IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  vaybe sohbet

>
+
Etiketlenen Kullanıcılar

 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Prev önceki Mesaj   sonraki Mesaj Next
Alt 07 Nisan 2025, 18:59   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Nvidia, PhysX ve Flow GPU Kaynak Kodlarını Açık Kaynak Olarak Yayınladı





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Nvidia, fizik tabanlı simülasyon alanında devrim yaratacak yeni bir adım attı. Şirket, PhysX SDK’nın GPU kaynak kodunu ve Flow SDK’nın compute shader kaynaklarını açık kaynak olarak yayınladığını duyurdu. Bu gelişmeyle birlikte, geliştiriciler artık gerçek zamanlı fizik ve sıvı simülasyonlarına yönelik güçlü Nvidia teknolojilerine tam erişim sağlayabilecek.

PhysX Tamamen Açık Kaynaklı Hale Geldi

Nvidia’nın PhysX SDK’sı, ilk kez 2018 yılında BSD-3 lisansı ile açık kaynak hâline getirilmişti. Ancak o dönemde GPU tabanlı simülasyon çekirdekleri bu lisans kapsamı dışında bırakılmıştı. Şimdi ise bu eksik parça da tamamlandı. Şirket, 500’den fazla CUDA çekirdeğini içeren tüm GPU kaynak kodlarını da BSD-3 lisansı altında yayınladı. Bu çekirdekler sayesinde geliştiriciler, şu özelliklere erişebilecek:

Katı cisim dinamiği (Rigid body dynamics)
Sıvı simülasyonu
Deforme olabilen nesneler

Bu sayede, oyun geliştiricilerinden robotik araştırmacılarına kadar geniş bir yelpazede çalışan yazılımcılar, GPU hızlandırmalı fizik simülasyonları üzerinde çalışma imkânı elde etti.

Flow SDK da Artık Geliştiricilere Açık

Nvidia yalnızca PhysX ile yetinmedi. Gerçek zamanlı, seyrek ızgara tabanlı sıvı simülasyonu sağlayan Flow SDK’nın da GPU compute shader uygulamasını açık kaynak hâline getirdi. Flow, özellikle gaz ve sıvı simülasyonları için tercih edilen güçlü bir araç olarak biliniyor.

Bu iki teknoloji, fiziksel olayların simülasyonu için birbirini tamamlıyor. PhysX, nesne dinamiği ve çarpışmalar gibi genel fizik etkileşimlerini işlerken, Flow sıvılar ve gazlar üzerinde yoğunlaşıyor.

Nvidia Simülasyon Teknolojisi Kıdemli Direktörü Adam Moravanszky, bu gelişmeyi şu sözlerle duyurdu:

“GPU PhysX, CUDA ve GPU programlamanın en gelişmiş gerçek zamanlı simülasyon kullanım örneklerinden biri. Bu yayının öğrenme, deney ve geliştirme alanında değerli bir kaynak olacağına inanıyoruz. Flow SDK’nın da açık kaynak hâline gelmesiyle birlikte topluluğun neler inşa edeceğini görmek için sabırsızlanıyoruz.”

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

__________________

Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir.
 
Alıntı ile Cevapla

 


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Windows kaynak kodlarını açtı! SucLu Windows 0 27 Mart 2014 15:08
Apple MacPaint ve MacDraw Kaynak Kodlarını Bağışladı Ocean Mac OS 0 10 Ağustos 2010 01:15
Bir sitenin kaynak kodlarını Tmemo içine aktarmak Dilaold Delphi 1 20 Nisan 2010 23:14
Açık Kaynak Kod Geliştirme ysfm GNU, Linux ve UNIX 0 17 Nisan 2009 21:27
Açık Kaynak Tehdidi Heidi Güvenlik Açıkları 1 27 Haziran 2008 11:54