IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
1Beğeni(ler)
  • 1 Post By o6

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 26 Kasım 2014, 03:51   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Organ Nakli Caiz Değildir




Organ Nakli Caiz Değildir.

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


EUZÜBİLLAHİMİNEŞŞEYTANİRRACİM
BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM
Allahümme salli âlâ seyyidina ve nebiyyina Muhammedin ve âlâ ali Muhammed.
İnsan ve cin şeytanlarından alemlerin Rabbi olan Allah (c.c) sığınırım.



"Andolsun ki Biz Âdemoğullarını Üstün Bir İzzet ve Şerefe Mazhar Kıldık." (İsrâ: 70)
"Kendi Kendinizi Katletmeyin." (Nisâ: 29)
Bu Bir Emr-i İlâhî'dir.
"Kendi Elinizle Kendinizi Tehlikeye Atmayın." (Bakara: 195)
Bu da Bir Emr-i İlâhî'dir.
"Kim Bir Mümini Kasten Öldürürse, Onun Cezası, İçinde Devamlı Kalacağı Cehennemdir." (Nisâ: 93)
İNSAN VÜCUDU ALLAH-U TEÂLÂ'NIN BAHŞETTİĞİ İLÂHÎ BİR EMANETTİR.
ŞAHSA ÂİT DEĞİLDİR Kİ, ORGANLARINI BAŞKASINA BAĞIŞLAYABİLSİN!
Gayemiz; mükerrem bir varlık olan insanın hayatta olduğu gibi vefatında da hürmete lâyık olduğunu duyurmaktır. Kanunlar izin vermiş, alan almış, veren vermiş, kendisi bilir. Ancak "İslâm dini'nde bu vardır" denildiği zaman hükm-ü İlâhî'yi hatırlatmak her müslümanın vasifesidir. Bu hatırlatma müslümanlar için, Allah-u Teâlâ'nın hükmü ile hareket edip, O'nun rızasına uygun iş ve icraat yapmak isteyenler içindir. Bizim beyanlarımız İslâm dini'ne göredir.
Bu konuda Hazret-i Allah ve Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz'in hükmü esastır.
Biz sadece hatırlatıyoruz. Mesul olmamak için. Cenâb-ı Hakk Kur'an-ı kerim'inde:
"Namazı kıl, iyiliği emret, kötülükten vazgeçir." buyuruyor. (Lokman: 17)
Muhterem Ömer Öngüt -kuddise sırruh- Hazretleri organ nakli ilk gündeme geldiği yıllarda bu hakikatleri hemen duyurmaya gayret etmişler ve 1990 yılında "İnsanın Yaratılışı ve Organ Nakli" isminde bir de eser neşretmişlerdi. Mart 1994 ve Temmuz 2001 tarihli dergilerimizde de konu ele alınmış, ilâhî hükümler hatırlatılmıştır. Binaenaleyh; Bu hakikatleri tekrar hatırlatmak bir zaruret oldu. Bu vesile ile; Muhterem Ömer Öngüt -kuddise sırruh- Hazretleri'nin "İnsanın Yaratılışı ve Organ Nakli" isimli eserini özet olarak arzediyoruz.

Ömer Nasuhi Bilmen:
İlk Diyanet İşleri Başkanlarımızdan olan ve eserleri hemen hemen herkesin kütüphanesinde bulunan Ömer Nasuhi Bilmen, "Büyük İslâm İlmihali" isimli eserinde "İslâm'da İnsanların Hayat ve Organ Dokunulmazlığı" başlığı altında "İnsanların bedenleri ve organları hayatta olduğu gibi, öldükten sonra da hürmet edilmeye lâyıktır ve dokunulmazlığı vardır." hükmünü ortaya koymaktadır.
Ömer Nasuhi Bilmen Büyük İslâm İlmihali'nde konuyla ilgili şu hükümleri dercetmektedir:
"İnsan hürmete değer bir yaratık olduğundan onun organlarından hiçbiri ile koparılarak faydalanılamaz. Onun saç, tırnak ve çekilmiş diş gibi herhangi bir parçası satılamaz, bunları gömmek gerekir. Onun için bir kadının saçları alınıp başka bir kadının saçlarına katılamaz. Böyle bir davranış insanın şerefine bir tecavüzdür, bir nevi uydurmacılıktan ibarettir. İnsanoğlunun bir parçası ile faydalanmak demektir." (Büyük İslâm İlmihali, sayfa: 467)

Ali Rıza Demircan:
Bazı televizyon kanallarında dinî programlar hazırlayan ilâhiyatçı Ali Rıza Demircan 10 Aralık 2004 tarihinde Flash TV'de yayınlanan Cumadan Cuma'ya programında "Organ Nakli" konusunu işlemiş, "Organ Nakli" hakkında şu hükmü dile getirmiştir:
"İnsanlığın yararına aykırı bulduğum için, insanlığın zararına olduğuna hükmettiğim için ve dini ölçülerimizle çatıştığına bütün kalbimle kanaat getirdiğim için, organ naklini onaylamam ve organlarımı asla ve kat'a bağışlamam. Çünkü organ nakli haramdır. İnsana katkı da değildir."
... Ali Rıza Demircan aynı programda hakkımızda çıkan gazete haberine (2004 yılında Sabah Gazetesi'nin "Korkunç Fetva" başlığı ile yaptığı tezvirata) atıfla şöyle demiştir:
"Korkunç olan 'Organ nakline câiz değildir.' demek değildir. Korkunç olan inançları ve bilgileri çizgisinde görüşlerini sözlü ve yazılı olarak kamuya duyuran insanların duyarlılıklarını 'korkunç' olarak vasıflandırmak. Asıl korkunç olan budur. Toplumu yanıltıcı ilkellikler sergilemektedir."…


