IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  kral sohbet




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 29 Ağustos 2008, 18:31   #1
Çevrimdışı
Maide 51 tevsiri. ( Ne kadar Az Düşünüyorsunuz )


sohbet


Kur’an’i Kerim’de müslümanlara karşı kafirlere yardım etmenin büyük küfür olduğunu gösteren çokça delil vardır. Bu delillerden bazıları şunlardır:

Birinci Delil: Allah (c.c) şöyle buyuruyor:

“Ey iman edenler! Yahudi ve hristiyanlari dostlar edinmeyin! Onlar birbirlerinin dostudurlar. Sizden kim onlari dost edinirse, suphesiz o da onlardandir. Muhakkak ki Allah, zalim bir kavme hidayet etmez.” (Maide: 51)

Bu ayet kafirlere yardim etmenin ve onlara destek olmanin buyuk kufur oldugunu apacik gostermektedir. Allah (c.c) bu ayette soyle buyurmaktadir: “Onlar birbirlerinin dostudurlar.”

Allah (c.c) ayetin bu bolumunde kafirlerin sadece birbirlerinin dostu olabileceklerini bildirmis ve muslumanlarla dostluk yolunu tamamen kesmistir. Bu ise her kim onlara dostluk gosterirse, o kimsenin onlardan oldugunu gosteriyor.

Ibni Cerir et-Taberi soyle diyor:

“Allah (c.c)’in: “Onlar birbirlerinin dostudurlar” (Maide: 51) ayeti, yahudilerin mu’minlere karsi birbirlerini desteklediklerini ve muslumanlara karsi tek bir el gibi olduklarini gosteriyor. Hristiyanlar da boyledir. Kendi dinlerine muhalif olanlara karsi birbirlerinin dostudurlar. Allah (c.c), hristiyan veya yahudileri kendisine dost edinen bir kimsenin hristiyan ve yahudilerin dinlerine muhalefet eden mu’minlere karsi geldigini bilsinler diye bu gercegi mu’min kullarina anlatiyor. Iste bu kimse aynen onlar gibi mu’minlere karsi olmustur.
Allah (c.c) muminlere soyle buyuruyor:

“Ey mu’minler! Yahudilerin, kendi dinlerine muhalefet edenlere karsi birbirlerini destekledikleri gibi siz de dininize muhalefet edenlere karsi birbirinizi destekleyiniz! Yine yahudi ve hristiyanlarin size dusman olduklari, sizin dininize savas actiklari gibi siz de onlara karsi dusman olunuz! O halde sizden her kim onlari (yahudi ve hristiyanlari) kendisine dost edinirse, iste o kimse mu’minlere savas acmis, onlardan beri olmus ve onlara karsi olan dostlugunu kesmistir.” (Taberi Tefsiri c: 6 s:277)

Allah (c.c) ayette soyle buyuruyor:

“Sizden kim onlari dost edinirse, suphesiz o da onlardandir.” (Maide: 51)

Bu ayet: “Sizden her kim onlari dost edinirse aynen onlar gibi kafir olur” manasina gelmektedir.”

Ibni Cerir et-Taberi soyle diyor:

“Allah (c.c)’in: “Sizden kim onlari dost edinirse, suphesiz o da onlardandir.” (Maide: 51) ayetinin manasi soyledir:

“Her kim mu’minleri birakip yahudi ve hristiyanlari dost edinirse o kimse onlardan olur. Mu’minlere karsi hristiyan ve yahudilere yardimci ve dost olursa bu kisi artik yahudi ve hristiyanlarin dinlerine ve milletlerine tabi olmustur. Cunku bir kisinin bir kisiye dost olmasi ve ona yardim etmesi; ona, dinine ve icinde bulundugu duruma razi oldugunu gosterir ki boylece ona muhalif olan dine dusman olmustur. Bu kimsenin hukmu bundan boyle dost oldugu kisinin hukmu gibidir.” (Taberi Tefsiri c:6 s: 277)

Seyh Suleyman b. Abdillah al’es-Seyh bu ayetin tefsiri hakkinda soyle diyor:

“Allah (c.c), yahudi ve hristiyanlari dost edinmelerini mu’minlere yasaklamis ve mu’minlerden onlari dost edinen kimsenin onlardan sayilacagini bildirmistir. Bu ise; mecusileri, putperestleri ve diger kafirleri dost edinen bir kimsenin hukmunun, dost edindigi kafirlerin hukmu gibi oldugunu ve o kimsenin onlardan sayildigini gostermektedir.” (Ed-Dureru’s-Seniyye c: 8 s: 127)

Allah (c.c) ayetin devaminda soyle buyuruyor:

“Muhakkak ki Allah, zalim bir kavme hidayet etmez.” (Maide: 51)

Ayette gecen “zulum” buyuk zulum, yani buyuk kufurdur. Tipki Allah (c.c)’in: “Kafirler, zalimlerin ta kendileridir” (Bakara: 254) ayetinde buyurdugu gibi...

Ayrica bu ayetin basinda zikrettigimiz ve bundan sonraki delillerde zikredilecek ayetler ile daha once zikrettigimiz muslumanlara karsi kafirlere yardim etmenin buyuk kufur olduguna dair alimlerin icmasi, ayetteki zalimlerden kastin buyuk kufur isleyenler oldugunu gosterir.

