IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 06 Nisan 2018, 12:38   #1
Çevrimdışı
Etkili stres yönetimi




Stres, maalesef ki günümüzde yaşamın kaçınılmaz bir parçası haline gelmiştir. Etrafımızda kimi görsek, duysak, etkili bir stres yönetimi yapamayan kiminle konuşsak yoğun bir sıkıntı içinde. Buna biz de dahiliz. İçinde bulunduğumuz zorlu şartlar neticesinde stresten uzak durmamız mümkün görünmüyor fakat ufak birkaç çaba ile onu yönetebilir ve mümkün olan en az seviyeye indirebiliriz.

Stres Nedir?
Bireyin kendini huzursuz veya baskı altında hissettiğinde verdiği fiziksel, zihinsel, duygusal ve davranışsal tepkiler bütünüdür.

Stres Nedenleri
Boşanmalar, ayrılıklar, ölümler, hastalıklar, kazalar şeklindeki hayatımızda bulunan ağır travmalar bizi yoğun stres altına sokuyor ve zamanla bu stres içinden çıkılmaz hale girerek, kurtulmak mümkün olmuyor. Ayrıca iş stresi, maddi sıkıntılar, aile içerisindeki problemler ve sorumluluklar gibi daha küçük meseleler de sizi strese itebilir.

Elbette ki bu olayların bireyler üzerindeki etkisi; inançları, yaşam koşulları ve dayanma gücüne göre farklılık gösteriyor. Sadece olumsuz olaylar değil; hamilelik, iş değişikliği gibi olumlu olaylar da insanı stres altına alıyor. Çünkü her halükarda insanın alıştığı düzen bir nebze de olsa değişiyor ve birey bu değişimle baş edemeyeceğini düşünüyor. Bunun sonucunda da etrafındaki insanlara fiziksel veya duygusal olarak zarar veriyor. Böylelikle sevdiklerini de strese mahkum ediyor.

Stres, Bedenimize De Zarar Veriyor.
Stres sadece ruhsal bir sorun olarak kalmıyor. İleri safhalarında saç dökülmeleri, çeşitli cilt sorunları, panik atak ve uzun süren uyku problemleri gibi birçok sorunu da beraberinde getiriyor. Bu nedenle bizi hızla saran stresle bir an önce başa çıkmak gerekiyor.

Stres Yönetimi Nasıl Yapılır?
Eğer strese neden olan faktörleri büyütmez isek onlarla başa çıkmak daha kolay olur. Örneğin bizi strese sokan bitirmemiz geren bir iş ise, onu bir an önce bitirerek strese son vermiş oluruz. Ayrıca o işi bitirmek bizi mutlu ve motive de eder.

Eğer bizi strese sokan şey, elimizde olmayan nedenlerden kaynaklanıyorsa o zaman başka işlerle uğraşarak onu unutmayı deneyebiliriz. Örneğin spor yapabilir, ibadet edebilirsiniz. Böylece her zaman yaptığınız rutin işlerden farklı bir şey yapmak sizi mutlu eder. Dua ederek de kendinizi daha mutlu hissedebilirsiniz. Önemli olan o iş için sizin elinizden bir şeyin gelmediğine inanıp, kendinizi üzmeyi ve yormayı bırakmak.

Güne daha pozitif başlamak da var olan stresinizi azaltmasa da stresinizin artmasını engelleyebilir. Bunun için sabah kalktığınızda yaptığınız iyi şeyleri düşünerek, aynanızın karşısında kendinizi takdir edebilir ve kendinize teşekkür edebilirsiniz. Ayrıca her gün sizi motive edici bir söz okumak da bu konuda fayda sağlar.

Stresine Azı Karar Çoğu Zarar
Çok stresli olmak kadar hiç stres yaşamamak da insan sağlığı için zararlıdır. Sınava ya da belirli bir duruma hazırlanma, yaşamsal kaygılar taşıma gibi önemli olaylarla başa çıkabilmek ve başarılı olabilmek için insanın makul seviyede bir stres seviyesine sahip olması gerekir.

Stres Yönetimi Yapamıyorsanız?
Tüm bunları yaptığınız halde ruh halinizi olumlu yönde değiştiremiyor ve içinde bulunduğunuz stresten kurtulamıyorsanız, kişisel gelişim kitapları okuyabilirsiniz. Böylelikle genel kültür seviyeniz de artmış olur.

Daha ileri bir durum söz konusuysa ya da kendi başınıza stresle başa çıkamıyorsanız mutlaka profesyonel bir yardım almanızı öneririz.


alıntı
Stres, maalesef ki günümüzde yaşamın kaçınılmaz bir parçası haline gelmiştir. Etrafımızda kimi görsek, duysak, etkili bir stres yönetimi yapamayan kiminle konuşsak yoğun bir sıkıntı içinde. Buna biz de dahiliz. İçinde bulunduğumuz zorlu şartlar neticesinde stresten uzak durmamız mümkün görünmüyor fakat ufak birkaç çaba ile onu yönetebilir ve mümkün olan en az seviyeye indirebiliriz.

