IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 26 Ağustos 2019, 16:01   #1
Çevrimdışı
Çocuklarda Sıvı Kaybını Önlemek İçin 7 İpucu




Çocuklar dışarıda oynamaya bayılırlar, özellikle hava sıcakken. Ama hareketli çocuklar

sıcak havalara (35°C’den fazla) yetişkinler gibi uyum sağlayamazlar. Vücutlarının yüzeyi tüm ağırlıklarına oranla yetişkinlerinkinden daha büyüktür. Bu yüzden hareketliyken daha fazla sıcaklık üretir ve yetişkinlerden daha az terlerler. Bu, onların vücut sıcaklığından kurtulma yeteneklerini azaltır ve sıvı kaybına yol açabilir.

Ayrıca çocuklar oyun oynamakla çok meşgul olduklarından kaybettikleri sıvıyı yerine koyacak kadar sıvı içmezler. Bu, şiddetli sıvı kaybına ve potansiyel olarak yaşamı tehdit edici sıcaklık rahatsızlıklarına yol açabilir. Bu nedenle yetişkin gözetimine ve kolayca ulaşabilecekleri bol miktarda sıvıya ihtiyaçları vardır.

İşte çocuğunuz sıcakta dışarıda oynarken güvenli bir şekilde sıvı almasına yardımcı olacak bazı basit ipuçları:

Çocuğun fiziksel durumunu bilin. Zinde değilse sıcakta oynayan her çocuk zorlanabilir. Çocuğunuz aşırı kiloluysa veya egzersize alışık değilse yavaş yavaş başlamalıdır.Vücut ağırlığının %3’ten fazlası kadar sıvı kaybı çocuğun sıcağa bağlı rahatsızlık riskini arttırır. Sistemli sportif faaliyetlere katılan çocuklar için, özellikle çocuk formda değilse daha serin saatlerde çalışma programları ayarlayın.
Onları sıcağa alıştırın. Sıvı kaybını önlemek için genç atletleri derece derece sıcağa tabi tutun. Çalışmaların yoğunluğunu ve uzunluğunu 10-14 günlük sürede yavaş yavaş artırın. Bu, daha çok su içmek, kan hacmini artırmak ve daha fazla terlemek üzere vücutlarını eğitmelerinde yardımcı olur. Terlemek sıcaklığın vücuttan salınmasını ve dengelenmesini sağlar.
Onlara su veya spor içeceği verin. Baylor Tıp Fakültesinde pediyatri profesörü ve Texas Çocuk Hastanesinde spor tıbbi kliniği şefi Albert C. Hergenroeder “Anahtar, su ve elektrolitlerdir,” diyor.
Spor içecekleri aktivite sırasında çocuklar için iyiyse de çoğu gerekli suyun ve elektrolitin yanı sıra yüksek seviyelerde şeker de içerir. Tatları çocuğun içme arzusunu arttırır, ama bu içecekler yalnız egzersiz süresiyle sınırlanmalıdır.

Sıcak günlerde zorlu egzersiz yapan veya oyun oynayan çocuklar ve gençlerin daha sık oyun alanında geçirdikleri süre molalarla kısaltılmalıdır. Oyuna başlamadan önce yeterli sıvıyı almış olmalıdırlar. Daha sonra oyun sırasında koçlar veya ebeveynler çocukların yaklaşık 20 dakikada bir, çocuk susamış olmasa bile, sıvı almasını sağlamalıdır. AAP, 40 kilogramağırlığında bir çocuk için 5 yudum ve 60 kilodaki bir genç için 9 yudum soğuk çeşme suyu veya spor içeceği tavsiye eder.