Ibni Cerir ayetin bu bolumu hakkinda soyle diyor:

“Ayetin bu bolumunun manasi soyledir: “Her kim dostlugu, velayeti gercek keyfiyetiyle yerine getirmez, Allah (c.c)’a, rasulune ve mu’minlere dusman olduklari halde yahudi ve hristiyanlara mu’minler aleyhinde yardim ve destek yaparlarsa Allah (c.c) bu kisiyi asla muvaffak kilmaz, ona hidayet yolunu gostermez. Cunku yahudi ve hristiyanlara dost olan, onlara yardimci olan kisi Allah (c.c)’a, rasulune ve mu’minlere savas acmistir.” (Taberi Tefsiri c: 6 s: 278)

Ibni Cerir yine bu ayet hakkinda soyle dedi:

“Bu ayetin dogru manasi bize gore sudur: “Allah (c.c) bu ayette butun muminlere yahudi ve hristiyanlari dost edinmeyi, Allah (c.c)’a ve rasulune iman edenler aleyhine onlara yardim etmeyi, onlara karsi anlasma yapmayi yasakladigini; Allah (c.c)’i, rasulunu ve mu’ minleri birakip yahudi ve hristiyanlara yardim eden, destek olan, onlari dost edinen kimsenin Allah (c.c)’a, Rasulullah (s.a.s)’a ve mu’minlere karsi cephe alanlardan oldugunu ve bu kimseden Allah (c.c) ve rasulunun beri oldugunu haber verdi.” (Taberi Tefsiri c: 6 s: 276)

Ikinci Delil: Allah (c.c) Maide 51 ayetinden sonra soyle buyuruyor:

“Kalblerinde hastalik olanlarin: “Bize bir kotuluk isabet etmesinden korkuyoruz” diyerek onlara kostuklarini gorursun. Umulur ki Allah, katindan bir fetih veya bir emir getirir de onlar nefislerinde gizledikleri seyden dolayi pisman olurlar.” (Maide: 52)

Allah (c.c) bu ayette kafirleri dost edinmenin ancak kalplerinde hastalik olan (munafik)larin sifati oldugunu haber veriyor.

Ibni Kesir (r.a) bu ayeti soyle aciklamistir:

“Kalblerinde hastalik olanlarin: “Bize bir kotuluk isabet etmesinden korkuyoruz” diyerek onlara kostuklarini gorursun.” Bu ayetteki; “kalplerinde hastalik olanlar”dan kasit; kalplerinde sek, suphe ve nifak olanlar demektir. “Onlara kostuklarin”dan kasit; kafirleri hem zahiren hem batinen dost edinmeye, onlari sevmeye gayret etmeleridir. “Bize bir kotuluk isabet etmesinden korkuyoruz” dan kasit; onlarin yahudi ve hristiyanlari hem zahiren hem batinen dost edinmelerinin, onlara sevgi gostermelerinin sebebinin; yahudi ve hristiyanlar muslumanlara karsi muzaffer olmalari halinde onlara gosterdikleri dostlugun kendilerine fayda verecegini saniyor olmalaridir.” (Ibni Kesir Tefsiri c: 2 s: 69)

Üçüncü Delil: Allah (c.c) Maide: 52 ayetinden sonra soyle buyuruyor:

“Iman edenler derler ki: “Sizinle beraber olduklarina dair butun gucleriyle Allah’a yemin edenler bunlar midir?” Onlarin amelleri bosa cikmis ve husrana ugrayanlardan olmuslardir. Ey iman edenler! Sizden kim dininden irtidat ederse Allah, kendisinin onlari sevdigi, onlarin da kendisini sevdigi, mu’minlere karsi alcak gonullu, kafirlere karsi izzetli, Allah yolunda cihad eden ve kinayanin kinamasindan korkmayan bir kavim getirir. Iste bu, Allah’in fazlidir. Onu diledigine verir. Allah Vasi’dir, Alim’dir. Muhakkak ki sizin dostunuz Allah, O’nun rasulu ve namaz kilan, zekat veren, ruku eden mu’ minlerdir. Kim Allah’i, rasulunu ve iman edenleri dost edinirse... Muhakkak ki galib gelecek olan Allah’in hizbidir.” (Maide: 53-56)

Bu ayetlerin hepsi yahudi ve hristiyanlari dost edinme konusunda inmistir. Bu ayetler bir muslumanin kafirleri veli edindigi, muslumanlara karsi kafirlere yardim ettigi taktirde murted olacagini birkac yonden ortaya koymaktadir. Soyle ki:

a) Allah (c.c) ayette soyle buyuruyor:

“Iman edenler derler ki: “Sizinle beraber olduklarina dair butun gucleriyle Allah’a yemin edenler bunlar midir?”

Bu ayette soyle denilmistir: “Yahudi ve hristiyanlari dost edindikleri halde yemin ederek sizinle beraber olduklarini iddia edenler apacik yalancilardir. Cunku kafirleri dost edinmeleri onlarin bu konuda yalan soylediklerine apacik bir delildir.”

