IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 27 Kasım 2014, 17:17   #1
Çevrimdışı
Diyet Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken 27 Altın Kural


sohbet


Diyet Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler
•Kahvaltı etmeden güne başlamayın. Çünkü 7-8 saat gece uykusunun ardından sabah kalktığımızda midemiz aç olur, kan şekeri en düşük halde olur. Bu yüzden mutlaka sabah kahvaltısını yapın.
•3 ana ve 3 ara öğün yemek yiyin.
•Sık sık ve az yemek yemek en sağlıklı yöntemdir.
•Haftada en az bir kez kırmızı et tüketin. (Pirzola ya da köfte şeklinde)
•Zeytinyağı kullanırken kişi başı en fazla 1 çorba kaşığı zeytinyağı kullanın.
•Fazla tuz kullanmamaya çalışın. Tuz hem vücutta ödem tutarak kilo vermenizi engeller hem de tansiyonunuzu yükseltir. Geç vakitte özellikle de yatmadan önce yemek yemeyin.
•Yiyecekleri mümkün mertebe haşlama, ızgara, buğulama, buharda ya da közleme şeklinde aşırı yağ kullanmadan sağlıklı bir şekilde pişirin. Düdüklü tencere kullanmayın.
•Özellikle dikkat etmeniz gereken gıdalar: patates, tatlılar, pirinç, mısır ve benzeri karbonhidratlardır. Tüketin ama dikkatli ve ölçülü tüketmeye özen gösterin.
•Kaşar peynir yerine az yağlı beyaz peynir tüketmeye çalışın.
•Günde 2-3 bardak yeşil çay tüketin.
•Yemekleri yavaş yavaş yiyin ve iyice çiğneyin. Sindirim ağızda başlar ve mide ancak 20 dakika sonra tokluk hissine kavuşur.
•Doğal yiyecekler tüketmeye özen gösterin. Konserve, rafine, salamura yiyeceklerden uzak durun.
•Haftanın en az 3-4 günü, en az 1 saat yürüyüş yapın. Yürüyüşü ne kadar yüksek tempoda yaparsanız o kadar çok kalori yakıp kaslarınızı çalıştırırsınız. 2. haftadan sonra alışacak ve zevk alacaksınız. Egzersiz iyi kolesterolü yükseltmektedir.
•Çiğ yenen yiyecekleri bol tüketin.
•Kilonuz olmanız gerekenden 8-10 kilo kadar fazlaysa mutlaka bir hekime görünüp onun tarafından zayıflamaya çalışın. Çünkü yüksek kilolu olmanızın altında bir hastalık sebebiyet veriyor olabilir. Tiroid bezlerinin az çalışması, metabolizma problemleri, insülin direnci, böbrek bezlerinin aşırı kortizon üretmesi vb. durumlar yüzünden diyet yapsanız bile kilo veremiyor olabilirsiniz.
•Meyveleri kabuklarıyla birlikte yemeyi tercih edin.
•Günde en az 2.5 litre su için.
•Yemeklerinize bol karabiber, kırmızı biber ekleyin. Beyaz ekmek yerine tam buğday ekmek yada yulaf, çavdar ekmekleri tüketin.
•Zayıflama hapları, besin takviyeleri, zayıflatan giysiler vb. insan sağlığını tehlikeye sokabilecek dışardan vücudunuza giren şeyleri doktor tavsiyesi olmadan kesinlikle almayın.
•Her diyet kişiye özel olarak hazırlanmalıdır.
•Şarküteri ürünlerini tüketmeyin. (Pastırma, sucuk gibi ürünler)
•Acıkınca light olan ürünler dışında çubuk kraker ve galeta tüketmeyin.
•Ekmek kızartılınca kalorisi azalmaz, yanlış bir bilgidir.
•Sürekli kabızlık çekenler bol lifli ve kepekli ürünler tüketmelidir.
•Kuruyemiş yerken dikkatli olun. 100 gramlık bir kase badem, antep fıstığı ya da fındıkta ortalama 600-700 kalori bulunur. Onun yerine günde bir avuç sarı ya da beyaz leblebi tüketebilirsiniz.
•Çikolata tüketirken dikkatli olun. Haftada sadece bir kez yaklaşık 40 gram kadar bitter çikolata tüketebilirsiniz.
Diyet Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler
•Kahvaltı etmeden güne başlamayın. Çünkü 7-8 saat gece uykusunun ardından sabah kalktığımızda midemiz aç olur, kan şekeri en düşük halde olur. Bu yüzden mutlaka sabah kahvaltısını yapın.
