IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 29 Ocak 2020, 15:23   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Hreflang Kullanım Rehberi




Sitenizin birden fazla dil seçeneği varsa ve farklı coğrafi bölgeleri hedefliyorsanız hreflang etiketi kullanmalısınız. Hreflang etiketi kullanımı hakkındaki tüm detaylara bu rehberde değineceğiz.

Hreflang Nedir?
Hreflang etiketi, birden fazla dil seçeneği olan sitelerde dil ve bölge hedefinin ayrıştırılması için kullanılan html özelliğidir. Sitenizin ana dili dışında farklı dil seçeneği varsa hreflang etiketi kullanabilirsiniz. Bu ayrıştırma rel=alternate hreflang=”en” şeklinde uluslararası dil kodlarının kısaltmaları ile html olarak yapılmaktadır. Böylelikle kullanıcının incelediği dildeki sayfanın alternatif dilleri arama motorlarına belirtilmiş olur.

Hreflang etiketini uygulanış biçimi olarak 3 maddede sıralayabiliriz:

Bölgesel dil çeşitliliğini ayrıştırmak için kullanılır. "en-us”, “en-gb” gibi.
Farklı dildeki alternatif seçenekleri belirtmek için kullanılır. “en”, “fr”, “it”, “es” gibi.
Farklı dil ve bölgelere ait varyasyonlar için kullanılır.
Hreflang etiketi ile aynı dilin konuşulduğu farklı bölgeler de hedeflenebilmektedir. Örneğin; Amerikan İngilizcesi ve Birleşik Krallık İngilizcesi, Almanya Almancası ve Avusturya Almancası, Brezilya Portekizcesi ve Portekiz Portekizcesi, İspanya İspanyolcası ve Latin Amerika İspanyolcası gibi.

Hreflang Kullanım Örneği
Webtures üzerinden örnek vererek iki farklı lokasyonda arama yapıldığındaki farkları inceleyelim. Webtures’in iki farklı coğrafi bölgeyi hedefleyen web sayfası bulunmaktadır. Türkçe sitesindeki hreflang etiketi aşağıdaki gibidir.

Webtures.com.tr’de;

<link rel="alternate" hreflang="en" href="https://
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Webtures.co.uk’de;

<link rel="alternate" hreflang="tr" href="https://
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Yukarıdaki tanımlamaya göre Google.com.tr de Webtures araması yaptığımızda aşağıdaki arama sonucuna görüyoruz.


Diğer lokasyona bağlı hedeflediğimiz İngilizce aramada ise aşağıdaki arama sonucunu görebiliyoruz.


Her iki farklı dildeki internet sitelerimizde de alternatif dil etiketi olarak diğer dili tanımlamalıyız. Böylelikle hedeflediğimiz dil ve bölgelerde istediğimiz sayfanın çıkmasını sağlayabiliriz.

*Hreflang kullanımında mevcut sayfamızın dil etiketini alternatif olarak belirtmenize gerek yoktur.

SEO Açısından Hreflang’in Önemi
SEO açısından kritik düzeyde 2 önemli sebebi bulunmaktadır.

1- Kullanıcıların dil ve konumlarına göre.

Kullanıcı deneyimi açısından optimize ettiğiniz sayfaların hedeflediğiniz dil ve bölgedeki arama yapan kullanıcılara direkt ulaşmasını istersiniz. Böylece kullanıcılar kendi dillerinde oluşturduğunuz sayfayı ziyaret edecektir. Bu da kullanıcı deneyimini geliştirir ve kullanıcının yaptığı aramaya geri dönmesini daha aza indirgemesini sağlar. Aksi durumda ise farklı bir dile sahip sayfa ile karşılaştığında siteyi terk edebilir.

2- Dil kaynaklı kopya durumu engellemek.

Hreflang etiketi, sitenizde kopya içerik sorunlarının engellenmesine neden olur. Şöyle ki; Türkiye, İngiltere ve İspanya lokasyonlarına yönelik farklı urllere sahip sayfalarınızda benzer içeriğe sahipsiniz ve dillere göre sadece fiyat ve diğer seçenekler değişiyorsa sayfanız büyük ölçüde duplicate content olacaktır. Çünkü Google botları bu sayfaların birbirinden sadece fiyat ile ayrılarak coğrafi bölgeleri hedeflediğinizi tespit edemeyebilir. Bu nedenle hreflang etiketi kullanarak arama motoru botlarına sayfaların birbirinden ayrı olduğunu belirterek dil kaynaklı duplicate content durumundan sıyrılabilirsiniz.