Ibni Cerir (r.a) bu ayetin aciklamasi hakkinda soyle diyor:

“Mu’minler kafirleri dost edinenlerin nifaklarina, yalanciliklarina ve mu’minlerle beraber olduklarina dair Allah (c.c)’a yemin etme curetinde bulunmalarina hayret ederek soyle derler: “Bunlar midir butun gucleriyle bizimle beraber olduklarina dair Allah (c.c)’a yemin edenler? Yeminlerinde yalanci olduklari apaciktir.” (Taberi Tefsiri c: 6 s: 281)

b) Allah (c.c) ayette kafirleri dost edinenler hakkinda soyle hukum verdi:

“Onlarin amelleri bosa cikmis...” Butun amellerin bosa gitmesi ancak kufur islendiginde olur. Allah (c.c) baska ayetlerde bu konuyla ilgili olarak soyle buyuruyor:

“Ayetlerimizi ve ahirete kavusmayi yalanlayan kimselerin amelleri bosa gitmistir. Hic islemis olduklarindan baskasiyla cezalandirilirlar mi?” (Araf: 147)

“Musrik kimseler, kendi nefislerindeki kufre sahitlik ettikleri halde Allah’in mescidlerini imar etmeleri (soz konusu) olmaz. Iste bunlarin (butun) amelleri bosa gitmistir. Ve onlar ateste sonsuza dek kalacaklardir.” (Tevbe: 17)

“Kim imani inkar ederse, onun ameli bosa gitmis ve ahirette husrana ugramis olur.” (Maide: 5)

“Dogrusu, sana ve senden oncekilere (soyle) vahyolundu: “Eger sirk kosacak olursan, suphesiz amellerin bosa cikacak ve elbette sen, husrana ugrayanlardan olacaksin. ” (Zumer: 64-65)

Bu ayetler ve bunlar gibi bircok ayetler gosteriyor ki ancak kufur islendiginde butun ameller bosa cikar.

Ibni Teymiyye soyle diyor:

“Butun ameller ancak kufur islendiginde bosa cikar. Cunku iman uzere olen mutlaka cennete girecektir. Eger cehenneme girmisse mutlaka oradan cikip sonunda cennete girecektir. Eger butun amelleri bosa cikmissa hicbir zaman cennete girmez. Butun amellerin bosa cikmasi ancak bu amellerin hepsini yok eden birsey islendiginde olur. O da sadece kufurdur. Bu kaidenin ehli sunnetin temel itikadindan oldugu bilinmektedir.” (Es-Sarimul Meslul c: 2 s: 214)

c) Allah (c.c) ayette soyle buyurmustur: “...ve husrana ugrayanlardan olmuslardir.”

Allah (c.c)’in asagidaki ayette buyurdugu gibi kisinin butun amellerinin bosa giderek husrana ugramasi hem dunyada hem ahirette olur:

“Sizden her kim dininden doner ve kafir olarak olurse yaptigi ameller dunyada da ahirette de bosa cikar. Iste onlar ates ehlidirler. Orada sonsuza kadar kalacaklardir.” (Bakara: 217)

d) Allah (c.c) ayette soyle buyuruyor:

“Ey iman edenler! Sizden kim dininden irtidat ederse...” Bundan onceki ve sonraki ayette gecen dinden donmekten kasit; kafirleri dost edinmek sebebiyle irtidat etmektir.

Ibni Teymiyye soyle diyor:

“Eger bir taife Islam’dan donerse Allah (c.c) muhakkak bu taifenin yerine, kendilerini sevdigi, kendi yolunda cihad eden bir taife getirir. Iste bu taife, kiyamete kadar muzaffer olacak taifedir. Allah (c.c) bu gercegi kafirleri dost edinmeyi yasak eden ayetlerin siyaki (ayetlerin devami)nda belirtmistir. Allah (c.c) soyle buyuruyor:

“Ey iman edenler! Yahudi ve hristiyanlari dostlar edinmeyin! Onlar birbirlerinin dostudurlar. Sizden kim onlari dost edinirse, suphesiz o da onlardandir. Muhakkak ki Allah, zalim bir kavme hidayet etmez. Kalplerinde hastalik olanlarin: “Bize bir kotuluk isabet etmesinden korkuyoruz” diyerek onlara kostuklarini gorursun. Umulur ki Allah, katindan bir fetih veya bir emir getirir de onlar nefislerinde gizledikleri seyden dolayi pisman olurlar. Iman edenler derler ki: “Sizinle beraber olduklarina dair butun gucleriyle Allah’a yemin edenler bunlar midir?” Onlarin amelleri bosa cikmis ve husrana ugrayanlardan olmuslardir. Ey iman edenler! Sizden kim dininden irtidat ederse Allah, kendisinin onlari sevdigi, onlarin da kendisini sevdigi, mu’minlere karsi alcak gonullu, kafirlere karsi izzetli, Allah yolunda cihad eden ve kinayanin kinamasindan korkmayan bir kavim getirir. Iste bu, Allah’in fazlidir. Onu diledigine verir. Allah Vasi’dir, Alim’ dir.” (Maide 51-54)

Bu ayette yahudi ve hristiyanlari dost edinmeleri kendilerine yasaklanan kimseler ayni zamanda irtidat ayetinin de muhatabidirlar. Bilindigi gibi bu hitap her zaman ve mekanda butun Islam ummetinedir. Allah (c.c) ayette kafirleri dost edinmeyi yasaklamis, kendilerine hitap ettigi kisilerden kafirleri (yahudi ve hristiyanlari) dost edinen kimselerin onlardan oldugunu bildirmis, daha sonra da kendilerine hitab edilen bu kimselerden yahudi ve hristiyanlari dost edinmeleri sebebiyle Islam dininden irtidat edenlerin Islam’a hicbir sekilde zarar veremeyeceklerini haber vermistir. Cunku Allah (c.c) onlarin yerine Allah (c.c)’in kendilerini sevdigi, kendilerinin de sadece Allah (c.c)’i sevdigi, sadece mu’minleri dost edinen, kafirlere hicbir zaman dostluk gostermeyen, Allah (c.c) yolunda cihad eden ve hicbir kinayicinin kinamasina aldiris etmeyen bir kavim getirecektir.

Tipki Allah (c.c)’in bir baska ayette soyle buyurdugu gibi:

“Iste onlar, kendilerine kitab, hikmet ve nebilik verdigimiz kimselerdir. Eger onlar, bunlari inkar ederlerse suphesiz biz, yerlerine bunlari inkar etmeyecek bir toplulugu vekil kilariz.” (En’am: 89)

Islam’a hic girmeyen ve Islam’a girdikten sonra irtidat eden iste boyle kimseler asla Islam’a zarar veremeyeceklerdir. Cunku Allah (c.c) rasulun getirdigine iman eden ve dinini destekleyen bir kavmi kiyamete kadar varedecektir.” (El-Feteva c: 18 s: 300)

e) Ayette kendilerine dostluk gosterilmesi gerekenler; Allah (c.c), rasulu ve namaz kilip diger ibadetleri yerine getirenlerle sinirlandirilmistir.

Allah (c.c) bu konuda soyle buyuruyor:

“Muhakkak ki sizin dostunuz Allah, O’nun rasulu ve namaz kilan, zekat veren, ruku eden mu’minlerdir.” (Maide: 55)

f) Allah (c.c) soyle buyuruyor:

“Kim Allah’i, rasulunu ve iman edenleri dost edinirse... Muhakkak ki galib gelecek olan Allah’in hizbidir.” (Maide 56)

Bu ayetten, kafirleri dost edinen kimsenin seytanin hizbinden oldugu anlasiliyor. Zira; Allah’ (c.c)’in hizbi ve seytanin hizbi olmak uzere iki hizib vardir.

Allah (c.c) bununla ilgili olarak bir baska ayette soyle buyuruyor:

“Iste onlar, seytanin hizbidir. Iyi bilinmeli ki, seytanin hizbi elbette husrana ugrayanlardir.” (Mucadele: 19)

Dördüncü Delil: Allah (c.c) soyle buyuruyor:

“Ey iman edenler! Sizden once kendilerine kitap verilenlerden dininizi alay ve oyun edinenler ile kafirleri dostlar edinmeyin! Eger mu’min iseniz Allah’tan sakinin!” (Maide: 57)

Bu ayet de daha once gecen ayetler gibidir ve kafirleri dost edinen, muslumanlara karsi onlara yardimci olan bir muslumanin irtidat ederek Islam’dan ciktigini apacik gostermektedir.

Seyh Abdullatif b. Abdurrahman al’Es-Seyh bu ayet hakkinda soyle dedi:

“Allah (c.c)’in: “Eger mu’min iseniz Allah’tan sakinin!” sozunu dikkatle dusun! Zira ayetteki “eger” lafzi sart edatidir ve: “Kim onlari (kafirleri) veli edinirse mu’min degildir” manasina gelmektedir.” (Ed- Dureru’s-Seniyye c:8 s: 288)

Beşinci Delil: Allah (c.c) soyle buyuruyor:

“Mu’minler mu’minleri birakip da kafirleri veliler edinmesinler. Kim boyle yaparsa Allah’la arasinda bir baglantisi kalmamistir. Ancak onlara (karsi) takiyye uygulamaniz mustesnadir. Allah kendisine karsi (gelmekten) sizi sakindiriyor. Donus Allah’adir.” (Ali Imran: 28)

Bu ayet kafirleri dost edinenin kafir oldugunu apacik bir sekilde gosteriyor. Cunku Allah (c.c) ayette soyle buyurmaktadir: Kim boyle yaparsa Allah’la arasinda bir baglantisi kalmamistir.

Ibni Cerir et-Taberi bu ayet hakkinda soyle dedi:

“Ayetin manasi soyledir: “Ey mu’minler! Dinleri konusunda kafirlere yardimci ve dost olmayin, onlari muslumanlara karsi desteklemeyin ve muslumanlarin gizli hallerini onlara haber vermeyin. Sizden kim bunu yaparsa Allah (c.c)’tan hicbir sey beklemesin. Zira o, Allah (c.c)’tan, Allah (c.c) da ondan beri olmustur. Cunku o, islam dininden cikmis, murted olup kufre girmistir. “Ancak onlara (karsi) takiyye uygulamaniz mustesnadir.”

Yani; kafirlerin hukmu altinda bulundugunuzda onlardan size bir zarar gelmesinden korkarsaniz, kalbinizin onlara karsi dusmanlikla dolu olmasi sartiyla dilinizle zahiren onlara dostluk gosterisi yapabilirsiniz. Fakat boyle bir durumda onlarin kufurlerine destekci olunmamali ve hicbir fiille muslumanlara karsi onlara yardim edilmemelidir.” (Taberi Tefsiri c:3 s: 228)
Kur’an’i Kerim’de müslümanlara karşı kafirlere yardım etmenin büyük küfür olduğunu gösteren çokça delil vardır. Bu delillerden bazıları şunlardır:

Birinci Delil: Allah (c.c) şöyle buyuruyor:

“Ey iman edenler! Yahudi ve hristiyanlari dostlar edinmeyin! Onlar birbirlerinin dostudurlar. Sizden kim onlari dost edinirse, suphesiz o da onlardandir. Muhakkak ki Allah, zalim bir kavme hidayet etmez.” (Maide: 51)

Bu ayet kafirlere yardim etmenin ve onlara destek olmanin buyuk kufur oldugunu apacik gostermektedir. Allah (c.c) bu ayette soyle buyurmaktadir: “Onlar birbirlerinin dostudurlar.”

Allah (c.c) ayetin bu bolumunde kafirlerin sadece birbirlerinin dostu olabileceklerini bildirmis ve muslumanlarla dostluk yolunu tamamen kesmistir. Bu ise her kim onlara dostluk gosterirse, o kimsenin onlardan oldugunu gosteriyor.

Ibni Cerir et-Taberi soyle diyor:

“Allah (c.c)’in: “Onlar birbirlerinin dostudurlar” (Maide: 51) ayeti, yahudilerin mu’minlere karsi birbirlerini desteklediklerini ve muslumanlara karsi tek bir el gibi olduklarini gosteriyor. Hristiyanlar da boyledir. Kendi dinlerine muhalif olanlara karsi birbirlerinin dostudurlar. Allah (c.c), hristiyan veya yahudileri kendisine dost edinen bir kimsenin hristiyan ve yahudilerin dinlerine muhalefet eden mu’minlere karsi geldigini bilsinler diye bu gercegi mu’min kullarina anlatiyor. Iste bu kimse aynen onlar gibi mu’minlere karsi olmustur.
Allah (c.c) muminlere soyle buyuruyor:

“Ey mu’minler! Yahudilerin, kendi dinlerine muhalefet edenlere karsi birbirlerini destekledikleri gibi siz de dininize muhalefet edenlere karsi birbirinizi destekleyiniz! Yine yahudi ve hristiyanlarin size dusman olduklari, sizin dininize savas actiklari gibi siz de onlara karsi dusman olunuz! O halde sizden her kim onlari (yahudi ve hristiyanlari) kendisine dost edinirse, iste o kimse mu’minlere savas acmis, onlardan beri olmus ve onlara karsi olan dostlugunu kesmistir.” (Taberi Tefsiri c: 6 s:277)

Allah (c.c) ayette soyle buyuruyor:

“Sizden kim onlari dost edinirse, suphesiz o da onlardandir.” (Maide: 51)

Bu ayet: “Sizden her kim onlari dost edinirse aynen onlar gibi kafir olur” manasina gelmektedir.”

Ibni Cerir et-Taberi soyle diyor:

“Allah (c.c)’in: “Sizden kim onlari dost edinirse, suphesiz o da onlardandir.” (Maide: 51) ayetinin manasi soyledir:

“Her kim mu’minleri birakip yahudi ve hristiyanlari dost edinirse o kimse onlardan olur. Mu’minlere karsi hristiyan ve yahudilere yardimci ve dost olursa bu kisi artik yahudi ve hristiyanlarin dinlerine ve milletlerine tabi olmustur. Cunku bir kisinin bir kisiye dost olmasi ve ona yardim etmesi; ona, dinine ve icinde bulundugu duruma razi oldugunu gosterir ki boylece ona muhalif olan dine dusman olmustur. Bu kimsenin hukmu bundan boyle dost oldugu kisinin hukmu gibidir.” (Taberi Tefsiri c:6 s: 277)

Seyh Suleyman b. Abdillah al’es-Seyh bu ayetin tefsiri hakkinda soyle diyor:

“Allah (c.c), yahudi ve hristiyanlari dost edinmelerini mu’minlere yasaklamis ve mu’minlerden onlari dost edinen kimsenin onlardan sayilacagini bildirmistir. Bu ise; mecusileri, putperestleri ve diger kafirleri dost edinen bir kimsenin hukmunun, dost edindigi kafirlerin hukmu gibi oldugunu ve o kimsenin onlardan sayildigini gostermektedir.” (Ed-Dureru’s-Seniyye c: 8 s: 127)

Allah (c.c) ayetin devaminda soyle buyuruyor:

“Muhakkak ki Allah, zalim bir kavme hidayet etmez.” (Maide: 51)

Ayette gecen “zulum” buyuk zulum, yani buyuk kufurdur. Tipki Allah (c.c)’in: “Kafirler, zalimlerin ta kendileridir” (Bakara: 254) ayetinde buyurdugu gibi...

Ayrica bu ayetin basinda zikrettigimiz ve bundan sonraki delillerde zikredilecek ayetler ile daha once zikrettigimiz muslumanlara karsi kafirlere yardim etmenin buyuk kufur olduguna dair alimlerin icmasi, ayetteki zalimlerden kastin buyuk kufur isleyenler oldugunu gosterir.

Ibni Cerir ayetin bu bolumu hakkinda soyle diyor:

“Ayetin bu bolumunun manasi soyledir: “Her kim dostlugu, velayeti gercek keyfiyetiyle yerine getirmez, Allah (c.c)’a, rasulune ve mu’minlere dusman olduklari halde yahudi ve hristiyanlara mu’minler aleyhinde yardim ve destek yaparlarsa Allah (c.c) bu kisiyi asla muvaffak kilmaz, ona hidayet yolunu gostermez. Cunku yahudi ve hristiyanlara dost olan, onlara yardimci olan kisi Allah (c.c)’a, rasulune ve mu’minlere savas acmistir.” (Taberi Tefsiri c: 6 s: 278)

Ibni Cerir yine bu ayet hakkinda soyle dedi:

“Bu ayetin dogru manasi bize gore sudur: “Allah (c.c) bu ayette butun muminlere yahudi ve hristiyanlari dost edinmeyi, Allah (c.c)’a ve rasulune iman edenler aleyhine onlara yardim etmeyi, onlara karsi anlasma yapmayi yasakladigini; Allah (c.c)’i, rasulunu ve mu’ minleri birakip yahudi ve hristiyanlara yardim eden, destek olan, onlari dost edinen kimsenin Allah (c.c)’a, Rasulullah (s.a.s)’a ve mu’minlere karsi cephe alanlardan oldugunu ve bu kimseden Allah (c.c) ve rasulunun beri oldugunu haber verdi.” (Taberi Tefsiri c: 6 s: 276)

Ikinci Delil: Allah (c.c) Maide 51 ayetinden sonra soyle buyuruyor:

“Kalblerinde hastalik olanlarin: “Bize bir kotuluk isabet etmesinden korkuyoruz” diyerek onlara kostuklarini gorursun. Umulur ki Allah, katindan bir fetih veya bir emir getirir de onlar nefislerinde gizledikleri seyden dolayi pisman olurlar.” (Maide: 52)

Allah (c.c) bu ayette kafirleri dost edinmenin ancak kalplerinde hastalik olan (munafik)larin sifati oldugunu haber veriyor.

Ibni Kesir (r.a) bu ayeti soyle aciklamistir:

“Kalblerinde hastalik olanlarin: “Bize bir kotuluk isabet etmesinden korkuyoruz” diyerek onlara kostuklarini gorursun.” Bu ayetteki; “kalplerinde hastalik olanlar”dan kasit; kalplerinde sek, suphe ve nifak olanlar demektir. “Onlara kostuklarin”dan kasit; kafirleri hem zahiren hem batinen dost edinmeye, onlari sevmeye gayret etmeleridir. “Bize bir kotuluk isabet etmesinden korkuyoruz” dan kasit; onlarin yahudi ve hristiyanlari hem zahiren hem batinen dost edinmelerinin, onlara sevgi gostermelerinin sebebinin; yahudi ve hristiyanlar muslumanlara karsi muzaffer olmalari halinde onlara gosterdikleri dostlugun kendilerine fayda verecegini saniyor olmalaridir.” (Ibni Kesir Tefsiri c: 2 s: 69)

Üçüncü Delil: Allah (c.c) Maide: 52 ayetinden sonra soyle buyuruyor:

“Iman edenler derler ki: “Sizinle beraber olduklarina dair butun gucleriyle Allah’a yemin edenler bunlar midir?” Onlarin amelleri bosa cikmis ve husrana ugrayanlardan olmuslardir. Ey iman edenler! Sizden kim dininden irtidat ederse Allah, kendisinin onlari sevdigi, onlarin da kendisini sevdigi, mu’minlere karsi alcak gonullu, kafirlere karsi izzetli, Allah yolunda cihad eden ve kinayanin kinamasindan korkmayan bir kavim getirir. Iste bu, Allah’in fazlidir. Onu diledigine verir. Allah Vasi’dir, Alim’dir. Muhakkak ki sizin dostunuz Allah, O’nun rasulu ve namaz kilan, zekat veren, ruku eden mu’ minlerdir. Kim Allah’i, rasulunu ve iman edenleri dost edinirse... Muhakkak ki galib gelecek olan Allah’in hizbidir.” (Maide: 53-56)

Bu ayetlerin hepsi yahudi ve hristiyanlari dost edinme konusunda inmistir. Bu ayetler bir muslumanin kafirleri veli edindigi, muslumanlara karsi kafirlere yardim ettigi taktirde murted olacagini birkac yonden ortaya koymaktadir. Soyle ki:

a) Allah (c.c) ayette soyle buyuruyor:

“Iman edenler derler ki: “Sizinle beraber olduklarina dair butun gucleriyle Allah’a yemin edenler bunlar midir?”

Bu ayette soyle denilmistir: “Yahudi ve hristiyanlari dost edindikleri halde yemin ederek sizinle beraber olduklarini iddia edenler apacik yalancilardir. Cunku kafirleri dost edinmeleri onlarin bu konuda yalan soylediklerine apacik bir delildir.”

Ibni Cerir (r.a) bu ayetin aciklamasi hakkinda soyle diyor:

“Mu’minler kafirleri dost edinenlerin nifaklarina, yalanciliklarina ve mu’minlerle beraber olduklarina dair Allah (c.c)’a yemin etme curetinde bulunmalarina hayret ederek soyle derler: “Bunlar midir butun gucleriyle bizimle beraber olduklarina dair Allah (c.c)’a yemin edenler? Yeminlerinde yalanci olduklari apaciktir.” (Taberi Tefsiri c: 6 s: 281)

b) Allah (c.c) ayette kafirleri dost edinenler hakkinda soyle hukum verdi:

“Onlarin amelleri bosa cikmis...” Butun amellerin bosa gitmesi ancak kufur islendiginde olur. Allah (c.c) baska ayetlerde bu konuyla ilgili olarak soyle buyuruyor:

“Ayetlerimizi ve ahirete kavusmayi yalanlayan kimselerin amelleri bosa gitmistir. Hic islemis olduklarindan baskasiyla cezalandirilirlar mi?” (Araf: 147)

“Musrik kimseler, kendi nefislerindeki kufre sahitlik ettikleri halde Allah’in mescidlerini imar etmeleri (soz konusu) olmaz. Iste bunlarin (butun) amelleri bosa gitmistir. Ve onlar ateste sonsuza dek kalacaklardir.” (Tevbe: 17)

“Kim imani inkar ederse, onun ameli bosa gitmis ve ahirette husrana ugramis olur.” (Maide: 5)

“Dogrusu, sana ve senden oncekilere (soyle) vahyolundu: “Eger sirk kosacak olursan, suphesiz amellerin bosa cikacak ve elbette sen, husrana ugrayanlardan olacaksin. ” (Zumer: 64-65)

Bu ayetler ve bunlar gibi bircok ayetler gosteriyor ki ancak kufur islendiginde butun ameller bosa cikar.

Ibni Teymiyye soyle diyor:

“Butun ameller ancak kufur islendiginde bosa cikar. Cunku iman uzere olen mutlaka cennete girecektir. Eger cehenneme girmisse mutlaka oradan cikip sonunda cennete girecektir. Eger butun amelleri bosa cikmissa hicbir zaman cennete girmez. Butun amellerin bosa cikmasi ancak bu amellerin hepsini yok eden birsey islendiginde olur. O da sadece kufurdur. Bu kaidenin ehli sunnetin temel itikadindan oldugu bilinmektedir.” (Es-Sarimul Meslul c: 2 s: 214)

c) Allah (c.c) ayette soyle buyurmustur: “...ve husrana ugrayanlardan olmuslardir.”

Allah (c.c)’in asagidaki ayette buyurdugu gibi kisinin butun amellerinin bosa giderek husrana ugramasi hem dunyada hem ahirette olur:

“Sizden her kim dininden doner ve kafir olarak olurse yaptigi ameller dunyada da ahirette de bosa cikar. Iste onlar ates ehlidirler. Orada sonsuza kadar kalacaklardir.” (Bakara: 217)

d) Allah (c.c) ayette soyle buyuruyor:

“Ey iman edenler! Sizden kim dininden irtidat ederse...” Bundan onceki ve sonraki ayette gecen dinden donmekten kasit; kafirleri dost edinmek sebebiyle irtidat etmektir.

Ibni Teymiyye soyle diyor:

“Eger bir taife Islam’dan donerse Allah (c.c) muhakkak bu taifenin yerine, kendilerini sevdigi, kendi yolunda cihad eden bir taife getirir. Iste bu taife, kiyamete kadar muzaffer olacak taifedir. Allah (c.c) bu gercegi kafirleri dost edinmeyi yasak eden ayetlerin siyaki (ayetlerin devami)nda belirtmistir. Allah (c.c) soyle buyuruyor:

“Ey iman edenler! Yahudi ve hristiyanlari dostlar edinmeyin! Onlar birbirlerinin dostudurlar. Sizden kim onlari dost edinirse, suphesiz o da onlardandir. Muhakkak ki Allah, zalim bir kavme hidayet etmez. Kalplerinde hastalik olanlarin: “Bize bir kotuluk isabet etmesinden korkuyoruz” diyerek onlara kostuklarini gorursun. Umulur ki Allah, katindan bir fetih veya bir emir getirir de onlar nefislerinde gizledikleri seyden dolayi pisman olurlar. Iman edenler derler ki: “Sizinle beraber olduklarina dair butun gucleriyle Allah’a yemin edenler bunlar midir?” Onlarin amelleri bosa cikmis ve husrana ugrayanlardan olmuslardir. Ey iman edenler! Sizden kim dininden irtidat ederse Allah, kendisinin onlari sevdigi, onlarin da kendisini sevdigi, mu’minlere karsi alcak gonullu, kafirlere karsi izzetli, Allah yolunda cihad eden ve kinayanin kinamasindan korkmayan bir kavim getirir. Iste bu, Allah’in fazlidir. Onu diledigine verir. Allah Vasi’dir, Alim’ dir.” (Maide 51-54)

Bu ayette yahudi ve hristiyanlari dost edinmeleri kendilerine yasaklanan kimseler ayni zamanda irtidat ayetinin de muhatabidirlar. Bilindigi gibi bu hitap her zaman ve mekanda butun Islam ummetinedir. Allah (c.c) ayette kafirleri dost edinmeyi yasaklamis, kendilerine hitap ettigi kisilerden kafirleri (yahudi ve hristiyanlari) dost edinen kimselerin onlardan oldugunu bildirmis, daha sonra da kendilerine hitab edilen bu kimselerden yahudi ve hristiyanlari dost edinmeleri sebebiyle Islam dininden irtidat edenlerin Islam’a hicbir sekilde zarar veremeyeceklerini haber vermistir. Cunku Allah (c.c) onlarin yerine Allah (c.c)’in kendilerini sevdigi, kendilerinin de sadece Allah (c.c)’i sevdigi, sadece mu’minleri dost edinen, kafirlere hicbir zaman dostluk gostermeyen, Allah (c.c) yolunda cihad eden ve hicbir kinayicinin kinamasina aldiris etmeyen bir kavim getirecektir.

