IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 16 Şubat 2010, 16:48   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
YÖK'ten Danıştay'a katsayı itirazı





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.



Danıştay katsayı kararını itiraz etti. YÖK katsayı değişikliğinin gerekçesini somut bir örnekle açıkladı.


Danıştay'ın katsayı kararına itirazının ardından YÖK'ten ilk hamle geldi. YÖK Danıştay'ın kararına itiraz dilekçesini gönderdi. İtiraz dilekçesinde katsayı değişikliğinin zorunluluğu bir örnekle açıklandı. İşte YÖK'ün Danıştay'a sunduğu o örnek ve itiraz gerekçeleri:

KATSAYI KARARINDAN ÖNCE:
İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesini kazanmak için 338,902 puan almak gerekmektedir. 100-300 arasındaki ÖSYS puanından 258,902 puan alan bir öğrenci eğer AOBP’si 100 ise 0,8 ile çarpmadan dolayı 80 tam puan alacak ve yerleşmek için gereken minimum puana erişecektir. Eğer öğrencinin AOBP’si 50 ise (0,8 ile çarpılarak 40 puan eder) adı geçen bölümü kazanması için sınavdan 298,902 alması gerekecektir. Aynı programa alan dışından örneğin fen lisesi mezunu bir öğrencinin girmek istediğini varsayarsak; bu öğrencinin AOBP’sinin, AOBP sinin
en üst puan olan 100 olduğunu farz ettiğimizde (ki bu da 0,3 ile çarpılınca 30 puan etmektedir) bu öğrencinin sınavdan alması gereken puan 308,902 olmaktadır ki, en yüksek puanın 300 olmasından dolayı bu mümkün değildir.

KATSAYI DEĞİŞİKLİĞİNDEN SONRA:
Kurulumuzun karara bağladığı 0,13-0,15’lik katsayıların geçerli olduğu sistemde ise aday kazanmak için 477,583 puan almak zorundadır, alan içinde (yani 0,15’lik katsayı ile) AOBP si 500 olan aday buradan 75 puan alacak sınavdan ise 402,583 puan alarak istediği bu bölüme yerleşebilecektir. Adayın AOBP’sinin 100 olması durumunda sınavdan 462,583 puan alması yeterli olacaktır. Aday alanı dışında yarışıyor ise AOBP’sinin 500 olması durumunda buradan 65 puan alacak ve sınavdan da 412,583 puan alması yeterli olacaktır. Adayın AOBP’sinin 100 olması durumunda buradan 13 puan alacak ve buna karşılık sınavdan 464,583 puana ulaşması gerekecektir.
Görüldüğü gibi yeni sistem, bu adayın istediği bu programa girmesini imkansız halden çok zor hale dönüştürmektedir.

TAKTİR DANIŞTAY'IN
Yukarıdaki örnek incelendiğinde sınavda aynı performansı gösteren farklı alandaki iki öğrencinin puanlarının hesaplanmasında hangi katsayı uygulamasının ölçülülük ilkesine uygun düştüğünün takdirini Yüksek kurulunuza bırakıyoruz.

YÖK'ÜN İTİRAZ DİLEKÇESİNDEN DİĞER BÖLÜMLER:

KATSAYI HER YIL DEĞİŞEBİLİR: Katsayı oranları her yıl Kurulumuzca yeniden belirlenmekte olup, bir önceki yıl uygulanan katsayı oranı nedeniyle kazanılmış bir haktan söz etme olanağı bulunmamaktadır. Red kararlarının kesin hüküm oluşturmayacağını kabul eden Danıştay’ın bu red kararları ile değişmesi mümkün olmayan bir hukuki statü oluştuğu iddiası kabul edilebilir olmadığı gibi, bilinen kararlarına da aykırıdır. Oysa, yeni bir sistem kurulduğu açıktır.
1998 yılında 0,2-0,5 olarak belirlenen katsayı oranlarının zaman içinde değiştirilmiş olması bunun somut örneğidir. Örneğin; 2002 yılında alan içi ve alan dışı tercihlerde kullanılacak katsayı aralığı 0,3-0,8 olarak değiştirilmiş, ardından 2006 yılında alan farklılaştırılmasına gidilmiş ve alan bilgisinin daha sağlıklı ölçülebilmesi için 4 olan alan sayısının 7’ye çıkarılmış olması değişen ihtiyaçlara göre yeni düzenlemeler yapılabileceğini göstermektedir.
YENİ KATSAYI ORANI ZORUNLULUK: Sekizinci Daire dava konusu katsayı oranları ile 2009 yılında uygulanan katsayı oranlarını karşılaştırmak suretiyle ciddi bir mantık hatası yapmıştır. Her şeyden önce, 2009 yılında uygulanan katsayı oranları orta öğretim başarı puanlarının 50-100 standart puanları arasında belirlendiği bir düzlemde işlem görür iken, artık yeni sistemde bu puan aralıkları 100-500 aralığı olarak belirlenmiştir. Dolayısıyla artık 0.3-0.8 katsayı oranlarından bahsetmek yersiz olduğu gibi bu oranların uygulanması da mümkün değildir.
NEDEN DEĞİŞTİRDİK?: Bu sistemde okulun yerini dershanelerin aldığı, özellikle lise son sınıftaki öğrencilerin sağlık mazereti ile okula devam etmedikleri, ancak buna rağmen okul başarısını yükseltmek adına yüksek notlar verildiği gerçek başarı yerine katsayı farklılaştırılması yoluyla türetilmiş başarı esasına dayanan bu sistemin çalışkan ve donanımlı öğrencilerin aleyhine işlediği bir vakıadır. Toplam olarak 776.744 kişi katsayının bu şekilde uygulanmasından olumsuz yönde etkilenmektedir. Bu olumsuz durumun ortadan kaldırılabilmesi için uygulanmakta olan katsayının sınav sonuçlarına etkisinin minimize edilmesi kaçınılmaz bir durum olarak ortaya çıkmaktadır.

