IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 27 Kasım 2014, 19:31   #1
Çevrimdışı
Öğretim İlkeleri (Öğretim Yöntem Ve Teknikleri - Eğitim Bilimleri)


-- Sponsor Baglantı --


1.Çocuğa/öğrenciye göre öğretim ilkesi;
• Çağdaş eğitimde öğrenci eğitim odak noktasında yer almaktadır.
• Çocuklar ilgi, ihtiyaç, özellik ve yeteneklerine göre bir eğitim programı içerisinde yetiştirilmelidir.
• Her öğrenciyi daha üst sevilere çıkarmak için, öğrencilerin düzeylerinin dikkate alınması gereklidir.

Diğer öğretim ilkeleri düşünüldüğünde dikkate alınması gereken ilk ilke öğrenciye görelik (düzeye uygunluk) ilkesidir.


2.Hayatilik ilkesi;
• Öğrenciye uygun öğrenme ortamı hazırlanırken, konular, problemler, araçlar, örnekler hayattan alınmalı
• Eğitim Dewey’e göre, yaşama hazırlıktan öte yaşamın kendisidir
• Öğretim sürecinde verilecek bilgiler öğrencinin günlük yaşamda kullanabileceği türden olmalıdır

3.Yaparak yaşayarak öğretim ilkesi;

Somut yaşantılar + Birden fazla duyu organını kullanma = Etkin katılım (Kalıcı öğrenme )


• Öğrenmenin etkili ve kalıcı olması için öğrencinin daha fazla duyu organıyla eğitime katılımı gerekir
• Öğrenci öğretim sürecine bizzat katılmalı, okumalı, yazmalı, tartışmalı, araştırmalı ve bilgiyi önceki yaşantılarıyla ilişkilendirmelidir
• Bu ilkeye “öğrenci eylemi” veya “iş ilkesi” de denilmektedir

4.Ekonomiklik ilkesi;
• Öğretiminin amaçlarına en kısa sürede, en az araç gereç ve enerjiye ulaşılmasıdır
• Bu durum planlı ve metotlu çalışmayı gerektirir
• Öğretmenlerin, kazandırmak istediği davranışların öğrencide görülmesi için en uygun öğretim yolunu, uygun zaman ve ortamda gerçekleştirmek için uğraş vermeleri bu ilkeyi açıklamaktadır

5.Güncellik ilkesi;
• Öğrenciler televizyon, gazete gibi yayınlarda aktüel konulara daha fazla ilgi duymaktadır. Öğrencilerin bu ilgi ve meraklarından öğretimde yararlanılması güncellik ilkesidir
• Öğretimde ve içerikte günlük hayatta kullanılabilir bilgilere yer verilmelidir
• Derslerde belirli gün ve haftalara bu kapsamda yer verilmektedir

6.Açıklık ilkesi;
• Öğretilecek konunun açık ve anlaşılır olması ve öğrencinin eşyalarla, varlıklarla bire bir karşılaşması sağlanmalıdır
• Öğretmenin anlaşılır bir dil kullanması, öğrenme konusu olan konu, nesne, olay ve olguları öğrencinin etkileşimine sunması bu ilkenin gereğidir
• Öğrencinin mümkün olduğu kadar fazla duyu organına hitap edilmesi öğrenmeyi arttıracaktır

7.Somuttan soyuta ilkesi;
• Elle tutulan, gözle görülen varlık ve konuların daha kolay öğrenildiği bir gerçektir
• Dolayısıyla öğrenci öncelikle konuyu somut örnekleri ile incelemeli sonra soyut kavramlar öğretilmeye çalışılmalıdır
• Zihinsel gelişime bağlı olarak yaklaşık 12-13 yaşlarından itibaren somut kavramlar öğrenilebilir

8.Bilinenden bilinmeyene ilkesi;

• Yeni öğretilecek bilgi ve becerilerin, öğrencinin mevcut bilgi ve yaşantılarından hareket edilerek öğretilmesi, öğrenmenin kolaylaşmasını sağlayacaktır
• Bir öğretmen derse kendisinin ne bildiğiyle değil öğrencinin ne bildiğiyle başlamalıdır

9.Yakından uzağa ilkesi;
• Yakın çevre çocuğun duygu ve düşünce hayatının kaynağını oluşturmaktadır
• Dolayısıyla öğretimde yer alacak konuların seçilmesinde bulunulan yerden ve zamandan başlayarak gittikçe genişleyen bir şekilde uzak çevrelere geçilmesi ön görülmektedir

10.Bütünlük ilkesi;
• Eğitim ve öğretim planlanırken bireyin bedensel yönleri ve düşünce, duygu, irade gibi içsel yönleriyle bir bütün olarak ele alınması gereklidir
• Bedensel ve ruhsal kuvvetler sürekli olarak birbirini etkiler. Sadece bedeni, zihinsel veya ahlaki gelişimi sağlanan birey kendine ve topluma zararlı olabilecektir.

dersteknik
1.Çocuğa/öğrenciye göre öğretim ilkesi;
• Çağdaş eğitimde öğrenci eğitim odak noktasında yer almaktadır.
• Çocuklar ilgi, ihtiyaç, özellik ve yeteneklerine göre bir eğitim programı içerisinde yetiştirilmelidir.
• Her öğrenciyi daha üst sevilere çıkarmak için, öğrencilerin düzeylerinin dikkate alınması gereklidir.