Prof. Dr. Cevat Akşit:
"Sabah Gazetesi'nde yayınlanan bir haberde organ bağışı konusunda 'caiz değil' açıklaması yaptığı için; Polis Müdürü Uğur Gür'ün beyin ölümü gerçekleşen yeğeni Onur'un organlarını bağışlamadığı öne sürülen ilahiyat profesörü Cevat Akşit gazetemize konuyla ilgili açıklamada bulundu. 'Ben adli tıp dersi aldım, hukukta da bir insanın ölmesi için kalbinin durması ve nefes almaması gerekiyor, bu açıklamayı yaptığımda, Onur Gür'ün kalbi atıyor ve nefes alıyordu' diyen Akşit Hoca, Ecevit'in kalbi attığı ve nefes aldığı için ölmemiş kabul edildiğini hatırlattı ve sözlerine şöyle devam etti:
"Vücud tamamiyeti ve organlarımız Allah'ın bize bir emanetidir, vefat etmemiş bir bedenden bu nedenle organ alınmasını uygun görmüyorum. Kur'an-ı Kerim'de 'Kendinizi tehlikeye atmayın' diye buyuruyor Allah. Kalbi çalışan bir insanın ruhu çıkmamıştır. Kimse Allah'ın verdiği canı, zor durumda olsa bile sona erdirme hakkına sahip değil. Kaldı ki ben Uğur Gür Bey'e şöyle yap, böyle yap diye emir vermedim. Doğru bulduğumu söyledim. Kararı kendisi verdi." (Yeni Şafak Gazetesi, 4 Haziran 2006)



Muhammed Önder:
Yüksek tahsilini Medine İslâm Üniversitesi'nde yapan Muhammed Önder "İslam Fıkhında Organ Naklinin Hükmü" isimli eserinin 31 ilâ 59. sayfaları arasındaki 2. bölümünde "Organ Naklinin Haram Oluşunun Delilleri"ni anlatmış ve delillerin değerlendirildiği 3. bölümde "Bütün bu değerlendirmelere göre; organ nakli haramdır diyenler, bu görüşlerinde tutarlı olup şer'i esas ve ölçülere uygun bir delillendirme yapmışlardır." kanaatinde bulunmuştur. (Sayfa: 65)
Eserin 79. sayfasında RACİH OLAN GÖRÜŞ başlığı altında şu hükme varılmaktadır:
"Araştırmamızın her iki bölümünde ifade ettiğimiz veriler çerçevesinde günümüzde yapılan organ nakli;
1-Henüz ölmemiş bir insanın organlarının alınması demek olacağından,
2-Ölmemiş bir insanın organları alınmak suretiyle (önceki iznine yada yakınlarının iznine dayanarak bile olsa) öldürülmesi demek olacağından,
3-Allah'ın haklarına (izinsiz yada emirsiz) tecavüz olacağından,
4-Cevaz verenlerin delillerinin isbat edildiği üzere Şer'i geçerlilikleri olmadığından haramdır."
Bu eserin 2. bölümünde "Organ Naklinin Haram Oluşunun Delilleri" başlığı altında kaleme alınan görüşlerin bir kısmı şu şekildedir:
"'Organ nakli haramdır.' diyen ulema, esasta organların Allah'ın mülkü olduğu tezine dayanmaktadırlar. Dolayısıyla da: 'Organlar üzerindeki tasarruf yetkisi yalnızca Allah'a âittir. Organ nakli Allah'ın haklarından bir hakta onun izni ya da emri olmaksızın tasarrufta bulunmak olduğundan haramdır.' demişlerdir." (Sayfa: 33)
... "Zaruret müessesesi bir insanın hesabına bir diğer insanın hayatına son verilebilmesi ya da uzuvlarından birisinin alınıp bir başka insana monte edilmesine meşruiyet delili olamaz." (Sayfa: 35)
... "Diriden Yapılacak Bir Organ Nakli Organın Sahibine Eziyet Olduğu Gibi, Ölüden Yapılacak Organ Nakli de Ölüye Eziyettir. Kabir azabı hem bedene hem ruhadır." (Sayfa: 59)


Dört Mezhebin Görüşü:
Diri bir insanın uzuvlarından birisinin kesilmesinde asıl olan hüküm, bunun haram oluşudur. İslâm fukahası diri bir insanın vücudundan zarurete binaen bile olsa bir uzvun koparılmasının haram olduğunda ittifak etmişlerdir.
Hanefi Mezhebi'nin Görüşü: Zaruret hâlinde olan birisi, bir diğer zaruret hâlindeki insanın yemeğini de, onun bedeninden bir parçayı da yiyemez. (İbn-i Nuceym, el-Eşbah ve'n Nezair s.87)
Maliki Mezhebi'nin Görüşü: Yenilmesi haram olanlardan insan eti ile, içilmesi haram olanlardan içki; zaruret hâli oluşsa bile yenilip içilemez. Zaruret hâlindeki bir insan ölüm tehlikesi ile karşı karşıya olsa ve yemediği takdirde ölecek olsa bile, diri ya da ölü bir insanı ya da ondan bir parçayı yiyemez. (eş-Şerhu'l Kebir ll. 103)
Şafii Mezhebi'nin Görüşü: Bir insanın kendisinden bir parça koparıp zaruret hâlindeki diğer şahıslara vermesi kesinlikle haramdır." (Muğni'l Muhtac, lV 310)
Hanbeli Mezhebi'nin Görüşü: Zaruret hâlindeki bir insanın bir diğer insandan başka yiyecek bir şey bulamaması hâlinde onu öldürerek ya da ondan bir uzvu kopararak yemesinin câiz olmadığında icma vardır. Söz konusu şahsın mümin ya da kâfir olması bu hükmü değiştirmez. (el-Muğni Maa'ş Şerhi'l Kebir, Xl. 79)

Fetevây-ı Hindiyye:
Hanefi fıkhının temel eserlerinden olan Fetevây-ı Hindiyye'de konuyla ilgili verilen hükümler şu şekildedir:
"Bir kimse açlıktan çok daralır, yiyecek laşe (leş) bile bulamaz ve bir adam 'Elimi kes ve ye!', veya 'Benden bir parça kes ye!' dese, işte buna ruhsat yoktur. Ayrıca o adamın böyle demesi de doğru değildir. Bir adamın kendi vücudundan kesip yemesi de böyledir. Buna da ruhsat yoktur." (C. 12, sh. 67)
"İnsan uzuvlarından bir parça ile menfaatlenmek câiz değildir." (c. 2, sh: 119)

