01 Şubat 2012, 20:01 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | GGJ 2012 Sonuçlandı! Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. ODTÜ Teknokent ve ODTÜ Enformatik Enstitüsü işbirliği ile METUTECH-ATOM (Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi) tarafından düzenlenen “Global Game Jam 2012”(Yenilikçi Oyun Geliştirme Dünya Maratonu) etkinliği 27-29 Ocak tarihleri arasında tüm dünya ile aynı anda ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezinde gerçekleşti. 48 ülkeden 246 Merkezde eş zamanlı olarak yapılan etkinlikte 11214 geliştirici 2303 oyun geliştirdi. Oyun dünyasında önemli yere sahip bu dünya maratonuna, METUTECH-ATOM’un ve oyun sektörünün daimi destekçileri olan öncü bilişim ve teknoloji firmaları önemli katkılarda bulundu. Maraton boyunca çıkacak oyunların geliştirilmesi için Crytek, Taleworlds ve Peak Games gibi oyun firmalarının yanı sıra Koç Sistem network, Sony Eurasia, Kingston, Microsoft Türkiye ile Intel donanım desteğinde bulunarak maratona ciddi katkı sağladılar. Ayrıca öğretim üyeleri, firma temsilcileri ve medya katılımcılarının oluşturduğu yaklaşık 50 kişilik jüri geliştiricilere destek verdiler. Etkinliğin ilk günü, METUTECH- ATOM’un Ankara Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen “Dijital Oyun Kümesi Kapasite Geliştirme” projesinin açılış toplantısından sonra Pixofun CEO’su Ergun Güvenç ve Sava Transmedia CEO’su Alain Tascain genç oyun geliştiricilerle deneyimlerini paylaştılar. Etkinliğin ikinci gününde Crytek’ten Teknik Mühendis Scott Fitzgerald’ın katılımcı olduğu, CryEngine 3 ile oyun geliştirme konusunda bir atölye çalışması düzenlendi. Bu yılın teması kendi kuyruğunu yiyen bir yılan resmiydi. Etkinliğin en heyecanlı bölümlerinden biri olan temanın açıklanmasıyla maraton başlamış oldu. Senaristten görsel tasarımcıya, yazılımcıdan ses/müzik yapımcısına kadar pek çok farklı disiplinden 83 geliştirici, 20 grup oluşturdu. 48 saat içinde 21 oyun geliştirildi. METUTECH- ATOM tarafından dördüncü defa düzenlenen bu maratonun sonunda geliştirilen oyunların sunumlarını izleyen jüri, dereceye girenleri belirledi: “Nandeska” grubu “Ruhi the Loopy” oyunuyla birinci oldu. “’Mazing” ekibi “I-Maze” oyunuyla ikinci, “Snake Jack” ekibi ise “Rolling Snake” adlı oyunlarıyla üçüncü oldu. Oyunlara buradan ulaşabilirsiniz.
__________________ [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] | |
|
Etiketler |
2012, ggj, sonuçlandı |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
| |