IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası




1Beğeni(ler)
  • 1 Post By Amelia

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 12 Şubat 2014, 08:06   #1
Çevrimdışı
Duygusal sağlığınızı güçlendirmenin 5 yolu


sohbet



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

Değiştireceğiniz ve birkaç gündelik alışkanlığınızla daha güçlü ve dirençli bir duygusal sağlığınız olabilir.

Sosyal çevrenizi genişletin

İlk adım olarak daha duyarlı bir arkadaş olmaya gayret edin. Sevdiklerinizle daha çok vakit geçirin. Sosyal çevrenizi genişletmek için ilgi alanlarınızla uyuşan kulüp ve derneklere üye olmayı deneyin.

Limitlerinizi bilin

Stresi tamamen ortadan kaldırmak günümüz şartlarıyla pek mümkün değildir. Ancak kendi limitleriniz belirleyerek ve buna göre hareket ederek daha kontrollü bir hayat geçirebilirsiniz. Kendinize özel bir liste çıkararak ilk adı atabilirsiniz. Yapmak zorunda olduklarınız, yapmak istedikleriniz ve yapmak istemediklerinizin madde madde yer aldığı bir liste hazırlayın. Listedeki maddelerin yanına önem derecelerine göre evet veya hayır şeklinde notlar düşün. Bu sayede hem zamanınızı daha iyi kontol edecek hem de bir nebze de olsa stresini azaltmış olacaksınız.

Nefesinizi kontrol edin

Yoga ve diğer rahatlama tekniklerinin anksiyete ve yüksek tansiyon gibi rahatsızların önüne geçebildiği biliniyor. Siz de diyafragmatik nefes ile stresinizi kontrol altında tutabilirsiniz. Derin bir nefes alın ve dört saniye boyunca tutun, ardından nefesinizi yavaş verin. Bu günü içinde pekçok kez tekrarlayın.

Kendinizi zorlamayın

Mükemmeliyetçilik, anksiyete ve depresyonun başlıca sebepleri arasında yer almakta. Yaptığınız işlerde elinizden gelenin en iyisi yapmak için çabalayın ancak mükemmel olana ulaşmak için önünüze sürekli hedefler koymak sizi daha mutsuz bir insan haline getirebilir.

Başkaları için de çabalayın

Başka bir insana yardım etmek bir bakıma kendinize de yardım etmektir. Zorda olan bir insana yardımcı olmak ve sonucunda o kişinin takdirini kazanmak size daha sağlıklı bir ruh hali kazandıracaktır.
Alıntı

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

Değiştireceğiniz ve birkaç gündelik alışkanlığınızla daha güçlü ve dirençli bir duygusal sağlığınız olabilir.

Sosyal çevrenizi genişletin

İlk adım olarak daha duyarlı bir arkadaş olmaya gayret edin. Sevdiklerinizle daha çok vakit geçirin. Sosyal çevrenizi genişletmek için ilgi alanlarınızla uyuşan kulüp ve derneklere üye olmayı deneyin.

Limitlerinizi bilin

Stresi tamamen ortadan kaldırmak günümüz şartlarıyla pek mümkün değildir. Ancak kendi limitleriniz belirleyerek ve buna göre hareket ederek daha kontrollü bir hayat geçirebilirsiniz. Kendinize özel bir liste çıkararak ilk adı atabilirsiniz. Yapmak zorunda olduklarınız, yapmak istedikleriniz ve yapmak istemediklerinizin madde madde yer aldığı bir liste hazırlayın. Listedeki maddelerin yanına önem derecelerine göre evet veya hayır şeklinde notlar düşün. Bu sayede hem zamanınızı daha iyi kontol edecek hem de bir nebze de olsa stresini azaltmış olacaksınız.

Nefesinizi kontrol edin

Yoga ve diğer rahatlama tekniklerinin anksiyete ve yüksek tansiyon gibi rahatsızların önüne geçebildiği biliniyor. Siz de diyafragmatik nefes ile stresinizi kontrol altında tutabilirsiniz. Derin bir nefes alın ve dört saniye boyunca tutun, ardından nefesinizi yavaş verin. Bu günü içinde pekçok kez tekrarlayın.

Kendinizi zorlamayın

Mükemmeliyetçilik, anksiyete ve depresyonun başlıca sebepleri arasında yer almakta. Yaptığınız işlerde elinizden gelenin en iyisi yapmak için çabalayın ancak mükemmel olana ulaşmak için önünüze sürekli hedefler koymak sizi daha mutsuz bir insan haline getirebilir.

Başkaları için de çabalayın

Başka bir insana yardım etmek bir bakıma kendinize de yardım etmektir. Zorda olan bir insana yardımcı olmak ve sonucunda o kişinin takdirini kazanmak size daha sağlıklı bir ruh hali kazandıracaktır.
Alıntı

Konu Violent tarafından (12 Şubat 2014 Saat 22:50 ) değiştirilmiştir.
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
5, duygusal, güçlendirmenin, sağlığınızı, yolu

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Hafızanızı Güçlendirmenin Kolay Yolları - Hafızayı Güçlendirmek İçin Ne Yapmalıyız ? Zen Sağlık Köşesi 2 08 Mayıs 2013 22:11
İradeyi Güçlendirmenin Yolları Liaaa Kişisel Gelişim 0 03 Temmuz 2012 17:22
En Güzel Duygusal Aşk Sözleri Farklı Duygusal Aşk Sözleri PauL Aşk ve Sevgi Köşesi 0 03 Kasım 2011 12:13
Konsantrasyonu Güçlendirmenin 15 Yolu Ruj Kişisel Gelişim 0 05 Eylül 2011 19:57
Tırnaklarınız sağlığınızı ele veriyor Dilara Sağlık Köşesi 0 22 Mayıs 2010 18:45