IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  kral sohbet




Yeni Konu aç Konu Kapatılmıştır
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07 Ekim 2008, 01:50   #1
Software
Guest
Software - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Haftanın Help Departman Polemiği < 2 > mIRCTurk.Com / #Help


sohbet


Help departmanları polemiğimize, mIRCTurk.Com Help departmanı ile devam ediyoruz.

mIRCTurk.Com Help departmanını tanıyalım;
  • Help Founder: Malthus
  • Kurul Başkanı : eMo
  • Helpsoplar: XooX , neXus ve MoonLight
  • Helperlar: TheoFFSprinG , Amore , Nak , Sting , PaiTahT , KasHva , CyCLe , wLekE , StyLeCoCuK , tEmperatE , MeTRoPoL , Saturn , Rige| , darkness , Cyber , hatE , Xhenahopia , Morpheus , puNk , aLvaRez , aTaSoY ve Stealth
  • Yönetim Sistemi hakkında;
Bütün helpsop'ların ayrı ayrı görevi ve yetkisi bulunmaktadır. Her helpsop, öncelikli olarak kendi kanalından sorumlu olmakla birlikte, her helpsop 3 günde bir, sop kurul başkanına ve help sorumlusuna mail aracılığı ile görevli oldukları kanalın durumu ile ilgili rapor göndermek zorundadır.

Kanallar birbirinden bağımsız gözüksede aslında hepsi birbirine mensuptur. Örneğin, #sınav kanalında helperlık için başvuru yapan kullanıcılarımıza, küçük bir sınav yapılır. Sınavda ki başarısına göre ya, #eğitim kanalına yönlendirilir ya da #help kanal görevlisine durumu belirtilerek, helper eklenmesi için onay verilmesi istenir. #Eğitim kanalına çekilen user, hemen hemen en fazla 3 haftalık bir eğitim periyodundan geçer.
Sonra ise bir sınav yapılarak durumuna göre başarılı olmuşsa ve yine başarı durumuna göre #help ve #helpers kanalı için ekleneceği seviye kararlaştırılır ve #help, #helpers kanal görevlilerinden onay alınarak ekleme işlemi yapılır.


#Help kanal görevlisinin ne hakkında rapor vereceği;
1.) Helperların " /*notice " komutlarını ne amaçla kullandığı. Kullanımın sıklığı ve faydalı olup olmadığı.
2.) Helperların " aliases " leri nasıl kullandıkları. Yerlerinin doğru olup olmadığı ve sopkurul başkanı tarafından belirtilmiş olan aliasların kullanılıp kullanılmadığının izlenilmesi.
3.) Helperların kullanıcılarımıza davranış şekilleri. Sabırlı, nazik, yardım severlik v.s.
4.) Kullanıcılarımızın, helperlara sorulan sorularda, verilen cevapların doğruluğu.
5.) #Help kanalına giren kullanıcıların 3 günde bir, ortalama sayısı.


-#Helpers kanal görevlisinin ne hakkında rapor vereceği;
1.) Helperlar arasındaki diyalogların ne şekilde yapıldığı, daha çok hangi konularda muhabbetlerin edildiği.
2.) #Help kanalında sorulan bir sorunun, helper cevabını bilmiyorsa ve kullanıcıya yanlış cevap vermiş ise, soruyu #helpers kanalına sorup sormadığı.
3.) Bir tartışma sırasında;
3.a) Tartışma konusu?
3.b) Tartışmayı sorun haline getiren?
3.c) Tartışma sırasında başka bir helper olaya karıştı mı?
3.d) Tartışmayı bitirmek için çabayalan var mı?
3.e) Tartışma hakkındaki bütün logların kayıt altına alınması ve #helpers kanal görevlisinin bu loglarla ilgili yorumlarınında altına teyit edilmesi.
3.f) Tartışma sırasında ki bütün logların, help sorumlusu ve sopkurul başkanına mail yolu ile atılması.
4.) #Helpers kanalında yetki muhabbetlerinin ne derecede, ne sıklıkta geçtiği. Herhangi bir sorun olup, olmadığı.


