IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 27 Nisan 2011, 13:21   #1
Noyan
Guest
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Felsefi Akımlar







Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Rasyonalizm (Akılcılık) :
Rasyonalizme göre
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
zorunlu
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
kesin ve genel geçer bilgilere ancak akılla ulaşılır. O halde doğru bilginin kaynağı akıldır. Duyu organlarının verileri geçici ve doğruluğu kesin olmayan bilgilerdir ve bu verilere güvenilemez. Felsefe evreni ve insanı kavrarken aklı kullanarak doğru bilgilere ulaşabilir.

Temsilcileri: Sokrates
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Platon
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Aristoteles
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Farabi
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Descartes
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Spinoza
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Leibniz
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Hegel

Empirizm (Deneycilik) :
Doğru bilgiye duyu verileri ve deneyle ulaşılabileceğini savunan akımdır. İnsan aklında doğuştan bilgi olmadığını ve bilgiye dış dünyadan gelen deney verileri ile ulaşılabileceğini ileri sürer. Bilginin kaynağı deneydir. Empirizm deneye dayanan fiziği temel alır. Empirizmin ilk örnekleri ilkçağda Epiküros’ta görülür. Ona gör bütün bilgilerin ilk kaynağı duyudur.
Temsilcileri: John Locke
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
David Hume

Sensüalizm (Duyumculuk):
beş duyu verisinin verilerini doğru kabul eden görüş. Empirizmi
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
doğrudan duyu algısı olarak kabul eder. Duyu algılarının dışındaki bilgi kaynaklarını reddeden görüş zihnin soyutlama gücüyle elde ettiği kavramların bilgi olduğunu da reddeder.

Temsilcileri: George Berkeley
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Condillac

Kritisizm (Eleştiricilik) :
Kristizm
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
bilgi teorisine aklı inceleyerek yaklaşmaya çalışır. Bunun için de bilgiyi sağlamada aklın rolünü ve deneyin rolünü ayrı ayrı ele alarak rasyonalizmle empirizmi uzlaştırmak ister.

Temsilcisi: Immanuel Kant

Pozitivizm (Olguculuk) :
Pozitivizm de 19. yüzyıla damgasını vuran doğa bilimlerinden etkilenerek doğmuştur. Pozitivizm ancak duyu verilerine ve deneye dayanan olgusal dünyanın bilinebileceğini ve bu bilgiye de bilim aracılığı ile ulaşılabileceğini savunur. Deneyle denetlenemeyen her türlü felsefi soru anlamsızdır. Bu yüzden
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
olguların arkasında yatan nedenler değil
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
olguların arasındaki ilişkilerin bilgisine ulaşmayı amaçlamak gerekir.

Temsilcisi: Auguste Comte

Neopozitivizm (Analitik Felsefe)
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
(Mantıkçı Empirizm):

Analitik felsefe
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
felsefeye bilimlerin dilini analiz etmek işlevi yükler. Böylece felsefe
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
düşünsel bir etkinlik alanı olmaktan çıkarılır
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
yalnızca dil analizleri yapan bir alan haline getirilir. Felsefe
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
bilimlerin dilini çözümleyecek
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
onların kavram yapılarını araştıracaktır. Bunu yaparken de sembolik mantığı kullanacaktır.

Temsilcisi :
Ludwig Wittgenstein
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Schlick
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Rudolf Carnap ve Reichenbach’dır.

Entüisyonizm (Sezgicilik) :
Kesin ve değişmez bilgilere sezgi aracılığı ile ulaşılabileceğini savunan akım enstüisyonizmdir.
Temsilcileri: Henri Bergson
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Gazali

Pragmatizm (Faydacılık) :
Bilgiye fayda açısından yaklaşan pragmatizm bir yaşam felsefesidir. Amerika Birleşik Devletleri’nde doğan bu akım
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
felsefi bir akım olmanın ötesinde geniş halk kitlelerinin yaşam biçimine dönüşmüştür. Temeli İlkçağ filozoflarından sofistlere kadar inen pragmatizm bilgiyi faydaya dayandırır. Pragmatizme göre
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
ne ki faydalıdır o bilgidir
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
ne ki bilgidir o faydalıdır.

