Resulü (s.a.a) şöyle buyurmuştur: “Sizden biri bir kadınla evlenmek istediğinde, (kendisini göremediği takdirde) yüzü hakkında araştırmada bulunduğu gibi saçı hakkında da araştırmada bulunsun. Zira şüphesiz saç iki güzellikten biridir.”[193]

5–13- Cabir b. Abdullah Ensari şöyle diyor: Allah Resulü (s.a.a) ile oturmuştuk; kadınlar ve onlardan bazısının diğer bazısından üstün oluşu hakkında konuşuyorduk. Allah Resulü (s.a.a) şöyle buyurdu : “Ben bu konuda sizlere konuşayım mı? ” Biz: “Evet” diye arz ettik.” Peygamber şöyle buyurdu: “Kadınlarınızın en iyisi çocuk doğuran, merhametli olan, iffetten nasibi bulunan, ailesi nezdinde değerli ve saygın olan, eşinin karşısında mütevazı bulunandır. Hakeza eşi için süslenen, diğerlerine karşı vakarlı ve itinasız gözüken, eşinin sözünü dinleyen, ona itaat eden, halvet ettiğinde onun iradesine teslim olan ve aşağılık erkekler gibi olmayandır.”[194]

14- 18- Müminlerin Emiri şöyle buyurmuştur: “Kadınlarınızın en hayırlısı beş çeşittir.” Kendisine: “Onlar kimlerdir? ” diye sorulunca şöyle buyurdular: “Kolaylaştırıcı huyu olan, yumuşak huylu, uyumlu olan, eşi sinirlendiğinde onu hoşnut etmedikçe uyumayan ve kocasının gıyabında haysiyetini koruyan kadındır. Bu kadın Hak için amel edenlerdendir ve Rabbinin lütfünden ümitsiz olmaz.”[195]
19- İmam Bakır (a.s) şöyle buyurmuştur: “Bir şahıs Allah Resulü’ne (s.a.a) gelerek evlilik meselesi hakkında kendisi ile istişarede bulundu. Bunun üzerine Allah Resulü (s.a.a) şöyle buyurdu: “Evet, evlen; ama dindar bir kadınla evlen ki Allah sana hayır versin. Layık bir kadın kendisine ulaşılması mümkün olmayan a’sem bir karga gibidir.” Kendisine, “a’sem karga nedir? ” diye sorulunca şöyle buyurdular: “Bir ayağı beyaz olan kargadır.”[196]
20–21- İbrahim Kerhi şöyle diyor: “İmam Sadık’a (a.s) şöyle arz ettim: “Eşim vefat etti. O çok uyumlu bir kadındı. Şimdi yeniden evlenmek istiyorum.” İmam şöyle buyurdu: “Kendini nereye bıraktığına, malına kimi ortak kıldığına, dininden, sırrından ve emanetinden kimi haberdar ettiğine dikkat et. Eğer evlenmek zorunda isen hayırla anılan ve güzel ahlâklı bir bakire bul.”[197]
22- Allah Resulü (s.a.a) şöyle buyurmuştur: “Şüphesiz Müslüman’ın durumunu düzelten ilâhi takdirlerden biri de eşi kendisine baktığında sevinen gıyabında haysiyetini koruyan, huzurunda da emrine itaat eden kadındır.”[198]
23- Allah Resulü (s.a.a) şöyle buyurmuştur: “Ümmetimin kadınlarından en üstünü yüz açısından en güzel ve mehriyesi en az olandır.”[199]

24- Müminlerin Emiri’nden (a.s) Allah Resulü’nün (s.a.a) şöyle buyurduğu nakledilmiştir: “Bana kadınlar için hangi şeyin daha hayırlı olduğunu söyleyin.” Fatıma (a.s) şöyle cevap verdi: “Hiçbir erkeği görmemesi ve hiçbir erkeğin de onu görmemesidir.” Peygamber (s.a.a) bu cevaptan hoşlanarak ve şöyle buyurdu: “Şüphesiz Fatıma benden bir parçadır.”[200]
25–26- İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: “Kadınlarınızın en hayırlısı; kendisinde ihsanda bulunulduğunda şükreden ve esirgendiğinde ise razı olandır.”[201]
27–30- Altıncı İmam (a.s) şöyle buyurmuştu: “Kadınlarınızın en hayırlısı güzel kokan, güzel pişiren, yerli yerinde harcayan, yerli yerinde esirgeyendir. Böyle bir kadın Hakk’ın işçilerinden biridir ve Hakk’ın işçisi ise ümitsiz olmaz ve pişmanlık duymaz.”[202]
31- Allah Resulü (s.a.a) şöyle buyurmuştur: “Kadınların bereket açısından en üstünü geçim açısından en az olanıdır.”[203]
32–34- Müminlerin Emiri Ali (a.s) şöyle buyurmuştur: “Kadınların en hayırlı hasletleri erkeklerin en kötü hasletleridir: Kibir, korkaklık, cimrilik. Eğer kadın kibir ehli olursa eşinden başkasına teslim olmaz. Eğer cimri olursa, kendisinin ve eşinin malını korur. Eğer korkak olursa, her türlü olay karşısında korkar, kendisini korumaya çalışır ve neticede de başkalarının tuzağına düşmez.”[204]

35–38- Allah Resulü (s.a.a) şöyle buyurmuştur: “Bakire kızlarla evleniniz; şüphesiz bakirelerin ağzı daha tatlı, rahimleri daha toplu, öğrenmeleri daha hızlı ve sevgileri daha kalıcıdır.”[205]
39–40- İmam Sadık (a.s) şöyle buyurmuştur: “Kadınlarınızın en hayırlısı eşiyle halvet ettiğinde onun için süslenen ve hayâ perdesini kenara itendir. Giyindiği zaman da hayâ örtüsünü giyinendir.”[206]
İşte bunlar Müslüman bir kadında ve mümin kızlarda bulunulması gereken özelliklerdir. Mümin ve Müslüman değerli gençler, evlilik için hazırlık içinde olduklarında, ayrıntıları bir kenara itildiğinde kırk tane olduğu belirtilen bu özellikleri araştırmalıdırlar. Nitekim bir kızda bu sıfatları yeterince buldukları takdirde onu kendisine eş ve çocuklarına anne olarak seçmelidirler. Elbette bu hususta gereksiz zorluklar çıkarmamak ve seçim hususunda vesveseye kapılmamak gerekir. Zira vesvese ve zorluk çıkarmak işi zorlaştırmakta ve evlilik ortamını çıkmaza sokmaktadır.

(İslam'da Aile Düzeni Üstad Hüseyin Ensariyan)

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet odaları Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
aile, düzeni, , secme, yolu, İslamda


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
İslam Aile Düzeninde Sağlık Elysian Genel İslami Konular 0 25 Mart 2014 15:10
Kadının Eşini Seçme Hakkı ve İslam Swat İslamiyet 0 08 Şubat 2012 21:00
İslâm’ı doğru anlamanın yolu nedir? Kalemzede İslamiyet 0 09 Ağustos 2011 12:43
İngiliz kızların İslam'ı seçme nedenleri Feronia IF Ekstra 0 31 Mayıs 2010 16:28
Kadının Eşini Seçme Hakkı ve İslam PopSy İslamiyet 1 10 Mart 2009 06:12