"ORGAN NAKLİ VE VASİYETİ" MEVZUU HAZRET-İ ALLAH'IN MÜLKÜNDE YARATMIŞ OLDUĞU, İNSAN ÜZERİNDEKİ TASARRUF YETKİSİNİ "İNSAN KURTARMA" ADI ALTINDA İHLÂL ETMEK DEMEKTİR. ÜSTELİK ORGANLAR "BEYİN ÖLÜMÜ" ADI ALTINDA KİŞİ DAHA ÖLMEDEN, CAN ÇEKİŞİRKEN ALINMAKTADIR.
BU SEBEPLE "ORGAN NAKLİ VE VASİYETİ" CÂİZ DEĞİLDİR. ALAN DA VEREN DE MESULDÜR.

Video
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

3D E-KİTAP
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

PDF
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

NOT:Kurdunuzda pdf dosyalarını tıklayarak firefox taracıda görüntülenmesine sağlar.Yani artık programada ihtiyaç yok.
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Ayrıca pdf dosyasını indirmedende okuyabilirsiniz.Linke tıklayın en sağda buton var.Tıklayın en altda"view"yazıyor.Büyütecin yanında "auto" yaparsanızda daha iyi görünür.
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Alt 26 Kasım 2014, 08:21   #2
Çevrimdışı
o6
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Organ Nakli Caiz Değildir




Yazdığın yazının ve verdiğin fıkhi bilgilerin tamamını değil çoğunu okudum organ bağışıyla bir alaka bulamadım. İnsan eti diğer insanlara haramdır yiyiemez tamam ama organ nakli hakkında bir icma göremedim.

Ayrıca insanın kendi bedeni Allah tarafından bize emanet amenna peki Allah'u tealadan bize emanet olmayan birşey varmı ? Mallarımız çocuklarımız eşlerimiz paramız sağlığımız işimiz evimiz herşeyimiz bize emanet değilmi ? Onlardan hayır için harcıyoruz da öldükten sonra bize faydası olmayan ama başka bir insanı sağlığına kavuşturan organlarımızla neden hayır işlemeyelim.

Birde şunu duymuştum neymiş efendim organ bağışlayınca işte mahşer günü eksik dirilecekmişiz. Hey Allah'ım sen ol diyorsun dağlar dümdüz oluyor bize kalk diril diyeceksin biz eksik dirileceğiz HAŞA !

 
Alıntı ile Cevapla

Alt 26 Kasım 2014, 16:01   #3
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Organ Nakli Caiz Değildir




o6 Nickli Üyeden Alıntı
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Yazdığın yazının ve verdiğin fıkhi bilgilerin tamamını değil çoğunu okudum organ bağışıyla bir alaka bulamadım. İnsan eti diğer insanlara haramdır yiyiemez tamam ama organ nakli hakkında bir icma göremedim.

Ayrıca insanın kendi bedeni Allah tarafından bize emanet amenna peki Allah'u tealadan bize emanet olmayan birşey varmı ? Mallarımız çocuklarımız eşlerimiz paramız sağlığımız işimiz evimiz herşeyimiz bize emanet değilmi ? Onlardan hayır için harcıyoruz da öldükten sonra bize faydası olmayan ama başka bir insanı sağlığına kavuşturan organlarımızla neden hayır işlemeyelim.

Birde şunu duymuştum neymiş efendim organ bağışlayınca işte mahşer günü eksik dirilecekmişiz. Hey Allah'ım sen ol diyorsun dağlar dümdüz oluyor bize kalk diril diyeceksin biz eksik dirileceğiz HAŞA !

Tamamını okuyup cevap vermeniz daha doğru olurdu.64 sayfa.

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


--IRCForumlari.NET ; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 16:01 -->-> Daha önceki mesaj 15:26 --

o6 Nickli Üyeden Alıntı
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Yazdığın yazının ve verdiğin fıkhi bilgilerin tamamını değil çoğunu okudum organ bağışıyla bir alaka bulamadım. İnsan eti diğer insanlara haramdır yiyiemez tamam ama organ nakli hakkında bir icma göremedim.

Ayrıca insanın kendi bedeni Allah tarafından bize emanet amenna peki Allah'u tealadan bize emanet olmayan birşey varmı ? Mallarımız çocuklarımız eşlerimiz paramız sağlığımız işimiz evimiz herşeyimiz bize emanet değilmi ? Onlardan hayır için harcıyoruz da öldükten sonra bize faydası olmayan ama başka bir insanı sağlığına kavuşturan organlarımızla neden hayır işlemeyelim.

Birde şunu duymuştum neymiş efendim organ bağışlayınca işte mahşer günü eksik dirilecekmişiz. Hey Allah'ım sen ol diyorsun dağlar dümdüz oluyor bize kalk diril diyeceksin biz eksik dirileceğiz HAŞA !

"Evet, biz onun parmak uçlarını bile derleyip eski haline getirmeye kadiriz." (Kıyamet: 4)

Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz Medine'ye hicret edince Tufeyl bin Amr -radiyallahu anh- de Medine'ye hicret etti. Onunla birlikte kavminden bir zât da hicret etti. Fakat Medine'de sıkıldılar. O zât hastalandı ve sabırsızlık ederek oklarını aldı, onlarla parmak eklerini kesti. Derken ellerinden kan fışkırmaya başladı, sonra da öldü.
Daha sonraki günlerde Tufeyl bin Amr -radiyallahu anh- onu rüyasında gördü. Kılık kıyafeti güzel olmasına rağmen elleri sarılı idi. Tufeyl -radiyallahu anh- ona "Rabb'in sana ne yaptı?" diye sordu. O da "Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-in yanına hicret ettiğim için beni affetti." diye cevap verdi. Tufeyl -radiyallahu anh- "Neden seni ellerini sarmış görüyorum?" deyince:
"Bana 'Senin bozduğun bir organını biz düzeltemeyiz.' denildi." cevabını verdi.
Tufeyl -radiyallahu anh- bu rüyayı Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz'e anlattığında:
"Allah'ım! Onun ellerini de affeyle!" diye duâ etti. (Müslim: 116)


"Allah için hicret ettiği, Allah'a ve Resulü'ne gönül verdiği halde arzusu ile parmak eklerini kestiğinden ötürü böyle bir ihtar almaya sebep oldu. Ya kendisini katlettiren, organlarını vasiyet edip aldıranın halini siz düşünün!"

 
Alıntı ile Cevapla

Alt 26 Kasım 2014, 16:08   #4
Çevrimdışı
o6
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Organ Nakli Caiz Değildir




Organ bağışı başka keyfi elini kolunu kesmek başka. Sen hayır için bir şey yaparsın mükafatı olur Şer için bi şey yaparsın müstehakı olur.

Ne bilim araştırmak gerek. Allah yardımcımız olsun.

 
Alıntı ile Cevapla

Alt 26 Kasım 2014, 18:52   #5
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Organ Nakli Caiz Değildir




o6 Nickli Üyeden Alıntı
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Organ bağışı başka keyfi elini kolunu kesmek başka. Sen hayır için bir şey yaparsın mükafatı olur Şer için bi şey yaparsın müstehakı olur.

Ne bilim araştırmak gerek. Allah yardımcımız olsun.

Selamun Aleyküm kardeşim.Eseri okuyan kişinin aklındaki sorulara cevap bulacağını düşünüyorum.

Eserden alıntı yapıyorum.

"Bilim adına veyahut "Ne olursa olsun biraz daha yaşayayım." anlayışıyla din-i İslâm'ın hükümlerini değiştirmeye çalışmak, "Bu dinde vardır." diye hüküm vermek Hazret-i Allah'a, Kitabullah'a, Resulullah'a -sallallahu aleyhi ve sellem- karşı gelmektir.
Kendisini Allah-u Teâlâ'nın hükm-ü ilâhîsi ve onun izin dairesi ile sınırlı görmeyen bir bilim anlayışını kabul etmemiz mümkün müdür? Asla mümkün değildir! Eğer mümkün idiyse; insan kopyalama çalışmalarına, rahim nakline, hatta başkalarının spermiyle çocuk doğurmaya niye cevaz vermiyorsunuz? Veyahut farz-ı muhal bir gün kafa nakli yapılabilir hâle gelirse buna ne diyeceksiniz?
Binaenaleyh kimisi bilimi putlaştırdığı için, kimisi "Daha çok yaşayayım!" diye, kimisi "Çocuk sahibi olayım" diye "Hududullah"ı hiçe sayıyor, Allah-u Teâlâ'ya hasım kesiliyor.
Kanunlar izin vermiş, alan almış, veren vermiş, kendisi bilir. Ancak "İslâm dini'nde bu vardır" denildiği zaman hükm-ü İlâhî'yi hatırlatmak her müslümanın vasifesidir. Bu hatırlatma müslümanlar için, Allah-u Teâlâ'nın hükmü ile hareket edip, O'nun rızasına uygun iş ve icraat yapmak isteyenler içindir. Bizim beyanlarımız İslâm dini'ne göredir. Bu konuda Hazret-i Allah'ın ve Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz'in hükmü esastır.
Biz sadece hatırlatıyoruz. Mesul olmamak için. Cenâb-ı Hakk Kur'an-ı kerim'inde şöyle buyuruyor:
"Namazı kıl, iyiliği emret, kötülükten vazgeçir. Bu hususta sana isabet edecek eziyetlere katlan, çünkü bunlar azmedilmeye değer işlerdendir." (Lokman: 17)"

 
Alıntı ile Cevapla

Alt 27 Kasım 2014, 08:08   #6
Çevrimdışı
o6
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Organ Nakli Caiz Değildir




Ben Allah yardımcımız olsun dedim çünkü ben sana katılmazsam seninle aynı görüşte olmazsam bir kişi hataya düşer.

Hani demişsin ya Bu dinde vardır demek Hazreti Allah'a karşı gelmektir diye bu dinde yoktur demekte Hazreti Allah'a karşı gelmektir.

Ben yanılsam ben yandım ama sen yanılsan kaç kişi yandı bide bu açıdan düşün.

Allah sonumuzu hayır eylesin.

 
Alıntı ile Cevapla

Alt 04 Aralık 2014, 16:05   #7
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Organ Nakli Caiz Değildir




Konunun tamamını olunmasını tavsiye ederim ki konu iyi anlaşılsın.Konuyu iyi anlamanız için gayet açık şekilde anlatmaya çalışacağım.Eseri okumadan önce aklınızdaki sorulara yanıtdır..Başka sitelere eklemiştim.Çünkü başkaları okumadan bilmeden hiçbir delilleri yokken caizdir demektedir.Hemen savunmaya geçmektedirler.Oysa sadece ayet ve hadisleri hatırlatıyoruz.Beyin ölümü gerçekleşen hastaların iyileştiği ve öldürülmemesi gerektiğini savunuyoruz.Yaşanmış örnekler çoktur eserdedirSadece eserde alıntı yaparak hepsine cevap verilmiştir.Zaten eseri okuyan inceleyen aklında hiçbir soru kalmacaktır.

İnanıyorum ki bu konu hakkında bilinçlenen bazı kardeşlerimiz çıkacaktır.Rica ediyorum en azından şu mesajımı okumadan "caizdir" diye boş mesaj yazma zahmetine girmeyiniz.Gerekirse tek tek tekrar cevap veririz.Bu nedenle zaman kaybettirmemeleri için bu yazıyı yazmak zorunda kaldım."Oku sonra Yaz."