Tipki Allah (c.c)’in bir baska ayette soyle buyurdugu gibi:

“Iste onlar, kendilerine kitab, hikmet ve nebilik verdigimiz kimselerdir. Eger onlar, bunlari inkar ederlerse suphesiz biz, yerlerine bunlari inkar etmeyecek bir toplulugu vekil kilariz.” (En’am: 89)

Islam’a hic girmeyen ve Islam’a girdikten sonra irtidat eden iste boyle kimseler asla Islam’a zarar veremeyeceklerdir. Cunku Allah (c.c) rasulun getirdigine iman eden ve dinini destekleyen bir kavmi kiyamete kadar varedecektir.” (El-Feteva c: 18 s: 300)

e) Ayette kendilerine dostluk gosterilmesi gerekenler; Allah (c.c), rasulu ve namaz kilip diger ibadetleri yerine getirenlerle sinirlandirilmistir.

Allah (c.c) bu konuda soyle buyuruyor:

“Muhakkak ki sizin dostunuz Allah, O’nun rasulu ve namaz kilan, zekat veren, ruku eden mu’minlerdir.” (Maide: 55)

f) Allah (c.c) soyle buyuruyor:

“Kim Allah’i, rasulunu ve iman edenleri dost edinirse... Muhakkak ki galib gelecek olan Allah’in hizbidir.” (Maide 56)

Bu ayetten, kafirleri dost edinen kimsenin seytanin hizbinden oldugu anlasiliyor. Zira; Allah’ (c.c)’in hizbi ve seytanin hizbi olmak uzere iki hizib vardir.

Allah (c.c) bununla ilgili olarak bir baska ayette soyle buyuruyor:

“Iste onlar, seytanin hizbidir. Iyi bilinmeli ki, seytanin hizbi elbette husrana ugrayanlardir.” (Mucadele: 19)

Dördüncü Delil: Allah (c.c) soyle buyuruyor:

“Ey iman edenler! Sizden once kendilerine kitap verilenlerden dininizi alay ve oyun edinenler ile kafirleri dostlar edinmeyin! Eger mu’min iseniz Allah’tan sakinin!” (Maide: 57)

Bu ayet de daha once gecen ayetler gibidir ve kafirleri dost edinen, muslumanlara karsi onlara yardimci olan bir muslumanin irtidat ederek Islam’dan ciktigini apacik gostermektedir.

Seyh Abdullatif b. Abdurrahman al’Es-Seyh bu ayet hakkinda soyle dedi:

“Allah (c.c)’in: “Eger mu’min iseniz Allah’tan sakinin!” sozunu dikkatle dusun! Zira ayetteki “eger” lafzi sart edatidir ve: “Kim onlari (kafirleri) veli edinirse mu’min degildir” manasina gelmektedir.” (Ed- Dureru’s-Seniyye c:8 s: 288)

Beşinci Delil: Allah (c.c) soyle buyuruyor:

“Mu’minler mu’minleri birakip da kafirleri veliler edinmesinler. Kim boyle yaparsa Allah’la arasinda bir baglantisi kalmamistir. Ancak onlara (karsi) takiyye uygulamaniz mustesnadir. Allah kendisine karsi (gelmekten) sizi sakindiriyor. Donus Allah’adir.” (Ali Imran: 28)

Bu ayet kafirleri dost edinenin kafir oldugunu apacik bir sekilde gosteriyor. Cunku Allah (c.c) ayette soyle buyurmaktadir: Kim boyle yaparsa Allah’la arasinda bir baglantisi kalmamistir.

Ibni Cerir et-Taberi bu ayet hakkinda soyle dedi:

“Ayetin manasi soyledir: “Ey mu’minler! Dinleri konusunda kafirlere yardimci ve dost olmayin, onlari muslumanlara karsi desteklemeyin ve muslumanlarin gizli hallerini onlara haber vermeyin. Sizden kim bunu yaparsa Allah (c.c)’tan hicbir sey beklemesin. Zira o, Allah (c.c)’tan, Allah (c.c) da ondan beri olmustur. Cunku o, islam dininden cikmis, murted olup kufre girmistir. “Ancak onlara (karsi) takiyye uygulamaniz mustesnadir.”

Yani; kafirlerin hukmu altinda bulundugunuzda onlardan size bir zarar gelmesinden korkarsaniz, kalbinizin onlara karsi dusmanlikla dolu olmasi sartiyla dilinizle zahiren onlara dostluk gosterisi yapabilirsiniz. Fakat boyle bir durumda onlarin kufurlerine destekci olunmamali ve hicbir fiille muslumanlara karsi onlara yardim edilmemelidir.” (Taberi Tefsiri c:3 s: 228)

Konu AsiL tarafından (29 Ağustos 2008 Saat 18:48 ) değiştirilmiştir.
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Alt 10 Mart 2009, 05:01   #2
Çevrimdışı
Cevap: Maide 51 tevsiri.




Emeğine sağlık tşk

  Alıntı ile Cevapla

Cevapla

Etiketler
mâide, tevsiri

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Maide 120 Sır Kuran-ı Kerim 0 05 Eylül 2012 19:59
Maide 119 Sır Kuran-ı Kerim 0 05 Eylül 2012 19:58
Maide 118 Sır Kuran-ı Kerim 0 05 Eylül 2012 19:58
Maide 117 Sır Kuran-ı Kerim 0 05 Eylül 2012 19:57
Maide 116 Sır Kuran-ı Kerim 0 05 Eylül 2012 19:57