IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Konuyu Değerlendir Stil
Alt 17 Şubat 2011, 14:46   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
iMac (Apple) kullanıcısı ve TTNet Destek Hattı :)




Hikaye tadında anlatılmış gerçek bir olay... Vaktiniz varsa ve üşenmeden tamamını okumayı denerseniz, eğleneceğinizi düşündüğüm bir yazı. : )


-----


Yaklaşık 15 gün önce, evde kullandığım ADSL internet bağlantısı kesilmişti. Olabilirdi, mümkündü. 1 gün bekleyip (bölgesel arıza olabilir zannıyla) hiçbir işlem yapmadım ve ertesi gün düzeleceğini umdum. Zira, ADSL borcum yoktu, modemim de misler gibiydi.
Ertesi gün geldi çattı. Modemin ADSL ışığı, olması gerektiği gibi sabit bir şekilde yanıyordu. Yine de modem ayarını yeniden yapıp, reboot işlemini yaptım. ADSL ışığı yine sabitlendi. Lakin PPPOE bağlantısı kurulamıyordu. Bu durumda, modem IP alamayacağından, ADSL ışığının sabit yanmasının da bir anlamı yoktu. Elim telefona gitti, ancak vakit geç olmuştu. O saatte TTNetçilerle uğraşmak istemediğimden Shutdown komutunu verip, ertesi gün düzelir umuduyla salona geçtim ve keyif yaptım.
Bir ertesi gün ADSL bağlantısında herhangi bir değişiklik olmayınca, TTNet destek hattını aramak zorunda kaldım.

- Merhaba, ben berkecan nasıl yardımcı olabilirim?
- Berkecan bey, modem IP almıyor. Ayarlarımın düzgün olduğundan da eminim. Zaten akşam mevcut olan bağlantı, sabah yoktu. Yani böyle bir hadise sözkonusu.
- ADSL hattınızı kullandığınız telefonunuzu, alan kodu ile birlikte verebilir misiniz?
- Tabii.. 0212. xxx xx xx
- Kazım Bey'le mi görüşüyorum.
- Evet.
- Modeminizi en son ne zaman kapatıp açtınız?
- Az önce.
- Tekrar kapatıp açabilir misiniz?
- Elbette.. (Kapatılır, açılır). Kapattım açtım, ne yapmış olduk şimdi?
- Arıza devam ediyor mu?
- (Ülen...) Eh, evet ADSL ışığı sabit, PPPOE bağlantısı yok.
- Modemin fişini çekip, 5 sn. kadar bekleyin ve fişi yeniden takın. Bir de öyle deneyelim.
- Peki. (fiş çekilir, bir de öyle denenir).
- Arıza devam ediyor mu?
- Ediyor Berkecan bey.
- Peki, o halde ben size arıza kaydı açıyorum. 24 saat içerisinde aranacaksınız.
- Teşekkür ediyorum.
- İyi akşamlar.
- Size de, kolay gelsin.

Ertesi günün akşamı telefon çalar. Telefondaki TTNet Teknik Destek'ten hoş bir bayandır.
- Alo, TTNet'ten arıyorum, Kazım beyle mi görüşüyorum?
- Evet buyrun.
- Kazım bey, bize arıza bildiriminde bulunmuşsunuz.
- Evet bulundum.
- Modeminizi kapatır mısınız?
- Kapatırım. Kapattım.
- Şimdi açar mısınız?
- Açarım. Açtım.
- Hmm..
- Ne oldu?
- Yok size demedim.
- Peki.
1-2 dakika sessizlik. Hatun kişi arkadaşlarına birşeyler anlatıyor. Kakarakikiri sesleri.

- Beyfendi özür dilerim sizi bekleteceğim.
- Önemli değil, şu arızayı halledelim de bekleriz netekim.
- Hallederiz, hallederiz merak etmeyin.
- Peki, etmeyeyim.
- Beyefendi, modeminiz ADSL hattına bağlı görünüyor. Şimdi sizden ricam, kurulumu yeniden yapalım.
- Yapalım, web arayüzünden yapacağım bir mahsuru yoksa.
- Mümkünse, Modemin CD'sini takıp wizard ile yapalım.
- Mümkün değil.
- Neden?
- Uzaylı muamelesi yapmazsanız, açıklarım.
- Hihi, yok yapmam estağfurullah.
- Hanımefendi ben Apple Macintosh kullanıyorum. Modemin kurulum CD.si Mac'lerde çalışmıyor.
- Aaa öyle mii? Mac kullanıcıları bir başka canım. En az problem Mac kullanıcılarınd an geliyor zaten.
- Evet ama, şansınıza ben de o azınlıktanım şu an.
- Tamam merak etmeyin hallederiz.
- Web arayüzündeyim, WAN ayarlarına geçtim. Buyrun, yönlendirin.
- Kullanıcı adınızı değiştirelim, şifreniz aynı kalsın. Yeni kullanıcı adınız ne olsun?
- Mevcut olanın önüne rakam girelim. xxxxxxx@ttnet olsun.
- Tamam, değişikliği yaptım, şimdi yeni bilgileri girin. Bu arada VPI, VCI, PPPOE bla bla seçeneklerini de veriyorum size.
- Tamam girdim ayarları, save&reboot yapıyorum şu an.
Bir müddet beklenilir, hatun kişi devreye girer.
- Tamam modeminizi görüyorum, yalnız bir problem var.
- Nedir?
- Yeni kullanıcı adınız burada değişmedi. Modemi yeniden başlattığınıza eminsiniz değil mi?
- Fevkalade eminim. Zaten siz de modemin kapandığını ve açıldığını gördünüz değil mi?
- Hmm evet gördüm. Ben şimdi kapatayım, size yeniden arayacağım. Bir de burdan kontrol edelim biz.
- Hay hay.. bekliyor olacağım.
15-20 dakika sonra telefon çalar.
- Kazım Bey, ben TTNet'ten arıyorum, az önce görüşmüştük.
- Evet, buyrun.
- Sizden ricam, modemi resetler misiniz? Ama öyle düğmesini açıp kapamak gibi değil, küçük bir delik olacak ve ....
- Evet biliyorum bir sn. yapayım.
Modem resetlenir, ayarlarım uçmuştur.
- Tamamdır, yeniden yapayım mı ayarları?
- Lütfen. Bakalım neymiş arıza.
- Hadi bakalım..
Ayarlar yeniden yapılır, modem reboot edilir. Bir süre beklenir, lakin ilk başladığımız noktaya gelinir. PPPOE bağlantısı yoktur. Yani modem IP almıyordur.
- Kazım bey, sanıyorum modeminiz arızalı. Çalıştığından emin olduğunuz bir modemle denemeniz gerekiyor. Ben arıza kaydınızı kapatmayacağım. Yeni veya başka bir modemle denediğinizde düzeleceğini sanıyorum. Eğer düzelmezse, arıza kaydınız açık. Zaten ararız sizi biz.
- Peki. Yardımlarınız için teşekkür ederim. İyi geceler.
- Size de Kazım Bey.

Ertesi gün pas geçilir. Bir sonraki gün, AirtTies Combo modem temin edilir ve bağlantıları tarafımdan yapılır.
I-ıhh. ADSL bağlantısı mevcut iken, bu modemle de PPPOE bağlantısı gerçekleşmemekt edir. Elim telefona uzanır ve TTNet'e son durum bildirilir.
- Alo ben Barış, size nasıl yardımcı olabilirim?
- Barış bey iyi geceler, hayırlı mesailer. Daha önce de arıza kaydım vardı. Modemimin arızalı olduğuna kanaat getirildi ve yeni modem ile yaptığım deneme yine başarısız.
- ADSL hattınızı kullandığınız telefonunuzu, alan kodu ile birlikte verebilir misiniz?
- Tabii.. 0212. xxx xx xx
- Kazım Bey'le mi görüşüyorum.
- Evet.
- Tamam. Arıza kaydınızı açtım, arkadaşlarımız sizi arayacak. Bu numaradan mı arasın?
- Evet bu numaradan arasınlar. Ancak gündüz evde yokum, mümkünse akşam 21.00 itibariyle aranayım.
- Tamam Kazım bey, iyi akşamlar.
- Size de.