Diğer öğretim ilkeleri düşünüldüğünde dikkate alınması gereken ilk ilke öğrenciye görelik (düzeye uygunluk) ilkesidir.


2.Hayatilik ilkesi;
• Öğrenciye uygun öğrenme ortamı hazırlanırken, konular, problemler, araçlar, örnekler hayattan alınmalı
• Eğitim Dewey’e göre, yaşama hazırlıktan öte yaşamın kendisidir
• Öğretim sürecinde verilecek bilgiler öğrencinin günlük yaşamda kullanabileceği türden olmalıdır

3.Yaparak yaşayarak öğretim ilkesi;

Somut yaşantılar + Birden fazla duyu organını kullanma = Etkin katılım (Kalıcı öğrenme )


• Öğrenmenin etkili ve kalıcı olması için öğrencinin daha fazla duyu organıyla eğitime katılımı gerekir
• Öğrenci öğretim sürecine bizzat katılmalı, okumalı, yazmalı, tartışmalı, araştırmalı ve bilgiyi önceki yaşantılarıyla ilişkilendirmelidir
• Bu ilkeye “öğrenci eylemi” veya “iş ilkesi” de denilmektedir

4.Ekonomiklik ilkesi;
• Öğretiminin amaçlarına en kısa sürede, en az araç gereç ve enerjiye ulaşılmasıdır
• Bu durum planlı ve metotlu çalışmayı gerektirir
• Öğretmenlerin, kazandırmak istediği davranışların öğrencide görülmesi için en uygun öğretim yolunu, uygun zaman ve ortamda gerçekleştirmek için uğraş vermeleri bu ilkeyi açıklamaktadır

5.Güncellik ilkesi;
• Öğrenciler televizyon, gazete gibi yayınlarda aktüel konulara daha fazla ilgi duymaktadır. Öğrencilerin bu ilgi ve meraklarından öğretimde yararlanılması güncellik ilkesidir
• Öğretimde ve içerikte günlük hayatta kullanılabilir bilgilere yer verilmelidir
• Derslerde belirli gün ve haftalara bu kapsamda yer verilmektedir

6.Açıklık ilkesi;
• Öğretilecek konunun açık ve anlaşılır olması ve öğrencinin eşyalarla, varlıklarla bire bir karşılaşması sağlanmalıdır
• Öğretmenin anlaşılır bir dil kullanması, öğrenme konusu olan konu, nesne, olay ve olguları öğrencinin etkileşimine sunması bu ilkenin gereğidir
• Öğrencinin mümkün olduğu kadar fazla duyu organına hitap edilmesi öğrenmeyi arttıracaktır

7.Somuttan soyuta ilkesi;
• Elle tutulan, gözle görülen varlık ve konuların daha kolay öğrenildiği bir gerçektir
• Dolayısıyla öğrenci öncelikle konuyu somut örnekleri ile incelemeli sonra soyut kavramlar öğretilmeye çalışılmalıdır
• Zihinsel gelişime bağlı olarak yaklaşık 12-13 yaşlarından itibaren somut kavramlar öğrenilebilir

8.Bilinenden bilinmeyene ilkesi;

• Yeni öğretilecek bilgi ve becerilerin, öğrencinin mevcut bilgi ve yaşantılarından hareket edilerek öğretilmesi, öğrenmenin kolaylaşmasını sağlayacaktır
• Bir öğretmen derse kendisinin ne bildiğiyle değil öğrencinin ne bildiğiyle başlamalıdır

9.Yakından uzağa ilkesi;
• Yakın çevre çocuğun duygu ve düşünce hayatının kaynağını oluşturmaktadır
• Dolayısıyla öğretimde yer alacak konuların seçilmesinde bulunulan yerden ve zamandan başlayarak gittikçe genişleyen bir şekilde uzak çevrelere geçilmesi ön görülmektedir

10.Bütünlük ilkesi;
• Eğitim ve öğretim planlanırken bireyin bedensel yönleri ve düşünce, duygu, irade gibi içsel yönleriyle bir bütün olarak ele alınması gereklidir
• Bedensel ve ruhsal kuvvetler sürekli olarak birbirini etkiler. Sadece bedeni, zihinsel veya ahlaki gelişimi sağlanan birey kendine ve topluma zararlı olabilecektir.

dersteknik
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
bilimleri, eğitim, eğitim bilimleri, kpss, kpss 2015, teknikleri, ve, İlkeleri, yöntem, öğretim, öğretim ilkeleri

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Askeri Alanda Eğitim ve Öğretim Zen Osmanlı Tarihi 0 24 Mayıs 2014 22:36
Ulaşım Eğitim Öğretim Ecrin Ege Bölgesi 1 17 Eylül 2011 11:30
Öğretim yöntem Ve Teknikleri Test - 3 YapraK Ödev ve Tezler 0 16 Mart 2010 18:14