1.Öldükten sonra organ bana neye yarıyacak diyen kardeşlerim.
Ne yazıkki organınız siz canlıyken alınmakta.Bu ne demek daha ölmemişken öldürülmeniz demek.Ölüden organ alınması mümkün olsa idi ne olurdu?Açıklamaya çalışalım.Organı alınmadık ceset kalmazdı diyebiliriz.Bu sebeble ölüye saygı kavramı tamamen ortadan kalkacakdı.

Bu nedenle yaşarken almaları için bir şey uydurdular.Neymiş efendim "Beyin Ölümü" .Aksi halde bu katliyamı yapamayacaklardı.Hiç bir ayet ve hadise uymayarak zanlarına göre islamda organ nakli varmış gibi gösterdiler.Halk bilinçsiz bilerek bilgi verilmiyor.Çünkü ölmeden önce alıyoruz denilse,beyin ölümü gerçekleşen hastalara acıyı hissedeceksiniz dese,organ nakledilen insanların vücut organı red edebileceğini ve ne kadar korkunç riskler taşıdığını söyleseler heralde kimse bu katliyamı izlemezdi.Bu cinayettir ,katliyamdır,caniliktir,öldürmektir...
Nasıl bir katliyamdır bu.Şehit olacak bir insanın beyin ölümü gerekçesiyle organlarını canlı canlı alınmasıdır.Yaşama umuduğu varken öldürmektir.Oysa Allah devasız dert yaratmadı.Tıbbın bu tedavi aramayıp insanları direk katletmesi ve buna izin verilmesi alternatif tedavilerinden önünü kapamaktadır.Üstelik yanlış beyin ölümü teşhisinden daha bahsetmedik.Durumun ne kadar korkunç olduğunu anlatmaya çalışalım.Bende yeni okuduğum için yanlız şimdikileri uyarabilirim.Eserin sahibi ilk Türkiyede uygulanmaya başlatılmaya çalışıldığı zamanda duyurmaya çalışmış.1990 yılından beri.Hatta ücretsiz dağıtılmış kitaplar."Korkunç fetva" diye haberlere konu olmuş.Şu varki korkunç olan bu katlima caizdir demektir.Cahilliktir Allaha ,Resulüne,islama,kuran ve sünnete aykırıdır.

Ölüden dahi organ alınma olsaydı bu hadisleri hiç okumamışlarmıydılar?

Beyin ölümü gerçekleşen hastanın organlarını alırken öldüğünde dahi bu acıları hissedeceğini bilmiyorlarmıydı?
"Ölünün kemiğini kırmak, onu diri iken kırmak gibidir." (Ebu Dâvud: 3207)
"İç hastalığı ile olsun, boğularak olsun, ölenler şehittir." (Münavî)
Ölünün dahi hadislerle acı çekmesi kanıtlanmışken bir insanın canlı canlı organlarını alıp ölmelerini izlemek nasıl bir vahşettir.

Tıbda dahi beyin ölümü gerçekleşen hastaların acı çektileri kanıtlanmıştır.Anestezi yapılmayan hastaların organları alınırken kalplerinin yükseldiği,acıya tepkiler verdiğide eserde yazmaktadır.Anestezi uygulanmayan hastalarda ameliyat imkansızdır.

Peki bu insanlar bu kadar önemli bir konuda neden düşünmez araştırmaz okumaz?
Diyanet caizdir demiş.Sen bir konuyu araştır öğren sonra deki kardeşim ben caiz olduğuna inandım.Şu şu deliller var. Doyurucu cevaplar veriyorlar.Gönülüm rahat diyorsano senin bileceği iş.Fakat islamda olmayan birşeyi islamda var göstermek ve buna ses çıkarmamak ne kadar doğru olur?

Caizdir diyenlerin hiçbiri bu ayet ve hadislere cevap veremeyecektir.Eserden alıntı yaparak cevap veremeceğim bir sorunuz olucağınıda sanmıyorum. Caizdir diyenler sadece boş konuşurlar.Zannına uyarlar.Halkıda şaşırtırlar....

Fakat şu varki eserde ayetler ve hadislerle bu batıl delilleri çürütülmüştür Allahın izniyle hamd olsun.
Şimdi organını veren insanlardan tek böbreğini verip tek böbrek yetersiz geldiğinden ölenler var.Peki doktor sakıncalı görmemiş fakat vefat etmiş .Bu yaşanmış bir olay peki 1 masum kişi bile öldürülse caiz diyenler mesul olmayacak mıdır?Oysa örneklerde çok eserde.Organ nakli ve vasiyeti caiz diyenler elbettde mesuldur.
Hesap sorucu olarak Allah yeter.

İlk önce kendimize bir soralım sağlımızı tehdit edicek ve ölümümüze neden olucak bir şey islama ters değil mi?Kuranda ne yazıyor?

"Kendi kendinizi katletmeyin!" (Nisa: 29)
"Kendi elinizle kendinizi tehlikeye atmayın!" (Bakara: 195)
Peki tıb uygun görmüş tek böbreğini vermiş fakat tek böbrek yeterli gelmemiş.Vefat etmiş.Ne olucak şimdi?Ayeti okusalardı keşke.Kim mesul kardeşim kendi elinle yapmadın mı?Buna izin verenlerde mesul değil mi?Hesap incedir elbetde.

2.Diyorlarki Kuranda organ nakli yazmıyor.Ne büyük bir iftiradır.
ESERDEN ALINTI
...
Organ nakli ve vasiyeti hususunda mahlûkun hükmü yoktur. Allah-u Teâlâ Âyet-i kerime'sinde kesin olarak emir buyuruyor:

"Kendi kendinizi katletmeyin!" (Nisa: 29)

Halbuki organ nakli, organlar canlı iken yapılıyor. Öleceğine yakın bir zamanda vazifeli melekler canını alırken, doktorlar da organlarını alıyor. Kişi hem içten, hem de dıştan ıstırap görüyor. Bir taraftan en büyük eza ve cefâ çekiliyor, bir taraftan da bir nevi cinayet işleniyor. Bu ise haramdır.