Akşam olur, telefon çalar.
- Alo?
- Buyrun, buyrun.
- TTNet'ten arıyoruz. Kazım Bey'le mi görüşüyorum?
- Evet, buyrun hanımefendi.
- Kazım bey, modem kurulumunu siz mi yaptınız?
- Evet ben yaptım, bir mahsuru mu var?
- Yok hayır. Bilgi amaçlı sordum. Ne marka modem aldınız?
- AirTies
- Kurulumu CD ile mi yaptınız?
- Hayır, web arayüzünden yaptım.
- Bir de Wizard ile yapsanız?
- Wizard yazılımı Macintosh ile uyumlu değil. Ayrıca, web arayüzünden yapılmasının sakıncası mı var?
- Yok tabii ki. Şimdi modemi kapatıp açalım.
Modem kapatılır, açılır.
- Tamamdır.
- Şimdi kurulumu birlikte yapacağız. WAN ayarlarına girer misiniz?
- Oradayım.
- Şunu şunu şunu şu şekil yapıp, tamam tuşuna basın.
- Yaptım, modem yeniden başlatılıyor.
- Evet görüyorum burdan.
- (Afferin)
- Kazım bey kullanıcı adınızı xxxxxx@ttnet şeklinde girdiniz değil mi?
- Evet öyle girdim.
- 1492 yazan yeri 1500 yapıp okeyler misiniz?
- Yaptım, okeyledim. Modem yeniden başlatılıyor.
- Görüyorum burdan
- (Vallaha mı?)
- Yalnız girdiğiniz ayarlar buraya ulaşmıyor beyefendi.
- Ne yapabilirim?
- Modeminiz IP almıyor.
- Bu modem de mi arızalı, onu mu ima ediyorsunuz?
- Olabilir. Hiç unutmam, bir müşterimize de böyle oldu. 2 tane modem değiştirmişti.
- Kör talih
- Ah, evet
- Bu durumda bana 3. modemi aldırtamazsınız .
- Yok, ben size teknik servis elemanlarımızı yönlendireceğim . Kendi modemleri ve Laptop'ları ile gelecekler.
- Hanımefendi bence arıza bana tahsis ettiğiniz Port ile ilgili.
- Evet olabilir, ama önce bizim arkadaşlar bir baksınlar, emin olalım.
- Tamam, bekliyor olacağım.
- İyi akşamlar.
- İyi geceler, kolay gelsin.
Ertesi gün TTNet aramaz. Bir sonraki gün akşam:
- Kazım bey iyi akşamlar. TTNet'ten arıyorum. Probleminiz devam ediyor mu?
- Ne diyeyim ki size ben? Kayıtlarım yok mu orada beyefendi. En son buraya teknik servis elemanları gönderecektiniz?
- Tamam da probleminiz devam ediyor mu?
- Ediyor evet. Sihirli bir el dokunmadı henüz.
- Kazım Bey biz buradan kontrol ettik herşey düzgün. TCP/IP ayarlarınızdan modemi otomatik al işaretli mi?
- Evet, Using DHCP seçili.
- Pardon??
- Yani dediğiniz gibi, modem otomatik alınacak şekilde tanımlı.
- Siz farklı bir şey dediniz.
- (Ulan, ulaaannn) Beyefendi ben Macintosh kullanıyorum. Modemin otomatik algılanmasının Mac OS X'teki karşılığı, Using DHCP'dir. O bakımdan yani.
- Ha tamam.
- Tamam.
- Ancak dediğimiz gibi, sizin hatlarınızda bir problem olabilir.
- Beyefendi ne hattından bahsediyorsunuz? ADSL ışığı sabit yanıyor. 1024/256 hızları web arayüzünden görünüyor. PPPOE bağlantısı mevcut değil. Bunun da benim hatlarımla değil, sizin hatlarınızla ilgisi olduğunu düşünüyorum ben. Yanılıyor muyum?
- Kazım bey, hangi modemi kullanıyorsunuz?
- AirTies.
- AirTies modemin teknik destek bölümünün numarası xxx x xxx. Lütfen burayı arar mısınız? Size yardımcı olsunlar.
- Tamam arayayım.
- İyi akşamlar.
- İyi geceler.

O gün de pas geçilir. Ertesi gün Pazar günüdür. Bol bol uyunur, geç kalkılır. iMac'in başına geçilir. El telefona uzanır ve AirTies teknik destek bölümü aranır.
- AirTies destek hattına hoş geldiniz. Falanca için şuna, feşmekanca için şu tuşa basınız.
Feşmekanca tuşuna basılıp, teknik destek servis elemanları beklenmeye başlar.
2 dakika kadar geçer, hatta kimse yoktur. Bekleme modunda konçerto dinlenir.
O sırada öğlen namazını bildiren ezan sesi duyulur.. Allahu ekber, allaaahu ekbeeerr!
Ahize kulağıma dayalı olduğundan konçerto dinlerken ezan mı dinlenirmiş ikilemi yaşanır. Konçertonun sesi kısılamadığında n, kulak ahizeden uzaklaştırılır.
5 dakika olmuştur. Ezan nihayetlenme sürecine girdiğinde ahize yoklanır, konçerto devam etmektedir.
Laaa ilahe illlallaaahh!
8 dakika olmuştur, ara sıra çıkan robotic bayan sesi, tüm hatların dolu olduğunu, beklettikleri için özür dilediğini beyan eder.
10 dakika geçer, konçerto bitmez. Telefon kapatılır, sigara yakılır ve tekrar salona geçilir.

Zırrrrrrr!
(Bismillah?)
- Alo?
- Beyefendi ben TTNet'ten arıyorum.
- Öyle mi? Buyrun beyefendi.
- Arızanız devam ediyor mu?
- Evet ediyor.
- Şimdi bak, ben buldum hatayı.
- !!!???!! Neymiş?
- Gardaş (!) başlat menüsüne bas bi hele.
- Gardaş?
- Yani Kazım Bey başlat menüsünden modeminize ait tüm parçaları kaldırdınız mı siz?
TTNet teknik destek servisinden problemime kafa patlatan birinin varlığına ve gurban yaklaşımına inanılamamaktad ır.
- Yalnız bir problem var beyefendi.
- Neymiş?
- Ben PC Windows kullanmıyorum, dolayısıyla Başlat menüsü falan yok. Ve dahi, modemim zaten Ethernet portundan bağlı. Yani modeme ilişkin herhangi bir yazılım kurulu değil.
- Olur mu öyle şey kardeşim.....
- Kardeşim?
- Yani Kazım Bey.. Siz şimdi modeminizi ayarlamadınız mı, işte o ayarları tanıyor sistem.
- Beyefendi tanıyor da, sistemde modeme ilişkin herhangi bir dosya yok.
- Nasıl olmaz?
- USB modem kullanıyor olsam ve sisteme her internete bağlandığımda şu modemi gör desem haklı olabilirsiniz. Ancak ben Ethernet modem kullanıyorum.
- Olsun olsun, farketmez.
- Beyefendi bir teknik destek elemanı olarak böyle bir ifadeyi kullanmanızı hayretle karşılıyorum.
- Ya sen çok biliyorsun da niye olmuyor?
- Senli benli mi olduk şimdi?
- E ama öyle diyorsunuz?
- Beyefendi Başlat'a bas diyorsunuz şunu şunu sil diyorsunuz da o bakımdan...
- Bi bassanız Başlat'a olacak da..
- Yahu ne olacak? Modeme ilişkin bir dosya yok diyorum sistemde anlamıyor musunuz?
- Tamam tamam anlaşıldı.
- Ne anlaşıldı pardon? Ben birşey anlamadım.
- Yok ben anladım. Ben birazdan size mühendis arkadaşları bağlayacağım. Gerçi siz daha iyi biliyorsunuz...
- Siz ne demek istiyorsunuz?
- İnat ediyorsunuz başlat'a tıklamamakta. Bir tıklasanız olacak da..
- (Ulen ben sana şimdi bir başlarım, bir başlatırım!!!) Yahu ben anlatamıyorum sanırım. PC Windows kullanmıyorum. Mac OS X kullanıyorum ben.
- Farketmez ki! Her sistemde kaldır seçeneği bulunur.
- Neyi kald... Beyefendi, farzedin ki benim modemim düzgün. Siz de bana misafirliğe geldiniz laptopunuzla.. Ethernet kablosunu taktınız, ta taaa internettesiniz değil mi? Siz bu aşamada ne yaptınız? Hiçbir şey! Sadece modem otomatik IP alsın seçeneği açık değil mi? Ethernet bağlantılı modemlerde hadise budur değil mi beyefendi?
- Ben size TTNet mühendislerini bağlayacağım, gerçi siz daha iyi biliyorsunuz..
- La havleee!
- İyi akşamlar.
- Size de!!

Sinir katsayım tavan yaptığından hızla mutfağa geçilir. Sakinleştirici bulunur (bol sulu karpuz), salona geçilir ve National Geographic kanal 81'e tıklanır. Aradan 20 dakika geçer.. Zırrrr!!

- Efendim?
- Beyefendi TTNet'ten arıyoruz. (Bayandır kendisi)
- Buyrun hanımefendi.
- Pazartesi müsaitseniz size arkadaşlar gelecek ve yerinde kurulum yapacak. Hangi saatte gelsinler?
- Hoş saatte.
- Pardon?
- Yani sabah 9.30 gibi evden çıkmam lazım 09.00 itibariyle gelebilirler mi? Biliyorsunuzdur benim problem yalama oldu da biraz.
- Tamam beyefendi Pazartesi günü sabah 09.00. Önceliği size verdik.
- Çok teşekkür ederim.
- İyi akşamlar.
- İyi geceler.

Pazartesi sabahı TTNet arar (Saat 8.30).
- Alo?
- Buyrun?
- Günaydın, Kazım Bey arkadaşlar yola çıktı. Evdesiniz değil mi?
- Evet evdeyim, buyursunlar.

09.15 itibariyle eleman kapıda belirir. Orta yaşlı, sempatik bir amcadır. İçeriye buyur edilir, buyurur.
- Selamın aleyküm.
- Aleyküm selam, hoşgeldiniz.
- Hoşbulduk.
- Bakalım neymiş probleeemm..
- Bakalım, bakalım.
- Ben kendi modemimi de getirdim, isterseniz buradan bağlayalım önce bi.
- Tamam, nasıl isterseniz.
Bu arada, sempatika amca iMac'e bakmakta ve sanıyorum gözleri kasayı aramaktadır.
- Bilgisayar nerede?
- Karşınızda.
- Yok hayır, kasayı göremedim de?
- Hepsi bu işte. Bütünleşik bir model. Apple iMac bu.
Gülümseyerek,
- Alla allaaa, ilk kez görüyorum da.
- Doğrudur.
Yalnız amcam bi türlü rahat edemez ve iMac'e hükmedemeyeceği ne karar verdiğinden olsa gerek lafa girer..
- Ben en iyisi arabadan Laptopu getireyim.
- Tamam siz bilirsiniz.
Laptop getirilir, teknik destekçi amcanın modemi eşliğinde durum gözden geçirilir.
Eleman amca modemin IP almadığını görür ve hemen telefon açar.
- Hüseyin, ben şu an xxx xx xx hattından bağlıyım. Bir bakıver şu porta.
Modem kapatılır ve yeniden açılır. Bu arada telefon hattım ve ADSL bağlantım kapatılmıştır. Bekleyiş süreci başlar. Amca ile sohbet de...
- Çok uzadı bu mevzu. Bir türlü ikna edemedim sizinkileri problemin TTNet kaynaklı olduğuna.
- E şimdi tabi standart prosedürler uygulanıyor ama merak etmeyin bu problem ben burdan ayrıldığımda giderilmiş olacak.
- Valla ağzınızdan bal damlıyor, inşallah..
- Öyle öyle merak etmeyin.
- Neden bazı TTNet elemanları kibar iken bazıları çok kaba? Bu konuda şirket içi eğitim yok mu? Birisi bana gardaş dedi, senli benli falan konuşmaya kalktı, terbiyesiz.
- Şimdi biliyorsunuz TTNetin yeni genel müdürü Pol (Paul) Bey geldiğinden beri bizler kendimize çeki düzen verdik. Aslında bize şöyle davranın, artık kendinize çeki düzen verin diyen olmadı. Birçok arkadaşımız kendisini düzeltti. Ama tüm kadro yine o bildiğiniz devlet kadrosu. Yeni eleman alınmadı yani.
- Hmm..
Tam bu sırada telefon çalar, arayan Hüseyin'dir..
Aralarında konuşurlar. Sempatika Amca, modemin IP almadığını teyid eder. Sonra modem kapatılır, yeniden açılır. Ta taaa.. IP, modem tarafından alınmıştır.
Hemen amcanın modemi sökülür ve AirTies gözardı edilerek, eski CNet marka modemim takılır. Ayarlar yapılır, save&reboot komutu verilir. Yaşasındır! İnternet gelmiştir.
Amcaya bir bardak çay teklif edilir. Çok işi vardır gitmesi gereklidir. Teşekkür edilir, uğurlanır.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Alt 17 Şubat 2011, 15:00   #2
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: iMac (Apple) kullanıcısı ve TTNet Destek Hattı :)




Sabırlı adammış yine de. Ben olsam dayanamazdım.

__________________
Ey iki adımlık yerküre; senin tüm arka bahçelerini gördüm ben.
 
Alıntı ile Cevapla

Alt 17 Şubat 2011, 18:12   #3
Çevrimdışı
glu
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: iMac (Apple) kullanıcısı ve TTNet Destek Hattı :)




Bu kadar kötüsü değilde daha iyimseri bizim başımızada geldi. TTNET elemanlarının kesinlikle adam akıllı bir eğitim alması lazım. Paso aynı şeyleri tekrarlayıp duruyorlar modemle alakalı birşey söylediginde şaşırıyorlar ne diyeceklerini bilmiyorlar.

 
Alıntı ile Cevapla

Cevapla

Etiketler
apple, destek, imac, ttnet, ve


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Var
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Var
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
ConferenceRoom Destek Hattı DaDaS CR Makaleler 0 02 Şubat 2012 18:06
Apple Store Kapandi, Yeni iMac’ler Yolda Ocean Mac OS 0 30 Mayıs 2011 20:08