IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 11 Temmuz 2012, 18:38   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Arkadan İtişli Toyota GT86 Türkiye'de





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.



Toyota’nın merakla beklenen spor modeli GT86’nın Türkiye Lansmanı İstanbul Park’ta gerçekleştirildi. Temmuz ayında 52.900 Euro'dan başlayan fiyat etiketiyle Türkiye pazarına sunulan otomobil, özellikle önden yatay (boxer) motor ve arkadan itiş özellikleriyle dikkat çekiyor. Sürücü odaklı bir otomobil olan GT86, Toyota'nın Sports 800 ile başlayan 2000 GT ve efsane Corolla AE86 ile devam eden 50 yıllık spor otomobil mirasının yepyeni bir anlayışla yeniden şekillendirilmesi olarak nitelendiriliyor.

“86” MUCİZESİ

Corolla AE86’dan alınan mirasın yanısıra “86” bu otomobil üretim sürecinde de çok önemli bir rol oynamış. Fabrika ürün geliştirme kodu 086A olan GT86’nın Boxer motorunun 86 mm x 86 mm olan çap ve strok kurulumu Toyota’nın uzun spor araç tarihçesine sadık kalınarak oluşturulmuş. Aynı çap–strok oranları 4 silindirli Celica ve MR2 modellerinde de kullanılmıştı. Bunun yanı sıra GT86’nın krom egzoz kapağının çapı da tam olarak 86 mm.

GT86, sıradışı gövde özellikleriyle dikkat çeken bir otomobil. Toplam ağırlığı 1.239 kg olan otomobil, 4.240 mm uzunluk, 1.775 mm genişlik, sadece 1.285 mm yükseklik ve 2.570 mm dingil mesafesi sunuyor. Aracın yerden sadece 460 mm yukarıda olan ağırlık merkezi ve 53/47 oranındaki ön/arka ağırlık dağılımı da dikkat çekici.

Toyota GT86’da 200 bg güç üreten 2.0 litrelik benzinli boxer motora görev verilmiş. 100 km'de 7.1 lt yakıt tüketen ve 164 g/km CO2 salımı gerçekleştiren GT86, markanın ekonomik ve çevre dostu sürüşe verdiği önemi ortaya koyuyor. Motoru ile sınıfında en iyi güç/ağırlık oranına (167 hp/ton) sahip olan GT86, 230 km/s hıza ulaşabiliyor. 6 ileri manuel ya da 6 ileri otomatik şanzıman seçeneğiyle sunulan GT86’da devre dışı bırakılabilen VSC özelliğine yer verilmiş. Otomobilde sunulan VSC SPORT seçeneği ise dengeden ödün vermeden aracın dinamik sınırlarının keşfine imkan tanıyor. GT86’da heyecan veren bir diğer özellik ise, Toyota modellerinde bir ilk olarak gerçek bir spor otomobile yakışacak şekilde motor sesinin içeriden duyulacak şekilde tasarlanmış olması.

Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, GT86’nın Toyota için büyük önem taşıdığına dikkat çekerek “Özellikle tasarım konusunda radikal bir değişim içine giren Toyota, tutkulu ve çekici görünüme sahip otomobilleriyle çok daha geniş kitlelerin öncelikli tercihi olmayı hedefliyor.” dedi. Yepyeni Toyota modellerinin, kalite ve dayanıklılığın yanısıra, daha çok heyecan veren tutkulu otomobiller olacağının GT86’da vücut bulduğunu da söyleyen Bozkurt “GT86, konsept aşamasından bugüne spor otomobil tutkunlarının yanısıra tasarım ve eğlenceli sürüş arayanlardan oluşan geniş bir hayran kitlesi kazandı. Toyota GT86’nın müşterilerimize yaşatacağımız heyecana ve onlarla yeniden kuracağımız duygusal bağa büyük katkı yapacağına inanıyoruz. Ayrıca, Toyota GT86 ile ‘Sıradaki Toyota’yı Bekleyin’ mesajını da geniş kitlelere veriyoruz.” şeklinde konuştu.

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
arkadan, gt86, itişli, toyota, türkiyede, İtişli


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
İstim Arkadan Gelsin N999 Haber Arşivi 0 04 Nisan 2012 13:32
Yeni Toyota Yaris, Kasım'da Türkiye yollarında Aze Otomobil Haberleri 0 31 Ekim 2011 11:16