IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 04 Eylül 2014, 19:19   #1
Çevrimdışı
Erkeklerde Kilo Problemleri ve Kilo Kontrolü




Günümüzde pek çok insan, lokal fazlalıklar ve genel kilo probleminden şikayet etmektedir. Kilo kontrolü sağlayarak, daha fit bir görünüm elde etmek ve yanı sıra sağlıklı yaşam için fayda yaratmak, kadın ya da erkek fark etmez herkes için büyük önem taşımaktadır.

Bu sorunun temel nedenleri genelde, büyük ölçüde genetik yapımızla ilgili olduğu kadar, başta hareketsizlik ve yeme – içme konusundaki yanlışlarla da yakından alakalıdır. Ayrıca sağlıklı kilo vermek hususunda, kilo vermek kadar verilen kiloyu korumanın da ele alınması gereken ciddi bir konu olduğu göz ardı edilmemelidir. Artık günümüzde erkekler de kendilerine en az kadınlar kadar dikkat etmektedir. Ve erkekler, kadınlara göre kilo kontrolünde daha şanslıdırlar. Çünkü kadınların vücutlarında yağ dokusu erkeklere göre daha fazladır ve kadınların metabolizmaları daha yavaştır.

Erkeklerin sahip olduğu daha yüksek kas oranı ve geniş vücut yüzeyi, yenilenleri daha çabuk yakmalarını sağlamaktadır. Kadınlarda yağ dokusu fazlalığı estetik açıdan dezavantaj olsa da aslında sağlık açısından erkeğe göre avantaj yaratır. Bu yüzden erkeklerin kilo vermesi ve form kazanması kadınlara göre daha kolaydır. Hem uygun fiziksel görünüm hem de sağlıklı yaşamlarını devam ettirebilmek için beslenmelerinde bazı önemli noktalara dikkat etmeleri gerekmektedir. Sağlıklı kilo vermek ve verilen kilolar sonucunda formu korumak için sadece biraz dikkatli olmak yeterlidir. Aşağıdaki önerilere uyulduğu takdirde rahatlıkla sağlıklı bir vücut yapısına kavuşulabilir.

Kilolu Erkeklerin Nelere Dikkat Etmeleri ve Ne Yapmaları Gerekir?
Erkek ve kadınların fiziksel görünümlerini elma veya armut tipi olarak değerlendirmek mümkündür. Kadınların kiloları genelde kalça çevresinde toplandığından, kadınlar armut tipi; erkeklerinki ise bel çevresinde toplandığından elma tipi olarak değerlendirilmektedir. Erkeklerde daha sık gözlemlenebilen elma tip şişmanlık yani yağın bel çevresinde toplanması kanser, diyabet, karaciğer yağlanması, hipertansiyon, kalp hastalıkları ve böbrek taşı gibi hastalıklar açısından oldukça büyük riskler yaratabilir. Bu yüzden genelde erkeklerin vücut ölçütlerine bağlı olarak bel çevresi ölçümlerinde 102 cm’nin üzerine çıkması istenen bir durum değildir. Hatta günümüzde yapılan araştırmaların sonuçlarına göre bu ölçü erkek için artık 94 cm olarak önerilmektedir.

Elma tipi erkeklerde şişmanlıkta daha sık görülen karaciğer yağlanması, gut hastalığı, prostat, kolon, akciğer kanseri ve kalp hastalıkları dikkatli olması gereken sağlık problemlerinin başında gelmektedir. Tüm bu hastalıklar yanı sıra kronik hastalıklar konusunda da bel kalça oranı da önemli bir kriterdir ve erkekte bu oran 1’in üzerine çıkmaması gerekmektedir. Bu konuda özellikle dikkat edilmesi sağlıklı yaşam açısından çok önemlidir. Şişmanlığın ve sağlıksız kilo almanın hastalıkları tetiklediği unutulmamalı gerekirse uzman kontrolünde tedavi olunmalıdır. Bunun için şu uygulamalar yapılabilir; sağlıklı yaşam ve kilo kontrolü için haftada 3-4 gün en 45-50 dakika düzenli spor yapılmalıdır, sporun sağlık açısından çok faydalı olduğu unutulmamalıdır. Sporun yanı sıra Likopen besin öğesi içeren domates, karpuz, greyfurt gibi besinlerde bol miktarda tüketilmelidir. Çünkü likopen prostat ve akciğer kanser riskini düşürebildiği bilinmektedir. B6, B12 ve folik asit içeren besinlerde bol miktarda tüketilmelidir.