#Eğitim kanal görevlisinin ne hakkında rapor vereceği;
1.) Her eğitim konusunun kaç dakika, saat boyunca anlatıldığı.
2.) Anlatılan eğitim konusunun ne derece yararlı olup, olmadığı.
3.) Eğitime kaç kullanıcının katıldığı. ( Nickler ).
4.) Eğitim sırasında direkt olarak /quit yapıp giden kullanıcı olup olmadığı. (Sebep belirtmemişse)
5.) Anlatılan eğitim konularının loglanması ve bir sorun ki eğitim konusu hakkında gerekli dökümanların hazırlanarak, 1 gün öncesinden help sorumlusu ve sopkurul başkanına maillenmesi. (Onay alınması)
6.) Her 3 günde bir, anlatılan 3 konu ile ilgili vize yapılması. Toplam 20 soru sorularak, bilgilerin pekiştirilmesi.
7.) Her 15 günde bir, final yapılması. Toplam 30 soru sorularak, bilgilerin pekiştirilmesi. Arada çok iyi bir başarı göstermiş olan kullanıcı var ise, helperlık teklif edilmesi. Kabul etmesi halinde ise, #help ve #helpers kanal görevlisininde onayı alınarak helperlık işlemlerinin yapılması.
8.) 2 eğitime ard arda katılmamış kişilerin, #eğitim kanalına giriş haklarının kısa süreliğine engellenmesi. Aynı davranışın tekrarlanması halinde, nick'in blacklist'e alınarak, bir daha #eğitim kanalına girebilmesini imkansızlaştırmak.
9.) Bütün bu bilgilerin özetlenerek, düzgün bir dille, help sorumlusu ve sopkurul başkanına 3 günde bir maillenmesi.


#Sınav kanal görevlisinin ne hakkında rapor vereceği;
1.) Ortalama olarak, 3 günde bir #Sınav kanalına giren kullanıcıların sayısı.
2.) Günde kaç kişinin, sınav olmak için başvuruda bulunduğu.
3.) Eğer bu başvuru sayısı, bizim belirttiğimiz limiti aşarsa, #sınav kanal görevlisi olan helpsop'un, 3 günde bir göndereceği raporda dipnot olarak, HSS(Helper seçme sınavı) yapılması gerektiğini arz edeceği anlamına gelir. Bu durumda ise, gerekli hazırlıklar yapılarak en geç 1 hafta sonrasına topic atılarak, başvuruda bulunan kişilerin nicklerine memo atılması.
4.) Gerek duyulduğu zaman, kimlere kişisel sınav yapıldığı ve sonuçlarının ne olduğu.
5.) Her ay sınav yapılacakmış gibi, toplam 20 ana soru, 10 tane ise yedek soru hazırlanması.
6.) Bütün bu bilgilerin, 3 günde bir help sorumlusu ve sopkurul başkanına maillenmesi


#Helpsop kanal görevlisinin işlevleri; ( * )
1.) #Helpsop kanalı altında görev yapan bütün kanalların işlevlerinin denetlenmesi,
2.) Altında görev yapan bütün helpsopların işlevlerinin denetlenmesi,
3.) Verilen raporların doğruluğunun denetlenmesi,
4.) Helperların eksikliklerinin #eğitim kanalında ne derece giderildiğinin denetlenmesi,
5.) Helpsoplar arasında ki dayanışmanın nasıl olduğunun denetlenmesi,
6.) Ayda 1 kez, genel olarak bütün kanal ve kendi görevli olduğu kanal hakkında rapor hazırlayıp, help sorumlusuna göndermek.
7.) Gölgeler için hazırlıkların yapılmasını sağlamak.
8.) Gölgelere ne kadar hazır olunduğunun denetlenmesi ve gerekiyorsa helperlara özel eğitim verilmesini sağlamak.

Her helpsop'un ayrı yetki ve görevi olduğundan dolayı, hiçbir anlaşmazlık vs. çıkmıyor ve helpsoplar arasında ki dayanışma, bu yetki dağılımları sayesinde mükemmel bir hale getirilmiştir. Help sorumlusu ve sopkurul başkanı bu düzen sayesinde, herşeyden haberdar olmaktadır. Şuandaki bu düzen halen geliştirilmekde olup, hiçbir helpsop'un yatmaması sağlanmaktadır.

Her ayın son haftası, yükselmeler yapılmaktadır. Operhelp departmanında helpdesk_ eksiği olması durumunda, sorumlu olan yöneticinin isteği ve ihtiyacı dahilinde, helpsop'lardan helpdesk_ çıkanlar olursa, sop yardımcıları arasında helpsop ihtiyacı kadar helpsop alımı yapılır. Helpsoplar arasında çok iyi çalışıpda, helpdesk_ olamayan soplar olursa da, #help ve #helpers kanalında ki levelleri arttırılır.
Bu düzen şuanda oturtulmaya çalışılmaktadır. 1 ay içerisinde ise bu düzenin oturtulması sağlanmış olacaktır.
Help departmanı bir bütün olarak kabul edilmektedir.
Lakin kendi içerisinde birimlere ayrılmaktadır.
Bu birimler kanal kanal olarak göze çarpıyor.
#help #helpers #helpsop #sınav ve #eğitim kanalları help departmanının birimleridir.