Stres Nedir?
Bireyin kendini huzursuz veya baskı altında hissettiğinde verdiği fiziksel, zihinsel, duygusal ve davranışsal tepkiler bütünüdür.

Stres Nedenleri
Boşanmalar, ayrılıklar, ölümler, hastalıklar, kazalar şeklindeki hayatımızda bulunan ağır travmalar bizi yoğun stres altına sokuyor ve zamanla bu stres içinden çıkılmaz hale girerek, kurtulmak mümkün olmuyor. Ayrıca iş stresi, maddi sıkıntılar, aile içerisindeki problemler ve sorumluluklar gibi daha küçük meseleler de sizi strese itebilir.

Elbette ki bu olayların bireyler üzerindeki etkisi; inançları, yaşam koşulları ve dayanma gücüne göre farklılık gösteriyor. Sadece olumsuz olaylar değil; hamilelik, iş değişikliği gibi olumlu olaylar da insanı stres altına alıyor. Çünkü her halükarda insanın alıştığı düzen bir nebze de olsa değişiyor ve birey bu değişimle baş edemeyeceğini düşünüyor. Bunun sonucunda da etrafındaki insanlara fiziksel veya duygusal olarak zarar veriyor. Böylelikle sevdiklerini de strese mahkum ediyor.

Stres, Bedenimize De Zarar Veriyor.
Stres sadece ruhsal bir sorun olarak kalmıyor. İleri safhalarında saç dökülmeleri, çeşitli cilt sorunları, panik atak ve uzun süren uyku problemleri gibi birçok sorunu da beraberinde getiriyor. Bu nedenle bizi hızla saran stresle bir an önce başa çıkmak gerekiyor.

Stres Yönetimi Nasıl Yapılır?
Eğer strese neden olan faktörleri büyütmez isek onlarla başa çıkmak daha kolay olur. Örneğin bizi strese sokan bitirmemiz geren bir iş ise, onu bir an önce bitirerek strese son vermiş oluruz. Ayrıca o işi bitirmek bizi mutlu ve motive de eder.

Eğer bizi strese sokan şey, elimizde olmayan nedenlerden kaynaklanıyorsa o zaman başka işlerle uğraşarak onu unutmayı deneyebiliriz. Örneğin spor yapabilir, ibadet edebilirsiniz. Böylece her zaman yaptığınız rutin işlerden farklı bir şey yapmak sizi mutlu eder. Dua ederek de kendinizi daha mutlu hissedebilirsiniz. Önemli olan o iş için sizin elinizden bir şeyin gelmediğine inanıp, kendinizi üzmeyi ve yormayı bırakmak.

Güne daha pozitif başlamak da var olan stresinizi azaltmasa da stresinizin artmasını engelleyebilir. Bunun için sabah kalktığınızda yaptığınız iyi şeyleri düşünerek, aynanızın karşısında kendinizi takdir edebilir ve kendinize teşekkür edebilirsiniz. Ayrıca her gün sizi motive edici bir söz okumak da bu konuda fayda sağlar.

Stresine Azı Karar Çoğu Zarar
Çok stresli olmak kadar hiç stres yaşamamak da insan sağlığı için zararlıdır. Sınava ya da belirli bir duruma hazırlanma, yaşamsal kaygılar taşıma gibi önemli olaylarla başa çıkabilmek ve başarılı olabilmek için insanın makul seviyede bir stres seviyesine sahip olması gerekir.

Stres Yönetimi Yapamıyorsanız?
Tüm bunları yaptığınız halde ruh halinizi olumlu yönde değiştiremiyor ve içinde bulunduğunuz stresten kurtulamıyorsanız, kişisel gelişim kitapları okuyabilirsiniz. Böylelikle genel kültür seviyeniz de artmış olur.

Daha ileri bir durum söz konusuysa ya da kendi başınıza stresle başa çıkamıyorsanız mutlaka profesyonel bir yardım almanızı öneririz.


alıntı
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
pozitif, stres, stres yönetimi, yaŞam

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Stres Yönetimi ve Stres Kaynakları Zen Kişisel Gelişim 0 11 Aralık 2012 17:33
Okulda Etkili Öğretmen - Öğrenci İlişkisinin Yönetimi Ecrin Makale - Araştırma - Ve Bilimsel Yazılar 0 18 Şubat 2012 22:46
Stres KarakıZ Sağlık Köşesi 0 02 Eylül 2011 21:52
Stres Testi (%100 Etkili) Ay Komedi ve Mizah 10 01 Haziran 2010 16:03