IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 17 Eylül 2013, 11:50   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Sınır aşan alkol reklamları AP'de




AB alkol reklamlarının özellikle gençler ve küçükler üzerindeki etkisiyle, koruma mevzuatının ne derece etkili olduğunu araştırmak üzere yeni bir araştırma başlattı.

Uydu ve internet aracılığıyla artık sınırları da aşan alkol reklamlarının gençler üzerindeki etkisi ve sponsorluklar Avrupa Parlamentosu'nda da yakınma konusu oldu. Konuya ilişkin verilen ve ülkelerdeki alkol tüketimi sorununu yanıtlayan AB Komisyonu yetkilileri, gençlerin alkol reklamlarından nasıl etkilendikleri ve bunu düzenleyen AB mevzuatının yeterli olup olmadığı konusunda başlatılan bir çalışmanın 2014 sonunda tamamlanacağını bildirdiler.

-MALTALI PARLAMENTER: GENÇLERİ SINIR AŞAN ALKOL REKLAMLARINDAN KORUMALI-

AB Komisyonu'nun Sağlıktan Sorumlu Üyesi Tonio Borg, Avrupa Parlamentosu'nda Claudette Abela Baldacchino'nun spor karşılaşmalarında alkol reklamlarının azaltılması konusundaki yazılı soru önergesini cevapladı. Baldacchino önergesinde alkol markalarını spora ve kültürel etkinliklere bağlayan sofistike reklam kullanımının pazarlamada giderek artan şekilde kullanıldığını belirtti.

Dünya Sağlık Örgütü'nün gençleri alkolden korumak için reklamların azaltılmasını bir strateji olarak benimsediğini kaydeden Baldacchino, "Alkol pazarlama mesajlarının uydu televizyonları ve internet gibi kanallar ve spor ve kültür faaliyeti sponsorlukları aracılığıyla sınırlar ve ülkeaşırı iletimi bazı ülkelerde ciddi bir endişe olarak ortaya çıkıyor. Gençleri bu pazarlama tekniklerine karşı ihtiyatlı bir şekilde koruma yaklaşımı gözönüne alınmalı. DSÖ'nün Küresel Stratejisi gençleri hedefleyen faaliyetlerle bağlantılı tanıtımların yasaklanması ya da kısıtlanmasını tavsiye ediyor"dedi. Baldacchini DSÖ'nün gençleri alkolden uzaklaştırmak hedefinin Avrupa için aynı amaçlı 2012-2020 Eylem Planı'na da yansıdığını hatırlatarak, "Plan, tüm AB üye ülkeleri dâhil DSÖ'nün Avrupa'daki 53 üyesi tarafından Eylül 2011'de onaylandı" dedi. Maltalı parlamenter komisyonun alkol üreticilerinin spor ve kültürel faaliyet sponsorluklarıyla ilgili görüşünü ve hangi önlemlerin alınacağını sordu.

-BORG: AB ALKOLDEN KORUMA STRATEJİSİNİN ANA ÖNCELİĞİ KÜÇÜKLER-
AB Sağlık Komiseri Borg ise çocuklar ve gençleri korumanın, AB'nin alkolden korumastratejisinin ana önceliği olduğunu bildirdi. Gönüllü faaliyetlere destek için kurulmuş Alkol ve Sağlık Forumu çerçevesinde ticari iletişim kurallarının güçlendirildiğini ve birkaç üye devletin, izleyicilerin yüzde 30'a kadarki bölümünü küçüklerin oluşturduğu medyada reklamı yasakladığını kaydeden Borg, "Kimi alkol üreticileri de aynı zamanda, sosyal medya dâhil, dijital medyada alkol reklamıyla ilgili davranış kurallarını genişlettiler" dedi.
Tonio Borg, Görsel-işitsel Medya Hizmet Direktifi (GİMHD) nin, alkollü içecekler için özellikle küçükleri hedef alan görsel-işitsel ticari iletişimi yasakladığını, direktifin yayınlar ve diğer medya hizmetlerine uygulandığını bildirdi. Üye Devletlerin Direktif'i tutarlı ve Birlik mevzuatıyla uyumlu şekilde uygulamaları gerektiğini kaydeden Borg, "Avrupa Komisyonu şu anda, televizyon ve çevrimiçi medya bakımından küçüklerin alkol reklamlarına maruz kalmalarıyla ilgili bir çalışma başlatmayı değerlendirmektedir" dedi ve İrlandalı parlamenter Jim Higgins'in benzer konudaki soru önergesine göndermede bulundu.

-İRLANDALI PARLAMENTERİN ALKOL ŞİKÂYETİ-
İrlandalı parlamenter Jim Higgins, AB Komisyonu Başkan Yardımcısı Neelie Kroes'in yanıtlaması istemiyle verdiği bir soru önergesinde "İrlanda'da şu andaki alkol sponsorlukları ve reklamlarını yönetecek düzenleme ve kısıtlamaların yokluğuyla bağlantılı artan iç ve sosyal sorunlar itibarıyla" komisyonun yaşanan problemlerin farkında olup olmadığını sordu. Higgins, nasıl düzelmeler yapılacağını, hangi vergilerin konulacağını sordu.

AB Komisyonu Başkan Yardımcısı Kroes ise yanıtında, üye devletlerde alkol reklamlarının sesli ve görsel basındaki reklamlarda binde 8 - yüzde 3 arası yer kapladığını, yapılan denetimlerde çok az Direktif ihlaline rastlandığını bildirdi. Kroes şöyle dedi:
"Ancak, reklam noktalarının yüzde 50'sinden fazlası gibi önemli bir oranı, Görsel-işitsel Medya Hizmet Direktifi ayrıntılı şartları bakımından bir ihlal oluşturmasa da küçükleri cezbedecek unsurlar taşımaktadır. GİMHD'nin alkol reklam şartları uygulamasında İrlanda dahil 22 ülke, kanallar, reklamı yapılan ürünler ve zaman dilimini kapsayan daha katı kurallar getirdi.

Komisyon izleme faaliyetlerinin fayda / maliyet oranını dikkate alırken, özellikle alkollü içeceklerde ticari iletişimin maruz kalma ve tüketim davranışı açısından küçükler üzerindeki etkisinin değerlendirilmesi ve Direktif'te yer alan kısıtlamaların zaruri korumada ne kadar etkili olduğu konusunda daha fazla araştırma yapmayı kabul etmiştir. Komisyon gerekli araştırmayı bu yıl başlatacak ve sonuçlar 2014 sonu itibarıyla elde edilebilecektir."

Alıntı

 

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet odaları Benimmekan Mobil Sohbet
 

Etiketler
alkol, apde, aşan, reklamları, sınır


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Sınırı aşan Android oyunu! Deep Oyun Dünyasından Son Haberler 0 12 Temmuz 2013 22:02
Duvarları Aşan cep! Dilara Cep Telefonlar 0 09 Ekim 2008 14:51