IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 12 Aralık 2011, 22:16   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Assassin's Creed 2 incelemesi




2007’nin sonunda yeni nesil konsollar PlayStation 3 ve Xbox360 için raflarda yer bulan Assassin’s Creed, ertesi yılın Nisan ayında PC kullanıcılarıyla da buluşmuştu. Kendini fazlasıyla tekrar eden oynanışına rağmen, son derece olumlu eleştiriler alan yapım, gerek atmosferiyle, gerek kurgusuyla kullanıcıların gönlünü kazanmayı bildi. Orta Çağ’da, Kudüs’ü almak için yola çıkan Üçüncü Haçlı Seferi’nin başındaki komutanlarını bir bir avladığımız yapımda, bir yandan da bize doğaüstü güçler kazandıracak olan artifact’lerin peşine düşüyorduk. Hatta oyunun son sahnesinde bir artifact ile neler yapılabileceğini gözler önüne seren Al Mualim’i öldürüp, diğer artifact’lerin yerlerini öğreniyorduk.


"Yeni karakterimiz Ezio, ne kadar da Altair'e benziyor."

Kurgusu gereği, aslında modern zamanda yaşayan bir insanın DNA’larından, önceki nesillerinin anılarını öğrendiğimiz yapımda, Altair adlı bir suikastçıyı kontrol ediyorduk. Modern zamanda (2012) ise Desmond Miles isimli bir barmeni yönetip, laboratuvar ortamında “Animus” adı verilen makine sayesinde, anılara yani Altair’e dönüyorduk. Hem Altair, hem de Desmond Miles için ilk oyunun sonu bir hayli enteresan bitmişti. Öyle ki, diğer artifact’lerin yerini öğrenen Altair’in ne yapacağı merak konusuyken, 2012’de de işler iyice karışıyor, laboratuvarı silahlı adamlar basıyordu. Düşmanlar henüz Miles’e ulaşmadan oyunun sonu geliyordu ve sonrasında ne olacağı bir hayli merak uyandırmıştı...


"Artık suya düşmekten korkmaya son!"

Da Vinci’nin tasarımları

Yeni oyun duyurulduğunda her şey kaldığı yerden devam edecek derken, bambaşka bilgiler yayınlandı. Evvela Assassin’s Creed 2’de Altair’i kontrol etmeyecekmişiz! Zira artık farklı bir zaman dilimindeyiz. Altair’i 1191’de bıraktık. Onun yerine Floransalı bir soylu olan ve ailesi, düşman aileler tarafında öldürülen Ezio Auditore de Firenze’yi 1476 yılında yöneteceğiz. Dolayısıyla oyunun geçtiği dönemde Leonardo Da Vinci henüz 24 yaşında. Yayınlanan ilk trailer gösterdi ki, yapımcılar Assassin’s Creed 2’de Da Vinci’nin tasarımlarından bir hayli yararlanacak. Zaten Da Vinci’nin Venedik’teki atölyesi de oyunda yer alan mekanlar arasında. Venedik’te ilerleyeceğimiz yapımda, Saint Marks Kilisesi, The Rialto Köprüsü, The Grand Su Kanalı ve The Little Su Kanalı gibi yerler de bulunuyor. Gerçeklerine göre birebir modellenen bu mekanlar, oyunda da sıkça kullanılacak. Ağırlıklı olarak Venedik’te görev yaptığımız için bolca su kanalı göreceğiz. Neyseki Altair’de eksik olan bir şey, Ezio Auditore de Firenze’de mevcut; kanala düşüp boğulmak gibi bir korkunuz olmasın, zira artık karakterimiz yüzebiliyor. Sadece yüzmeyle de kalmıyoruz. Da Vinci’nin tasarımlarından yararlanan yapımcılar, onun meşhur uçma makinesini de kullanmamıza imkan tanıyacak...




Bunca gerçek mekanı kullanan yapımcılar, dönemin önemli kişilerini de oyuna dahil etmiş. Floransalı düşünür Machiavelli, kontes Caterina Sforza ve Floransa hükümdarı Lorenzo de’ Medici de yapımda yer alıyor. Hatta Medici’ye bir suikast de yapacağımızı belirten yapımcılar, ayrıca Assassin’s Creed 2’deki görev çeşitliliğinin de altını çiziyor. Öyle ki, 16 farklı görev tipinin yer alacağı belirtilen oyunda, hırsızlık ve dinleme gibi sıkıcı işlere yer verilmeyecek. Bilindiği üzere ilk yapımda hem görev çeşitliliği azdı, hem de bazı rutin işleri tamamlamak adeta işkence oluyordu. Bu problemi fark eden Ubisoft, önlemini almış görünüyor.


