IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 06 Şubat 2015, 05:08   #1
Çevrimdışı
Adanmışlık neden kaybolur?




Çalışma yaşamında performans ile adanmışlık duygusu arasında yakın ilişki bulunuyor. Ancak adanmışlık duygusu her ortamda yeşermiyor! İşte adanmışlığın 7 katili…
Adanmışlığın 7 katili
ABD’de yüzlerce şirkete uygulanan liderlik modeli REACH, bağlılığın ve yüksek performansın sırrı olan adanmışlığın organizasyonlarda yeşermesine engel olan 7 etkeni tanımlıyor:
Ada sendromu: Tükenen insan yalnızlık hisseder - İş, insanı tüketir nitelikte olabilir. Öyle olduğunda da, insanlar bazen soyutlanmış ve yalnız hissederler. Bu, en azından insanların dikkatini dağıtır. En kötüsü ise, sadakati aşındırır ve üretkenliği tahrip eder. Çalışanlar, özellikle de üzerlerine çok miktarda sorumluluk yüklediklerimiz, desteklendiklerini, korunduklarını ve birilerinin “onlarla birlikte bu işin içinde olduğunu” hissetmeye ihtiyaç duyarlar.
Zorlayıcı görev noksanlığı: Aslında kimse “rahat iş” istemez - Kolay iş arzusu, bir efsaneden ibarettir. İnsanların gerçekten arzuladıkları şey, yeteneklerini ve becerilerini gösterebilecekleri, zorlayıcı fakat erişilebilir sorumluluklardır. Çalışanlarınız, günlük rollerini ellerinden gelenin en iyisi olabilmek için bir fırsat olarak görmeyi bıraktıklarında, sadakatlerinin yok olmaya başladığını görürsünüz.
Sahiplenme duygusu noksanlığı: Çalışanlar “işin sahibi” olmak ister – Sahiplenmenin, gurur duyma ve bağlılık gösterme hislerini tetikleyen bir yanı vardır. Size ait olan şeyler kadar öncelikli dikkat ve özen yaratan başka hiçbir şey yoktur. Kişinin işyeri için de bu geçerlidir. Çalışanlar kendilerini işin sahibi olarak görmeyi bıraktıklarında veya hiçbir zaman sahiplenme duygusu ve otonomi hissetmedilerse, görevlerine karşı giderek daha az kendilerini adamaya başlarlar.
Korku, şüphe ve karışıklık: Her şey “net” olmalı - Korku, belirsizlikle ortaya çıkar. Şüphe, özgüven olmadığında oluşur. Karışıklık ise çoğu zaman açık olmayan iletişimin direkt sonucudur. Çalışanlar, onları gördüğünüzü, onlara inandığınızı ve yaptıkları işlerin önemli olduğunu bilmek isterler. Ne yapmaları gerektiğini, onlardan beklenenin ne olduğunu ve rollerini bilmek isterler. Korku, şüphe ve karışıklık ortaya çıkarsa, adanmışlık neredeyse anında etkilenir.
Kaybolan anlayış: Büyük resimle bağı kurun - İnsanları birbirine ve ellerindeki çabaladıkları işe bağlayan tek şey anlayıştır. Eğer çalışanlar, bir amaca nasıl bağlandıklarını göremezlerse, aydınlanmış hissetmezlerse veya büyük resimdeki yerleri tanımlanmamışsa, çabaları giderek azalır ve kaybolur. Bu yüzden kişilerin ana amaçla bağları kurulmalı ve üstlendikleri rolün biricikliği ve önemi aktarılmalı.
Başa çıkılamayan görevler: Başarısız olma korkusunu ortadan kaldırın - İnsanlar sürekli başarısız olduklarını hissettikleri şeyleri yapmaya devam etmek istemezler. Bir çalışan, üstlenmiş olduğu görevde kendini bunalmış hissederse zaman ilerledikçe daralır. Etkin yöneticiler, çalışanlarının harcamış olduğu çabanın ve gerçeklerin her zaman farkındadır, çalışanlarına açık bir tartışma ortamı sağladıkları gibi büyük destek ve ilham da verirler.
Yönetici: Çalışan işten değil, yöneticiden ayrılır. Araştırmalar, çalışanların işlerinden ayrılmalarının en büyük nedeninin hala yöneticileriyle olan ilişkileri olduğunu gösteriyor. Kısa vadede ise, çalışanla yöneticisi arasındaki kötü ilişki, çalışanın şirketine olan bağlılığını baltalıyor. Bir yönetici olarak büyük sorumluluklara ve etki potansiyeline sahipsiniz. Bu önemli rolünüzün sürekli farkında olun.
Çalışma yaşamında performans ile adanmışlık duygusu arasında yakın ilişki bulunuyor. Ancak adanmışlık duygusu her ortamda yeşermiyor! İşte adanmışlığın 7 katili…
Adanmışlığın 7 katili
ABD’de yüzlerce şirkete uygulanan liderlik modeli REACH, bağlılığın ve yüksek performansın sırrı olan adanmışlığın organizasyonlarda yeşermesine engel olan 7 etkeni tanımlıyor:
Ada sendromu: Tükenen insan yalnızlık hisseder - İş, insanı tüketir nitelikte olabilir. Öyle olduğunda da, insanlar bazen soyutlanmış ve yalnız hissederler. Bu, en azından insanların dikkatini dağıtır. En kötüsü ise, sadakati aşındırır ve üretkenliği tahrip eder. Çalışanlar, özellikle de üzerlerine çok miktarda sorumluluk yüklediklerimiz, desteklendiklerini, korunduklarını ve birilerinin “onlarla birlikte bu işin içinde olduğunu” hissetmeye ihtiyaç duyarlar.
Zorlayıcı görev noksanlığı: Aslında kimse “rahat iş” istemez - Kolay iş arzusu, bir efsaneden ibarettir. İnsanların gerçekten arzuladıkları şey, yeteneklerini ve becerilerini gösterebilecekleri, zorlayıcı fakat erişilebilir sorumluluklardır. Çalışanlarınız, günlük rollerini ellerinden gelenin en iyisi olabilmek için bir fırsat olarak görmeyi bıraktıklarında, sadakatlerinin yok olmaya başladığını görürsünüz.
Sahiplenme duygusu noksanlığı: Çalışanlar “işin sahibi” olmak ister – Sahiplenmenin, gurur duyma ve bağlılık gösterme hislerini tetikleyen bir yanı vardır. Size ait olan şeyler kadar öncelikli dikkat ve özen yaratan başka hiçbir şey yoktur. Kişinin işyeri için de bu geçerlidir. Çalışanlar kendilerini işin sahibi olarak görmeyi bıraktıklarında veya hiçbir zaman sahiplenme duygusu ve otonomi hissetmedilerse, görevlerine karşı giderek daha az kendilerini adamaya başlarlar.
Korku, şüphe ve karışıklık: Her şey “net” olmalı - Korku, belirsizlikle ortaya çıkar. Şüphe, özgüven olmadığında oluşur. Karışıklık ise çoğu zaman açık olmayan iletişimin direkt sonucudur. Çalışanlar, onları gördüğünüzü, onlara inandığınızı ve yaptıkları işlerin önemli olduğunu bilmek isterler. Ne yapmaları gerektiğini, onlardan beklenenin ne olduğunu ve rollerini bilmek isterler. Korku, şüphe ve karışıklık ortaya çıkarsa, adanmışlık neredeyse anında etkilenir.
Kaybolan anlayış: Büyük resimle bağı kurun - İnsanları birbirine ve ellerindeki çabaladıkları işe bağlayan tek şey anlayıştır. Eğer çalışanlar, bir amaca nasıl bağlandıklarını göremezlerse, aydınlanmış hissetmezlerse veya büyük resimdeki yerleri tanımlanmamışsa, çabaları giderek azalır ve kaybolur. Bu yüzden kişilerin ana amaçla bağları kurulmalı ve üstlendikleri rolün biricikliği ve önemi aktarılmalı.
Başa çıkılamayan görevler: Başarısız olma korkusunu ortadan kaldırın - İnsanlar sürekli başarısız olduklarını hissettikleri şeyleri yapmaya devam etmek istemezler. Bir çalışan, üstlenmiş olduğu görevde kendini bunalmış hissederse zaman ilerledikçe daralır. Etkin yöneticiler, çalışanlarının harcamış olduğu çabanın ve gerçeklerin her zaman farkındadır, çalışanlarına açık bir tartışma ortamı sağladıkları gibi büyük destek ve ilham da verirler.
Yönetici: Çalışan işten değil, yöneticiden ayrılır. Araştırmalar, çalışanların işlerinden ayrılmalarının en büyük nedeninin hala yöneticileriyle olan ilişkileri olduğunu gösteriyor. Kısa vadede ise, çalışanla yöneticisi arasındaki kötü ilişki, çalışanın şirketine olan bağlılığını baltalıyor. Bir yönetici olarak büyük sorumluluklara ve etki potansiyeline sahipsiniz. Bu önemli rolünüzün sürekli farkında olun.
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
adanmışlık, kaybolur, neden

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık