IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  kral sohbet




61Beğeni(ler)

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 11 Kasım 2012, 12:12   #1
Çevrimdışı
Helper Ropörtaj : Ezgi


sohbet


Bir çoğumuzun yakinen tanıdığı ve son dönemlerde hoş işler yapmış olan bi Helper ile röportaj serimize devam ediyoruz ;

Ropörtaj Mekanı ; [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] / #Kursad
Ropörtaj Saati ; 10:00 - 11:00

-0-

<Kursad> Merhaba Ezgi, hoş geldin.

<Ezgi> Merhaba Kursad, hoşbuldum.

<Kursad> Nasılsın?

<Ezgi> İyiyim teşekkür ederim. Sen nasılsın?

<Kursad> Teşekkür ederim. Bende iyiyim.

<Kursad> Öncelikle röportaj teklifimi kirmayip kabul ettiğin için IRCForumlari.NET ve kendi adima teşekkür ederim.

<Ezgi> Asıl ben teşekkür ederim. Süpriz oldu, sevindim.

<Kursad> Süprizleri severim bilirsin
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


<Ezgi> Bilirim
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


<Kursad> Röportaj sorularına geçmeden önce IRCForumlari.NET kullanıcıları için bize kendini tanıtır mısın?

<Ezgi> Tabiki. Çoğu arkadaşımız zaten tanıyor ancak özet geçelim.

<Ezgi> İsmim Ezgi. 22 yaşındayım. Ankara'da yaşıyorum.

<Ezgi> Gazi Üniversitesi İnşaat Mühendisliği 4.Sınıf öğrencisiyim.

<Ezgi> Çekirdek bir aileyiz. Liseye giden bir erkek kardeşim var.

<Ezgi> Bu kadarı yeterli sanırım.

<Kursad> Yeterlidir. Zaten seni tanımayan yok gibi
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


<Kursad> Ezgi normal hayatında nasıl biridir? Boş zamanlarında ne yapar?
Zamanını nasıl değerlendirir?

<Ezgi> Normal halimle ırcdaki halim arasında pek fark yok diyebilirim.

<Ezgi> Çok duygusal bir yapıya sahibimdir.

<Ezgi> İnsanları ve bazı değerleri sahiplenmeyi çok severim. Çok kıskancımdır.

<Ezgi> Ama eğlenmeyi çok iyi bilen biriyim

<Ezgi> aynı zamanda. 3 kız arkadaşız okulda. Malum inşaatta kız zor bulunur. Bulduk birbirimizi 4 yıldır bırakmadık.

<Ezgi> Çok iyi bir dostluğumuz var ve boş zamanlarımda genelde hep onlarla olurum. Sinema/Buzpateni/Go Card vazgeçilmez 3'lümüz.

<Ezgi> Kızlarla plan yapamadığım zamanlarda genelde internetteyim. Irc, forumlar
ve koredizilerim'le oyalanıyorum.

<Ezgi> Koreanturk gibi bazı ortamlarda fırsat buldukça dizi çevirmenliğide yapıyorum.
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


<Kursad> Bilgiler için teşekkür edip, ilk sorumu yöneltiyorum;

<Kursad> Internet ile tanışman ve bu tanışma neticesinde IRC ile buluşman ne zaman ve nasıl oldu?

<Ezgi> Internet ile 2007 yılında tanıştım. Almanya'dan misafir gelen kuzenim netimin ilk kurulduğu zamanlar bize gelmişti.

<Ezgi> Kendisi klavyede baya bir yavaş olduğumu görünce, parmaklarımın hızlanması için, kendisininde takıldığı bir ırc server'e soktu beni.

<Ezgi> Nickimi kaydettirdi ve oyun kanalında oyun oynamaya başladım. O günden beridir de IRC'deyim.

<Kursad> IRC Dünyasında kalmanı sağlayan yani senin buradan kopmana engel olan etkenler nelerdir?

<Ezgi> Ben IRC'ı dozunda kullananlardanım. Bunu liseden beri kendime ispatladım en azından. Real yaşantımı hiç

<Ezgi> bir şekilde etkilemedi. Bazı konularda duygusal davrandığım ve real hayatıma yansıttığım çok şey oldu ancak o mevzular genelde zaten real olarak

<Ezgi> baktığım mevzulardı. Bu yüzden IRC'ı stres atma kaynağı olarak görüyorum ve özellikle #Help sayesinde kafamı dağıtıyorum. Bu yüzden kopmamı gerektirecek pek bir durum olmadı.