NOT : Yukarıda ki tüm bilgiler, Help founder'ın kendisiden alınmıştır.

mIRCTurk.Com Help departmanın artıları eksileri ve görüşlerinizi bu başlık altından seviye sınırları içerisinde belirtiniz.
Help departmanları polemiğimize, mIRCTurk.Com Help departmanı ile devam ediyoruz.

mIRCTurk.Com Help departmanını tanıyalım;
  • Help Founder: Malthus
  • Kurul Başkanı : eMo
  • Helpsoplar: XooX , neXus ve MoonLight
  • Helperlar: TheoFFSprinG , Amore , Nak , Sting , PaiTahT , KasHva , CyCLe , wLekE , StyLeCoCuK , tEmperatE , MeTRoPoL , Saturn , Rige| , darkness , Cyber , hatE , Xhenahopia , Morpheus , puNk , aLvaRez , aTaSoY ve Stealth
  • Yönetim Sistemi hakkında;
Bütün helpsop'ların ayrı ayrı görevi ve yetkisi bulunmaktadır. Her helpsop, öncelikli olarak kendi kanalından sorumlu olmakla birlikte, her helpsop 3 günde bir, sop kurul başkanına ve help sorumlusuna mail aracılığı ile görevli oldukları kanalın durumu ile ilgili rapor göndermek zorundadır.

Kanallar birbirinden bağımsız gözüksede aslında hepsi birbirine mensuptur. Örneğin, #sınav kanalında helperlık için başvuru yapan kullanıcılarımıza, küçük bir sınav yapılır. Sınavda ki başarısına göre ya, #eğitim kanalına yönlendirilir ya da #help kanal görevlisine durumu belirtilerek, helper eklenmesi için onay verilmesi istenir. #Eğitim kanalına çekilen user, hemen hemen en fazla 3 haftalık bir eğitim periyodundan geçer.
Sonra ise bir sınav yapılarak durumuna göre başarılı olmuşsa ve yine başarı durumuna göre #help ve #helpers kanalı için ekleneceği seviye kararlaştırılır ve #help, #helpers kanal görevlilerinden onay alınarak ekleme işlemi yapılır.


#Help kanal görevlisinin ne hakkında rapor vereceği;
1.) Helperların " /*notice " komutlarını ne amaçla kullandığı. Kullanımın sıklığı ve faydalı olup olmadığı.
2.) Helperların " aliases " leri nasıl kullandıkları. Yerlerinin doğru olup olmadığı ve sopkurul başkanı tarafından belirtilmiş olan aliasların kullanılıp kullanılmadığının izlenilmesi.
3.) Helperların kullanıcılarımıza davranış şekilleri. Sabırlı, nazik, yardım severlik v.s.
4.) Kullanıcılarımızın, helperlara sorulan sorularda, verilen cevapların doğruluğu.
5.) #Help kanalına giren kullanıcıların 3 günde bir, ortalama sayısı.


-#Helpers kanal görevlisinin ne hakkında rapor vereceği;
1.) Helperlar arasındaki diyalogların ne şekilde yapıldığı, daha çok hangi konularda muhabbetlerin edildiği.
2.) #Help kanalında sorulan bir sorunun, helper cevabını bilmiyorsa ve kullanıcıya yanlış cevap vermiş ise, soruyu #helpers kanalına sorup sormadığı.
3.) Bir tartışma sırasında;
3.a) Tartışma konusu?
3.b) Tartışmayı sorun haline getiren?
3.c) Tartışma sırasında başka bir helper olaya karıştı mı?
3.d) Tartışmayı bitirmek için çabayalan var mı?
3.e) Tartışma hakkındaki bütün logların kayıt altına alınması ve #helpers kanal görevlisinin bu loglarla ilgili yorumlarınında altına teyit edilmesi.
3.f) Tartışma sırasında ki bütün logların, help sorumlusu ve sopkurul başkanına mail yolu ile atılması.
4.) #Helpers kanalında yetki muhabbetlerinin ne derecede, ne sıklıkta geçtiği. Herhangi bir sorun olup, olmadığı.


#Eğitim kanal görevlisinin ne hakkında rapor vereceği;
1.) Her eğitim konusunun kaç dakika, saat boyunca anlatıldığı.
2.) Anlatılan eğitim konusunun ne derece yararlı olup, olmadığı.
3.) Eğitime kaç kullanıcının katıldığı. ( Nickler ).
4.) Eğitim sırasında direkt olarak /quit yapıp giden kullanıcı olup olmadığı. (Sebep belirtmemişse)
5.) Anlatılan eğitim konularının loglanması ve bir sorun ki eğitim konusu hakkında gerekli dökümanların hazırlanarak, 1 gün öncesinden help sorumlusu ve sopkurul başkanına maillenmesi. (Onay alınması)
6.) Her 3 günde bir, anlatılan 3 konu ile ilgili vize yapılması. Toplam 20 soru sorularak, bilgilerin pekiştirilmesi.
7.) Her 15 günde bir, final yapılması. Toplam 30 soru sorularak, bilgilerin pekiştirilmesi. Arada çok iyi bir başarı göstermiş olan kullanıcı var ise, helperlık teklif edilmesi. Kabul etmesi halinde ise, #help ve #helpers kanal görevlisininde onayı alınarak helperlık işlemlerinin yapılması.
8.) 2 eğitime ard arda katılmamış kişilerin, #eğitim kanalına giriş haklarının kısa süreliğine engellenmesi. Aynı davranışın tekrarlanması halinde, nick'in blacklist'e alınarak, bir daha #eğitim kanalına girebilmesini imkansızlaştırmak.
9.) Bütün bu bilgilerin özetlenerek, düzgün bir dille, help sorumlusu ve sopkurul başkanına 3 günde bir maillenmesi.


#Sınav kanal görevlisinin ne hakkında rapor vereceği;
1.) Ortalama olarak, 3 günde bir #Sınav kanalına giren kullanıcıların sayısı.
2.) Günde kaç kişinin, sınav olmak için başvuruda bulunduğu.
3.) Eğer bu başvuru sayısı, bizim belirttiğimiz limiti aşarsa, #sınav kanal görevlisi olan helpsop'un, 3 günde bir göndereceği raporda dipnot olarak, HSS(Helper seçme sınavı) yapılması gerektiğini arz edeceği anlamına gelir. Bu durumda ise, gerekli hazırlıklar yapılarak en geç 1 hafta sonrasına topic atılarak, başvuruda bulunan kişilerin nicklerine memo atılması.
4.) Gerek duyulduğu zaman, kimlere kişisel sınav yapıldığı ve sonuçlarının ne olduğu.
5.) Her ay sınav yapılacakmış gibi, toplam 20 ana soru, 10 tane ise yedek soru hazırlanması.
6.) Bütün bu bilgilerin, 3 günde bir help sorumlusu ve sopkurul başkanına maillenmesi


#Helpsop kanal görevlisinin işlevleri; ( * )
1.) #Helpsop kanalı altında görev yapan bütün kanalların işlevlerinin denetlenmesi,
2.) Altında görev yapan bütün helpsopların işlevlerinin denetlenmesi,
3.) Verilen raporların doğruluğunun denetlenmesi,
4.) Helperların eksikliklerinin #eğitim kanalında ne derece giderildiğinin denetlenmesi,
5.) Helpsoplar arasında ki dayanışmanın nasıl olduğunun denetlenmesi,
6.) Ayda 1 kez, genel olarak bütün kanal ve kendi görevli olduğu kanal hakkında rapor hazırlayıp, help sorumlusuna göndermek.
7.) Gölgeler için hazırlıkların yapılmasını sağlamak.
8.) Gölgelere ne kadar hazır olunduğunun denetlenmesi ve gerekiyorsa helperlara özel eğitim verilmesini sağlamak.

Her helpsop'un ayrı yetki ve görevi olduğundan dolayı, hiçbir anlaşmazlık vs. çıkmıyor ve helpsoplar arasında ki dayanışma, bu yetki dağılımları sayesinde mükemmel bir hale getirilmiştir. Help sorumlusu ve sopkurul başkanı bu düzen sayesinde, herşeyden haberdar olmaktadır. Şuandaki bu düzen halen geliştirilmekde olup, hiçbir helpsop'un yatmaması sağlanmaktadır.

Her ayın son haftası, yükselmeler yapılmaktadır. Operhelp departmanında helpdesk_ eksiği olması durumunda, sorumlu olan yöneticinin isteği ve ihtiyacı dahilinde, helpsop'lardan helpdesk_ çıkanlar olursa, sop yardımcıları arasında helpsop ihtiyacı kadar helpsop alımı yapılır. Helpsoplar arasında çok iyi çalışıpda, helpdesk_ olamayan soplar olursa da, #help ve #helpers kanalında ki levelleri arttırılır.
Bu düzen şuanda oturtulmaya çalışılmaktadır. 1 ay içerisinde ise bu düzenin oturtulması sağlanmış olacaktır.
Help departmanı bir bütün olarak kabul edilmektedir.
Lakin kendi içerisinde birimlere ayrılmaktadır.
Bu birimler kanal kanal olarak göze çarpıyor.
#help #helpers #helpsop #sınav ve #eğitim kanalları help departmanının birimleridir.



