IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 24 Şubat 2014, 23:48   #1
Çevrimdışı
Kış Depresyonu


sohbet


Kış ayları biraz kasvetlidir. Gündüzlerin kısalıp, gecenin uzaması sizde bazı psikolojik etkiler yaratabilir. Aşırı yeme isteği, kilo alımı, baş ağrısı, sinirlilik, uyuma isteği, öğrenme güçlüğü, cinsel gücün azalması ve çalışmada konsantre eksikliği gibi sorunlar yaşıyorsanız, durumunuz mevsimsel duygu bozukluğudur.

Bu soruna neyin sebep olduğu tam olarak bilinmiyor. Ancak tahminler gün ışığından az yararlanmasının etken olduğu yönündedir. Mevsimler duygu bozukluğu, kış boyunca devam eder ve ilkbahar, yaz aylarında kendiliğinden düzelir. Melatonin hormonunun uzun süren kış geceleri boyunca, fazla salgılanmasından kaynaklanan uyku artışı ve depresyona yol açtığı tahmin edilmektedir. Vücudun mutluluk hormonu olarak ürettiği seratonin, yeterli gün ışığı alınmadığı zaman üretilemez. Bu da kış depresyonunun tetikleyicisidir.

Kışın güneşsi günlerinin sürekli devam etmesi, kendinizi gerçekten çökmüş hissetmenize neden olabilir. Ancak bu durum genellikle birkaç gün ve haftayla sınırlıdır. Geçici olduğundan, bir hastalığın işaretçisi olarak kabul edilmez. Ancak yukarda saydığımız belirtiler uzun süre devam ederse, bir doktorda görünmelisiniz.

Mevsimsel duygu bozukluğunun tedavisi, depresyondan daha kolaydır. Tedavi kademeli olarak planlanır. Işık tedavisi en çok kullanılan ve en basit yöntemdir. Hastalar, normal oda ışığından 15-20 kat daha fazla parlak olan özel bir odada, her sabah 30 dakika kadar tutulurlar. Kolay, ucuz ve yen etkisi olmayan bir tedavi yöntemidir. Işık tedavisi, kandaki seratonin düzeyini erttırır.
İlaçlar, ışık tedavisi yerine veya ışık tedavisini destekleyici olarak kullanılır. Mevsimsel etkili rahatsızlığa neden olan, negatif düşünce ve davranışların belirlenmesi ve tedavisinde psikoterapiden de yaralanılır.

Mevsimsel depresyonu önlemek için, kış günlerinde sık sık dışarı çıkın. Parklarda ve sokaklarda dolaşın. Hafta sonlarında yeşil alanlarda, doğayla baş başa yürüyüşler yapın. Kışın tatile gidecekseniz, güneşli ve sıcak yerleri tercih edin. Odanıza mümkün olduğunca bol ışık girmesini sağlayın. Düzenli olarak egzersiz yapın. Egzersiz alışkanlığı endişeyi azaltır, zihninizi açar ve kendinizi daha iyi hissetmenize yardımcı olur.

Alinti
Kış ayları biraz kasvetlidir. Gündüzlerin kısalıp, gecenin uzaması sizde bazı psikolojik etkiler yaratabilir. Aşırı yeme isteği, kilo alımı, baş ağrısı, sinirlilik, uyuma isteği, öğrenme güçlüğü, cinsel gücün azalması ve çalışmada konsantre eksikliği gibi sorunlar yaşıyorsanız, durumunuz mevsimsel duygu bozukluğudur.

Bu soruna neyin sebep olduğu tam olarak bilinmiyor. Ancak tahminler gün ışığından az yararlanmasının etken olduğu yönündedir. Mevsimler duygu bozukluğu, kış boyunca devam eder ve ilkbahar, yaz aylarında kendiliğinden düzelir. Melatonin hormonunun uzun süren kış geceleri boyunca, fazla salgılanmasından kaynaklanan uyku artışı ve depresyona yol açtığı tahmin edilmektedir. Vücudun mutluluk hormonu olarak ürettiği seratonin, yeterli gün ışığı alınmadığı zaman üretilemez. Bu da kış depresyonunun tetikleyicisidir.

Kışın güneşsi günlerinin sürekli devam etmesi, kendinizi gerçekten çökmüş hissetmenize neden olabilir. Ancak bu durum genellikle birkaç gün ve haftayla sınırlıdır. Geçici olduğundan, bir hastalığın işaretçisi olarak kabul edilmez. Ancak yukarda saydığımız belirtiler uzun süre devam ederse, bir doktorda görünmelisiniz.

Mevsimsel duygu bozukluğunun tedavisi, depresyondan daha kolaydır. Tedavi kademeli olarak planlanır. Işık tedavisi en çok kullanılan ve en basit yöntemdir. Hastalar, normal oda ışığından 15-20 kat daha fazla parlak olan özel bir odada, her sabah 30 dakika kadar tutulurlar. Kolay, ucuz ve yen etkisi olmayan bir tedavi yöntemidir. Işık tedavisi, kandaki seratonin düzeyini erttırır.
İlaçlar, ışık tedavisi yerine veya ışık tedavisini destekleyici olarak kullanılır. Mevsimsel etkili rahatsızlığa neden olan, negatif düşünce ve davranışların belirlenmesi ve tedavisinde psikoterapiden de yaralanılır.

Mevsimsel depresyonu önlemek için, kış günlerinde sık sık dışarı çıkın. Parklarda ve sokaklarda dolaşın. Hafta sonlarında yeşil alanlarda, doğayla baş başa yürüyüşler yapın. Kışın tatile gidecekseniz, güneşli ve sıcak yerleri tercih edin. Odanıza mümkün olduğunca bol ışık girmesini sağlayın. Düzenli olarak egzersiz yapın. Egzersiz alışkanlığı endişeyi azaltır, zihninizi açar ve kendinizi daha iyi hissetmenize yardımcı olur.

Alinti
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
depresyonu, kış

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Kış Depresyonu ve Tedavisi Adrasteia Ruh Sağlığı 0 26 Ocak 2012 17:49
Ergenlik Depresyonu Lucifer Ruh Sağlığı 0 05 Aralık 2011 03:24
Sonbahar Depresyonu Ecrin Sağlık Köşesi 0 21 Ekim 2011 12:01
Lohusalık Depresyonu KarakıZ Sağlık Köşesi 0 02 Eylül 2011 21:44
Çocuk Depresyonu YapraK Çocuk Sağlığı 0 24 Eylül 2009 22:00