KATSAYI GENEL LİSEYİ DE ETKİLİYOR: Katsayı farklılığı sadece meslek lisesi mezunlarının alan dışı programları tercih etmeleri durumunda karşılaştıkları bir uygulama değildir. Asıl dramatik sonuçlar %70’ e karşılık gelen klasik lise öğrencilerinin kendi alanları dışında (Türkçe- sosyal, matematik-fen, Türkçe-matematik) bir programı tercih ettiklerinde ortaya çıkmaktadır. Örneğin diploma notu 80 olan ve tüm sınav sorularını eksiksiz ve doğru olarak cevaplayan ancak matematik-fen alanından sınava giren bir adayın alan dışı sayıldığı için Türkçe matematik puan türünde öğrenci kabul eden hiç bir hukuk fakültesine girme olanağı bulunmamaktadır.

DÜNYADA ÖRNEĞİ KALMADI: Kurulumuz, 46 üye Devletin katıldığı Bologna Sürecinin içindedir. Bu süreç kapsamında eğitim sisteminin; ilköğretimden doktoraya kadar her bir öğrenim kademesinde öğrencilere kazandırılan bilgi, beceri ve yetkinliklerin öğrenim çıktıları olarak net ve ölçülebilir biçimde tanımlanması, böylece, hem kademeler arası geçişin kolaylaştırılması, hem de aynı kademede yer alan diploma programları arasındaki hareketliliğin artırılmasının sağlanması mümkün olacaktır. Tüm eğitim-öğretim kademelerindeki düzenlemeler yaşam boyu öğrenmeye fırsat verecek biçimde yapılacaktır. Ülkemizin 2009 Bologna Karnesinin en zayıf alanı, yaşamboyu öğrenmedir.
ÖĞRENCİ PSİKOLOJİSİ: 11 Nisan tarihinde sınava girecek olan öğrenci sayısı yaklaşık 1.4 milyondur. Bu sayıda öğrenci bakımından karar bir hukuki belirsizlik oluşturmaktadır. İdaremiz her ne kadar yargı kararlarını dikkate alarak yeni kararlar alacağını, bu hususta öğrencilerin endişe etmemesi gerektiğini duyurmakla birlikte, sınav psikolojisi altında bulunan öğrencilerin belirsizlikten, boyutu tahmin edilemeyecek ve telafi edilemeyecek derecede, mutlaka olumsuz etkilenmekte oldukları hiç kuşkusuzdur. Dolayısıyla idari işlemin niteliği yürütmenin durdurulması kararının verilmesinden ötürü ve bu kararı haklı ve gerekli kılan gerçek ve geçerli sebepler de bulunmadığından, önemli zararlara yol açmaktadır.

2010 ÖSYS Kılavuzu basılarak tüm okullara dağıtılmış ve müracaatlar alınmaya başlanmıştır. Tüm adaylar kılavuz hükümlerine göre çalışmalarına yön vermişlerdir. Öğrencilerin psikolojisini önemli derecede etkileyecek belirsizlik ve istikrarsızlığın yol açacağı olumsuz ortam göz önüne alınarak, belirsizlik ve istikrarsızlık ortamının beraberinde getireceği telafisi güç ya da imkansız zararlar da dikkate alınarak yürütmenin durdurulması kararının kaldırılmasını talep ederiz

__________________
Lucifer dediler bana, kötülüğü anlatmak için. Halbuki, ışık ve güzelliği anlatırdı Lucifer. Ben kötüyüm bu düzen için; ama değilim asla kötülük.
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet odaları Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
danistaya, danıştaya, itirazi, itirazı, katsayi, katsayı, yokten, yÖkten


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Danıştay'dan Katsayı Kararı Pentagram YGS ve LYS'ye Hazırlık 0 22 Nisan 2010 13:44