IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 15 Kasım 2011, 15:16   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (2)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Ferrari 308 GTS





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Süper Spor Sevenlerin Unutamadığı Efsane Markanın Kısa Özgeçmişi ve Modelimiz Kyosho Üretimi Ferrari 308 GTS Quatrovalvole

Süper spor severlerin unutamadığı otomobillerin başında gelir Ferrari 308 GT4. 70'li yıllarda Türk gençleri için Tom Selleck ile özdeşleşen otomobil Ferrari firmasının da unutmak istemediği başarıları arasındadır. Modeli de bir o kadar başarılı ve özel bir yere sahiptir. Ferrari modellerinin bir dönem baş tedarikçisi haline gelen Japon model üreticisi Kyosho firması tarafından üretilen bu model piyasaya sunulduğu dönemde Ferrari tutkunları arasında ufak çaplı bir heyecana ve hareketliliğe neden olmuştu. Önce aracın üretim macerasına sonra da modelin koleksiyonlardaki yeri ve önemine göz atalım.

Ferrari 308 GT4

308 GT4 ve 208 GT4 güçlü V8 motoru ile 2+2 otomobiller sınıfında Ferrari tarafından üretilmiştir. 1973 yılında 308 ile başlanan üretimi 1975 de 208 ile devam etmiştir. 1980 yılının başlarına kadar tam olarak 2,826 adet üretildikten sonra yerini firmanın yeni otomobili Mondial 8'e bırakmıştır. 1976 yılının Mayıs ayına kadar Enzo Ferrari'nin oğlu olan "Dino"nun adı ile anılan model, bu tarih itibari ile tüm ürünlerin Ferrari adı altında toplanmasyıla Ferrari 308 GT4 kimliğine kavuşmuştur.

Ferrari 308 firmanın tarihinde bir çok açıdan tarihi bir dönüm noktası olma özelliği taşır. Bu önemli noktalardan biri firmanın ilk olarak V8 motoru aracın arka kısmında konumlandırarak performans açısından büyük bir başarı elde etmesi ve bu performans artışının firmaya on yıllar boyu başarı sağlamış olmasıdır. Ayrıca bu modelle birlikte Pininfarina tasarımlarından vazgeçen firma Bertone tasarımlı otomobillerle tanışmış oldu.

308 ilk olarak Ekim 1973'te Paris Motor Şov'da lanse edilmiş ve atası olan Dino 246 GT'nin hatlarından farklı olan hatları büyük dikkat çekmişti. O dönemde Bertone'nin bu tasarımı Lancia Stratos ve Lamborghini Urraco gibi otomobillerle birlikte otoriteler tarafından çok tartışılmıştı.

Dino 246 modeli üzerine geliştirilen bir model olmasına rağmen ikinci sıra koltuklar için dingil mesafesi 2550mm'ye genişletilmişti ve tam bağımsız süspansiyonlara sahip olan araçta V8 gücündeki motor enine yerleştirilmişti.

3.0 litrelik V8 motor taşıyan bu aracın uzunluğu 170 inç, dingil mesafesi 100 inç, yüksekliği 46 inç, genişliği 70 inç ve ağırlığı 2,5 tondan biraz fazlaydı. Araç Avrupa'da 250 beygir Amerika'da ise 230 beygir gücü ile satışa sunulmuştu.

En eski Dino 308 GT4 08008 numaralı kasa koduyla birlikte 1974'ün Mart ayından bu yana Avusturyalı bir koleksiyonerin koleksiyonunda sergilenmekteydi. Bu araç son olarak Fransız Ferrari imtiyaz sahibi ve F1 pilotu Charles Pozzi'ye geçmiştir.

