IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

1Beğeni(ler)
  • 1 Post By Noyan

 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 16 Ocak 2012, 22:46   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Yerli otomobil için düğmeye basıldı




Koç, İtalyan Fiat'ın teknolojik desteğiyle Bursa'da yerli otomobil üretmek için düğmeye bastı.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.







Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.



Fiat'ın mevcut modellerinden yola çıkılarak geliştirilecek aracın, tasarım ve mühendislik çalışmalarını Tofaş yapacak.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın bir yıl önce, Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) toplantısında 'Babalardan istediği' yerli otomobil projesi gerçek oluyor. Türk otomotiv sanayi üretiminin yüzde 50'sini gerçekleştiren Koç Holding, Bursa'daki Tofaş tesislerinde İtalyan Fiat'ın teknolojik desteğiyle yerli otomobil üretecek. Koç Holding Başkanı Mustafa Koç, yerli otomobille ilgili ilk sinyali geçen yıl eylülde Türk Traktör'ün 600 bininci traktör üretimi nedeniyle düzenlenen toplantıda vermişti. Toplantıya katılan Başbakan Erdoğan'a yerli otomobil projesiyle ilgili bir rapor sunan Koç, yerli otomobili Fiat'la birlikte geliştirmek çalışma yaptıklarını söylemişti.
PROJE DOĞRU

Sabah gazetesinden Ufuk Sandık'ın haberine göre; otomotiv dünyasının merkezi Detroit Otomobil Fuarı'nda görüştüğümüz Fiat-Chrysler Başkanı Sergio Marchionne, yerli otomobil projesiyle ilgili olarak Fiat tarafının görüşlerini ilk kez açıkladı. Türk malı otomobilin doğru bir proje olduğunun altını çizen Marchionne, "Mevcut bir platformu alıp, rahatlıkla bu işi yapabilir ve işin içine dahil oluruz. Yerli oto için her türlü desteği verip, üretim yollarını açarız. Başlangıç için gerekeni yaparız, ama yedek parça tedariğinin globalleşmesi, tasarım tamamen Türkiye'de geliştirilir" dedi. Projeyi Fiat'ın sahip olduğu alt yapı, bilgi ve teknolojiyi yönlendirerek rahatlıkla geliştirebileceklerini ifade eden Marchionne, "Ortağımız Koç ve Türk hükümetiyle görüşmelerimiz sürüyor. En kısa zamanda çözüm yolunu bulacağız" dedi.

TEKNOLOJİK DESTEK

Projeye verecekleri katkının detaylarını anlatan Marcihonne, şunları söyledi: "Türk malı otomobilde anlaşılması gereken konu şu: Temel altyapınız, tarihiniz ve motorunuz olmadan kağıt üzerinde ki bu fikri hayata geçiremezsiniz. Elimizdeki teknoloji ve bilgi birikimi demetiyle çok rahatlıkla yeni bir marka yaratabilirsiniz. İşte bu noktada bizimle çalışmanın yararı bizim bu demete sahip olmamız. Başlangıç için gereken de budur. En kısa zamanda bu yöndeki çalışmalar başlayacak."
FIAT İÇİN BÜYÜK FIRSAT

Başbakan Erdoğan yerli otomobil fikrini ortaya attığında, bunun Fiat için önemli bir fırsat olarak gördüklerini söyleyen Marchionne, "Bizim için Türk Malı otomobil projesi önemli. Bu markanın uluslararası alanda Türkiye üzerinden dağıtılmasıyla büyüme potansiyeli olacağına ve bizim için de önemli fırsat sunacağına inanıyoruz. Ortaklarımızla diyaloğumuz sürüyor. Konuyu Noel öncesinde görüştük bu hafta içinde tekrar ele alacağız." dedi.
ANADOL FORD'UN DESTEĞİ İLE ÜRETİLDİ

Türkiye'nin seri üretilen ilk otomobil markası Anadol'un arkasında da Ford Motor Company vardı. Otosan fabrikasında 1966'da üretimine başlanan Anadol'un motoru Ford'dan alındı. Aynı tarihlerde Ford desteğiyle üretime başlayan Hyundai, montaj üretimle başladığı otomotiv yolculuğunda kendi markasını yaratırken, Türkiye tersini yaptı. Kendi markasını bırakıp, lisanslı üretime geçti.
İLK TÜRK OTOMOBİLİ DEVRİM

İthal otomobil satışlarının patladığı günümüzden yaklaşık 40 yıl önce dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel tarafından yapılması için direktif verilen Devrim, Türkiye'nin ilk yerli dizayn otomobili olma özelliğini taşıyor. Dönemin rakamlarıyla 1 milyon 400 Bin TL'ye mal olan, motoru eski bir 6 silindir Chevrolet motorunun iki silindirinin kesilip dört silindire indirilmesiyle oluşturulan ve 4.5 ay gibi kısa bir sürede projesi tamamlanan Devrim'in ilk deneme sürüşü Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'i Cumhuriyet Bayramı törenleri için Anıtkabir'e götürmekti. Bu sayede Devrim tüm Türkiye ve dünyaya tanıtılacaktı.
BENZİN BOŞATILDI

Devrim'in ilk prototipi Eskişehir Demiryolu Fabrikası'nda imal edildi ve ilk deneme sürüşleri yapıldı. Bu sırada Cemal Gürsel'in bineceği otomobilin yapımına da başlandı. Rengi siyah olacak bu makam otomobilinin boyası 28 Ekim akşamı trenle Ankara'ya getirilirken yapıldı. Buharlı lokomotif ile getirilen otomobillere tren bacasından ateş sıçrayabileceği ve bunun araca zarar verebileceği düşüncesi ile otomobillerin içindeki benzin boşaltıldı. Mühendisler, otomobillere yol üzerinde bulunan mobil benzinlikten benzin almayı planladı. Tren Ankara'ya sabaha karşı ulaştı ve araçlar Sıhhiye' de bulunan Ankara Demiryolu Fabrikası'na indirildi. Güvenlik için depolarına sadece birkaç litre benzin konuldu.
BATI KAFASIYLA OTOMOBİL ÜRETTİNİZ..

29 Ekim sabahıyla Devrim, motosikletli kalabalık bir trafik ekibinden oluşan eskortun arasında yola çıktı. Yolda benzin alınacağından habersiz olan eskortlar benzin istasyonuna uğramadan yola devam etti. Meclis önüne gelindiğinde durumun farkına varıldı ve acilen getirilen benzin 1 numaralı Devrim'e konuldu. 2 numaralı Devrim'e benzin konulacağı sırada Cemal Gürsel geldi ve 1 numaralı Devrim'e bindi. Yola çıktıktan 100 metre sonra benzin bitti ve araba durdu. Cemal Gürsel, "Neden durdu" diye sorunca direksiyonda bulunan yüksek mühendis Rıfat Serdaroğlu, "Paşam, benzin bitti" cevabını verdi. Cemal Gürsel'e diğer Devrim'e binmesi rica edildi. Anıtkabir'e bu otomobille giden Cemal Gürsel burada, "Batı kafasıyla otomobil yaptınız ama Doğu kafasıyla benzin ikmalini unuttunuz" sözünü söyledi.
ÜRETİMDEN KALDIRILDI

Olay ulusal basında oldukça fazla yer aldı. Bir sanayi atılımı olan Devrim, nedeni açıklanmadan üretimden kaldırıldı. Türkiye'de sadece 5 adet üretilebilen Devrim, şu an müzelerde meraklılarını bekliyor.

__________________
Küçükken bir yerim ağrıdığında - Öpeyim de geçsin. derdin. Yüreğim ağrıyor ANNE. Öpte geçsin.
 

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet odaları Benimmekan Mobil Sohbet
Alt 16 Ocak 2012, 23:20   #2
Noyan
Guest
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Yerli otomobil için düğmeye basıldı




Yani İtalyan yapacak, Koç üretecek, biz de buna yerli diyeceğiz öyle mi? Yerli kelimesi epey bir gevşetilmiş gördüğüm kadarıyla. Yine siyasi boyuta kayıp, epey bir kayacağım haberde adı geçenlere ama neyse. İtalyan adı üstünde zaten de, Koç'un koçlarına bakmak lazım, kimlerdir diye. Al dışarıdan malı, getir Türkiye'ye, ver emperyalistlerin bu topraklardaki temsilcisine, adını da yerli koy. Yemezler koçum, yemezler.

 

 

Etiketler
basıldı, düğmeye, için, otomobil, yerli


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Filistin devleti için düğmeye basıldı Aria Haber Arşivi 0 31 Mayıs 2011 18:06
İlk yerli savaş uçağı için düğmeye basıldı Chelt Havacılık Haberleri 0 16 Aralık 2010 12:51
10 bin polis alımı için düğmeye basıldı Lucifer Haber Arşivi 0 29 Eylül 2010 18:09
İlk Türk helikopteri için düğmeye basıldı Lucifer Haber Arşivi 0 25 Ağustos 2010 09:24