<Kursad> Help ile tanışman nasıl gerçekleşti?

<Ezgi> Help ile tanışmam şuan askerde olan sevdiğim bir arkadaşım
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] (Tuncay) sayesinde oldu. Baksen.Net'te hiç anlamadığım halde aldı departmanına. Misafir gibi takılırdım başlarda.

<Ezgi> Sonradan ilgimi çekti ve en sevdiğim departman haline geldi.

<Kursad> Help'e bağlanmandaki etkenler nelerdir?

<Ezgi> Mühendislik okuyorum. Haliyle matematiksel ve komutsal şeyler hep ilgimi çekmiştir.

<Ezgi> Komutlarla uğraşmayı ve kafa yormayı çok seviyorum.

<Ezgi> Okulda gördüğüm çoğu programlama derslerinde de buradaki scripting mantığı çok işime yaradı.

<Ezgi> Bu yüzden bağlıyım helpe.

<Kursad> Seninde bildiğin gibi bir çok kişi tarafından ''IRC bitti'' konusu tartışılmakta, senin bu konu hakkindaki düşüncelerin nelerdir?

<Ezgi> Benim çok dışımda gelişen bir olay bu aslına bakarsan. Sunucu sahiplerini daha çok ilgilendiren birşey. Çünkü ben zaten IRC de sohbet etmek için bulunmuyorum.

<Ezgi> Help departmanı var olduğu sürece IRC benim için var olacaktır.

<Kursad> Peki, müsadenle biraz help konusuna dönelim tekrar;

<Kursad> Şimdilerde popüler olan tartışmalar eski ve tecrübeli kişilerin founderlik yapmasıdır.

<Kursad> Sana göre yeni kişilere mi şans verilmeli yoksa eski ve tecrübeli olan kişiler mi?

<Ezgi> Bence yeni kişilere şans verilmeli kesinlikle.

<Ezgi> Çünkü eskilerin artık bu işten zevk almadıklarına şahit oldum çok defa.

<Ezgi> Bu yüzden helper'lara da çok fazla faydaları olacağını sanmıyorum.

<Ezgi> Ancak , eğer tecrübeleri ile yeni arkadaşlara yol gösterecek olurlarsa o zaman yeni iyi helperları kazanacağımıza inanıyorum.

<Kursad> Sunucu sahiplerine bu konu hakkındaki önerin nedir? Şu bir gerçek ki;

<Kursad> Sunucu sahipleri yada yöneticilerine göre eski ve tecrübeli isimlerin olması daha mantıklı ki bu tarz bir yönetim şekline girdiklerinde HELP ile ilgili sorunları min.
seviye ye indiriyorlar.

<Kursad> Sence bu durumu düzeltmek için nasıl bir yol izlenmeli? Yeni arkadaşlara ve yönetici arkadaşlara önerilerin var mıdır?

<Ezgi> Yeni arkadaşlar çok sabırsızlar. Hemen en üst seviyeye ulaşma gayretindeler. Oysa eskiler artık alacağını almış ve yetki vb konulara takılmıyorlar.

<Ezgi> Hali ile yetki kaygısı gütmeden işlerine daha çok konsantre olabiliyorlar.

<Ezgi> Bence yöneticiler kadrolarında kesinlikle deneyimli insalar barındırmalı ancak, hevesli yeni arkadaşlara da şans vermelilerdir.

<Kursad> Sen daha önce hangi sunucularda görev aldın? Bu sunuculardaki konumun neydi?

<Ezgi> İlk sunucum Baksen.Net idi. Bu sunucuda yaklaşık 4 yıl boyunca bulundum. Sanırım IRC nin en parlak dönemleriydi ve yuzuk.net , gelhadi.net gibi marka isimleri kendine bağlamış bir domaindi.

<Ezgi> Sahibi @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] idi ve kendisinden öğrendiğim çok şey olmuştur ve onun sayesinde ilk olarak Forum Sorumluluğu yaparak görev almaya başladım.

<Ezgi> Ardından Servicesadmin komuna kadar yükselip, satılınca irc 'i bırakmıştım.

<Ezgi> Sonrasında tesadüfen Geveze.Org ile tanıştım. Dj olarak başladım. Forum sorumlusu oldum. Helper'lık yaptım ve Webdesk bölümünden Oper oldum.