Temsilcileri: William James
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
John Dewey

Fenomenoloji (öz-görüngübilim) :
Fenomenoloji
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
pozitivizmin duyusal verileri yani olguları ön plana çıkaran anlayışına karşı “genel objeler” in ruhsal (tinsel) olarak kavranabileceği anlayışını ortaya koyar. Görünenler (fenomenler) içinde bulunan “öz” doğru bilgidir ve bu “öz” ancak bilinçle kavranır.

Temsilcisi: Edmund Husserl

Sofizm (Kuşkuculuk):
Sofist felsefe İ.Ö. 5. yüzyılda
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
doğa filozoflarına tepki olarak doğar. Sofistlere göre duyu verileri insanlara göre değiştiğinden kesin bilgilere ulaşmak olanaksızdır. Bu yüzden bilgi görelidir (relatiftir).

Temsilcisi: Protagoras
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Gorgias

Septisizm (sistematik kuşkuculuk
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
şüphecilik) :

Kuşkucu Pyrhon (Piron)
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
ve Timon verilen her yargının çelişiği için de güçlü nedenler olduğunu söyleyerek
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
hiçbir konuda kesin yargıya varılamayacağını ileri sürer.

Sensüalist Septisizm (Duyumcu kuşkuculuk):
***tus Empricus’a göre doğru bilgi olanaksızdır. Çünkü;
Aynı şeyler farklı insanlarda farklı etkiler yapar.
Her insan duyu bakımından farklı yaratılmıştır.
Algılar
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
içinde bulunduğumuz duruma göre değişir.

Nihilizm (Hiççilik) :
Nihilizme göre hiçbir varlık gerçekten var değildir ve varlığı var olan olarak kabul eden görüşlere karşı çıkar. Ancak daha genel bakıldığında nihilizm hiçbir değer ve kural tanımayan bir görüştür ve toplumda düzeni sağlayan tüm otoriteleri reddeder. Nihilizm bu biçimiyle siyasal anlamda anarşizme temel oluşturur.
Temsilcileri: Gorgias
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
W.F. Nietzsche

İmmoralizm (Ahlak anlayılarını reddetme):
Ahlakın dışlandığı bu felsefi anlayışın en önemli temsilcisi Friedrich Nietzsche’dir. Nietzsche kendi çağına kadarki ahlak anlayışlarını reddederken immoralisttir. Ancak “üst insanın” ahlakının egemen olması gerektiğini söylerken de moralisttir.

Taoizm (Hiççilik):
Nihilizmin bir başka biçimi de İlk Çağda Çin’de görülen taoizm’dir. Lao-Tse’nin kurduğu taoculuk
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
gerçeğin tüm çeşitliliğine karşın “bir” (Tao) olduğunu ve bunun adının
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
biçiminin
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
maddesinin
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
görüntüsünün olmadığını savunur. Aldatıcı olan dünya varlıktan yoksundur.

Realizm (Gerçekçilik) :
Varlık vardır anlayışı realizmdir. Realizm varlığın insan bilincinin dışında
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
insan bilincinden bağımsız olarak var olduğunu savunur. Realizmle ilgili bir başka tartışma konusu da varlığın ne olduğu problemidir.

Oluşçuluk (Süreç Felsefesi):
Bu görüşün ilk temsilcisi
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
İlk Çağ doğa filozoflarından Herakletios’tur. Herakleitos’a göre evrenin ana maddesi (arkhe) ateştir ve her şey ateşe dönüşecektir. Bu süreçte evrende her şey değişir. Değişimin temeli karşıtların çatışmasından doğan uzlaşma oluştur. “Değişmeyen tek şey varsa o da değişmenin kendisidir.” Herakletios
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
değişmenin düzenine logos (akıl) adını verir.

Temsilcileri: E. Mach
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
H. Bergson ve N. Whitehead

Düalizm (ikicilik):
Materyalizmle idealizm arasında bir uzlaşma çabasıdır. Descartes’a göre varlık madde ve ruh olmak üzere iki cevherden oluşur. Ruhun işlevi düşünmek
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
maddenin işlevi uzayda yer kaplamaktır. Evrendeki nesne dünyasındaki varlıklar salt madde
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Tanrı ise salt ruhtur. İnsanda madde ve ruh bir aradadır.

