IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Konuyu Değerlendir Stil
Alt 20 Ocak 2011, 19:30   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Çocuk Neyi Öğrenir




Eğer bir çocuk kınanarak yaşarsa suçlamayı öğrenir.

Eğer bir çocuk düşmanca davranışlar içinde yaşarsa kavga etmeyi öğrenir.


Eğer bir çocuk alay edilerek yaşarsa sıkılganlığı öğrenir.

Eğer bir çocuk utanç içinde yaşarsa suçluluk duymayı öğrenir.

Eğer bir çocuk hoşgörüyle yaşarsa sabırlı olmayı öğrenir.

Eğer bir çocuk teşvik edilerek yaşarsa güvenmeyi öğrenir.

Eğer bir çocuk değer verilerek yaşarsa saygı duymayı öğrenir.

Eğer bir çocuk eşitlik ortamında yaşarsa adaleti öğrenir.

Eğer bir çocuk güven duygusu içinde yaşarsa inanmayı öğrenir.

Eğer bir çocuk beğenilerek yaşarsa kendisinden hoşlanmayı öğrenir.

Eğer bir çocuk kabul ve dostluk içinde yaşarsa dünyada sevgi aramayı öğrenir.

Eğer bir çocuk düşmanlıklar içinde büyürse saldırganlığı öğrenir.

Eğer bir çocuk sevgi içinde büyürse güvenmeyi öğrenir.

Çocuk ailenin, aile de toplumun ürünüdür; çocuk yaşadığını öğrenir.

Çocuklar sadece fiziksel olarak büyümekle kalmaz, aynı zamanda zihinsel gelişim de gösterirler. Beynin gelişimi sonucunda, çocukta giderek artan bir öğrenme, anımsama ve yargılama yeteneği oluşmaktadır.Aynı zamanda gelişme, bu yaşlardaki çocuklar için bir bireyselleşme sürecidir. Çocuğun gelişimi motor, zihinsel, sosyal gelişim ve dil-duygusal gelişim olarak 4 ana açıdan takip edilmektedir.
Tüm bu süreçlerde gelişim hızı çocuğun yaşına bağlı olarak değişmektedir.
Okul Öncesi Dönemi (3-6 Yaş)

3 yaşından itibaren oyun çağına giren çocuğun, motor becerileri gelişmektedir ve sayı sayma, şarkı öğrenme, çevresindekiler hakkında soru sorma gibi zihinsel yetenekleri de paralel olarak ilerlemektedir. Üç yaşındaki bir çocuk artık çevresinde kendisinden bağımsız bir dünyanın var olduğunu ve kendisinin de o dünya içinde bir birey olduğunu bilmektedir.
Koşarken ve büyük oyuncakları iterken önüne çıkan engelleri aşabilir, üç tekerlekli bisiklete binebilir. Tek başına kısmen de olsa giyinebilir. Bildiği kelime sayısı yaklaşık 1000'e ulaşmıştır. Kendi kendine yemek yiyebilir, ayrıca uyku ve temizlik alışkanlıklarını büyük ölçüde kazanmıştır.
3 yaşındaki çocuğun konuşması ve kurduğu cümleler daha gramatik hale gelmiştir. Dil, hareket ve toplumsal gelişim yönünden, büyük ilerleme gösterir, zengin bir hayal gücüne sahiptir. Yetişkinlerin giysilerini giymek, davranışlarını taklit etmek, ev işlerine yardım etmek hoşuna gider. Küçük kısa hikayeler dinlemeyi sever.
Çocuk 4 yaşına geldiğinde artık isteklerinin heran yerine getirilemeyeceğini anlamaya başlar. Dış dünyanın kurallarını öğrenmektedir, tıpkı kendisi gibi başkalarının da hakları olduğunu görür. Bunun en iyi örneklerinden biri sıra beklemeyi öğrenmesidir.
Artık eskisine oranla daha uyumlu davranmakta ve hareketlerini daha kolay kontrol etmektedir. Oyun arkadaşlarını seçer. Rahatça koşar, zıplar, elini ve parmaklarını kullanır. Kağıt, kalem, fırça ve boyaları eskisine oranla daha ustalıkla kullanmaktadır. Sürekli sorular sorar ve açıklamaları dikkatle takip eder. Son derece açık sözlüdür, düşünceleri somuttur.
5 yaşındayken çocuk çevresine ait yeni keşiflerde bulunmaya başlar, yetişkin desteğine daha az ihtiyaç duyar. Kaslarının kontrolü gelişmiştir. Hep konuşmak ister. Yetişkinler gibi uzun cümleler kurmaya çalışır. Olayları ve masalların sırasını bozmadan anlatır. Oyunlarında öğretmen, otobüs şoförü, anne-baba, doktor olur. Genellikle canlı, neşeli ve hareketli bir görünüm içindedir. Bu yaşta motor dengenin, düşüncenin, toplumla olan ilişkilerin daha da arttığı görülür.
6 yaşına geldiğinde el işlerinde daha beceriklidir. Kesip yapıştırır, resim yapar, tüm araç ve gereçleri iyi kullanır. Oyunlarda ve ilgi alanlarında kız ve erkek çocukları arasında farklılıklar gözlenir. Bir çok hayali role girer. Grup oyunlarından çok hoşlanır. Bazı sorumluluklar yüklenir, söylenenleri dikkatle dinler. Kendisiyle gerçek nitelikte eğitim uygulamaları yapılacak döneme gelmiştir.

