IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  odeaweb

>
+
Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 22 Mart 2010, 18:42   #1
Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: UnrealIRCd status hatası




Time Synchronization(Zaman Senkronizasyonu)

Zamanlamanın doğru olmasının IRC sunucular açısından son derece önemlidir. Zamanlamanın sunucularda doğru olmaması, kanal arasında eş zamansızlığa, masum insanların sunucudan bağlantısının kesilmesine (kill), bazı kanalların /LIST komutu sorgusunda listede bulunmamasına sebep olabilir, kısaca istenmeyen durumlar meydana gelebilir.

UnrealIRCd kendi bünyesinde zaman senkronizasyonu özelliğine bir bakıma destekler, fakat optimal değildir (hala birkaç saniye uyumsuzluk yaşanabilir), bu da büyük zaman farklarına yol açabilir. Eğer yapabilirseniz, bir zaman senkronizyonu programı kullanmanız önerilir, *NIX platformunda ntpd gibi veya Windowsta zaman senkronizyon servisi gibi. (eğer böyle bir yazılım kullanırsanız, Unreal’in zaman senkronizasyon özelliğini devre dışı bırakabilirsiniz).

UnrealIRCd (default olarak) başlatıldığı anda zaman senkronizyonunu sağlar. Çoklu zaman sunucularına istek gönderir ve ilk aldığı cevaba göre (en hızlı olanı) dahili ircd saatini ayarlar (sistem saatini değil). Eğer herhangi bir sebepten dolayı 3 saniye içinde zaman sunucusundan cevap alınamazsa, IRCd açılmaya devam edecektir. (bu olaya nadiren rastlanır)

Zaman senkronizasyonu set::timesynch bloğu ile yapılandırılır.

set bloğu ile ilgili bilgiler ;

set::timesynch::enabled <yes|no>
Sunucu başlatılırken zaman senkronizasyonu özelliğini açık ya da kapalı olarak belirtmenize olanak sağlar. Default değeri yes’dir.

set::timesynch::server <IP>
Senkronizasyonun sağlanacağı sunucuları belirtmenizi sağlar. Burada 4 IP’yi aralarında virgül kullanarak belirtebilirsiniz. Burada belirtilen sunucular NTP protokolu versiyon 4’ü desteklemek zorundadırlar. Default olarak 3 zaman sunucusu kullanılır (US, EU, AU). Bu sunuculara istek paralel olarak gönderilir, en hızlı cevap gönderen kazanır.

set::timesynch::timeout <süre>
Sunucudan gelecek cevap için maksimum bekleme süresini belirtmenize olanak sağlar. Burada 1 ve 5 arasında bir değer belirtilmelidir, beşten büyük sayılar belirtilemez. Default değeri 3’tür ve eğer iyi bir sebebiniz yoksa bunu değiştirmeyin.

__________________

Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir.
 
Alıntı ile Cevapla

Cevapla

Etiketler
hatasi, hatası, senkronizasyonu, sorunu, status, unrealircd, zaman


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
unrealircd qwebirc sorunu Tupac Unreal IRCd 5 21 Mayıs 2020 17:01
Güncel unrealircd Kurulum Sorunu asanli Unreal IRCd 2 08 Mayıs 2020 21:57
unrealircd ip sorunu Tupac Unreal IRCd 0 04 Mart 2020 16:53
Unrealircd.conf sorunu asilsoy Unreal IRCd 10 29 Şubat 2012 00:52
anope ve unrealircd bot sorunu Blackwolf222 Servisler 11 21 Aralık 2010 02:22

×