<Ezgi> Bazı tatsız olaylardan dolayı bıraktım..

<Ezgi> Ardından Sohbet.net te kısa süre bulundum ve HelpEgitim sorumlulugu yaptım.

<Ezgi> Şuanda da ilk sunucumun sahibi @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 'ın yanında tekrar Kelebek.Org Help Koordinatorlugunu yürütmekteyim.

<Kursad> Bu sunucularda konumun itibari ile HELP 'i canlandıracak projeler üretebilme imkanın oldu mu?

<Ezgi> Açıkcası böyle bir fırsatım olmadı hiç. Çünkü tek başınıza çabalamak yetmiyor. Yanınıza istekli insanların olması gerek. Sanırım ben uygun ortamı yakalayamadım.

<Kursad> Sana göre bir help kadrosu nasıl olmalıdır? Yani soruyu açmak amacıyla parça parça sorayım;

<Kursad> -Yönetim kadrosu nasıl bir düzenekte olmalıdır?

<Kursad> -Helper sayısı neye göre belirlenmelidir?

<Kursad> -Helperlerin sıkılmaması için neler yapılmalıdır?

<Kursad> -Help kadrosunun asli görevleri neler olmalıdır?

<Ezgi>- Help departmanı yönetim kadrosu kesinlikle tecrübeli, bilgili ve online süresi yüksek kişilerden oluşmalıdır. Departmanlarda en çok emek verenler helper'lar oluyor. Ancak tam tersi olmalı ve en çok ilgilenen kişiler yönetim kadrosundakiler olmalıdır.

<Ezgi>- Helper sayısı tabiki sunucu potansiyeline göre belirlenmelidir. Günde 5/6 userin yardım için geldiği bir departmanda 10 helper bile yeterlidir. Helper'ların online süreleri de önemli tabiki. Departmanda gün içinde anlık online durumda olacak helper sayısını standartta tutmak için, fazla helper'e ihtiyaç duyulabilir.

<Ezgi> - Ben çok katı bir sisteme karşıyım #Help departmanında. Keza Kelebek.Org departmanında da bu şekilde sistem ilerliyor. Kimsenin emir almaktan hoşlandığını sanmıyorum. Kendi adıma ben de hiç hoşlanmam. Bu yüzden zorla "Hocam" dedirten, emrivaki konuşmalar yapılan departmanlar bana göre değil. Disiplin yalnız bu yolla sağlanmaz. Saygı sınırlarını aşmadığınız sürece, bir departmanda herkes görevini layığı ile yaptığı sürece ve en önemlisi Help i seven bir kadronuz var ise; zaten başarıyı yakalarsınız. Helper'ler de bu durumdan sıkılmaz. Sonuçta Help'te IRC'de bir hobidir. Zorla kimse helper olmuyor. Kendisiyle aynı zevki paylaşan kişilerle helpers kanalında rahat rahat sohbet edemeyeceklerse, neden o ortamda bulunsunlarki?

<Ezgi> -Asli görevimize gelecek olursak ; tabiki en iyi şekilde sunucudaki user'lere yardım vermektir.

<Kursad> Tekrar konuyu güncelleştirmek istiyorum;

<Kursad> Az önce belirttik eskiler ve yeniler dedik hatırlarsan. Sana göre eskilerden işini hakkıyla yapan kimler vardı?

<Kursad> Ek olarak bu kişilerin yerini doldurduğuna inandığın yeni yüzler kimlerdir?

<Ezgi> Eskilerden @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 'un departmanında bulunma fırsatım oldu. Yönetimini ve adaletini beğendiğim, bilgisini taktir ettiğim bir helper'dır.

<Ezgi> Tabiki ismini duyduğum bir çok iyi helper oldu ancak hiç aynı ortamda bulunmadığım için pek fazla yorum yapamayacağım.

<Ezgi> Yenilerden ise; @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] , @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] gibi isimleri beğeniyorum.

<Kursad> Teşekkür ederim Ezgi nezaketin için
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


<Ezgi> Rica ederim kursad
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


<Kursad> vee son sorumuza geliyorum ; Tüm IRC kullanıcıları ve Helper arkadaşlarımıza forum aracılığı ile iletmek istediğin bir mesaj var mıdır?

<Ezgi> Tabiki söylemek istediğim bir kaç şey var.