Ferrari 208 GT4

İlk olarak 1975 Genova Motor Şov'da gün ışığına çıkan 208 GT4 2+2, Avrupa piyasası için üretilmiş düşük versiyon bir V8 idi. 2.0 L V8 ile sınırlanan bu modelin gücü 170 beygir idi. Saatte 220 km'ye ulaşan 208 GT4'ün dış tasarımında da siyah parçalardan çok krom donanımlara sahip olan modelin sis farları da kaldırılmıştı. Bu özellikler onun 208 olduğunu yansıtan başlıca unsurlardı.

Ferrari 308 GTB

Başarılı İtalyan firma tarafından 70'li ve 80'li yılları kapsayan bir üretim olan 308 GTB 208 ve 308 modelleri ile aynı mantıkta üretilmiş bir spor otomobildi. 1975 yılında tahtı Dino 246 'dan alan bu model 1985 yılında 328 olarak yenilendi.

Pininfarina tasarımlı 208 GTB 1975 yılında Paris Oto Şov'da Bertone tasarımlı Dino 308 GT4 ile birlikte tanıtıldı. Agresif çizgileri ile iki kişilik 308 GTB Ferrari firmasının belki de ürettiği en güzel otomobil olarak uzun yıllar hatırlandı. Targa tavanlı olan 308 GTS ise 1977 yılında tanıtıldı ve döneminin en popüler televizyon şov'u olan Magnum P.I. ile ünlü oldu.

Mekanik olarak Dino 308 ile çok benzer özellikler taşıyan bu otomobil Avrupa'da 255 beygirlik bir motorla satışa sunulurken Amerika'da 240 beygirlik bir motorla üretime sunulmuştu. Aracı önceki tasarımlardan ayrılan en büyük özelliği, Carrozzeria Scaglietti tarafından inşa edilmiş olmasına rağmen, tamamıyla fiberglas malzemeden üretilmiş olmasıydı. 1977 yılının Temmuz ayında bir kararla araç ilave saçla güçlendirildi. Ağırlığı 1260 kg olan araç 0-100 arasını 15.0 saniyede alıyordu.

12.000 adetlik başarılı bir satış rakamına sahip olan tarihin en bilinen Ferrari modeli, günümüzde fiyatlarının uygunluğu ile de hatırlanmaktadır. 2004 yılında "Uluslararası Spor Otomobiller Dergisi" tarafından "'70'lerin en Spor Otomobilleri" sıralamasında 5. sıraya layık görüldü.

Ferrari GTBİ/GTSİ, Quattrovalvole, 208 GTB/GTS

1980 yılında 308'e Bosch K-Jetronic marka mekanik full enjeksiyon eklendi ve GTBİ / GTSİ olarak 214 beygir'e düşen ancak emisyonu arttırmış bir kimlikle satışa sunuldu. Bundan iki yıl sonra her silindirde 4 valf ile Quattrovalvole aracın gücünü tekrar 240 beygire yükseltti.

Ferrari 208 GTB/GTS

208 GTB ve GTS kendinden bir dönem önceki 208 GT4'ler ile aynı mantıkta yani 308 serisinin alt sınıfı olarak üretildiler. 1986 yılı itibari ile 437 GTB ve 250 GTS turbo otomobillerin üretilmesi ile 308 ve 208 serisinin üretimine son verildi.

Modele Dair...

Ferrari serisi ile model piyasasında iddialı bir çıkış yakalayan Kyosho; başarılı modelleri ile Ferrari severleri Hotwheels çıkmazından kurtarmayı başarmıştır. İlk Ferrari konuğumuz Türkiye'de "Magnum" dizisinden tanıdığımız, 308 GTS.