NOT : Yukarıda ki tüm bilgiler, Help founder'ın kendisiden alınmıştır.

mIRCTurk.Com Help departmanın artıları eksileri ve görüşlerinizi bu başlık altından seviye sınırları içerisinde belirtiniz.
 

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Alt 07 Ekim 2008, 02:03   #2
Çevrimdışı
Kan
Kan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Cevap: Haftanın Help Departman Polemiği < 2 > mIRCTurk.Com / #Help




Malthus'un orda olması yetiyor, profesyonelliğini başında oldugu tüm departmanlarda gösteriyor, Başarılar Hakan abi.

__________________
Ben anlattikca insanlar resmimi cizer, konustukca ozumu anlar, tanidikca da ozur dilerler..
 

Alt 07 Ekim 2008, 02:06   #3
Çevrimdışı
Cevap: Haftanın Help Departman Polemiği < 2 > mIRCTurk.Com / #Help




Departmanı hakan abi aldı, yönetim tarzını bilen biri olarak en iyisinden fazlasını başaracaktır..

 

Alt 07 Ekim 2008, 10:41   #4
Çevrimdışı
Cevap: Haftanın Help Departman Polemiği < 2 > mIRCTurk.Com / #Help




Coğ Sağlamlar. sistemleri Cok Güzel Bence Büyük Sunucuların Help founderleri mircturk'dan feyz almalıdır
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

 

Alt 10 Ekim 2008, 16:48   #5
Çevrimiçi
Cevap: Haftanın Help Departman Polemiği < 2 > mIRCTurk.Com / #Help




Daha daha daha daha çok başarılar MT #Help
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

 

Alt 10 Ekim 2008, 17:48   #6
Çevrimdışı
LoS
LoS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Cevap: Haftanın Help Departman Polemiği < 2 > mIRCTurk.Com / #Help




BaşarıLar GüzeL bir Sistem

 

Alt 10 Ekim 2008, 17:51   #7
Çevrimdışı
Cevap: Haftanın Help Departman Polemiği < 2 > mIRCTurk.Com / #Help




ba$arıLar.

 

Alt 10 Ekim 2008, 18:17   #8
Çevrimdışı
Cevap: Haftanın Help Departman Polemiği < 2 > mIRCTurk.Com / #Help




Malthus işini bilir.Onun yönetiminde olan bir departmanın başarısız olması imkansızdır.

 

Alt 10 Ekim 2008, 18:36   #9
Çevrimdışı
Cevap: Haftanın Help Departman Polemiği < 2 > mIRCTurk.Com / #Help




Mircturk serverı bilinçli userlardan oluşuyo,kişiye bağlamamak lazım.
Mustafa'da işini en iyi şekilde yapıyodu.
Çok güzel yönetim,başarılar.

 

Alt 13 Ekim 2008, 22:59   #10
Software
Guest
Software - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Cevap: Haftanın Help Departman Polemiği < 2 > mIRCTurk.Com / #Help




2. hafta Help departmanı polemiği mIRCTurk.Com / #Help konusu sona ermiştir.

Yapmış olduğunuz yorumlar için teşekkür ederiz.

 

Konu Kapatılmıştır

Etiketler
#help, >, <, departman, haftanın, mircturkcom, polemiği

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Haftanın Help Departman Polemiği < 4 > mIRCTurk.com / #Help Ocean 2012 Yılına ait Polemikler 8 09 Mayıs 2012 21:40
Haftanın Help Departman Polemiği < 13 > mIRCTurk.com / #help Ocean 2011 Yılına ait Polemikler 20 05 Ocak 2012 23:38
Haftanın Help Departman Polemiği < 2 > mIRCTurk.COM / #Help stonecypher 2011 Yılına ait Polemikler 12 21 Mart 2011 18:20
Haftanın Help Departman Polemiği < 4 > TRChat.Com / #Help huLk 2010 Yılına ait Polemikler 22 07 Haziran 2010 19:34
Haftanın Help Departman Polemiği < 3 > mIRCTurk.COM / #Help stonecypher 2010 Yılına ait Polemikler 27 24 Şubat 2010 10:29