IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 26 Ekim 2020, 15:23   #1
Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Eğitim Felsefesinde Eğitimin Kurumsal Amaçları Nedir? Ne Değildir?





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Eğitim Felsefesinde Eğitimin Kurumsal Amaçları Nedir? Ne Değildir?

Eğitim, kurumlarının sosyal amaçlarının temelinde, değer eğitimi vardır. Eğitim, doğal ve kaçınılmaz olarak bir şekilde insanın amaçları ve değerleriyle ilgili bir konudur. Eğitim kurumlarının geçmişten günümüze temel görevlerinden biri, ahlaki karaktere sahip insanlar yetiştirmek olarak ifade edilmektedir. Okulların amaçlarında, okullarda öğrencilere dürüst olma, adil olma, saygılı olma, vatansever olma, sorumluluk sahibi olma, kurallara uyma gibi değer ve davranış boyutu ön plana çıkmaktadır. Erdem, ahlak, karakter ve değerlerden soyutlanmış bir eğitim kurumunun devamı sağlaması mümkün değildir. Ayrıca, yapılan araştırmalar, duygu ve değerlerden arındırılmış içeriğin anlaşılmasının daha zor olduğunu göstermiştir.

Temel değer olarak, saygı ve sorumluluk değerlerinin öğretilmesi gerektiği konusunda görüşler bulunmaktadır. Saygı, günlük yaşantımızdaki en küçük hareketimizde bile bulunur. Saygı, demokrasi gibi birçok büyük organizasyonların altında yatan temel değerdir. Saygının, farklı görüşlere saygı, hayvanlara ve doğal çevreye saygı, otoriteye saygı, mülkiyete saygı gibi, birçok boyutu bulunmaktadır. Farklı fikirlere saygı yaratıcılığı artırırken, otoriteye saygı insanlar için temel olan emniyeti sağlar. Emniyetin olmadığı yerde ise, bütün insanlar ızdırap çeker.

Birey, diğer insanlara saygı gösterdiğinde onlara değer verir. Onlara değer vermek, onların iyiliği için sorumluluk hissetmeyi gerektirir. Karşılaştırma yapacak olursak, saygı, diğerlerine olumsuz davranılmamasını öğütleyen pasif bir değer, sorumluluk ise, aktif bir değerdir. Sorumluluk sahibi olmak, ailede okulda ve iş hayatında, bir mesleği veya görevi başarmayı gerektirir. Bu nedenle sorumluluk, toplum ve devlet düzeni için çok önemlidir. Günümüzde öne çıkan bir başka değerler eğitimi ve vatandaşlık eğitimi uygulaması ise topluma hizmet yoluyla öğrenmedir. Eğitim çağındaki gençlerin kamu yararına hizmetlere katılarak toplumun esenliği için çalışması değerler ve vatandaşlık eğitimi için etkili bir yol olarak görülmektedir.
[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

__________________

English Preparatory Department
School of Foreign Languages
Assistant English Teacher
Ankara Baskent University
2017-18

“Benim, senden öncem ve senden sonram yok, yalnızca sen varsın...”
C.A - 31.12.2010 - ∞

English Language and Literature
Faculty of Humanities and Letters
Ankara Bilkent University
2010-15
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
felsefe


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Eğitim Felsefesinde Eğitimin Toplumsal Amaçları Nedir? Ne Değildir? Kalemzede Felsefe 0 26 Ekim 2020 15:23
Eğitim Felsefesinde Eğitimin Resmi Amaçları Nedir? Ne Değildir? Kalemzede Felsefe 0 26 Ekim 2020 15:23
Eğitim Felsefesinde Eğitimin Eğitim ve Öğretim Amacı Nedir? Ne Değildir? Kalemzede Felsefe 0 26 Ekim 2020 15:23
Eğitim Felsefesinde Eğitimin Felsefi Amacı Nedir? Ne Değildir? Kalemzede Felsefe 0 26 Ekim 2020 15:23