IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 27 Ocak 2011, 22:56   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
''Tenim Kokmaz'' Deyip, 100 Milyon Euroluk Deodorant Sıkıyoruz.







Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.



Dünyada kişisel bakım ürünleri pazarının 250 milyar euro olduğunu belirten Eczacıbaşı-Beiersdorf Kozmetik Ürünler Genel Müdürü Hakan Uyanık, bu pazarın Batı Avrupa'da 44 milyar euro, Kuzey Amerika'da ise 28.5 milyar euro olduğunu söyledi. Türkiye'de kişisel bakım ürünleri pazarının 1.7 milyar euroya ulaştığını dile getiren Uyanık, 'Buna yaptığımız harcama ile dünyada 23'ncü sırada yer alıyoruz. Bu pazar Arjantin'de 1.8, Polonya'da ise 2.3 milyar euro. Onların bile gerisindeyiz' dedi.

LÜKS DEĞİL İHTİYAÇ


Şampuan pazarının 300 milyon euro, cilt bakımının 240 milyon euro renkli kozmetiğin ise 150 milyon euro olmasına karşın, deodorantın büyüklüğünün sadece 90-100 milyon euro olduğuna dikkat çeken Uyanık, şöyle konuştu: 'Türkiye'de kişi başına yılda sadece yarım şişe deodorant tüketiliyor. Genel olarak gözlemlediğimiz 'Benim tenim kokmaz' görüşü, pazarın büyümesi önündeki en büyük engel. Bu nedenle deodorant 'mevsimsel' bir ürün olarak algılanıyor. Sadece yaz aylarında ve ağırlıklı kadınlar tarafından tüketiliyor. Kışa göre yazın deodorant kullanımı yüzde 30-40 artıyor. Ne yazık ki tüketicilerin çoğunluğu bunun bir ihtiyaç olduğunun bilincinde değil...
KRİZDE TÜKETİM ARTIYOR

Devlet kademesinde ise 'deodorant' hâlâ ihtiyaç değil bir lüks. Yüzde 20 olan ÖTV oranının indirilmesi konusunda defalarca Maliye Bakanlığı ile görüştüklerini belirten Uyanık: Bu konudaki çabalarımız ne yazıkki sonuçsuz kaldı. Kişisel bakım ürünlerine Türkler yılda ortalama 24 euro harcıyor. Bu rakamın içinde, şampuan, tıraş bıçağı ve kremi, sabun yer alıyor. Sektör ilk 6 ay itibarıyla yüzde 8-9 büyüdü. Kriz dönemlerinde kişisel bakım ürünleri pazarının daraldığı söylenir. Ama bu daralma otomobil ve gayrimenkul sektörlerinde olduğu gibi bir anda olmaz. Aksine, tüketiciler, bu tür ürünleri alamadıkları için, onun yerine kişisel bakım ürünlerine yönelirler.

En büyük rekabet market rafında Kişisel bakım pazarında 8 büyük oyuncu 20'nin üzerinde markayla faaliyet gösteriyor: Eczacıbaşı-Beiersdorf, Loreal, Unilever, P&G, Evyap, Kopaş, Henkel ve Colgate. Şampuanda P&G ve Unilever, sabunda Evyap ve Colgate, deodorantta ise Eczacıbaşı pazarın büyükleri. Ürünlerin yüzde 60-70'i market zincirlerinde tüketiciyle buluştuğu için firmaların en büyük rekabet sahası market rafları...



 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
100, deodorant, deyip, euroluk, kokmaz, milyon, sıkıyoruz, tenim


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Schumi ile 21 milyon euroluk anlaşma MySpace Diğer Spor Branşları 0 02 Eylül 2013 20:26
2.2 milyon euroluk Pagani devrimi! - 790 BEYGİR GÜÇ ! Sevda Otomobil Haberleri 2 28 Haziran 2013 19:01