Bu doğrudan doğruya bir katliamdır. Vasiyet etmekle de kişi kendisine en büyük tehlikeyi kastediyor. Bir insan kendisini katlederse ebedî cehennemdedir. Hem kendi eliyle kendisini katlediyor, hem de en büyük felâketi hazırlamış oluyor.

Kur'an-ı kerim'de organ nakli diye bir Âyet-i kerime yok diyorlar. Doğrusu bu çok büyük iftirâdır. Zira Allah-u Teâlâ değil katliamı, mümine eziyeti de haram kılmıştır.

Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz Hadis-i şerif'lerinde buyuruyorlar ki:

"Kendi kendini boğan kimse, cehennemde kendini boğa boğa kendini vuran kimse de cehennemde kendine vura vura azap eder." (Buharî. Tecrîd-i sarîh: 669)

Kişi emr-i İlâhi gelmeden kendisini öldürdüğü için Hazret-i Allah'ın takdirine karışmış oluyor. Bunun için de cehenneme giriyor. Çünkü O'nun verdiği canı ancak O alır.

Sen de organlarını vasiyet etmekle; ilâhi takdire müdahale etmiş, Hazret-i Allah'ın emanetini çiğnemiş ve kendini katletmiş oluyorsun. Böylece de azaba müstehak oluyorsun. O'nun verdiği âzâyı yine O alır. Kimin malını kime ve ne sıfatla veriyorsun?

Bir doktor dedi ki "Biz âzânın hepsini almıyoruz, bir parçasını alıyoruz."
Biz de o zaman diyoruz ki "Bir cümlenin noktasını virgülünü aldığında o cümle düzgün oluyor mu?" Bunun gibi, o âzânın öz noktasını alınca; o âzâ da, âzâ olmaktan çıkıyor.

Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi profesörlerinden Dr. Saffet Solak "Hakikat ile Dalâleti Bilmemiz Lâzım" adlı kitabımızı okumuş. Bir ziyaretimizde "Kitabı nasıl buldun?" diye sorduk. "Başucu kitabım." dedi. Organ nakli hakkındaki beyanımız üzerine de şunları söyledi: "Şu gördüğünüz oğlumun geçirdiği bir kaza neticesinde kalbi durdu, dimağı da durdu ve öldü diye morga kaldırıldı. Daha sonra bir şüphe üzerine masaj yapıla yapıla Allah-u Teâlâ oğlumu yeniden hayata döndürdü. Eğer ben oğlumun organlarını bağışlamış olsaydım, kendi çocuğumun katili olurdum. İşte yanımda" dedi.

Ölmek üzere olan bir hastayı "Nasıl olsa ölecek!" diye ecelinden bir-iki gün önce öldüren kimse -doktor bile olsa- cinayet ile yargılanır değil mi?

O halde sormak lâzım: "O kadar insan ölüyor, niye onların organlarını alamıyorsunuz?", "Kalbi-solunumu duran bir kimseden niye organ alamıyorsunuz?" "İşe yaramıyor." diyeceksiniz. İşte organ alabilmek için "Beyin ölümü" diye bir şey çıkardılar, öyle olmasaydı morglar cenaze dolu, onlardan organ alırlardı.

Bile bile bu fetvâyı vermek, tavsiye etmek büyük cürettir.

Âyet-i kerime'de şöyle buyuruluyor:

"Kim bir mümini kasden öldürürse onun cezası, içinde ebedî kalacağı cehennemdir." (Nisâ: 93)
...

Sırf şu cümleler bile yeterli fakat eserde çok geniş açıklanmışki akılda soru kalmıyor.

Caizdir diyenler şu soru ve açıklamalara cevap verebilir mi?
1.Beyin ölümü islamda var mı?
2.Şehit olucak birinin organını almak ne kadar doğru?
3.Organ canlıyken alınıyor ,beyin ölümü denilen hastalar yıllar sonra dahi gözlerini açan var.Hatta fişi çekildiği halde yaşamaya devam edip gözleri açanlar var.Eserde hepsi var...Peki bu hastanın yaşama umudu var Allah onun canını istediği zaman alır.Peki siz neden ölüceğine karar verip katlediyorsunuz?
4.Organ veren kişinin sağlık sorunları olduğu gibi organ nakli gerçekleşen hastaların organları vücudu red ettiğinden bir ton ilaç kullandığı ve bu ilaçlar kullanılmazsa organ ret atakları geçirdiğini biliyormusunuz?Şimdi bu kişi kurtuldumu?Ne kadar sağlık sorunlarıyla risk altında olduğunu biliyormusunuz?Eserde tibbi bilgilerde eklenmiştir.
5.Anestezi uygulanmadan beyin ölümü gerçekleşen bir hastanın organları alınırken tepkiler verdiği bu sebeble ameliyata asla başlanamayacağını biliyormusunuz?
6.Organların şahitliği hakkında ne diyorsunuz.Organını veren bir kişi kendi sahinine mi yoksa verdiği kişiyemi sahitlik edecek?
7.Herşeyin sahibi Allah Celle ve Celalühü olduğuna göre organlarda vücutda emanet olduğu için ,organları kendi malınmış gibi vermek ne kadar doğru?
8.Caiz değildir diyen islam alimlerini hiç okudunuz mu?
9.Diyanet caiz dedi ,diğer hocalar caiz dedi.Hatta bütün dünya caiz dedi diyelim.Hatta şöyle diyorum ki 1 insan hariç tüm insanlar kuranı kerimin bir ayetini inkar etti.Bu kuranı kerimi yani Allahın hükmünü değiştirir mi?Haşa işte siz bunu yapmaya çalışıyorsunuz.Yani sizin düşüncenize göre olmadığına göre Allahın hükmü geçerli olduğuna ki o bir kişi cennete diğerleri kuranı kerimin bir ayetini inkar ettiğinden kafir olarak cehenneme gider.İşte Allahın hükümlerinde değişme olmaz.İşte islam budur kuralları Allah koyar kul uyar.Tesettür konusundada bu geçerlidir ki tüm insanlar çıplak gezse bu kuranın hükmünü değiştirmez.Herkez yaptığından mesuldür.