Son Çocukluk Dönemi
İlkokul döneminde fiziksel büyüme ve gelişme yavaş olmasına rağmen kas dokusu gelişimi oldukça hızlıdır. Bu yüzden kaslarla iskeletin birbirine uyuşması sırasında büyüme ağrıları yaşanır. Çocukta büyük kas becerilerinin yanı sıra, küçük kas becerilerinde de yaşla artan düzenli ve sürekli gelişme ile olgunlaşma söz konusudur.
Çocuğun zihinsel ve sosyal becerileri, hayal kurma, canlandırma ve espri yetenekleri gelişir. Bu dönem çocuğu sürekli canlı ve hareketlidir.
İlkokul birinci sınıfta yazı yazmayı öğrenir, el yazısını ise ancak ikinci sınıfta yazmaya başlayabilir. Konuşmasında, kullandığı kelimelerde belirgin gelişmeler olur, sözcük dağarcığı genişler. İlkokulu bitiren bir çocuğun 50. 000 civarında sözcük bildiği varsayılmaktadır. Bu dönemde niçin, ne, nasıl sorularını oldukça sık sorar. Şekil, boyut, uzaklık, sayı, zaman kavramları gelişir. 8-9 yaşından önce çocuk kuralların nedenini, anlamadan ya da farkında olmadan ailesinden, çevreden öğrenmektedir; ancak 9-10 yaşından itibaren gerçek nedenlerini ve anlamlarını fark etmeye başlar. Akran grupları 6-12 yaş döneminde gelişir ve çocukların sosyalleşmesinde önemli rol oynar.

Ergenlik Dönemi
10-12 yaşlar arası önergenlik (buluğ öncesi), 12-15 yaşlar arası ergenlik (buluğ), 15-17 yaşlar arası ise delikanlılık dönemi olarak tanımlanabilir.
Ergenlik döneminde kız ve erkek çocukta cinsiyetle ilgili iç salgı bezleri işleve başlar ve böylece kadın ve erkek olmakla ilgili bedensel değişiklikler hızlanır. Bedensel gelişmeyle birlikte ruhsal ve toplumsal gelişme de yaşanarak cinsel kimlik kazanılır.
Gençlik çağının başında hızla ilerlemekte olan bedensel değişim ve gelişim zamanla yavaşlar ve durur. Bunu ruhsal ve toplumsal değişim izler. Gençlik döneminin başlangıcı ruhsal bakımdan duyguların egemen olduğu çelişkili düşüncelerin ve davranışların bulunduğu bir geçiş dönemidir. Bazı gençler bu dönemi rahatlıkla atlatabilirken, bazıları sıkıntı çekebilir. Genç bilinçli ve bilinçsiz olarak kişiliğini oluşturmakta, özgürlüğünü ve sorumluluğunu sağlam temeller üzerine oturtmaktadır.

Çocuğun ilk arkadasi annesidir. anne içinde çocuk dünyaya ikinci bir kez tekrar saflığın gözü ile bakabilmek, onun gözleri ile hayata tekrar çocuk gözü ile bakabilmek ve yeniden büyüyebilmek için ikinci bir şanstır. Bu anlamda tekrar mutluluğu yakalayabilme şansıdır. Yapılan istatistik ve araştırmalar mutluluğun en önemli anahtarlarından birinin tekrar çocuklaşabilmemizi, pazarlıksız masumiyeti ve saflığı yakalayabilmemizi sağlayan çocuklarımız olduğunu ortaya koymektır. Çocuk bunun ötesinde anneye daha önce hiç yaşamadığı türden bir sevgi yepyeni keşfedilmemiş bir duygunun ve bu duygunun yarattığı mutluluğun kapılarını açar. Onun yumuşaklığını hissetiği anda annenin yaşama sevincine bir halka daha etkilenir.

ÇOCUK GELİŞİMİ VE OYUN

Çocuğun kelime haznesi gelişimi ve psikolojik gelişimi açısından doğduğu andan itibaren konuşmak gerekir. Çocuk ses tonuna karşı duyarlıdır ve algılamalar doğuştan itibaren başlar. Bu algılama mana çıkarma değil duyum alma anlamındadır. Yavaş yavaş anlam çıkarma ve takibinde anlamlı ve bilinçli ifade etme gelişir. Çocuk ufak yaşlarda kendi kendine oynar ve konuşur, daha sonraki yaşlarda grup oyunlarına başlanır.

1.Yaş çocuğu: Ses çıkaran yumuşak köşesiz boyasız objelerle ilgilenir. ( Ses çıkaran civciv, ayıcık, kuş, buruşturulabilen ayıcık.