<Ezgi> IRC adına şunları söylemek istiyorum; Şuanda yeni yeni bir çok sosyal ağ ortaya çıkmış durumda ve yeni nesil artık bu ortamlarda bulunuyor. Hali ile ırcdan haberi
olanlar tek biz kalacağız yakın zamanda.

<Ezgi> Bunun çaresine de bir çok sunucu cinsel domainlere önem vererek bakıyor.

<Ezgi> Dolayısı ile nezih ortam sayısı günden güne azalıyor.

<Ezgi> IRC eğer bitecekse, bitmemesi için birşey düşünmeli, sunucular arası rekabeti hakaret ve kıskançlığa çevirmeyelim.

<Ezgi> Ortak projeler üretip, birbirimizin kuyusunu kazmak yerine, başarılarını kutlayalım.

<Ezgi> Help adına ise;

<Ezgi> Artık Help departmanı olmayan sunucular bile var.

<Ezgi> Çok büyük dediğimiz rekorlar kıran sunucuların bile help departmanları ölü durumda.

<Ezgi> Help founderlerini yalnızlaştıran, sadece kendi emeğiyle birşeyler yapmaya çalışan ortamlar oluştu.

<Ezgi> Oysaki eskiden herkes birbirine destek olurdu, Help sunucunun bel kemiği denilirdi.

<Ezgi> Sunucu yöneticilerinden ricam, help i ve orada emek veren arkadaşları önemsemeleri, destek olmalarıdır. Bu ilgiyi herkesten çok hakediyorlar.

<Ezgi> Help'i benim gibi gönülden seven tüm helper arkadaşları, eski heyecanlı günlerine davet ediyorum. Lütfen eski günlere geri dönelim.

<Kursad> Ezgi çok hoş bi söyleşi oldu , çok teşekkür ederim bu konuda sana fakat hani biliyorsun yaptığım röportajlar hep ilginç olmuştur.

<Kursad> Bir şeyi kabullenmeni isteyeceğim ;

<Kursad> En son en uzun Ropörtajı ben ve @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] yapmıştık ve demiştin ki en uzunu ben yapacağım bir dahaki sefere

<Kursad> Şimdi dermisin ;

<Kursad> En uzun ropörtaj senin Kürşad
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
)

<Ezgi> Hehe
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Tamam yenilgiyi kabulleniyorum. En uzun röportaj senin @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

<Kursad> Teşekkür ediyorum Ezgi tekrardan
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


<Kursad> Bana ve İRCforumlariNET'e ayırdığın vakitten dolayı hepimizi sevindirdin
Ezgi inşallah nice güzel departman ve ropörtajlara.

<Ezgi> Ben teşekkür ediyorum, Herkese keyifli IF'ler...

-0-


Hatamız kusrumuz olmuş ise AFFOLA!
Bir çoğumuzun yakinen tanıdığı ve son dönemlerde hoş işler yapmış olan bi Helper ile röportaj serimize devam ediyoruz ;

Ropörtaj Mekanı ; [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] / #Kursad
Ropörtaj Saati ; 10:00 - 11:00

-0-

<Kursad> Merhaba Ezgi, hoş geldin.

<Ezgi> Merhaba Kursad, hoşbuldum.

<Kursad> Nasılsın?

<Ezgi> İyiyim teşekkür ederim. Sen nasılsın?

<Kursad> Teşekkür ederim. Bende iyiyim.

<Kursad> Öncelikle röportaj teklifimi kirmayip kabul ettiğin için IRCForumlari.NET ve kendi adima teşekkür ederim.

<Ezgi> Asıl ben teşekkür ederim. Süpriz oldu, sevindim.

<Kursad> Süprizleri severim bilirsin
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


<Ezgi> Bilirim
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


<Kursad> Röportaj sorularına geçmeden önce IRCForumlari.NET kullanıcıları için bize kendini tanıtır mısın?

<Ezgi> Tabiki. Çoğu arkadaşımız zaten tanıyor ancak özet geçelim.

<Ezgi> İsmim Ezgi. 22 yaşındayım. Ankara'da yaşıyorum.

<Ezgi> Gazi Üniversitesi İnşaat Mühendisliği 4.Sınıf öğrencisiyim.

<Ezgi> Çekirdek bir aileyiz. Liseye giden bir erkek kardeşim var.

<Ezgi> Bu kadarı yeterli sanırım.

<Kursad> Yeterlidir. Zaten seni tanımayan yok gibi
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


<Kursad> Ezgi normal hayatında nasıl biridir? Boş zamanlarında ne yapar?
Zamanını nasıl değerlendirir?

<Ezgi> Normal halimle ırcdaki halim arasında pek fark yok diyebilirim.

<Ezgi> Çok duygusal bir yapıya sahibimdir.

<Ezgi> İnsanları ve bazı değerleri sahiplenmeyi çok severim. Çok kıskancımdır.

<Ezgi> Ama eğlenmeyi çok iyi bilen biriyim

<Ezgi> aynı zamanda. 3 kız arkadaşız okulda. Malum inşaatta kız zor bulunur. Bulduk birbirimizi 4 yıldır bırakmadık.

<Ezgi> Çok iyi bir dostluğumuz var ve boş zamanlarımda genelde hep onlarla olurum. Sinema/Buzpateni/Go Card vazgeçilmez 3'lümüz.

<Ezgi> Kızlarla plan yapamadığım zamanlarda genelde internetteyim. Irc, forumlar
ve koredizilerim'le oyalanıyorum.

<Ezgi> Koreanturk gibi bazı ortamlarda fırsat buldukça dizi çevirmenliğide yapıyorum.
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


<Kursad> Bilgiler için teşekkür edip, ilk sorumu yöneltiyorum;

<Kursad> Internet ile tanışman ve bu tanışma neticesinde IRC ile buluşman ne zaman ve nasıl oldu?

<Ezgi> Internet ile 2007 yılında tanıştım. Almanya'dan misafir gelen kuzenim netimin ilk kurulduğu zamanlar bize gelmişti.

<Ezgi> Kendisi klavyede baya bir yavaş olduğumu görünce, parmaklarımın hızlanması için, kendisininde takıldığı bir ırc server'e soktu beni.

<Ezgi> Nickimi kaydettirdi ve oyun kanalında oyun oynamaya başladım. O günden beridir de IRC'deyim.

<Kursad> IRC Dünyasında kalmanı sağlayan yani senin buradan kopmana engel olan etkenler nelerdir?

<Ezgi> Ben IRC'ı dozunda kullananlardanım. Bunu liseden beri kendime ispatladım en azından. Real yaşantımı hiç

<Ezgi> bir şekilde etkilemedi. Bazı konularda duygusal davrandığım ve real hayatıma yansıttığım çok şey oldu ancak o mevzular genelde zaten real olarak

<Ezgi> baktığım mevzulardı. Bu yüzden IRC'ı stres atma kaynağı olarak görüyorum ve özellikle #Help sayesinde kafamı dağıtıyorum. Bu yüzden kopmamı gerektirecek pek bir durum olmadı.

<Kursad> Help ile tanışman nasıl gerçekleşti?

<Ezgi> Help ile tanışmam şuan askerde olan sevdiğim bir arkadaşım
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] (Tuncay) sayesinde oldu. Baksen.Net'te hiç anlamadığım halde aldı departmanına. Misafir gibi takılırdım başlarda.

<Ezgi> Sonradan ilgimi çekti ve en sevdiğim departman haline geldi.

<Kursad> Help'e bağlanmandaki etkenler nelerdir?

<Ezgi> Mühendislik okuyorum. Haliyle matematiksel ve komutsal şeyler hep ilgimi çekmiştir.

<Ezgi> Komutlarla uğraşmayı ve kafa yormayı çok seviyorum.

<Ezgi> Okulda gördüğüm çoğu programlama derslerinde de buradaki scripting mantığı çok işime yaradı.

<Ezgi> Bu yüzden bağlıyım helpe.

<Kursad> Seninde bildiğin gibi bir çok kişi tarafından ''IRC bitti'' konusu tartışılmakta, senin bu konu hakkindaki düşüncelerin nelerdir?

<Ezgi> Benim çok dışımda gelişen bir olay bu aslına bakarsan. Sunucu sahiplerini daha çok ilgilendiren birşey. Çünkü ben zaten IRC de sohbet etmek için bulunmuyorum.

<Ezgi> Help departmanı var olduğu sürece IRC benim için var olacaktır.

<Kursad> Peki, müsadenle biraz help konusuna dönelim tekrar;

<Kursad> Şimdilerde popüler olan tartışmalar eski ve tecrübeli kişilerin founderlik yapmasıdır.

<Kursad> Sana göre yeni kişilere mi şans verilmeli yoksa eski ve tecrübeli olan kişiler mi?

