Tekil Mesaj gösterimi
Alt 21 Ocak 2014, 01:41   #2
Çevrimdışı
MoonbathE
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Coil over Nedir?




Devam'ını getireyimde, insanlar (merak edenler) aydınlansın dimi?
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.




Araçlardaki yay ve amortisör sistemi aracın yol tutuşunu arttırmak ve yoldaki titreşimi hissettirmemek için tasarlanmıştır. Araç ile yer arasındaki tüm iletişimi süspansiyon sistemi sağlar. Bu yüzden doğru yay ve amortisör kullanılması son derece önemlidir. Binek otomobillerde helezon yaylar kullanılır yük taşıma gibi işlemlerde kullanılan büyük çaplı araçlarda ise makas yay sisemi kullanılır. Tır otobüs ve benzeri türdeki araçlarda ise havalı süspansiyonlar kullanılmaktadır. Bu yüzden de otobüs veya tırlar durduklarında yani süspansiyonun içindeki havayı atması gerektiklerinde ” fıss ” diye bir ses gelir. Araçlardaki yayların asıl amacı yoldan gelen titreşimi azaltmak amortisörün amacı ise yayların salınımı ayarlamaktır.

Coilover, Amortisör, Spor Yay ve Araç Alçaltma

Günümüzde yay ve amortisör sisteminin tam olarak ne işe yaradığından habersiz olan birtakım tuningçi ve tuning tutkunları araçlarını alçatmak için yayın bir bölümünü kestiriyorlar ve aracı indirmiş oluyorlar. Şekildeki süspansiyon sisteminden inceler olursak eğer. Kıvrımlı demirin bir bölümünü kestiğimizde amortisöre yük biner ve araç frenleme esnasında kendisini öne atma çukurdan geçerken birden küt diye bir çarpma sesi gelmesi ( yay ın maksimum sıkıştığı noktada ) Yol tutuşunda düşüklük savrulma eğilimi gibi çeşitli sorunlar ortaya çıkabilir.

Araç alçaltmanin bir diğer yolu ise ” coilover ” sistemlerdir. Coilover sistemler profesyonel tuning sistemlerinde kullanılır. Coiloverların avantajı tüm ayarlarının manuel olarak isteğe göre ayarlanabilmesi ve istenildiği ayarda aracı yükseltip indirebilmesidir. Ancak çok pahalı olduklarından ülkemizde pek kullanımamakta dolayısı ile de ustası zor bulunmakta. Coilover ayarları aracın kantara çıkması gerekmektedir. Ağırlık ayarına göre açıları ayarlanması gerekmektedir. Ayrıca coilover lar aracı ortalama 8 cm alçaltıp yükseltebilme özelliklerine sahiptirler. Filmlerde sık gördüğümüz tek tuş ile aracın kendinden alçalması yada yükseltilmesi de bu şekilde olur. elektronik coiloverlar sayesinde aracınızı tek tuş ile yükseltip alçaltabilirisiniz.

Ekonomik olarak araç alçaltmak istiyorsanız eğer en iyisi spor süspansiyon sistemi kullanmaktır. Spor yaylar sert ve kısa olurlar. Sert oluşlarından dolayı çok yaylanmaz ve amortisör sıkışmaz. Amortisör ayarları da ona göre olduğundan bir sorun teşkil etmez ancak şuda bir gerçektirki spor süspansiyon sistemi kullanılan araçların amortisörlerinin patlama olasılığı daha yüksektir. Sadece spor yay takmak ta amortisör ile uyuşmaz. Yine sorun yaşarsınız. En sağlıklısı komple süspansiyon sistemini değiştirmektir. Ayrıca spor yaylar araca tanınan değerden daha büyük cant modifiyesi yapılırken de kullanılır. Normalde araç yaylanırken tekerlek ile araç arasında boşluk düşünülmüştür. Siz o boşluğu lastik ile doldurduğunuzda spor süspansiyon sistemi kullanmanız gerekir. Böylece araba çok yaylanıp tekerlek sürtme yapmaz. Ancak spor yay takılan bir araç hiçbir zaman normal zamanı kadar konfor vermez. Yoldaki takırtılar alışana kadar sizi bir süre rahatsız eder yoldaki çukurları hissedersiniz.
Birçok amortisör markası vardır. Bunlardan cadde için olan sizlere önerebileceğim markalar Koni Bilstein ve Tein… Bu 3 markadan şaşmayın derim. Yinede tercih sizin.

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları tatlim sohbet Mobil Chat