2.Yaş çocuğu: Kutular, üstüste konulabilen karmaşık olmayan basit legolar, içiçe geçirme üstüste koyma yerine yerleştirme yapabileceği objelerle ilgilenir.

3. Yaş çocuğu: Çizgi film kahramanlarına karşı merak uyanmıştır. Kahramanları sembolize eden oyuncaklar veya onların kullandığı türden eşyalar ilgisini çeker. Daha karmaşık yapbozlar, bilgisini geliştirecek türden konulu kurgulanacak legolar ( Bahçe içinde ev, hayvan, göl v.s.) bir manzaranın aynısının puzzle olarak oluşturulması vs...

4.Yaş çocuğu: Resim yapmaya özellikle seramik çalışmaları, hamurdan renkli killerden objeler yapmaya teşvik etmek, yapılan çalışmalardada yer almak ve çalışma sürecini paylaşmak mesela sen tabak yap, ben de kiraz yapayım gibi yaklaşımlarda bulunup bitirincede aferin ne kadar kabiliyetlisin demek bir anlamda onu onere etmek çok önemlidir. Okul öncesi içine girdiği ortamlara ve bu ortamların standartlarına bağlı olarak ilgi ve gelişim kulvarları çeşitlenmeye başlar.

5.Yaş çocuğu: Okul öncesi eğitim dönemidir ve önemli olan nokta bu yaş çocuğun hala oyun çocuğu kabul ederek eğitilmesidir. Yine resim, seramik gibi aktivitelerin yanısıra artık daha sofistike el becerilerini devreye sokabileceği oyma kesme, yapıştırma, kolaj çalışmaları devreye girer. Grup oyunları başlar. Sek sek, saklambaç, top oyunlarından yaşına uygun olanlar vs. gündeme gelir.

6.Yaş çocuğu: Daha gelişmiş top oyunları, değişik zeka oyunları, grup ile oynanabilecek hafıza ve zeka oyunları, koşmaca, yakalamaca.
Çocuğun gelişiminde bütün bu oyunlarında gerçekleşmesinde amaç 24 saat çocukla ilgilenmek ve yanında olmak değildir. Önemli olan çocuğun sadece kendisine ait ve annesinde kendisiyle ilgilendiği ve konsantre olduğu zaman parçasını bilmesi ve bundan yararlanmasıdır. Şöyle ki işten gelen annenin bütün işleri dışında çocuğa özel olarak onun istediği herhangi bir aktivite veya faaliyeti beraber paylaşabileceği yada çocuğun yaptıklarını seyredebileceği bir zaman dilimi ayırması gereklidir. Burada önemli olan kilit nokta çocuğun kendisi ile ilgilenildiğini hissetmesi yani ilgi doyumunu yakalayabilmesidir.
Çocuk Yaşadığını Öğrenir
Eğer bir çocuk sürekli eleştirilmişse, kınama ve ayıplanmayı öğrenir.
Eğer bir çocuk kin ortamında büyümüşse, kavga etmeyi öğrenir.
Eğer bir çocuk alay edip aşağılanırsa, sıkılıp utanmayı öğrenir.
Eğer bir çocuk devamlı utanç duygusuyla büyütülmüşse, kendini suçlamayı öğrenir.
Eğer bir çocuk hoş görüyle yetiştirilmişse, SABIRLI olmayı öğrenir.
Eğer bir çocuk desteklenip yüreklendirilmişse, kendine GÜVEN duymayı öğrenir.
Eğer bir çocuk övülmüşse ve beğenilmişse, TAKDİR etmeyi öğrenir.
Eğer bir çocuk hakkına saygı gösterilerek büyütülmüşse, ADİL olmayı öğrenir.
Eğer bir çocuk güven ortamı içinde yetiştirilmişse, İNANÇLI olmayı öğrenir.
Eğer bir çocuk kabul ve onay görmüşse, kendini SEVMEYİ öğrenir.
Eğer bir çocuk aile içinde dostluk ve arkadaşlık görmüşse,

Bu Dünyada MUTLU olmayı Öğrenir...

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Alt 20 Ocak 2011, 23:34   #2
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Çocuk Neyi Öğrenir




Benim alanım, teşekkürler.. :)

__________________
Kimsenin fark edemeyeceği detayları görmeyi çok severim. ❣
 
Alıntı ile Cevapla

Cevapla

Etiketler
cocuk, neyi, öğrenir


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Var
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Var
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Çocuk Ne Yaşıyorsa Onu Öğrenir Lcia Aile Evlilik ve Çocuklar 0 24 Kasım 2014 19:27
Hangi Burç Neyi Önemser Neyi önemsersiniz ? Amelia Burçlar, Fallar ve Kehanetler 0 23 Mart 2014 21:23
Çocuk hangi yaşta neyi oynamalı Zen Aile Evlilik ve Çocuklar 0 09 Kasım 2012 13:29
Dayak Yiyen Çocuk Dayak Atmayı Öğrenir Liaaa Aile Evlilik ve Çocuklar 0 30 Ekim 2012 15:38
çocuk cinsellikte neyi merak eder Lucifer Ruh Sağlığı 0 21 Ocak 2012 01:30