IRCForumlarý - IRC ve mIRC Kullanýcýlarýnýn Buluþma Noktasý
  sohbet

 Kayýt ol  Topluluk
1Beðeni(ler)
  • 1 Post By Elysian

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 06 Aralýk 2013, 22:24   #1
Çevrimdýþý
Kullanýcýlarýn profil bilgileri misafirlere kapatýlmýþtýr.
IF Ticaret Sayýsý: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Tez Bibliyografisi Örneði




Samuels, M., & Betts, J. (2007). Crossing the threshold from description to deconstruction and reconstruction: Using self‐assessment to deepen reflection. Reflective Practice, 8(2), 269-283.


Özet

Çalýþmada yapýlandýrýlmýþ öz-deðerlendirme aracýnýn yansýtmayý derinleþtirmedeki etkisi araþtýrýlmýþtýr. Eylem araþtýrmasý desenindedir. Çalýþmanýn örneklemini bir akademik yýl süresince öðretmen eðitimi programýnda yansýtýcý günlük tutan bir grup öðretmen adayý (N=9) oluþturmaktadýr. Öðretmen adaylarýndan kendi yansýtýcý yazýlarýný öz-deðerlendirme þablonunu kullanarak deðerlendirmeleri istenmiþtir. Þablon bir seri soru içermektedir. Bu sorular Kolb’un (1984) halkasýnda belirlediði düþünme sürecine uygun olarak hazýrlanmýþtýr. Sorularla öðrencilerin açýklýklarýn farkýna varmalarý, yansýtmalarýndaki güçlü ve zayýf noktalarý belirlemeleri ve yansýtmalarýný derinleþtirecek eyleme geçmeleri hedeflenmiþtir. Akademik yýl boyunca þöyle bir süreç izlenmiþtir: Ýlk dönem öðrenciler yansýtýcý günlüklerini yazmýþlardýr. Araþtýrmacý da öðrencilerin günlüklerini deðerlendirerek seviyelerini belirlemiþtir. Ýkinci dönem öðrenciler öz-deðerlendirme þablonu ile tanýþtýrýlmýþ ve bir veya daha fazla günlükleri için bu þablonu yazýlý olarak doldurmalarý istenmiþtir. Üçüncü dönem araþtýrmacý günlükleri son olarak deðerlendirerek yansýtma seviyelerini belirlemiþtir. Ýki öðrenci ile mülakat gerçekleþtirilmiþtir. Uygulama sonrasýnda öðretmen adaylarýnýn yansýtma seviyelerinde bir fark olup olmayacaðýnýn belirlenmesi için öðretmen adaylarýnýn yansýtýcý günlükleri deðerlendirilmiþtir. Yansýtma seviyelerinin belirlenmesinde Bain et al. (1999)’un belirlediði yansýtma seviyeleri dikkate alýnmýþtýr: Rapor etme, cevap verme, iliþki kurma, mantýk yürütme, yeniden inþa etme. Birinci dönem sonunda öðretmen adaylarýnýn yansýtýcý günlükleri incelendiðinde genel olarak tanýmlayýcý seviyede olduklarý (rapor etme, cevap verme) dönem sonunda ise yansýtma seviyelerinde bir geliþme olduðu görülmüþtür. Öðretmen adaylarýnýn öz-deðerlendirme þablonlarýna yazdýklarýndan ve mülakatlardan elde edilen veriler analiz edilerek öz-yansýtmanýn yansýtmayý nasýl ve niçin derinleþtirdiðine yönelik bilgi içeren temalar belirlenmiþtir. Bunlar dört baþlýk altýnda toplanmaktadýrlar: yansýtmalarý tekrar ziyaret etme, yapýyý kullanma, sorumluluk alma ve üstbiliþi kullanma. Öz-deðerlendirme þablonu öðrencilerin eski yansýtmalarýna geri dönmelerini saðlamýþtýr. Bu durum onlarýn yansýtmalarýný geniþletmelerini saðlamýþtýr. Bunun yanýnda þablonda yer alan soru yapýsý daha derin yansýtma yapmalarý yönünde öðretmen adaylarýnýn geliþimini saðlamýþtýr, kendilerinden ne beklendiðini anlamalarýný saðlamýþtýr. Öðretmen adaylarý bu yöntemin sorumluluk almalarýný saðladýklarýný belirtmiþlerdir. Ve son olarak öðrenciler yansýtma süreçlerinin farkýna varmýþlardýr. Sonuç olarak bulgular öz-deðerlendirmenin daha derin yansýtma yapmayý desteklediðini göstermiþtir.

Deðerlendirme

Kullanýþlý bir kaynak olduðunu düþünüyorum. Öðrencilerin kendi yansýtmalarýný deðerlendirdiði bir çalýþmaya daha önce rastlamamýþtým. Deðerlendirmede kullanýlan sorular baþka bir uygulamada iþimize yarayabilir. Bu sorulara bir örnek: Fikirleri ve düþünceleri sorguluyor, onlarý farklý deneyim ve düþüncelere karþý test ediyor muyum?

Yansýtma

Bu çalýþmada þöyle bir veri elde edilmiþ: Öðretmen adaylarýnýn yansýtmalarý Bain et al. (1999)’un belirlediði yansýtma seviyelerinden yeniden inþa etme seviyesine ulaþamamýþtýr. Benim çalýþmamda da öðretmen adaylarý yansýtýcý yazma 2 seviyesinde yazamadýlar (sanýyorum sadece dörtgünlük bu seviyede) burada araþtýrmacý bunun için daha uzun bir zamana ihitiyaç olabileceðini veya farklý yöntemler kullanmak gerekebileceðini belirtmiþtir.
Benim çalýþmamda öðrencilerin yansýtma seviyelerinde düzenli bir artýþ meydana gelmemiþtir. Daha etkili bir uygulama için benim çalýþmamadaki geribildirimlere ek olarak öðrencilerin yansýtmalarýný kendilerinin deðerlendirmesinin eklenebileceði önerisini yapabilirim

 
Alýntý ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odalarý reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
bibliyografisi, tez, örneði


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayýtlý üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajýnýzý Deðiþtirme Yetkiniz Yok

BB code is Açýk
Smileler Açýk
[IMG] Kodlarý Açýk
HTML-Kodu Kapalý
Trackbacks are Kapalý
Pingbacks are Açýk
Refbacks are Açýk


Benzer Konular
Konu Konuyu Baþlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Ayý saldýrýsýna PKK örneði PassioN Haber Arþivi 0 15 Mart 2012 20:12
BÖP Örneði Ecrin Öðretmen Sorunlarý Ve Etkileþimi 0 21 Ocak 2012 23:09
CV Örneði Sýr Komedi ve Mizah 0 11 Kasým 2010 09:19