IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 04 Şubat 2007, 14:29   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Audi R8'le süper ligde!





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Audi denilince akla ilk ne geliyor? Pretij, lüks ve kalite. Fakat sportiflik değil. Evet, gerçi Alman markanın RS4 ve RS6 gibi sporcuları vardı. Bu otomobiller performans olarak Porsche 911’e kafa tutacak yapıda olsalarda, dünyaya safkan spor otomobil olarak gelmiyorlardı. Standart binek versiyonların piyasaya çıkmasından sonra yapılan geliştirmelerle adeta “kaslanıp” sporcu kimlik kazanıyorlardı. Yani güçlü olsalar da eksik kalan birşeyler vardı. Bunun farkında olan Audi kolları gerçek bir süper spor için sıvadı ve ilk olarak 2003 yılında Le Mans quattro konseptini sergiledi. 2006 Paris Otomobil Fuarı’ndaysa R8 adı verilen spor otomobil seri üretim haliyle tanıtıldı.

LED teknolojili farlar

Ortadan motorlu bir otomobil olan R8, tasarım olarak yeni TT Coupe ile Le Mans quattro’dan izler taşıyor. Audi’nin karakteristik “trapez” formlu ızgarasının kullanıldığı otomobilin burun kısmındaki en dikkat çekici detay, LED teknolojili farları. Dünyanın tüm ışıklandırma üniteleri LED teknolojisine sahip ilk seri üretim otomobili olarak yollara çıkacak. Yani Audi R8’in flaşörlerinden uzun ve kısa farlara kadar tüm ışıklandırma sistemi, konvansiyonel aydınlatma sistemlerinden çok daha uzun ömürlü LED teknolojisine sahip. Bunun dışında R8’in geniş omuz çizgisinin güçlü görünüme katkıda bulunduğunu da söylemek gerek. Audi Space Frame (ASF) adı verilen alüminyum gövdeye sahip otomobilin iç mekanında sürücü odaklı kokpite yer verilmiş. Karbon fiber kaplamalar ve napa deri döşeme ile daha sportif bir kimlik kazanan kokpitte MMI sisteminin kontrolünün orta konsola taşınması da bir başka yeni detay olarak ön plana çıkıyor. İki koltukla motorun arasında kalan ve iki golf çantasının sığabildiği kabin içi yükleme alanına sahip Audi R8’in ön tarafta yer alan bagaj da 100 litrelik hacme sahip.

420 HP’lik motor

Koltukların hemen arkasına konumlandırılan 4.2 litrelik V8 FSI, Audi RS4’ten tanıdık. 7800 d/d’de 420 HP güç üreten motorun maksimum torkuysa 4500-6000 d/d aralığında 430 Nm. 8250 d/d’ye kadar devir çevirebilen motor 6 ileri manuel veya R Tronic adı verilen sıralı şanzımanla sipariş edilebilecek. Gücü quattro dört tekerlekten çekiş sistemiyle (% 44’ü ön, % 56’sı arka tekerleklere) aktaran motor, otomobili 4.6 saniyede 0’dan 100 km/s hıza çıkartırken maksimum 301 km/s’lik hız sağlıyor. Önde ve arkada çift salıncaklı süspansiyon sisteminin kullanıldığı otomobilde “Magnetic Ride” adı verilen adaptif süspansiyon sistemi opsiyon listesinde yer alacak.

Nisan 2006’da ülkemizde olması beklenen R8’in, 2008 yılı içinde V10 motorlu 520 HP’lik versiyonunun üretilmesi de gündemde.




Teknik özellikler
Motor.............V8 silindirli,4163 cc, kuru karter, direkt benzin enjeksiyon
Maksimum güç........420 HP - 7800 d/d
Maksimum tork.......430 Nm – 4500/6000 d/d
Maksimum hız........301 km/s
0-100 km/s hızlanma..4.6 sn
0-200 km/s hızlanma..14.9 sn
Boyutlar (u/g/y).....4431/1904/1249 mm
Dingil mesafesi......2650 mm
Ağırlık..............1558 kg
Aktarma..............Dört tekerlekten çekişli
Lastikler (ön-arka)..235/40 R18- 285/35 R18
Frenler (ön/arka)....Hava kanallı disk/hava kanallı disk
Tüketim (ort):...............14.6 lt/100 km

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
audi, ligde, r8le, super, süper


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık