IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 04 Eylül 2013, 16:06   #1
Çevrimdışı
Bilgisayar Karşısında Nasıl Oturmalı?


sohbet


Bilgisayarları kullanarak işlerinizi daha az yorularak hallettiğinizi düşünebilirsiniz. Ancak karşısında çok fazla vakit geçiriyorsanız sağlığınızı bozmamak için belli kurallara uymalısınız.

Hangi masabaşı mesleğe sahip olursak olalım işlerimizi kolaylaştırmak, hızlandırmak ve dolayısı ile daha az yorulmak için bilgisayarları kullanıyoruz. Ancak çalışma saatlerimiz değişmediği için aslında sadece daha fazla iş yapmış oluyoruz. Aynı noktaya odaklanmak ve bilgisayar başında çalışmak aslında insanın doğasına çok uygun değil. Bu yüzden de farketmeden karşımıza birçoğu yeni, çeşitli sağlık problemleri çıkıyor. Bilek, boyun, baş ve göz ağrılarınız son zamanda kronik hale gelmeye başladıysa sebebi çok uzakta aramayın. Bilgisayarlardan vazgeçemeyeceğimize göre modern sağlık problemlerini yenmek için bilgisayar karşısında çalışma ergonomisine dikkat etmek gerekiyor.

Sandalyeler: Kalçanızı, sandalyede gidebildiği kadar geriye itin ve belinizi iyice yaslayın. Ayaklarınızı yere tam, düze basacak şekilde oturma yüksekliğinizi ayarlayın ve dizlerinizin kalçanızdan çok az daha alçakta ya da aynı hizada olmasına özen gösterin. Sandalyenizin arkasını 100-110 derecelik bir geniş açı yapacak şekilde ayarlayın. Sırtınızın alt ve üst kısmının desteklendiğinden emin olun. Gerekiyorsa özel bel yastıklarından yararlanın. Ayaklarınız havada kalıyorsa, altına mutlaka bir ayak desteği koyun.

Klavyeler: Masaya bağlı masfalllı bir klavye altlığı en iyi konumlandırmayı sağlayabilir. Ayarlanabilir yükseklik ve eğme mekanizmasına sahip olursa daha iyi olur. Kullanırken klavyeyi kendinize doğru çekin ve olabildiğince yaklaşmaya çalışın. Klavye, doğrudan vücudunuzun önünde olacak şekilde yerleşmeli. Hangi bölümünü daha fazla kullandığınızı belirleyip bu bölümü vücudunuzun ortasına denk gelecek şekilde ayarlayın. Klavyenin yüksekliği omuzları rahatlatacak şekilde olmalı. Dirseklerinizi 100 ve 110 derecelik hafif bir açıklıkta ve bileklerinizle ellerinizi de düz vaziyette tutun. Bilek dinlendiricileri, sert yüzeyleri yumuşatacak ve nötr bir duruş almanıza yardımcı olur. Ancak, bilek dinlendiriceleri, sadece klavyeyle yazma aralarında avuç içlerini dinlendirmek kullanılmalı. Klavyede yazarken aynı zamanda bilek dinlendiricisi kullanmayın. "Boşluk" tuşundan yüksekte olan bilek dinlendiricileri kullanmayın.

Monitörler: Ekranı boynunuz, rahat ve nötr pozisyonda olacak şekilde ayarlayın ve klavyenizin üzerinde, tam önünüzde olacak şekilde ortaya alın. Ekranın tepesini, göz hizasından 5-7 santimetre yukarda olacak şekilde ayarlayın. Bilgisayarınızı kullanırken meydana gelebilecek göz zorlanması, boyun ağrısı ve omuz yorgunluğunu engellemek için mutlaka monitör yüzeyinin temiz olmasına özen gösterin ve parlaklık ile kontrast ayarını size en uygun şekilde yapın. Monitörü rahat izleme mesafesi 50 ile 75 cm arasında olmalı. Ekran üzerindeki parlamayı azaltmak için de monitörleri pencerelere dik açı oluşturacak şekilde yerleştirmek gerekir. Benzer şekilde monitör yükselti açısını tavan ışıklarını ekrandan yansımayacak şekilde ayarlayın.

Molalar: Ortam ne kadar mükemmel olursa olsun, uzun, sabit oturuşlar, kan dolaşımını engeller ve vücudunuza zarar verir. Her 20-30 dakikada bir esnemek ve gerinmek için 1-2 dakikalık kısa aralar verin. Her iş saatinden sonra bir ara verin ya da en azından yaptığınız işi 5-10 dakikalığına değiştirin. Monitörden başka bir leye bakın ve daha uzaktaki bir objeye odaklanın. Ellerinizin avuç içleriyle gözlerinizi 10-15 saniyeliğine kapatarak, gözlerinizi dinlendirmeye alın.
Bilgisayarları kullanarak işlerinizi daha az yorularak hallettiğinizi düşünebilirsiniz. Ancak karşısında çok fazla vakit geçiriyorsanız sağlığınızı bozmamak için belli kurallara uymalısınız.