Şunu unutmayalım ki tüm insanlar iman etse veya tüm insanlar kafir olsa Allah Celle ve Celalühü ne bir kazancı nede bir kaybı olur.O hiç kimseye muhtaç değildir.

10.Bu kadar ayet ve bu kadar hadis delil olarak eklenmişken,bu kadar yaşanmış olay delil olarak eklenmişken,tibbi bilgiler eklenmişken,islamda ölen,tıbda,hukukda ölen eserde açıklanmışken caizdir diyenlerin delili nedir?
11.Maide Süresi 32 ayetini gösterilerek caizdir diyenlere açıklama.

ESERDEN ALINTI.
....



Hakikate Dayanmayan, Zanla Yapılan Teviller:


"Bir insanı dirilten bütün insanlığı diriltmiş gibidir." (Mâide: 32)

Âyet-i kerime'sine isnad ederek bu katliama fetvâ veriyorlar.

Oysa bu Âyet-i kerime onların anladığı mânâda değildir. Bunu anlayabilmeleri için evvelâ ölü olan ruhlarının dirilmesi lâzım.

En'âm sûresinin 122. Âyet-i kerime'sinde beyan buyurulan dirilme, ruhların dirilmesine ait olduğunun açık bir delilidir.

Allah-u Teâlâ bu Âyet-i kerime'sinde şöyle buyurur:

"Bir ölü iken kendisini dirilttiğimiz, ona insanlar arasında yürüyebileceği bir nûr verdiğimiz kimse, karanlıklar içinde kalıp ondan hiç çıkmayan kimse gibi olur mu hiç?" (En'âm: 122)

Ve fakat bunların ruhları ölü olduğu için karanlıkta kalmışlardır. Karanlıktan çıkmaları için mânevî bir tabibe ihtiyaçları vardır. Bu Âyet-i kerime işte onların iç yüzünü beyan eder.

"Bir insanı dirilten bütün insanlığı diriltmiş gibidir." Âyet-i kerime'sini ikide bir ileriye sürmekle, güya ölüleri onlar diriltiyormuş gibi bir mânâ çıkarmak istiyorlar.

Hayat kurtarmaya gelince; esaretten, trafik kazasından, suda boğulmaktan, ateşte yanmaktan, düşmandan, doktorun niyet-i halisa ile yaptığı müdahale ve buna benzer kurtarmalar zahiri kurtarmadır. Bunlara kurtarma denir, diriltme denmez.

Madem ki böyle bir hüneriniz var; ölen en sevdiğiniz birisini diriltin, veya canı çıkmak üzere olan birinin canını geri çevirin de görelim!

Ve fakat onlar âcizdirler, bunu yapamazlar. Onlarınkisi kuru lâftan ibarettir.

Doğum esnasında ölmek üzere olan veya ölen bir kadının, karnını yarıp çocuğunu almaya dahi kurtarma denir. Doğru sözlü iseler, bu ölen kadını diriltsinler.

Zira Âyet-i kerime'de:

"O ölüleri diriltir." (Şûrâ: 9)

"Dirilten de O'dur, öldüren de O'dur." buyuruluyor. (Müminûn: 80)

Onlar kendilerini hâşâ Allah yerine koyuyorlar da farkında bile değiller!

Âyet-i kerime'de şöyle buyuruluyor:

"Can boğaza dayandığında, siz (o can çekişen kimseye) bakar durursunuz.

Biz ona sizden daha yakınız, fakat siz görmezsiniz. Eğer siz hesap ve ceza görmeyecekseniz, iddiânızda doğru sözlü iseniz, o çıkmak üzere olan canı geri çevirsenize!.." (Vâkıa: 83-87)

Hadi madem ki dirilttiğinizi iddiâ ediyorsunuz, yani zımmen de olsa kendiniz diriltiyormuş gibi gösteriyorsunuz, eğer doğru sözlü iseniz en sevdiğiniz bir kimsenin çıkmakta olan canını geri çevirin de görelim! Halkın huzuruna çıkıp halkı aldatıyorsunuz.

Âyet-i kerime'de şöyle buyuruluyor:

"Doğrusu bir çokları, bilmeden hevâ ve heveslerine uyarak halkı şaşırtıyorlar." (En'âm: 119)

Bu cevazı verenler aslında hiçbir hakikate isnad edemiyorlar. "Vasiyet edin!" demekle halkı da bu katliama teşvik ediyorlar, onların günahlarını da üzerlerine alıyorlar.

12.Halk neden bilinçsiz?İslamdan uzaklaşıldığı kuran ve sünnetin terk edildiği,zanna göre hüküm verildiği,ahir zaman hocalarının yanlış fetvalar ile halkı şaşırtması,münafıkların her yeri istila edip iman çalılması,kafirlerin birleşip yardımlaşması fakat müslümanların birlik olunaması,batılı 50 kişinin takip ettiği hakkı söyleyenin 1 kişinin bile zor takip ettiği ahir zamanda yaşıyor.
Peygamber Efendimiz(s.a.v) bildirdiği üzere birçok fitnenin gerçekleşmiştir. Bildirdiği gibi gelecek olan fitnelerin diğer fitneleri aratmayacağını söylemiştir.Söylediği herşey bir bir gerçekleşmiş ve gerçekleşecektir.
Küçük kıyametlerin tamamına yakını gerçekleştiği belkide tamamı gerçekleşti ahir zamanın son kısımlarına geldimizden büyük kıyametleri gerçekleşmesine kimse şaşırmamalıdır.


Akıllı bir müslümanın ahir zamanda insanların hali nedir diye ölçmesi için sadece sokağa çıkıp tesettüre uyan kaç kişi olduğuna bakmasını ona ahir zamanı anlatıcaktır.Şüphesiz modaya uyan,saçını deve hörgücü yapan kadınlar ise hadis ile yasaklandığı ve böyle bir davranışın onlara ne kazandırdıklarını okumasını isterim.

