IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 28 Eylül 2010, 11:46   #1
Çevrimiçi
Python ile Symbian(S60) Programlama Örnekleri


-- Sponsor Baglantı --


1-) Menüye geçişli panel ekleme

Appman benzeri bir program hazırlıyorsanız birden fazla panel hazırlamak isterseniz:
Bu kodları girin, yanlarına ikon isterseniz
z:\\system\\data\\ modundan paths yolunu verin..



Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
import appuifwimport e32from graphics import *# define application 1: listobx app# create your icons for the listbox contenticon1 = appuifw.Icon(u"z:\\system\\data\\avkon.mbm", 28, 29)icon2 = appuifw.Icon(u"z:\\system\\data\\avkon.mbm", 40, 41)icon3 = appuifw.Icon(u"z:\\system\\data\\avkon.mbm", 30, 31)icon4 = appuifw.Icon(u"z:\\system\\data\\avkon.mbm", 32, 33)icon5 = appuifw.Icon(u"z:\\system\\data\\avkon.mbm", 34, 35)icon6 = appuifw.Icon(u"z:\\system\\data\\avkon.mbm", 36, 37)icon7 = appuifw.Icon(u"z:\\system\\data\\avkon.mbm", 38, 39)# create your content list of your listbox including the icons to be used for each entryentries = [(u"Sinyal", icon1),(u"Batarya", icon2),(u"3G", icon3),(u"GPRS", icon4),(u"Hafiza", icon5),(u"Durum", icon6),(u"Otomatik", icon7)]# create the listbox callback handlerdef handler():print "done"# create an instance of appuifw.Listbox(), include the content list "entries" and the callback function "handler"app1 = appuifw.Listbox(entries,handler)# define application 2: listbox app# define the list of items as pop-up menu contentL2 = [u"tes1", u"test2", u"test3", u"test4"]# create the listbox callback handlerdef handler_L2():print "ola"# create the pop-up menuapp2 = appuifw.Listbox(L2, handler_L2)# define application 3: canvas applicationdef app_3():global canvasimg=Image.new((176,208))img.line((20,20,20,120),0xff00ee)img.rectangle((40,60,50,80),0xff0000)img.point((50.,150.),0xff0000,width=40)img.ellipse((100,150,150,180),0x0000ff)img.text((100,80), u'hello')# define your redraw function (still belonging to app 3)def handle_redraw(rect):#global canvascanvas.blit(img)# define the canvas, include the redraw callback functioncanvas =appuifw.Canvas(event_callback=None, redraw_callback=handle_redraw)appuifw.app.body = canvasdef exit_key_handler():app_lock.signal()# create a tab handler that switches the application based on what tab is selecteddef handle_tab(index):global lbif index == 0:appuifw.app.body = app1 # switch to application 1if index == 1:appuifw.app.body = app2 # switch to application 2if index == 2:app_3() # switch to application 3# create an Active Objectapp_lock = e32.Ao_lock()# create the tabs with its names in unicode as a list, include the tab handlerappuifw.app.set_tabs([u"panel", u"panel", u"Three"],handle_tab)# set the title of the scriptappuifw.app.title = u'Tabs advanced'# set app.body to app1 (for start of script)appuifw.app.body = app1appuifw.app.exit_key_handler = exit_key_handlerapp_lock.wait()

Şekilde ki gibi sağ ve solda olmak üzere 2 geçiş paneli daha sonrasını istediğiniz gibi düzenleyiniz.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


-----------------------------------------------

2-) Seçeneklere Menü Ekleme



Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
import appuifw, e32def item1():appuifw.note(u"Basarili", "info")def item2():appuifw.note(u"Basarili", "info")def quit():app_lock.signal()appuifw.app.menu = [(u"Uygulamaya Git", item1),(u"Bilgi", item2)]appuifw.app.exit_key_handler = quitapp_lock = e32.Ao_lock()app_lock.wait()



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


-----------------------------------------------

3-) Kayan yazı eklemek



Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
import e32from graphics import *import fgimageimg = Image.new((100, 16))fg = fgimage.FGImage()text = u"Buraya yazinizi yazin"# lets do simple scrollingi = 0while i < len(text):img.clear((0, 255, 255))img.text((0, 14), text[i:], 0)fg.set(0, 40, img._bitmapapi())e32.ao_sleep(0.2) # 200 ms sleepi += 1fg.unset() sleep(0,2)

bölümünde yavaş yada hızlı olarak ayar yapabilirsiniz

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


-----------------------------------------------

4-) Açık olan tüm uygulamaları kapatmak



Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
import e32import appswitchapps = appswitch.application_list(True) # true = include all# false = no hidden appsprint appsfor app in apps:print appswitch.switch_to_fg(app)e32.ao_sleep(1)


-----------------------------------------------

5-) Telefona restart attırma



Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
import switchoffswitchoff.Shutdown()


-----------------------------------------------

6-) Çoklu seçim ve işaret seçeneği ekleme

Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
import appuifwL = [u'Sinyal', u'Deneme', u'OS Bilgi', u'Bluetooth', u'Mobil', u'Ekran', u'Kamera', u'Kombinasyon']index = appuifw.multi_selection_list(L , style='checkbox', search_field=1)Lnew = indexprint Lnew


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


-----------------------------------------------

7-) Türkçe karakter kullanımı


Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
import appuifwdef tr(utf):return utf.decode('utf-8')appuifw.note(tr('Türkçe karakter şçğı'))

Şekilde ki gibi sağ ve solda olmak üzere 2 geçiş paneli daha sonrasını istediğiniz gibi düzenleyiniz.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.



2-) Seçeneklere Menü Ekleme


Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
import appuifw, e32 def item1(): appuifw.note(u"Basarili", "info") def item2(): appuifw.note(u"Basarili", "info") def quit(): app_lock.signal() appuifw.app.menu = [(u"Uygulamaya Git", item1), (u"Bilgi", item2)] appuifw.app.exit_key_handler = quit app_lock = e32.Ao_lock() app_lock.wait()


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


3-) Kayan yazı eklemek

Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
import e32 from graphics import * import fgimage img = Image.new((100, 16)) fg = fgimage.FGImage() text = u"Buraya yazinizi yazin" # lets do simple scrolling i = 0 while i < len(text): img.clear((0, 255, 255)) img.text((0, 14), text[i:], 0) fg.set(0, 40, img._bitmapapi()) e32.ao_sleep(0.2) # 200 ms sleep i += 1 fg.unset()


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
1-) Menüye geçişli panel ekleme

Appman benzeri bir program hazırlıyorsanız birden fazla panel hazırlamak isterseniz:
Bu kodları girin, yanlarına ikon isterseniz
z:\\system\\data\\ modundan paths yolunu verin..



Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
import appuifwimport e32from graphics import *# define application 1: listobx app# create your icons for the listbox contenticon1 = appuifw.Icon(u"z:\\system\\data\\avkon.mbm", 28, 29)icon2 = appuifw.Icon(u"z:\\system\\data\\avkon.mbm", 40, 41)icon3 = appuifw.Icon(u"z:\\system\\data\\avkon.mbm", 30, 31)icon4 = appuifw.Icon(u"z:\\system\\data\\avkon.mbm", 32, 33)icon5 = appuifw.Icon(u"z:\\system\\data\\avkon.mbm", 34, 35)icon6 = appuifw.Icon(u"z:\\system\\data\\avkon.mbm", 36, 37)icon7 = appuifw.Icon(u"z:\\system\\data\\avkon.mbm", 38, 39)# create your content list of your listbox including the icons to be used for each entryentries = [(u"Sinyal", icon1),(u"Batarya", icon2),(u"3G", icon3),(u"GPRS", icon4),(u"Hafiza", icon5),(u"Durum", icon6),(u"Otomatik", icon7)]# create the listbox callback handlerdef handler():print "done"# create an instance of appuifw.Listbox(), include the content list "entries" and the callback function "handler"app1 = appuifw.Listbox(entries,handler)# define application 2: listbox app# define the list of items as pop-up menu contentL2 = [u"tes1", u"test2", u"test3", u"test4"]# create the listbox callback handlerdef handler_L2():print "ola"# create the pop-up menuapp2 = appuifw.Listbox(L2, handler_L2)# define application 3: canvas applicationdef app_3():global canvasimg=Image.new((176,208))img.line((20,20,20,120),0xff00ee)img.rectangle((40,60,50,80),0xff0000)img.point((50.,150.),0xff0000,width=40)img.ellipse((100,150,150,180),0x0000ff)img.text((100,80), u'hello')# define your redraw function (still belonging to app 3)def handle_redraw(rect):#global canvascanvas.blit(img)# define the canvas, include the redraw callback functioncanvas =appuifw.Canvas(event_callback=None, redraw_callback=handle_redraw)appuifw.app.body = canvasdef exit_key_handler():app_lock.signal()# create a tab handler that switches the application based on what tab is selecteddef handle_tab(index):global lbif index == 0:appuifw.app.body = app1 # switch to application 1if index == 1:appuifw.app.body = app2 # switch to application 2if index == 2:app_3() # switch to application 3# create an Active Objectapp_lock = e32.Ao_lock()# create the tabs with its names in unicode as a list, include the tab handlerappuifw.app.set_tabs([u"panel", u"panel", u"Three"],handle_tab)# set the title of the scriptappuifw.app.title = u'Tabs advanced'# set app.body to app1 (for start of script)appuifw.app.body = app1appuifw.app.exit_key_handler = exit_key_handlerapp_lock.wait()