Bu iki önemli kriter ile sayfalarınızı optimize ederek hedeflediğiniz dil ve bölgelerde pozisyon elde etmeniz için büyük avantaj sağlar.

Hreflang Etiketini Neden Kullanmalısınız?
Çok uluslu bir siteye sahipseniz ve farklı coğrafi bölgelere yönelik içerikleriniz varsa kullanmamanız için herhangi bir sebep yok
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Google tarafından doğrulanmasa da yaklaşık olarak 200 adet sinyali, Google tarafındaki pozisyonları etkilemektedir. Çok uluslu sitelerde ise hreflang kullanımı sıralama olarak avantaj sağlamaktadır. Bu nedenle hedef bölgelerde sıralama almak için hreflang etiketi mutlaka tercih edilmelidir. Hedef bölgelerdeki sayfanızı değerlendirmek için ise aşağıdaki adımlar uygulanır;

Hangi url’nizin sıralamada yer alacağını kontrol eder,
İlgili url’nin hreflang varyasyonlarının doğruluğunu kontrol eder,
Bu doğrultuda ilgili bölge ve dil hedeflemesine göre url’ye sıralamada yer verir.
Hreflang Uygulamaları
Hreflang kullanımı için 3 farklı tür olduğunu rehberin başlarında belirtmiştik. Şimdi örnekler ile devam edelim.

İngilizce sayfanız var,
İngilizce ve İngiltere’deki kullanıcılar için optimize edilmiş sayfanız var,
İngilizce ve Almanya’daki kullanıcılar için optimize edilmiş sayfanız var.
Bu 3 türdeki sayfanız için aşağıdaki hreflang tanımlamalarını yapabilirsiniz. Sırasıyla;

En-en: İngilizce konuşan kullanıcılar hedeflenir.
En-gb: Birleşik krallıktaki İngilizce konuşan kullanıcılar hedeflenir.
En-de: Almanya’daki İngilizce konuşan kullanıcılar hedeflenir.
Bu kısımdaki önemli husus şu; hedef bölgedeki kullanıcıların dil kullanımları farklılık göstereceği için özel hedefli lokasyonların dışındaki kullanıcılara sadece ilgili dildeki sayfayı belirtmek yeterli olacaktır.

Örn, sadece birleşik krallık hedeflemesi içn en-gb kodunu belirtmiştik. Bunun yerine ispanya’daki İngilizce bilen kullanıcının da ilgili sayfaya erişmesi için sadece en-en yapmamız yeterli olacaktır. Böylelikle tüm ülkelerdeki İngilizce bilen kişilerin karşısına sadece İngilizce sayfamız çıkacak ve olası yaşanacak olan bu problemi çözmüş olacaktır.

Hreflang Etiketi Kullanımında Dikkat Etmeniz Gerekenler
Ülke ve dil kodlarının geçerli olması.
Aynı dili konuşan farklı ülkelerde önce dil, sonra ülkenin belirtilmesi. (UK için “en-gb” gibi)
Tek başına dil kodu belirtilebilir fakat tek başına ülke kodu belirtilemez.
Canonical etiketinde farklı bir url belirtilmişse hreflang etiketi kullanılmaz.
Birbirine bağlı 2 sayfa varsa ikisinden de birbirine hreflang bağlantısı yapılmalıdır. Aksi durumda Search Console’da hata görünecektir.
Örn. Webtures.com.tr’den Webtures.co.uk’ e alternatif hreflang belirtildiği gibi, co.uk’den com.tr’ye de aynı şekilde belirtilmelidir.

__________________

Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir.
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet odaları Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
hreflang kullanım rehberi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Vitrifiye Seçim ve Kullanım Rehberi Desmont Ev Dekorasyonu 0 01 Mart 2015 12:32
Ciner'den çalışanlarına Sosyal Medya Kullanım Rehberi PassioN Diğer Sosyal Ağlardan Haberler 0 15 Şubat 2012 20:10
Rohan Online Rehberi - Yarım Elf Class Rehberi - Ranger Yapı KarakıZ Online Oyunlar 0 06 Ocak 2012 16:54
Rohan Çevrimiçi Rehberi - Dhan Sınıf Rehberi - Avenger Oluştur KarakıZ Online Oyunlar 0 06 Ocak 2012 16:51
Rohan Online Rehberi - Dekan Sınıf Rehberi - Dragon Fighter HP Bombacı Oluştur KarakıZ Online Oyunlar 0 06 Ocak 2012 16:49