Hava durumunu öğrenin ve ona göre plan yapın. Sıcaklık endeksini bilin. Nem oranının %35 ve sıcaklığın 35ºC olduğu bir havada egzersiz yapmak sıcaklık hastalıklarına neden olabilir. Sabah idmanlarından önce sulama sistemlerinin çalışması durumunda kuru iklimlerde bile yüksek nem olabilir. Günün en sıcak saatlerinde idman yapmaktan kaçının. Zorlu çalışmaları sabahın erken saatleri, akşamüstü veya akşam geç saatlere ayarlayın.
Atletlerinize uygun kıyafetler giydirin. Hafif, açık renkli kıyafetler en iyisidir. Havalı şortlar ve tişörtler sıcaklığın dağılmasını sağlar. Ağır ekipmanların ve tamponların kullanıldığı sporlarda genç atletlere vücutlarının sıcaklığını ayarlamaları için bir hafta daha hafif kıyafetlerle idman yaptırın. Daha sonra hacimli donanımları giydirin.
Onları yakından izleyin. Atletlerinizde idman öncesi, idman sırasında veya sonrasında sıvı kaybı vb sorunlar olup olmadığını kontrol edin. Kapasitelerinde veya kapasitelerinin üzerinde yarışmaya hevesli atletlere özel olarak dikkat edin.
Çocuk hasta görünüyorsa oyun alanından çıkarın. Çocuk dinlenirken ve sıvı alırken onu yakından gözleyin. Orta şiddette sıcaklık rahatsızlığı, sıcak çarpması değil ama sıcaklık bitkinliği olan çocuklar, onlara içecek bir şeyler verip serinlemelerini sağladığınızdan 15 dakika sonra iyi görünebilirler. Ama hala susuzdurlar. O gün izinli olmalıdırlar ve ertesi gün idmana geldiklerinde bir gözünüz üzerlerinde olmalıdır.

Bir acil durum planınız olsun. Tüm destek elemanlarını ilk yardım konusunda eğitin. Her bir personelin acil bir durumda ne yapılacağını bilmesini sağlayın
Alıntı
Çocuklar dışarıda oynamaya bayılırlar, özellikle hava sıcakken. Ama hareketli çocuklar

sıcak havalara (35°C’den fazla) yetişkinler gibi uyum sağlayamazlar. Vücutlarının yüzeyi tüm ağırlıklarına oranla yetişkinlerinkinden daha büyüktür. Bu yüzden hareketliyken daha fazla sıcaklık üretir ve yetişkinlerden daha az terlerler. Bu, onların vücut sıcaklığından kurtulma yeteneklerini azaltır ve sıvı kaybına yol açabilir.

Ayrıca çocuklar oyun oynamakla çok meşgul olduklarından kaybettikleri sıvıyı yerine koyacak kadar sıvı içmezler. Bu, şiddetli sıvı kaybına ve potansiyel olarak yaşamı tehdit edici sıcaklık rahatsızlıklarına yol açabilir. Bu nedenle yetişkin gözetimine ve kolayca ulaşabilecekleri bol miktarda sıvıya ihtiyaçları vardır.

İşte çocuğunuz sıcakta dışarıda oynarken güvenli bir şekilde sıvı almasına yardımcı olacak bazı basit ipuçları:

Çocuğun fiziksel durumunu bilin. Zinde değilse sıcakta oynayan her çocuk zorlanabilir. Çocuğunuz aşırı kiloluysa veya egzersize alışık değilse yavaş yavaş başlamalıdır.Vücut ağırlığının %3’ten fazlası kadar sıvı kaybı çocuğun sıcağa bağlı rahatsızlık riskini arttırır. Sistemli sportif faaliyetlere katılan çocuklar için, özellikle çocuk formda değilse daha serin saatlerde çalışma programları ayarlayın.
Onları sıcağa alıştırın. Sıvı kaybını önlemek için genç atletleri derece derece sıcağa tabi tutun. Çalışmaların yoğunluğunu ve uzunluğunu 10-14 günlük sürede yavaş yavaş artırın. Bu, daha çok su içmek, kan hacmini artırmak ve daha fazla terlemek üzere vücutlarını eğitmelerinde yardımcı olur. Terlemek sıcaklığın vücuttan salınmasını ve dengelenmesini sağlar.
Onlara su veya spor içeceği verin. Baylor Tıp Fakültesinde pediyatri profesörü ve Texas Çocuk Hastanesinde spor tıbbi kliniği şefi Albert C. Hergenroeder “Anahtar, su ve elektrolitlerdir,” diyor.
Spor içecekleri aktivite sırasında çocuklar için iyiyse de çoğu gerekli suyun ve elektrolitin yanı sıra yüksek seviyelerde şeker de içerir. Tatları çocuğun içme arzusunu arttırır, ama bu içecekler yalnız egzersiz süresiyle sınırlanmalıdır.

Sıcak günlerde zorlu egzersiz yapan veya oyun oynayan çocuklar ve gençlerin daha sık oyun alanında geçirdikleri süre molalarla kısaltılmalıdır. Oyuna başlamadan önce yeterli sıvıyı almış olmalıdırlar. Daha sonra oyun sırasında koçlar veya ebeveynler çocukların yaklaşık 20 dakikada bir, çocuk susamış olmasa bile, sıvı almasını sağlamalıdır. AAP, 40 kilogramağırlığında bir çocuk için 5 yudum ve 60 kilodaki bir genç için 9 yudum soğuk çeşme suyu veya spor içeceği tavsiye eder.

Hava durumunu öğrenin ve ona göre plan yapın. Sıcaklık endeksini bilin. Nem oranının %35 ve sıcaklığın 35ºC olduğu bir havada egzersiz yapmak sıcaklık hastalıklarına neden olabilir. Sabah idmanlarından önce sulama sistemlerinin çalışması durumunda kuru iklimlerde bile yüksek nem olabilir. Günün en sıcak saatlerinde idman yapmaktan kaçının. Zorlu çalışmaları sabahın erken saatleri, akşamüstü veya akşam geç saatlere ayarlayın.
Atletlerinize uygun kıyafetler giydirin. Hafif, açık renkli kıyafetler en iyisidir. Havalı şortlar ve tişörtler sıcaklığın dağılmasını sağlar. Ağır ekipmanların ve tamponların kullanıldığı sporlarda genç atletlere vücutlarının sıcaklığını ayarlamaları için bir hafta daha hafif kıyafetlerle idman yaptırın. Daha sonra hacimli donanımları giydirin.
Onları yakından izleyin. Atletlerinizde idman öncesi, idman sırasında veya sonrasında sıvı kaybı vb sorunlar olup olmadığını kontrol edin. Kapasitelerinde veya kapasitelerinin üzerinde yarışmaya hevesli atletlere özel olarak dikkat edin.
Çocuk hasta görünüyorsa oyun alanından çıkarın. Çocuk dinlenirken ve sıvı alırken onu yakından gözleyin. Orta şiddette sıcaklık rahatsızlığı, sıcak çarpması değil ama sıcaklık bitkinliği olan çocuklar, onlara içecek bir şeyler verip serinlemelerini sağladığınızdan 15 dakika sonra iyi görünebilirler. Ama hala susuzdurlar. O gün izinli olmalıdırlar ve ertesi gün idmana geldiklerinde bir gözünüz üzerlerinde olmalıdır.

Bir acil durum planınız olsun. Tüm destek elemanlarını ilk yardım konusunda eğitin. Her bir personelin acil bir durumda ne yapılacağını bilmesini sağlayın
Alıntı
__________________
Ruhum hep hayLaz kaLacak,
Üzgünüm hayat ßen " ßüyümeyeceğim.. "
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
cocuk sagliğı, saglik

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Vitamin kaybını önlemek için PySSyCaT Vitaminler ve Proteinler 0 27 Ocak 2015 18:14
Mutlu Evlilikler İçin 40 İpucu oneofgirl Aile Evlilik ve Çocuklar 0 28 Temmuz 2013 12:08
Gelinlik Seçmek İçin 10 İpucu Sue Evlilik Hazırlıkları 0 22 Temmuz 2012 12:13
En Güzel Yaz Makyajı İçin 12 İpucu Liaaa Makyajın Püf Noktaları 0 07 Mayıs 2012 10:44
Çocuklarda Sıvı Alımı YapraK Aile Evlilik ve Çocuklar 0 02 Mayıs 2009 17:20