Tüm bu vitamin ve minareler kandaki homosistein düzeyini düşürerek kardiyovasküler hastalık riskini düşürebilmektedir. Ayrıca selenyum, C ve E vitamini içeren besinlerde tüketilmelidir. Çünkü antioksidan olarak adlandırılan vitaminler üreme için gereklidir. Ve de bu vitaminlerin yeterli alımı üreme sağlığını olumlu yönde etkileyebilir. Çinko ve folik asit sağlıklı yaşam ve form için önemli minarelerdir çünkü sağlıklı yaşam için gerekli minarelerdir. Kalp sağlığını korumak ve sağlıklı beslenmeyle form kazanmak için haftada en az 2-3 defa balık yenmelidir. Omega-3 açısından zengin olan balık sağlıklı beslenmenin vazgeçilmez bir parçasıdır. Bunun için iyi bir kaynağı olan somon ve diğer mevsim balıkları tercih edilebilir. Eğer bireyin kolesterolle ilgili problemleri var ise kırmızı et haftada genelde en fazla 2 kez tercih edilmelidir. Bunun yanı sıra haftada 2 kez tavuk ve hindi tercihleri yapılabilir. Ayrıca et üzerinde görünen yağların ayrılması da önemli bir husustur. Kilo kontrolü ve sağlıklı bir forma kovuşmak için yağ alımını azaltabilmek amacıyla tüm süt ve süt ürünlerini az yağlı olacak şekilde tüketmeye özen gösterilmelidir. Mesela sabah kahvaltılarında peynir porsiyonlarında dikkatli olunabilir. Bu aşamada bir diğer dikkat edilmesi gereken de en az bir öğünde mutlaka sebze bulunmasıdır. Sebze zeytinyağlı tercih edilebileceği gibi salata, ızgara ve haşlanmış olarak da tercih edilebilir bu sağlık açısından tehlike teşkil etmemektedir. Sağlıklı şekilde kilo vermek için bol meyve tüketilmelidir.

Çünkü meyvelerin antioksidan yani kanserden koruyucu etkisinden faydalanmak vücut için oldukça önemlidir. Günde 2-3 porsiyon olacak şekilde meyve tüketmek hem sağlık hem de kilo kontrolü açısından oldukça önemlidir. Kalp sağlığını destekleyen ceviz, fındık ve badem gibi yağlı tohumlular, aşırıya kaçılmamak kaydıyla, günlük beslenmeye dahil edilmesi güzel olacaktır. Günlük olarak 3 tam ceviz veya 10 adet fındık veya 10 adet badem yenebilir. Karaciğer yağlanması, gut hastalığı ve kilo problemi olan bireyler alkol tüketimlerinde dikkatli olmalıdır. Alkol mümkün olunduğunca az tüketilmelidir.
Günümüzde pek çok insan, lokal fazlalıklar ve genel kilo probleminden şikayet etmektedir. Kilo kontrolü sağlayarak, daha fit bir görünüm elde etmek ve yanı sıra sağlıklı yaşam için fayda yaratmak, kadın ya da erkek fark etmez herkes için büyük önem taşımaktadır.

Bu sorunun temel nedenleri genelde, büyük ölçüde genetik yapımızla ilgili olduğu kadar, başta hareketsizlik ve yeme – içme konusundaki yanlışlarla da yakından alakalıdır. Ayrıca sağlıklı kilo vermek hususunda, kilo vermek kadar verilen kiloyu korumanın da ele alınması gereken ciddi bir konu olduğu göz ardı edilmemelidir. Artık günümüzde erkekler de kendilerine en az kadınlar kadar dikkat etmektedir. Ve erkekler, kadınlara göre kilo kontrolünde daha şanslıdırlar. Çünkü kadınların vücutlarında yağ dokusu erkeklere göre daha fazladır ve kadınların metabolizmaları daha yavaştır.

Erkeklerin sahip olduğu daha yüksek kas oranı ve geniş vücut yüzeyi, yenilenleri daha çabuk yakmalarını sağlamaktadır. Kadınlarda yağ dokusu fazlalığı estetik açıdan dezavantaj olsa da aslında sağlık açısından erkeğe göre avantaj yaratır. Bu yüzden erkeklerin kilo vermesi ve form kazanması kadınlara göre daha kolaydır. Hem uygun fiziksel görünüm hem de sağlıklı yaşamlarını devam ettirebilmek için beslenmelerinde bazı önemli noktalara dikkat etmeleri gerekmektedir. Sağlıklı kilo vermek ve verilen kilolar sonucunda formu korumak için sadece biraz dikkatli olmak yeterlidir. Aşağıdaki önerilere uyulduğu takdirde rahatlıkla sağlıklı bir vücut yapısına kavuşulabilir.

Kilolu Erkeklerin Nelere Dikkat Etmeleri ve Ne Yapmaları Gerekir?
Erkek ve kadınların fiziksel görünümlerini elma veya armut tipi olarak değerlendirmek mümkündür. Kadınların kiloları genelde kalça çevresinde toplandığından, kadınlar armut tipi; erkeklerinki ise bel çevresinde toplandığından elma tipi olarak değerlendirilmektedir. Erkeklerde daha sık gözlemlenebilen elma tip şişmanlık yani yağın bel çevresinde toplanması kanser, diyabet, karaciğer yağlanması, hipertansiyon, kalp hastalıkları ve böbrek taşı gibi hastalıklar açısından oldukça büyük riskler yaratabilir. Bu yüzden genelde erkeklerin vücut ölçütlerine bağlı olarak bel çevresi ölçümlerinde 102 cm’nin üzerine çıkması istenen bir durum değildir. Hatta günümüzde yapılan araştırmaların sonuçlarına göre bu ölçü erkek için artık 94 cm olarak önerilmektedir.