<Ezgi> Bence yeni kişilere şans verilmeli kesinlikle.

<Ezgi> Çünkü eskilerin artık bu işten zevk almadıklarına şahit oldum çok defa.

<Ezgi> Bu yüzden helper'lara da çok fazla faydaları olacağını sanmıyorum.

<Ezgi> Ancak , eğer tecrübeleri ile yeni arkadaşlara yol gösterecek olurlarsa o zaman yeni iyi helperları kazanacağımıza inanıyorum.

<Kursad> Sunucu sahiplerine bu konu hakkındaki önerin nedir? Şu bir gerçek ki;

<Kursad> Sunucu sahipleri yada yöneticilerine göre eski ve tecrübeli isimlerin olması daha mantıklı ki bu tarz bir yönetim şekline girdiklerinde HELP ile ilgili sorunları min.
seviye ye indiriyorlar.

<Kursad> Sence bu durumu düzeltmek için nasıl bir yol izlenmeli? Yeni arkadaşlara ve yönetici arkadaşlara önerilerin var mıdır?

<Ezgi> Yeni arkadaşlar çok sabırsızlar. Hemen en üst seviyeye ulaşma gayretindeler. Oysa eskiler artık alacağını almış ve yetki vb konulara takılmıyorlar.

<Ezgi> Hali ile yetki kaygısı gütmeden işlerine daha çok konsantre olabiliyorlar.

<Ezgi> Bence yöneticiler kadrolarında kesinlikle deneyimli insalar barındırmalı ancak, hevesli yeni arkadaşlara da şans vermelilerdir.

<Kursad> Sen daha önce hangi sunucularda görev aldın? Bu sunuculardaki konumun neydi?

<Ezgi> İlk sunucum Baksen.Net idi. Bu sunucuda yaklaşık 4 yıl boyunca bulundum. Sanırım IRC nin en parlak dönemleriydi ve yuzuk.net , gelhadi.net gibi marka isimleri kendine bağlamış bir domaindi.

<Ezgi> Sahibi @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] idi ve kendisinden öğrendiğim çok şey olmuştur ve onun sayesinde ilk olarak Forum Sorumluluğu yaparak görev almaya başladım.

<Ezgi> Ardından Servicesadmin komuna kadar yükselip, satılınca irc 'i bırakmıştım.

<Ezgi> Sonrasında tesadüfen Geveze.Org ile tanıştım. Dj olarak başladım. Forum sorumlusu oldum. Helper'lık yaptım ve Webdesk bölümünden Oper oldum.

<Ezgi> Bazı tatsız olaylardan dolayı bıraktım..

<Ezgi> Ardından Sohbet.net te kısa süre bulundum ve HelpEgitim sorumlulugu yaptım.

<Ezgi> Şuanda da ilk sunucumun sahibi @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 'ın yanında tekrar Kelebek.Org Help Koordinatorlugunu yürütmekteyim.

<Kursad> Bu sunucularda konumun itibari ile HELP 'i canlandıracak projeler üretebilme imkanın oldu mu?

<Ezgi> Açıkcası böyle bir fırsatım olmadı hiç. Çünkü tek başınıza çabalamak yetmiyor. Yanınıza istekli insanların olması gerek. Sanırım ben uygun ortamı yakalayamadım.

<Kursad> Sana göre bir help kadrosu nasıl olmalıdır? Yani soruyu açmak amacıyla parça parça sorayım;

<Kursad> -Yönetim kadrosu nasıl bir düzenekte olmalıdır?

<Kursad> -Helper sayısı neye göre belirlenmelidir?

<Kursad> -Helperlerin sıkılmaması için neler yapılmalıdır?

<Kursad> -Help kadrosunun asli görevleri neler olmalıdır?

<Ezgi>- Help departmanı yönetim kadrosu kesinlikle tecrübeli, bilgili ve online süresi yüksek kişilerden oluşmalıdır. Departmanlarda en çok emek verenler helper'lar oluyor. Ancak tam tersi olmalı ve en çok ilgilenen kişiler yönetim kadrosundakiler olmalıdır.

<Ezgi>- Helper sayısı tabiki sunucu potansiyeline göre belirlenmelidir. Günde 5/6 userin yardım için geldiği bir departmanda 10 helper bile yeterlidir. Helper'ların online süreleri de önemli tabiki. Departmanda gün içinde anlık online durumda olacak helper sayısını standartta tutmak için, fazla helper'e ihtiyaç duyulabilir.

