IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 28 Eylül 2014, 01:32   #1
Deep
Guest
Deep - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Excel İle Özet Tablo – Pivot Table Oluşturma


-- Sponsor Baglantı --


Bu yazımızda size excel ile özet tablo – pivot table oluşturma yı anlatmaya çalışacağız.Pivot table bir tablodaki verileri yatay olarak göstermemizi sağlar yani satırlarda bulunan bilgileri istediğimiz alanlara göre sütunlara çevirir. Özellikle rapor hazırlarken verileri daha anlaşılır ve düzenli hale getirmemizi sağlar. Daha iyi anlaşılması için küçük bir çalışma yapalım.

Aşağıdaki resimdeki gibi ürünler adında bir tablo oluşturalım.
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Ekle Sekmesinden Pivot Table(Özet Tablo) seçeneğini seçelim. Açılan ekranda Pivot Table' ya dahil edilecek veri aralığı ve oluşacak Pivot Table' nin dosya içerisindeki konumunu belirleyelim. Biz örneğimizde tabloyu farklı bir sayfaya kaydedeceğiz.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Açılan ekranda Pivot tablomuzu oluşturmaya başlayabiliriz. Burada en önemli noktalarda biri veri tablomuzda her sütunun mutlaka bir başlığı olmasıdır. Başlığı olmayan sütunumuz varsa tablo oluşumu aşamasında hata verir. Aşağıdaki resimde ekranda başlıkları tablomuza yerleştirmek için sürükle bırak ile yapabiliriz.

Filtreler: Filtreleme yaparak analizini yapacağımız veri alanıdır. Örneğimizde Tarih kullanılmıştır.
Sütunlar: Sütun başlıklarında yer alacak veri alanları olacaktır. Örneğimizde Değerler kullanılmıştır.
Satırlar: Satır başlıklarında yer alacak veri alanları olacaktır. Örneğimizde Şube ve Ürün Adları kullanılmıştır.
Değerler: Toplamı, Alt toplamı veya ortalaması alınacak rakamsal değerlerin bulunduğu veri alanıdır. Örneğimizde Satış tutarı ve satış adetleri kullanılmıştır.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Bu Pivot Table ‘ da Tarih bazında şubelere göre ürün satış adet ve tutarlarını görebiliriz.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Artık Pivot Table hazır. Kolayca filtre ekleyebilir ya da sıralama yapabiliriz.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Ana tablomuza yeni veriler eklendiğinde ya da düzeltme yapıldığında Pivot Tablomuzun üzerinde Mouse ‘un sağ tuşuna basarak yenile dememiz yeterlidir. Pivot table araçları sekmesinden Pivot tablomuzun tasarımını değiştirebiliriz.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Bu yazımızda size excel ile özet tablo – pivot table oluşturma yı anlatmaya çalışacağız.Pivot table bir tablodaki verileri yatay olarak göstermemizi sağlar yani satırlarda bulunan bilgileri istediğimiz alanlara göre sütunlara çevirir. Özellikle rapor hazırlarken verileri daha anlaşılır ve düzenli hale getirmemizi sağlar. Daha iyi anlaşılması için küçük bir çalışma yapalım.

Aşağıdaki resimdeki gibi ürünler adında bir tablo oluşturalım.
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Ekle Sekmesinden Pivot Table(Özet Tablo) seçeneğini seçelim. Açılan ekranda Pivot Table' ya dahil edilecek veri aralığı ve oluşacak Pivot Table' nin dosya içerisindeki konumunu belirleyelim. Biz örneğimizde tabloyu farklı bir sayfaya kaydedeceğiz.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Açılan ekranda Pivot tablomuzu oluşturmaya başlayabiliriz. Burada en önemli noktalarda biri veri tablomuzda her sütunun mutlaka bir başlığı olmasıdır. Başlığı olmayan sütunumuz varsa tablo oluşumu aşamasında hata verir. Aşağıdaki resimde ekranda başlıkları tablomuza yerleştirmek için sürükle bırak ile yapabiliriz.

Filtreler: Filtreleme yaparak analizini yapacağımız veri alanıdır. Örneğimizde Tarih kullanılmıştır.
Sütunlar: Sütun başlıklarında yer alacak veri alanları olacaktır. Örneğimizde Değerler kullanılmıştır.
Satırlar: Satır başlıklarında yer alacak veri alanları olacaktır. Örneğimizde Şube ve Ürün Adları kullanılmıştır.
Değerler: Toplamı, Alt toplamı veya ortalaması alınacak rakamsal değerlerin bulunduğu veri alanıdır. Örneğimizde Satış tutarı ve satış adetleri kullanılmıştır.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Bu Pivot Table ‘ da Tarih bazında şubelere göre ürün satış adet ve tutarlarını görebiliriz.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Artık Pivot Table hazır. Kolayca filtre ekleyebilir ya da sıralama yapabiliriz.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Ana tablomuza yeni veriler eklendiğinde ya da düzeltme yapıldığında Pivot Tablomuzun üzerinde Mouse ‘un sağ tuşuna basarak yenile dememiz yeterlidir. Pivot table araçları sekmesinden Pivot tablomuzun tasarımını değiştirebiliriz.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
excel, oluşturma, pivot, table, tablo, yle, Özet, –

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
SQL Server Veritabanı – Tablo Oluşturma Deep MsSQL 0 28 Eylül 2014 01:23
tablo oluşturma Rules mIRC Scripting Sorunları 15 05 Ekim 2013 18:45