Besmelesiz kesilen etlerin yenildiği,şüpheli gıdaların bilinmediği,helal ve haram umursanmadığı,faizin heryere bulaştığı,zinanın,ahlaksızlığın,günahkarların arttığı,gerçek alimlerin azaldığı,halkın hakı bırakıp batıla yöneldiği,her eve televizon,bilgisayar girip müslümanları uyutup günaha soktuğu,Müslümanları bölücülerin,münafıkların bölüm bölüm böldüğü,cahil ahir zaman hocalarının türediği yanlış fetvalar ile halkı saptırdığı...ve daha çok şey var. Neyse kadar kötü zamanda yaşıyoruz.

Bu hadis herşeyi anlatıyor.Ahir zaman hocalarından bazıları faiz helaldir,loto toto helaldir,tesettür farz değil çıplak gezilebilir,organ nakli caizdir...diye halkı kandırdığı halkda nefslerinin hoşlandığı şeyi istediklerin onların peşinden gitmiştir.

Resul-i Ekrem -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz bir Hadis-i şerif'lerinde ahirzamanda gökkubbe altında en şerli insanların âlimler olacağını haber vermiştir:

"İnsanlar üzerine öyle bir zaman gelecektir ki, İslâm'ın yalnız ismi, Kur'an'ın ise resmi kalacak. Mescidler dış görünüşleri ile mamur, fakat içleri hidayetten mahrum olacak.

Onların âlimleri gökkubbe altındakilerin en şerlileridir. Fitne onlardan çıktı ve yine onlara dönecektir."
(Beyhaki)
...

13.Bu konuyu anlayan müslüman kardeşlerim bu konuyu duyarmasını ve çevresini uyarmasını istiyorum.Bu müslümanların görevidir.Kendimiz sakındımız gibi çevremizide sakındıralım.Bilinçlendirelim.Görülecek ki menfaati olanlar organınızı almak isteyenlerdir.Biz ise sağlınıza dikkat edin deyip ayet ve hadisleri hatırlatıyoruz.İslamı yaşamak isteyenler kuran ve sünnetden ayrılmamak isteyenler için.

Ahiretinizi dünyanızı mahvetmeyin.İnsanların hayatıyla kendi hayatınız oynamayın.Şüphesiz Allah kulunun yapacaklarını elbette bilir.Kuranı kerimde ise hem geçmiş hem gelecek bilgiler var iken kuranda yok demek açık açık iftiradır.Üstelik bunu yapanlar ben alimim diye insanlara fetva verenlerdir.

Ayetleri hadisleri inkar edenler çoğaldı...Allah imanımızı korusun amin.

Son olarak ayetle bitirelim inşaAllah.
Allah-u Teâlâ Secde Sûre-i şerif'i 22. Âyet-i kerime'sinde şöyle buyurur:

"Kendisine Rabb'inin âyetleri hatırlatılarak öğüt verildikten sonra, onlardan yüz çeviren kimseden daha zâlim kim olabilir?

Muhakkak ki biz suçlulardan öç alacağız!"

EN ÖNEMLİ KISMI

Organ Nakli Alternatifsiz Bir Tedavi Yöntemi Değildir:
Tıp çok hızlı ilerlemekte, organ naklinden çok daha iyi tedavi yöntemleri geliştirilmektedir.

Bu tür yöntemlere daha çok kaynak ve emek ayrıldığı zaman çok kısa zamanda büyük başarılar sağlanması mümkün olabilecektir. Bilim adamları tıbbî mahzurları çok olan ve insanın mükerremliğine aykırı bir yöntem yerine, aşağıda örnekleri görülen tedavi yöntemlerine zaman, emek ve para harcamalıdır, devletler ve kuruluşlar bilim dünyasını bu yönde teşvik etmelidir.

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


YANİ YAŞAYAYIM DİYE İNSANLARI ÖLDÜRMEYE GEREK YOK.İŞİN İLGİNÇ YANI ŞUDUR YAPAY ORGANLAR HASTALARI İYİLEŞTİRİYOR.RED ATAKLARI OLMUYOR.

OYSA ORGAN NAKLİNLERİNDE VÜCUT ORGANI RED EDİYOR.HEMDE HASTA YAŞAMA UMUDU VARKEN ÖLDÜRÜLÜYOR.

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


ÖNEMLİ NOKTA:

Şu çok önemli arkadaşlar dünya bir imtihandır.Dersinizki "öncekiler ne olucak peki?"Eğer eskiden hastalar organ nakli yapmayıp vefat etseler şehit olucaklardı.Beyin ölümü gerçekleşen hastalarda sabır edilse belki Allah şifasını verecekti ki örneği çoktur.Hasta sapa sağlam oluyor doktorlar mucize diyor.Öldürmeyen Allah öldürmez bunuda biliyoruz.
Vakti gelirse vefat eder bunu kimse engelleyemez.Başkasına zarar vermeden hemde hastayı iyileştiren tedaviler varmış görüldüğü gibi.

Allah şifalar versin tüm hastalarımıza inşaAllah.Amin.Sanki biz üzülmüyoruz sanki bizde kalp yok.Tedavi olucağız ama başkasını öldürerek değil.

"Allah-u Teâlâ derdi de devâyı da indirdiği gibi, her dert için bir devâ yaratmıştır. Binaenaleyh tedaviye devam ediniz. Fakat haram ile tedavi etmeyiniz." buyuruyorlar. (Ebu Dâvud: 3874)



 
Alıntı ile Cevapla

Cevapla

Etiketler
caiz, değildir, nakli, organ


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Organ Nakli Nedir PySSyCaT Sağlık Köşesi 0 21 Ekim 2014 23:51
Organ nakli operasyonu: 16 gözaltı SeckiN Haber Arşivi 0 26 Eylül 2013 16:35
Organ Nakli Ve Aile İçi İlişkiler Liaaa Ruh Sağlığı 0 28 Şubat 2012 17:28
Organ nakli câiz midir? Kalemzede İslamiyet 0 09 Ağustos 2011 13:54
İlk Bobrek ve Organ Nakli Sır Sağlık Köşesi 0 10 Kasım 2010 09:28