"İlk oyundaki gibi yüksek yerlerden aşağı atlayabiliyoruz."

Yine ben geldim doktor

Ezio’nun silahları hiç şüphesiz hayatta kalmasını sağlayacak olan yegane teçhizatlarını oluşturuyor. Her iki elinde de birer tane gizli bıçağı bulunan karakterimizin ayrıca balta, çekiç, mızrak, topuz, iki farklı kılıç ve baltalı kargısı da olacak. Tabii bunların aynı anda üzerimizde bulunduğunu düşünemiyorum(!)

Geliştirilmiş yapay zeka sayesinde artık düşmanlar kolay yem olmayacak. Kendilerine özgü hareketleri ve dövüş şekilleri olan yeni düşmanlarımızın zayıf yönleri de bulunacak. Yani hep aynı kişiyle dövüşüyormuş gibi hissetmeyeceğiz. Eklenen bir yeni özellik de, askerlerin silahlarını onlara karşı kullanmak. Doğru tuş kombinasyonuyla düşmanı gafil avlayıp, bitirici vuruşu onun silahıyla yapabileceğiz. Eğer işler istediğimiz gibi gitmez de, ağır şekilde yaralanırsak, iyileşmemiz çok uzun sürecek ve bu yüzden kasabanın doktoruna gitmemiz gerekecek.


"Kuş? Uçak? Süpermen? Hayır Ezio!"

Bizim mahallenin çocuğu

İlk oyunda da bulunan, halkla etkileşim Assassin’s Creed 2’de geliştirilmiş. Öyle ki, artık iyi veya kötü yaptığınız her şey, halk arasında tanınmanızı etkileyecek. Eğer kötü şeyler yapan biriyseniz, halk size karşı pek dostane davranmayacak. Halbuki onları askerlerin elinden kurtaran bir kahramansanız, size zorda kaldığınızda yardım edecekler.

Oyunda Altair’i kullanmayacağımızdan dem vurmamıza karşın IMDB sitesinde Assassin’s Creed 2’ye ayrılmış olan künyede, Philip Shahbaz’ın seslendirme ekibinde olduğu görülüyor. İlk oyunda Altair’i seslendiren Philip Shahbaz’ın kadroda yer alması, eski kahramanımızı, belki kısa bir ara -----da bile olsa yeniden görebilme umudumuzu yeşertiyor.

Gündüz düşleri

Altair gibi Ezio’nun da akrobatik özelliklerinin bulunacağı belirtilen oyunda, at ile koşturmalara, kulelere ve binalar tırmanmalara devam edeceğiz. Hatta yapıma eklenen yeni bir özellik sayesinde, çıktığımız bir kuleden gün batımını izlemek imkanımız olacak! Zira gece ve gündüz değişimlerinin yaşanacağı yapımda, artık gece görevlerimiz de olacak.

Assassin’s Creed 2’de de tıpkı ilk oyundaki gibi bonus objeler bulunacak. Bayrak, heykel ve altın para olarak belirlenen bu nesneleri topladığımızda, heyecan uyandıracak özel materyaller açılacak. Yaklaşık 240 kişilik koca bir ekibin üzerinde çalıştığı yeni yapımda, Ubisoft’tan Jade Raymond görev almayacak.


"Yeni karakterimiz, Altair kadar usta bir suikastçı."

Scimitar

Ubisoft Montreal imzalı bir oyun motoru olan Scimitar Engine ile şimdiye dek üç yapım geliştirildi. Motorun ilk kullanıldığı isim Assassin’s Creed oldu. Ertesi yıl Shaun White Snowboarding ve Prince of Persia’da deneme fırsatı bulduğumuz Scimitar, şimdi de Assassin’s Creed 2’de karşımıza çıkacak. Bu da gösteriyor ki, yeni yapımda grafiksel olarak çok da öteye gidilmeyecek. Olsun, görevler çeşitlensin, yine geniş bir harita olsun kafi diyenlerdenseniz, Scimitar yeterli gelecektir. Henüz resmi bir açıklama gelmemiş olmasına karşın 2009 yılı içerisinde raflarda yer alması beklenen Assassin’s Creed 2 hakkındaki bilgiler gösteriyor ki, Ubisoft ödevlerine çalışıyor. Umarım bir aksilik olmaz ve en kısa zamanda Ezio ile Venedik’te tur atmaya başlarız.

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
2, assassin, creed, incelemesi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Assassin's Creed: Revelations ve ilk DLC'si! dreamy Oyun Dünyasından Son Haberler 0 16 Kasım 2011 18:20
Jesper Kyd, Assassin's Creed'e dönüyor Deep Oyun Dünyasından Son Haberler 0 19 Eylül 2011 19:57