•3 ana ve 3 ara öğün yemek yiyin.
•Sık sık ve az yemek yemek en sağlıklı yöntemdir.
•Haftada en az bir kez kırmızı et tüketin. (Pirzola ya da köfte şeklinde)
•Zeytinyağı kullanırken kişi başı en fazla 1 çorba kaşığı zeytinyağı kullanın.
•Fazla tuz kullanmamaya çalışın. Tuz hem vücutta ödem tutarak kilo vermenizi engeller hem de tansiyonunuzu yükseltir. Geç vakitte özellikle de yatmadan önce yemek yemeyin.
•Yiyecekleri mümkün mertebe haşlama, ızgara, buğulama, buharda ya da közleme şeklinde aşırı yağ kullanmadan sağlıklı bir şekilde pişirin. Düdüklü tencere kullanmayın.
•Özellikle dikkat etmeniz gereken gıdalar: patates, tatlılar, pirinç, mısır ve benzeri karbonhidratlardır. Tüketin ama dikkatli ve ölçülü tüketmeye özen gösterin.
•Kaşar peynir yerine az yağlı beyaz peynir tüketmeye çalışın.
•Günde 2-3 bardak yeşil çay tüketin.
•Yemekleri yavaş yavaş yiyin ve iyice çiğneyin. Sindirim ağızda başlar ve mide ancak 20 dakika sonra tokluk hissine kavuşur.
•Doğal yiyecekler tüketmeye özen gösterin. Konserve, rafine, salamura yiyeceklerden uzak durun.
•Haftanın en az 3-4 günü, en az 1 saat yürüyüş yapın. Yürüyüşü ne kadar yüksek tempoda yaparsanız o kadar çok kalori yakıp kaslarınızı çalıştırırsınız. 2. haftadan sonra alışacak ve zevk alacaksınız. Egzersiz iyi kolesterolü yükseltmektedir.
•Çiğ yenen yiyecekleri bol tüketin.
•Kilonuz olmanız gerekenden 8-10 kilo kadar fazlaysa mutlaka bir hekime görünüp onun tarafından zayıflamaya çalışın. Çünkü yüksek kilolu olmanızın altında bir hastalık sebebiyet veriyor olabilir. Tiroid bezlerinin az çalışması, metabolizma problemleri, insülin direnci, böbrek bezlerinin aşırı kortizon üretmesi vb. durumlar yüzünden diyet yapsanız bile kilo veremiyor olabilirsiniz.
•Meyveleri kabuklarıyla birlikte yemeyi tercih edin.
•Günde en az 2.5 litre su için.
•Yemeklerinize bol karabiber, kırmızı biber ekleyin. Beyaz ekmek yerine tam buğday ekmek yada yulaf, çavdar ekmekleri tüketin.
•Zayıflama hapları, besin takviyeleri, zayıflatan giysiler vb. insan sağlığını tehlikeye sokabilecek dışardan vücudunuza giren şeyleri doktor tavsiyesi olmadan kesinlikle almayın.
•Her diyet kişiye özel olarak hazırlanmalıdır.
•Şarküteri ürünlerini tüketmeyin. (Pastırma, sucuk gibi ürünler)
•Acıkınca light olan ürünler dışında çubuk kraker ve galeta tüketmeyin.
•Ekmek kızartılınca kalorisi azalmaz, yanlış bir bilgidir.
•Sürekli kabızlık çekenler bol lifli ve kepekli ürünler tüketmelidir.
•Kuruyemiş yerken dikkatli olun. 100 gramlık bir kase badem, antep fıstığı ya da fındıkta ortalama 600-700 kalori bulunur. Onun yerine günde bir avuç sarı ya da beyaz leblebi tüketebilirsiniz.
•Çikolata tüketirken dikkatli olun. Haftada sadece bir kez yaklaşık 40 gram kadar bitter çikolata tüketebilirsiniz.
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
27, altın, dikkat, diyet, edilmesi, gereken, kural, yaparken

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Dikkat Edilmesi Gereken Yiyecekler Letisya Diyet ve Sağlıklı Beslenme 0 30 Kasım 2013 21:28
Anne adayının dikkat etmesi gereken 10 altın kural Zen Aile Evlilik ve Çocuklar 0 07 Haziran 2013 16:28
Marmelat Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler Violent Reçel Tarifleri 0 19 Mayıs 2013 18:23
Spor yaparken dikkat edilecek 15 altın kural Zen Diyet ve Sağlıklı Beslenme 0 01 Mayıs 2013 14:34
Dikkat edilmesi gereken 8 vücut ağrısı Juventus Sağlık Köşesi 0 07 Haziran 2009 11:26