Hedonizm (Hazcılık):
İnsanın haz duyduğu şeylerle mutlu olabileceğini savunur. Haz duyulan şeyler öznel olduğundan evrensel bir ahlak yasasından söz edilemez. Bu görüş
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
ilkçağ düşünürlerinden Aristippos’a göre
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
“iyi” nin ve “kötü” nün ölçütü hazdır. Haz veren şeyler “iyi”
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
acı veren şeyler ise “kötü” dür. Epiküros’a göre ise insan acıdan kaçarak ve hazza yönelerek mutlu olur.

Egoizm (Bencillik):
İnsan eylemlerinin kökeninde “ben sevgisi” vardır. Ahlak ise insanın kendini koruma güdüsünün dışa vurulmasından başka bir şey değildir. Bu görüşü savunan T. Hobbes’a göre
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
insanda
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
hayvanlarda olduğu gibi “kendini sevme” ve ”kendini koruma” içgüdüleri vardır. Dolayısı ile insan doğası gereği “bencil” dir. Bencil olan insan her şeyden önce kendi “çıkar” ını düşüneceğinden evrensel bir ahlak yasası yoktur.

Anarşizm (Baştanımazcılık):
Toplumsal yaşamı düzenleyen tüm kurum ve kuralları reddeden anarşizm
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
doğal olarak ahlak kurallarının egemenliğini de reddeder. Bireysel iradenin her şeyin üstünde olduğunu savunulur.

Temsilcileri: Proudhon
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Bakunin
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Kropotkin ve Stirner
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

Egzistansiyalizm (Varoluşçuluk):
insanın yaşamını kendisinin kurması açısından özgür olduğunu savunur. Kierkegaard
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Heiddegger
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Jaspers ve Sartre’a göre
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
insan
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
kendi varoluşunu kendisi yaratır. Bir bıçak
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
önce zihinde tasarlanır
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
sonra yapılır. Bıçak için özgür seçim yoktur. Sadece insan
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
değerlerini kendisi yaratır ve özgür iradesi ile yolunu seçer. O halde
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
insanın “varlık” ı
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
“öz” ünden önce gelir. İnsan ahlaki olarak “varlık” ı
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
“öz” ünden önce gelir. İnsan ahlaki olarak “iyi” ve “kötü” nün ölçütünü topluma göre değil kendi öz iradesi ile belirlemelidir. Bu nedenle evrensel bir ahlak yasasından söz edilemez.

Teizm (Tanrıcılık):
Evreni ve insanı yaratan öncesiz ve sonsuz bir Tanrı’nın varlığını kabul edip
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Tanrı’nın aynı zamanda dünya ile sürekli ilişki içinde olduğunu kabul eden görüş Teizm’dir. Teizme göre Tanrı dünya ile ilişkisini dinler aracılığı ile kurar. Bu görüşte olanlar Tanrı’nın varlığını açıklamak üzere şu kanıtları ileri sürerler

Deizm (Yaratanclık):
Deizm
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Tanrı’nın evreni kendi yasalarına göre işleyen bir düzen olarak yarattığını savunur. Ancak yaratan ve düzeni kuran Tanrı’nın
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
evreni kendi başına bıraktığını kabul eder. Bu yüzden deizm
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
dinsel dogma ve ilkelerin varlığını kabul etmez. Deizm’e göre Tanrı’nın vahiy
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
mucize gibi kanıtlara gereksinimi yoktur.

Panteizm (Tüm tanrıcılık) :
Panteizm
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Tanrı ve evreni bir gören
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
özdeş gören anlayıştır. Bu görüş
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Tanrı’yı doğanın dışında düşünmez.

Politeizm (Çoktanrıcılık):
Tanrının birden fazla olduğunu savunan inanış eski yunan inanışında olduğu gibi.

Monotezim (Tektanrıcılık):
bir yaratıcı olduğunu kabul eden inanış sistemidir müslümanlık
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
hristiyanlık
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
yahudilik gibi.

