IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Konuyu Değerlendir Stil
Alt 06 Ekim 2010, 19:20   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Alışveriş'te 6 Kural.




AYIPLI MAL VE HİZMETİ KABUL ETMEYİN!
Satın aldığınız mal ayıplı çıkabilir ya da size sunulan hizmet ayıplı olabilir.Malın ayıplı olduğunu anlarsanız 15 gün içinde bu malı satıcıya geri vererek; ödediğiz bedelin iadesini aynı kalitede bir ürünle değiştirilmesini ücretsiz onarımını ayıbın nedeni kadar indirim yapılmasını talep edebilirsiniz. Satıcı bu talebinizi reddemez. Hizmetin ayıplı olduğunu görürseniz yine 15 gün içinde yeniden yapılmasını ödediğiniz bedelin iadesini talep edebilirsiniz.
Taksitli satışlarda sözleşme yapın!
Satıcı taksitli ve ön ödemeli satışlarda yazılı sözleşme yapmak ve bu sözleşmenin bir nüshasını size vermek zorundadır. Sözleşmede sizi sonradan beklenmedik bir durum ile karşı karşıya bırakacak bilgi eksiklikleri olmamalıdır.

KAMPANYALI SATIŞLARDA DİKKAT EDİN!
Kampanyalı satışlarda taksitli satışlarda olduğu gibi haklarınızın dayanağı imzalayacağınız sözleşme olacaktır. Sözleşmede bilinmedik bir husus kalmamasına dikkat edin. Üretici firma garantisi isteyin. Sözleşme dışında senet veya çek imzalamayın. Ödeyeceğiniz miktara karşı da banka teminat mektubu isteyin. İlan ve taahhüt edilen mal veya hizmetin ayıplı olması durumunda satıcı bayi acenta temsilci imalatçı-üretici ve ithalatçı birlikte ve zincirleme sorumludur.
Kapıdan alışveriş yapmayın!
Kapıdan satışlar tüketiciyi en fazla zarara uğratan satış şeklidir. Bütün risklerine karşın kapıdan alışveriş yaparsanız özellikle tarihsiz ve eski tarihli sözleşmeleri imzalamayın. 7 gün içinde hiçbir gerekçe göstermeden satın almaktan cayma hakkına sahipsiniz. Ancak cayma bildirimini sözlü değil mutlaka iadeli taahhütlü mektup veya noter aracılığı ile yapın ya da TÜKODER’e başvurun.
Satıcı 10 gün içinde sizden aldığı parayı kıymetli evrakı sizi borç altına sokan her türlü belgeyi iade etmek ve 20 gün içinde de malını geri almak zorundadır.

ETİKETSİZ ÜRÜN ALMAYIN!
Perakende satışa sunulan ürünlerin veya ambajlarının üzerinde menşei cinsi ve fiyatını bildiren etiketler bulundurulması zorunludur.

GARANTİ BELGESİ İSTEYİN!
Üretici veya ithalatçı firmalar sanayi malları için garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Bir yıldan az olmaması gereken garanti süresi içinde meydana gelen arızaların ücretiz giderilmesi (parça değiştirilmesi dahil) zorunludur. Garanti süresi içinde aynı arıza 2 defadan fazla değişik arızalar 4 defadan fazla olursa ürünün aynı kalitede yeni bir ürün ile değiştirilmesini isteme hakkınız vardır.

TÜRKÇE KULLANMA KILAVUZU İSTEYİN!
Yurt içinde üretilen veya ithal edilen sanayi mallarının Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzları ile birlikte satılması zorunludur.

YETKİLİ SERVİSLERİ TERCİH EDİN!
Üretici veya ithalatçı firmalar sattıkları sanayi mallarının bakım ve onarımı için yeterli sayıda servis istasyonu kurmak ve teknisyen bulundurmak zorundadır. Ürünün serviste kalış süresi hiçbir gerekçe ile 30 iş gününü geçemez. (Sanayi malların satış sonrası hizmetleri hakkında tebliğe göre)
Tüketiciyi Koruma Derneği’nin (TUKODER) internet sitsinden derlenmiştir.

__________________
Yine Yeniden Aga.
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları tatlim sohbet Mobil Chat
Cevapla

Etiketler
6, alışverişte, kural


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Var
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Var
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık