IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  odeaweb

>
+
Etiketlenen Kullanıcılar

1Beğeni(ler)
  • 1 Post By KoJiRo

 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 05 Ocak 2025, 17:57   #1
Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Yangına dayanıklı lityum katı hal bataryası geliştirildi!




DGIST, lityum-iyon bataryalardaki temel sorunları çözmek için yangına dayanıklı yeni bir tasarım geliştirdi.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Güney Kore’deki Daegu Gyeongbuk Bilim ve Teknoloji Enstitüsü (DGIST), katı hal bataryaların temel sorunlarını çözmek için yangına dayanıklı yeni bir tasarım geliştirdi. Yeni lityum bataryalar, elektrikli araçlar ve diğer enerji depolama sistemlerinde kullanılmak üzere tasarlanan pillerin güvenliğini ve verimliliğini artıracak. Ayrıntılar haberimizde…

Yangına dayanıklı katı hal lityum bataryalarının avantajları ve sorunları

Bildiğiniz üzere katı hal bataryalar, geleneksel lityum-iyon pillerden 3-4 kat daha fazla enerji depolama kapasitesine sahip. Ancak bu bataryaların üretiminde karşılaşılan teknik sorunlar, dendrit oluşumu nedeniyle kısa devre ve yangın risklerini artırıyor. Dendritler, lityum iyonlarının kristal dallar şeklinde büyüyerek batarya içinde elektriksel bağlantılara zarar vermesine neden oluyor.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


DGIST araştırmacıları, bu sorunları çözmek için üç katmanlı özel bir tasarım geliştirdi:

Alev geciktirici katman: Yangın riskini en aza indiren decabromodifenil eter kullanılıyor.
Zeolit katmanı: İyon değişiminde üstün performans sağlayarak daha güvenli bir enerji transferi sunuyor.
Yüksek yoğunluklu lityum tuz katmanı: Şarj taşıyıcılarının hareketini hızlandırarak enerji verimliliğini artırıyor.


Yapılan testlere göre, yeni bataryalar, 1.000 şarj döngüsü sonrasında kapasitesinin %87,9’unu korumayı başardı. Ayrıca, enerji yoğunluğu, 700 watt-saat/kg’yi aşarak elektrikli araçlar ve diğer uygulamalarda yeterli performansı sağladı. Yani, hem verimlilik hem de güvenlik açısından büyük bir ilerleme söz konusu. Çalışmanın tamamına [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ulaşabilirsiniz.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

__________________

Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir.
 
Alıntı ile Cevapla

 


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Bitkisel Atıklardan Dayanıklı Ürünler Elde Edilmesine Yarayan Bir Enzim Geliştirildi xena Bilim Dünyasından Son Haberler 1 25 Haziran 2019 13:28
Kuraklığa Dayanıklı Yerli Patates Geliştirildi ZaLim Ekonomi Haberleri 1 23 Mayıs 2019 03:21
lityum eksikliği ve sonuçları - lityum eksikliği neden olur Zen Sağlık Köşesi 0 07 Mayıs 2013 20:07
Kansere dayanıklı fare geliştirildi Bartimus Haber Arşivi 0 29 Kasım 2007 05:04

×