Ateizmdir (Tanrı tanımazlık):
Ateizm tanrı’nın varlığını reddederek evreni
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
evrene dayanarak açıklamaya çalışır. Bu nedenle ateizmi savunan düşünürler genelde materyalisttir. Ateizm tanrı’nın varlığını şu nedenlerle reddeder

Agnostisizm (Bilinemezcilik):
Tanrı’nın var olup – olmadığının bilinemeyeceğini savunan görüştür. Örneğin sofist düşünürlerden Protagoras “Tanrılar üzerine bilgi edinmekte çaresizim; ne var oldukları ne de olmadıkları
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
ne de ne şekilde oldukları üzerine …” Agnostisizm adını ilk kullanan Thomas Huxley’e göre duyularımızla kavrayamadığımız şeyler konusunda kesin bir şey söyleyemeyiz. Tanrı da duyularla kavranamadığı için var olup-olmadığını söylenemez.

Stoacılık (Kadercilik):
Dünya bir amaca göre düzenlenmiş sistemdir. Varlıklarda bu sistemde ahenkli bir bütündür. Bu bütünün bir parçası olan insan bütünün amacına uygun davranmalıdır. İnsanın amacı olan mutluluk
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Mutluluk erdemdir. Erdem doğaya uygun yaşamaktır. Hepsi insan iradesinin Tanrı iradesine uygun düşmesinden ileri gelir. İnsan kendini dünyanın gidişinden kendini ayıramayacağına göre yapılacak iş dünyanın gidişini olduğu gibi benimsemektir. Bu nedenle insan gereksiz sıkıntı ve tasalardan uzaklaşmalıdır.

Temsilcileri: Epiktetos ve Kıbrıslı Zenon

Hümanizm (İnsancıllık):
Rönesnas’ın işlediği ilk konu insandır
İnsanı arayan
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
insanın özü ile bu dünyadaki yerini sorgulayan çalışmalara denir.

Neoplatonizm (Yeni Eflatunculuk):
Aristocu skolastiğe karşı Platon sevilmiştir.
Platon akademisi kurulmuştur. Platon’un güzeli baş idea arasına alması Rönesans felsefesinin platonu benimsemesine sebep olmuştur. Ayrıca platonun mistik yapısı da Rönesans ’ın din yapısına uygundu. Bu sebepler Platonizmi doğurmuştur.

Aristotelizm (Aristoculuk):
Aristo’yu ortaçağın yanlış yorumladığına inanan bir takım düşünürler Aristo’nun fikirlerine yeniden yöneldiler. Aristoculuk skolastisizmden uzak bir şekilde yeniden yorumlanmıştır.

Atomizm (Yeni maddeclik):
Rönesans atomculuğu Epiküros’a dayanır. Epiküros skolastik felsefenin etkilerinden ayıklanarak yeniden anlanmaya çalışılmıştır. Böylece yeniden canlanan atomcu felsefe skolastiğe karşı çıkmıştır.

Patristik Felsefe (Kilise babaları felsefesi):
Hristiyanlık dinine antik felsefe ile şekil verme görüşlerinin ilkidir.
Kilise babalarının felsefesidir. Hristiyan öğretilerinin temellendirilmesine çalışmışlardır.
2-6.yy larda yaşamışlardır. Kilise babaları aynı zamanda din adamıdır.
Temsilcisi: Augustinus

Skolastisizm (Kilise okulları felsefesi):
Patristik felsefenin sistematik halidir. Skolastik felsefede Aristotales felsefesinin ağırlığı vardır. Skolastik felsefe okul felsefesidir. Din adamı yetiştiren manastır ve katedraller de geliştiği için schola felsefesi ortaya çıkmıştır. Bu dönem felsefeyi dinin doğrularına uygulayıp inanç konularını kavranılır kılmayı amaçlar. Skolastik kiliseye bağlılık ve her türlü eleştiriye kapalılıktır. (dogmatizm)
Temsilcileri: Aquinalı Thomas
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Anselmus
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Ockhamlı William

Nominalizm (Adcılık):
Skolastiğin önceki dönemlerinde belirlenen ideaların zihnin ürünü olan ad’tan ibaret olduğunu savunan görüştür. Kurucusu Ockhamlı Williamdır. Felsefe ile bilimlerin dinden bağımsızlığına yol açmıştır. Rönesans felsefesine zemin hazırlamıştır.