Hangi masabaşı mesleğe sahip olursak olalım işlerimizi kolaylaştırmak, hızlandırmak ve dolayısı ile daha az yorulmak için bilgisayarları kullanıyoruz. Ancak çalışma saatlerimiz değişmediği için aslında sadece daha fazla iş yapmış oluyoruz. Aynı noktaya odaklanmak ve bilgisayar başında çalışmak aslında insanın doğasına çok uygun değil. Bu yüzden de farketmeden karşımıza birçoğu yeni, çeşitli sağlık problemleri çıkıyor. Bilek, boyun, baş ve göz ağrılarınız son zamanda kronik hale gelmeye başladıysa sebebi çok uzakta aramayın. Bilgisayarlardan vazgeçemeyeceğimize göre modern sağlık problemlerini yenmek için bilgisayar karşısında çalışma ergonomisine dikkat etmek gerekiyor.

Sandalyeler: Kalçanızı, sandalyede gidebildiği kadar geriye itin ve belinizi iyice yaslayın. Ayaklarınızı yere tam, düze basacak şekilde oturma yüksekliğinizi ayarlayın ve dizlerinizin kalçanızdan çok az daha alçakta ya da aynı hizada olmasına özen gösterin. Sandalyenizin arkasını 100-110 derecelik bir geniş açı yapacak şekilde ayarlayın. Sırtınızın alt ve üst kısmının desteklendiğinden emin olun. Gerekiyorsa özel bel yastıklarından yararlanın. Ayaklarınız havada kalıyorsa, altına mutlaka bir ayak desteği koyun.

Klavyeler: Masaya bağlı masfalllı bir klavye altlığı en iyi konumlandırmayı sağlayabilir. Ayarlanabilir yükseklik ve eğme mekanizmasına sahip olursa daha iyi olur. Kullanırken klavyeyi kendinize doğru çekin ve olabildiğince yaklaşmaya çalışın. Klavye, doğrudan vücudunuzun önünde olacak şekilde yerleşmeli. Hangi bölümünü daha fazla kullandığınızı belirleyip bu bölümü vücudunuzun ortasına denk gelecek şekilde ayarlayın. Klavyenin yüksekliği omuzları rahatlatacak şekilde olmalı. Dirseklerinizi 100 ve 110 derecelik hafif bir açıklıkta ve bileklerinizle ellerinizi de düz vaziyette tutun. Bilek dinlendiricileri, sert yüzeyleri yumuşatacak ve nötr bir duruş almanıza yardımcı olur. Ancak, bilek dinlendiriceleri, sadece klavyeyle yazma aralarında avuç içlerini dinlendirmek kullanılmalı. Klavyede yazarken aynı zamanda bilek dinlendiricisi kullanmayın. "Boşluk" tuşundan yüksekte olan bilek dinlendiricileri kullanmayın.

Monitörler: Ekranı boynunuz, rahat ve nötr pozisyonda olacak şekilde ayarlayın ve klavyenizin üzerinde, tam önünüzde olacak şekilde ortaya alın. Ekranın tepesini, göz hizasından 5-7 santimetre yukarda olacak şekilde ayarlayın. Bilgisayarınızı kullanırken meydana gelebilecek göz zorlanması, boyun ağrısı ve omuz yorgunluğunu engellemek için mutlaka monitör yüzeyinin temiz olmasına özen gösterin ve parlaklık ile kontrast ayarını size en uygun şekilde yapın. Monitörü rahat izleme mesafesi 50 ile 75 cm arasında olmalı. Ekran üzerindeki parlamayı azaltmak için de monitörleri pencerelere dik açı oluşturacak şekilde yerleştirmek gerekir. Benzer şekilde monitör yükselti açısını tavan ışıklarını ekrandan yansımayacak şekilde ayarlayın.

Molalar: Ortam ne kadar mükemmel olursa olsun, uzun, sabit oturuşlar, kan dolaşımını engeller ve vücudunuza zarar verir. Her 20-30 dakikada bir esnemek ve gerinmek için 1-2 dakikalık kısa aralar verin. Her iş saatinden sonra bir ara verin ya da en azından yaptığınız işi 5-10 dakikalığına değiştirin. Monitörden başka bir leye bakın ve daha uzaktaki bir objeye odaklanın. Ellerinizin avuç içleriyle gözlerinizi 10-15 saniyeliğine kapatarak, gözlerinizi dinlendirmeye alın.
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
bilgisayar, karşısında, nasıl, oturmalı

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Tuzaklar karşısında nasıl dua etmeliyiz? Kalemzede İslami Makaleler 0 09 Ağustos 2011 13:00
Bilgisayar Virüsleri Nasıl Çalışır? xLine Bilim Dünyasından Son Haberler 0 16 Eylül 2009 19:33
Bilgisayar Karşısında Nasıl Oturulur NotAlone Merak Ettikleriniz 9 14 Ağustos 2007 15:45
BiLgisayar nasıl kullanılmaz:D ReMEMBeR Şiir, Hikaye ve Güzel Sözler 0 03 Temmuz 2006 16:27
Bilgisayar Nasıl Bozulur Burak Komedi ve Mizah 0 06 Haziran 2006 17:10