Model kutusundan çıkarılıp masaya konduğunda, göze ilk çarpan kusur, modelin açılıp kapanabilir ön far kaidesini kontrol eden alt kısma yerleştirilmiş çubuktur. Çubuk o denli kaba ki, farları kontrol etmek yerine sanki firmanın fabrika çıkışı kriko promosyonu olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak göze batan kaba kolun açıp kapadığı farlar çok şık bir işçilikle sergilenmiştir. Her ne kadar kusur bulmadan modelin diğer bölümlerini incelemek istesek de, ön ızgaradaki başarılı Ferrari ambleminin her iki yanında da bulunan sis farlarının bağlantı noktaları, modelde bir diğer negatif unsur olarak göze takılıyor. Kaliteli metal dökümün ve plastik parçaların montajlanmasındaki ince işçiliğin modeli genel olarak başarılı kıldığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Aracın imzası niteliğindeki güzel ön sinyaller, gövdeye kusursuz bir şekilde oturan ön kapak ve özenli boya işçiliği ile birleştiğinde 308'in sahip olduğu küçük kusurlarına rağmen yavaş yavaş keyifli bir modele dönüştüğü söylemek pekte yanlış olmayacaktır.

Modelin kabin içi detayları o kadar keyif verici ve ince ki model kutusunun içerisinden çıkan ve araca rahat bir şekilde monte edilebilen tavanı hiç takmadan arabayı sergilemeyi düşünebilirsiniz. Gerçekten, Kyosho bir çok modelinde ustaca sergilediği plastik detay işçiliğindeki iddiasını "308" de de devam ettirmiştir. "308" in kabin içindeki bütün parçaların özenle ölçeklendirildiği ve montajlandığı gözlenirken; nikelaj kaplamalı plastik aksamlar adeta göz zevkini okşamaktadır. Aracın direksiyon, vites kolu, emniyet kemeri tokaları, sinyal kolları ve taban halı dokusu modelin kabin içinden aldığınız zevki bütünleyecektir.

Kapılar kadar başarılı montajlanmış arka motor kapağını kaldırdığınızda belki de modelin en çok keyif alacağınız kısmı ile karşılacaksınız. Döneminin güçlü Ferrari motoru başarılı plastik işçiliği ile bir çok detayını sergilemektedir. Her ne kadar aracın ön kısmında bulunan havalandırma kanalları geçirgen bir dokuya sahip olmasa da , firma bu hatasını motor kaputundaki havalandırma kanalı panjurlarını ve altındaki metal geçirgen dokuyu ihmal etmeyerek fazlasıyla telafi etmiştir. Firma, metal transfer marka ve model logolarını, karakteristik Ferrari sinyal ve stop lambalarını özenle modelleyerek aracın arka bölümündeki modelleme başarısına bir artı daha kazandırmıştır.

Yandan bakıldığında aracın belirgin çizgisini oluşturan kapılardan başlayıp arka çamurluğa kadar uzanan havalandırma kanalı maalesef aslına sadık kalınmamış ve kapalı modellenmiştir. Ayrıca kapı camlarının hemen devamındaki panjurlar ise modelin en kötü ve özensiz parçası olarak "308" e imza atmayı başarmıştır. 308'in orijinalinde ki 70'li yılların meşhur yıldız tarzı jantları modelde de en sade ve kaliteli bir şekilde modellenmiştir.



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

__________________
Necip Fazıl çok fazla sigara içermiş. Bir gün bir öğrencisi ona gelir ve der ki; -Hocam bugün bir rüya gördüm bütün bitkiler Allah'a secde ediyordu, bir tek tütün etmiyordu...
Üstad cevabı yapıştırır: -Getirin o kafiri yakalım..
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
308, ferrari, gts


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Telefono Movil coche Ferrari dual sim - Coche-móvil de Ferrari (Video) Sevda Bilim Dünyasından Son Haberler 0 28 Temmuz 2011 03:05
Asi Ferrari AngeLus Otomobil Haberleri 2 13 Nisan 2011 18:50
2011 Model Yeni Ferrari 458 Italia + 0 km FERRARI F 458 Italia Fiyat Listesi. Sevda Otomobil Haberleri 1 07 Aralık 2010 03:01
Her Ele Bir Ferrari xLine Bilim Dünyasından Son Haberler 0 21 Eylül 2009 09:23