Tekil Mesaj gösterimi
Alt 31 Mart 2018, 05:36   #4
Çevrimdışı
Funda
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Platonun Devlet Anlayışı




Bu nedenle Thrasymakhos’a göre yönetici tarafı hep bencil olan ve bencilliğini karşı tarafa
dayatmaya gücü yeten kişilerden oluşacak; yönetilen tarafsa bencil olmayı istese de buna
gücü yetmeyen ya da büyük bir talihsizlikle başkasını düşünmeye doğal olarak eğilimli
olanlardan oluşacaktır. Yöneten yararların hep fazlasına, yönetilenler ise yararların daha azına
sahip olur.
Thrasymakhos, insanı tasarlarken yalnızca insanı tasarlamakla yetinmiyor, buradan hareketle
insanlar arasındaki ilişkilere dair çıkarımlarda da bulunuyor. Örneğin bir doğruyla bir eğri
ortaklık etse, bu ortaklığın sonunda doğru olanın hep zararlı çıktığını ve çıkacağını söylüyor.
Bu ikisi yönetimin başına gelse doğru kişi kendini insanlara adayacağından evine bakmaz.
Hiçbir yakınına ayrıcalık yapmaz. Eğri insansa çevresindekileri, onu destekleyenleri gözetir.
Bu nedenle doğru kişi ailesi, akrabaları arasında bile tutulmaz. Ama eğri kişinin bir sürü
destekleyeni, koruyanı, savunucusu olur.
Thrasymakhos’a göre adil, erdemli olmanın doğası sefillik üzerine kuruludur. Çünkü hep
vermek üzerine kuruludur. Kendinden sürekli kısmak, sürekli başkaları için yaşamak anlamını
taşır. Kötülüğün doğasıysa almak ve zenginleşmek üzerine kuruludur. Ona göre erdemin
doğası sefalete götürdüğü için, kimse bilerek erdemli olmayı istemez. Erdemi kendisi için
kimse tercih etmez, sadece kötülüğe uğramaktan korktukları için iyiymiş gibi görünmeye
çalışırlar. İnsanların hiçbiri samimi olarak iyi değildir. İyi desinler diye, görünüşte iyidir.
Erdemin doğası ile insanın doğası çekişir, ona göre. Erdem başkasını gözetmeyi gerektirir,
insanın doğasıysa kendini gözetmeye yöneltir. Dolayısıyla bir insan özgürse eğriliği tercih
eder. İnsan zorlamalardan, sorumluluklardan, bağlarından sıyrıldığı anda kötülüğe eğilimlidir.
Yapısı gereği, bencilliğe, kendini merkeze almaya eğimlidir. Toplumsal yaşam, insanların
aslında iyi olmadığı, yalnızca iyi göründüğü bir ortamdır. Bu nedenle eğri kişi, gücü de
yetiyorsa, giderek daha da güçlenir, efendi olur. Yöneticiler de bu kişilerdir.
Sokrates bu düşünceleri savunan Thrasymakhos’a iki temel noktadan hareketle itiraz eder.
İlkin, güçlü olmanın işine geleni elde etmeye yetmeyeceğini söyler. Çünkü bunun ne
olduğunu ve nasıl elde edileceğini bilmek gerekir. Bilgi olmadığında, kişi, işine geldiğini
(yararına olduğunu) sandığı şeylere yönelir, ancak burada hedefe isabet ancak rastlantısal
olacaktır. Çünkü bunun güçle değil akılla ilgisi vardır.

__________________
Bilirsin Sevgilim Bela Okuyamam ben , Allah belanı değil .. İmam selanı versin
Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir.
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet odaları Benimmekan Mobil Sohbet