Elma tipi erkeklerde şişmanlıkta daha sık görülen karaciğer yağlanması, gut hastalığı, prostat, kolon, akciğer kanseri ve kalp hastalıkları dikkatli olması gereken sağlık problemlerinin başında gelmektedir. Tüm bu hastalıklar yanı sıra kronik hastalıklar konusunda da bel kalça oranı da önemli bir kriterdir ve erkekte bu oran 1’in üzerine çıkmaması gerekmektedir. Bu konuda özellikle dikkat edilmesi sağlıklı yaşam açısından çok önemlidir. Şişmanlığın ve sağlıksız kilo almanın hastalıkları tetiklediği unutulmamalı gerekirse uzman kontrolünde tedavi olunmalıdır. Bunun için şu uygulamalar yapılabilir; sağlıklı yaşam ve kilo kontrolü için haftada 3-4 gün en 45-50 dakika düzenli spor yapılmalıdır, sporun sağlık açısından çok faydalı olduğu unutulmamalıdır. Sporun yanı sıra Likopen besin öğesi içeren domates, karpuz, greyfurt gibi besinlerde bol miktarda tüketilmelidir. Çünkü likopen prostat ve akciğer kanser riskini düşürebildiği bilinmektedir. B6, B12 ve folik asit içeren besinlerde bol miktarda tüketilmelidir.

Tüm bu vitamin ve minareler kandaki homosistein düzeyini düşürerek kardiyovasküler hastalık riskini düşürebilmektedir. Ayrıca selenyum, C ve E vitamini içeren besinlerde tüketilmelidir. Çünkü antioksidan olarak adlandırılan vitaminler üreme için gereklidir. Ve de bu vitaminlerin yeterli alımı üreme sağlığını olumlu yönde etkileyebilir. Çinko ve folik asit sağlıklı yaşam ve form için önemli minarelerdir çünkü sağlıklı yaşam için gerekli minarelerdir. Kalp sağlığını korumak ve sağlıklı beslenmeyle form kazanmak için haftada en az 2-3 defa balık yenmelidir. Omega-3 açısından zengin olan balık sağlıklı beslenmenin vazgeçilmez bir parçasıdır. Bunun için iyi bir kaynağı olan somon ve diğer mevsim balıkları tercih edilebilir. Eğer bireyin kolesterolle ilgili problemleri var ise kırmızı et haftada genelde en fazla 2 kez tercih edilmelidir. Bunun yanı sıra haftada 2 kez tavuk ve hindi tercihleri yapılabilir. Ayrıca et üzerinde görünen yağların ayrılması da önemli bir husustur. Kilo kontrolü ve sağlıklı bir forma kovuşmak için yağ alımını azaltabilmek amacıyla tüm süt ve süt ürünlerini az yağlı olacak şekilde tüketmeye özen gösterilmelidir. Mesela sabah kahvaltılarında peynir porsiyonlarında dikkatli olunabilir. Bu aşamada bir diğer dikkat edilmesi gereken de en az bir öğünde mutlaka sebze bulunmasıdır. Sebze zeytinyağlı tercih edilebileceği gibi salata, ızgara ve haşlanmış olarak da tercih edilebilir bu sağlık açısından tehlike teşkil etmemektedir. Sağlıklı şekilde kilo vermek için bol meyve tüketilmelidir.

Çünkü meyvelerin antioksidan yani kanserden koruyucu etkisinden faydalanmak vücut için oldukça önemlidir. Günde 2-3 porsiyon olacak şekilde meyve tüketmek hem sağlık hem de kilo kontrolü açısından oldukça önemlidir. Kalp sağlığını destekleyen ceviz, fındık ve badem gibi yağlı tohumlular, aşırıya kaçılmamak kaydıyla, günlük beslenmeye dahil edilmesi güzel olacaktır. Günlük olarak 3 tam ceviz veya 10 adet fındık veya 10 adet badem yenebilir. Karaciğer yağlanması, gut hastalığı ve kilo problemi olan bireyler alkol tüketimlerinde dikkatli olmalıdır. Alkol mümkün olunduğunca az tüketilmelidir.
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
erkeklerde, kilo, kontrolü, problemleri, ve

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Uyku Süresinin Kilo Kontrolü Üzerindeki Etkisi Zen Sağlık Köşesi 0 12 Haziran 2014 11:52
Erkeklerde kilo sorununa çözüm AftieL Ah Erkekler 0 07 Haziran 2014 17:51
Baharat Doğru Kullanımı ve Kilo Kontrolü Zen Sağlık Köşesi 0 20 Haziran 2013 17:47
Kedilerde Kilo Kontrolü Liaaa Hayvanlar Alemi 0 15 Haziran 2012 13:44
Erkeklerde kilo almanın 5 nedeni Lucifer Erkek Sağlığı 0 10 Mart 2010 02:43