Voluntarizm (İstenççilik):
İradenin aklı karşısındaki üstünlüğünü ileri süren görüştür. Duns Scotus’a göre insanı bilgiye ***üren iradesidir. İnsanın kilise karşısında özgür olmasına yol açmıştır. Rönesans felsefesine zemin hazırlamıştır.

İşrakizm (Işıkçılık):
İslam felsefesinin
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
eski doğu din ve felsefesinden etkilenmesiyle oluşmuştur.

Mistik bir yapısı vardır. Yeni eflatunculuktan etkilenilmiştir. Akla karşıdır. Kurucusu Sühreverdi’ dir. İşrak aydınlanma manasındadır. İşrak insanın içine doğan ışık (sezgidir) Doğruya akıl
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
sezgi ve benliğin arınması ile ulaşılır.

Meşşaiye (Yürüyenler):
İslam düşüncesi ve Aristo felsefesini uzlaştırmaya çalışmışlardır. Aristo felsefesini kendilerine rehber edinmişlerdir. Akıl ile İslam inançlarını açıklamaya çalışmışlardır. En önemli temsilcileri Farabi
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
İbn-i Sina ve İbn-i Rüşd’tür. Aristo’nun izinde yürüdükleri için bu felsefeye Meşşai (yürüyen) felsefesi denir.

Materyalizm (Maddecilik):
Varlığın insan zihninden bağımsız olarak var olduğunu kabul ederler ve maddi cinsten bir şeyt olduğunu savunurlar. Materyalizm çatısı altında toplanırlar. Materyalizme göre gerçekten var olan “madde”dir. Demokritos
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Hobbes
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Lametrie
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Marx

İdealizm (Fikircilik):
Varlığın ilk ve en önemli ögesinin idea olduğunu öne felsefi öğretiye idealizm denir. Varlığı idea kabul eden filozoflardan Platon
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Aristoteles
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Farabi ve Hegel'dir.

Kartezyenler (Descartesciler):
Descartes’in öğrencilerine denir aklı ön plana çıkarmışlardır.

Monizm (Bircilik):
Beden ve ruh gibi iki cevher değil bir cevher var diyen görüş

Spiritüalizm (Ruhçuluk):
Var olanların özü ruhtur diyen görüş.

Romantizm (duygusalcılık):
Kant’ın insan zihni ve ruhunda kabul ettiği her şeyin dış dünyada da var olduğunu kabul edenlere denir. A.de Musset

Relativizm (Görecelilik):
her şeyin kişiden kişiye değiştiğini mutlak ve değişmezin olamayacağını savunan görüş.

Metafizik (Fizikötesi):
Duyusal olanın üstünde olanı araştıran ve ruh cin peri vs varlıklarla uğraşan daldır.

Mistisizm (Gizemcilik):
Doğaüstü güçlerin var olduğu ve bunlarla ilişki kurulabileceği temelini savunan görüş.

Paradigma (Görüş açısı):
Olguları açıklamaya yönelik
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
kanılar
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
inançlar ve değer yargılarından oluşmuş bir çerçevedir. Bilim adamının dış dünyaya bakışını belirleyen bir kuramdır.


Konu Noyan tarafından (27 Nisan 2011 Saat 13:26 ) değiştirilmiştir.
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
akımlar, felsefi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Alternatif Akımlar Violent Fizik 0 04 Mayıs 2014 23:01
Batı Edebiyatı ve Akımlar Ruj Batı Edebiyatı 0 16 Aralık 2010 06:01
Hristiyan Kökenli Din ve Akımlar - Kimbanguizm YapraK Hristiyanlık 0 28 Mart 2009 22:09
Hristiyan Kökenli Din ve Akımlar - Presbiteryenler YapraK Hristiyanlık 2 28 Mart 2009 21:53
Hıristiyan Kökenli Din ve Akımlar Dilara Hristiyanlık 0 05 Ağustos 2008 21:22