Şekilde ki gibi sağ ve solda olmak üzere 2 geçiş paneli daha sonrasını istediğiniz gibi düzenleyiniz.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


-----------------------------------------------

2-) Seçeneklere Menü Ekleme



Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
import appuifw, e32def item1():appuifw.note(u"Basarili", "info")def item2():appuifw.note(u"Basarili", "info")def quit():app_lock.signal()appuifw.app.menu = [(u"Uygulamaya Git", item1),(u"Bilgi", item2)]appuifw.app.exit_key_handler = quitapp_lock = e32.Ao_lock()app_lock.wait()



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


-----------------------------------------------

3-) Kayan yazı eklemek



Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
import e32from graphics import *import fgimageimg = Image.new((100, 16))fg = fgimage.FGImage()text = u"Buraya yazinizi yazin"# lets do simple scrollingi = 0while i < len(text):img.clear((0, 255, 255))img.text((0, 14), text[i:], 0)fg.set(0, 40, img._bitmapapi())e32.ao_sleep(0.2) # 200 ms sleepi += 1fg.unset() sleep(0,2)

bölümünde yavaş yada hızlı olarak ayar yapabilirsiniz

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


-----------------------------------------------

4-) Açık olan tüm uygulamaları kapatmak



Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
import e32import appswitchapps = appswitch.application_list(True) # true = include all# false = no hidden appsprint appsfor app in apps:print appswitch.switch_to_fg(app)e32.ao_sleep(1)


-----------------------------------------------

5-) Telefona restart attırma



Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
import switchoffswitchoff.Shutdown()


-----------------------------------------------

6-) Çoklu seçim ve işaret seçeneği ekleme

Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
import appuifwL = [u'Sinyal', u'Deneme', u'OS Bilgi', u'Bluetooth', u'Mobil', u'Ekran', u'Kamera', u'Kombinasyon']index = appuifw.multi_selection_list(L , style='checkbox', search_field=1)Lnew = indexprint Lnew


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


-----------------------------------------------

7-) Türkçe karakter kullanımı


Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
import appuifwdef tr(utf):return utf.decode('utf-8')appuifw.note(tr('Türkçe karakter şçğı'))

Şekilde ki gibi sağ ve solda olmak üzere 2 geçiş paneli daha sonrasını istediğiniz gibi düzenleyiniz.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.



2-) Seçeneklere Menü Ekleme


Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
import appuifw, e32 def item1(): appuifw.note(u"Basarili", "info") def item2(): appuifw.note(u"Basarili", "info") def quit(): app_lock.signal() appuifw.app.menu = [(u"Uygulamaya Git", item1), (u"Bilgi", item2)] appuifw.app.exit_key_handler = quit app_lock = e32.Ao_lock() app_lock.wait()


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


3-) Kayan yazı eklemek

Kod:   Kodu kopyalamak için üzerine çift tıklayın!
import e32 from graphics import * import fgimage img = Image.new((100, 16)) fg = fgimage.FGImage() text = u"Buraya yazinizi yazin" # lets do simple scrolling i = 0 while i < len(text): img.clear((0, 255, 255)) img.text((0, 14), text[i:], 0) fg.set(0, 40, img._bitmapapi()) e32.ao_sleep(0.2) # 200 ms sleep i += 1 fg.unset()


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

Konu toXic tarafından (28 Eylül 2010 Saat 17:45 ) değiştirilmiştir.
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
ile, programlama, python, symbians60, Örnekleri

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Programlama Yazılımının Arayüzü C# Console-Programlama Temelleri Ders 1 aSpeNDos C# 0 08 Mart 2013 13:31
.NET'te Symbian OS Programlama toXic ASP/ASP.NET 0 28 Eylül 2010 17:49
Python Programlama Dili. Ocean GNU, Linux ve UNIX 0 16 Temmuz 2008 13:54