<Ezgi> - Ben çok katı bir sisteme karşıyım #Help departmanında. Keza Kelebek.Org departmanında da bu şekilde sistem ilerliyor. Kimsenin emir almaktan hoşlandığını sanmıyorum. Kendi adıma ben de hiç hoşlanmam. Bu yüzden zorla "Hocam" dedirten, emrivaki konuşmalar yapılan departmanlar bana göre değil. Disiplin yalnız bu yolla sağlanmaz. Saygı sınırlarını aşmadığınız sürece, bir departmanda herkes görevini layığı ile yaptığı sürece ve en önemlisi Help i seven bir kadronuz var ise; zaten başarıyı yakalarsınız. Helper'ler de bu durumdan sıkılmaz. Sonuçta Help'te IRC'de bir hobidir. Zorla kimse helper olmuyor. Kendisiyle aynı zevki paylaşan kişilerle helpers kanalında rahat rahat sohbet edemeyeceklerse, neden o ortamda bulunsunlarki?

<Ezgi> -Asli görevimize gelecek olursak ; tabiki en iyi şekilde sunucudaki user'lere yardım vermektir.

<Kursad> Tekrar konuyu güncelleştirmek istiyorum;

<Kursad> Az önce belirttik eskiler ve yeniler dedik hatırlarsan. Sana göre eskilerden işini hakkıyla yapan kimler vardı?

<Kursad> Ek olarak bu kişilerin yerini doldurduğuna inandığın yeni yüzler kimlerdir?

<Ezgi> Eskilerden @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 'un departmanında bulunma fırsatım oldu. Yönetimini ve adaletini beğendiğim, bilgisini taktir ettiğim bir helper'dır.

<Ezgi> Tabiki ismini duyduğum bir çok iyi helper oldu ancak hiç aynı ortamda bulunmadığım için pek fazla yorum yapamayacağım.

<Ezgi> Yenilerden ise; @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...], @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] , @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] gibi isimleri beğeniyorum.

<Kursad> Teşekkür ederim Ezgi nezaketin için
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


<Ezgi> Rica ederim kursad
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


<Kursad> vee son sorumuza geliyorum ; Tüm IRC kullanıcıları ve Helper arkadaşlarımıza forum aracılığı ile iletmek istediğin bir mesaj var mıdır?

<Ezgi> Tabiki söylemek istediğim bir kaç şey var.

<Ezgi> IRC adına şunları söylemek istiyorum; Şuanda yeni yeni bir çok sosyal ağ ortaya çıkmış durumda ve yeni nesil artık bu ortamlarda bulunuyor. Hali ile ırcdan haberi
olanlar tek biz kalacağız yakın zamanda.

<Ezgi> Bunun çaresine de bir çok sunucu cinsel domainlere önem vererek bakıyor.

<Ezgi> Dolayısı ile nezih ortam sayısı günden güne azalıyor.

<Ezgi> IRC eğer bitecekse, bitmemesi için birşey düşünmeli, sunucular arası rekabeti hakaret ve kıskançlığa çevirmeyelim.

<Ezgi> Ortak projeler üretip, birbirimizin kuyusunu kazmak yerine, başarılarını kutlayalım.

<Ezgi> Help adına ise;

<Ezgi> Artık Help departmanı olmayan sunucular bile var.

<Ezgi> Çok büyük dediğimiz rekorlar kıran sunucuların bile help departmanları ölü durumda.

<Ezgi> Help founderlerini yalnızlaştıran, sadece kendi emeğiyle birşeyler yapmaya çalışan ortamlar oluştu.

<Ezgi> Oysaki eskiden herkes birbirine destek olurdu, Help sunucunun bel kemiği denilirdi.

<Ezgi> Sunucu yöneticilerinden ricam, help i ve orada emek veren arkadaşları önemsemeleri, destek olmalarıdır. Bu ilgiyi herkesten çok hakediyorlar.

<Ezgi> Help'i benim gibi gönülden seven tüm helper arkadaşları, eski heyecanlı günlerine davet ediyorum. Lütfen eski günlere geri dönelim.

<Kursad> Ezgi çok hoş bi söyleşi oldu , çok teşekkür ederim bu konuda sana fakat hani biliyorsun yaptığım röportajlar hep ilginç olmuştur.

<Kursad> Bir şeyi kabullenmeni isteyeceğim ;

<Kursad> En son en uzun Ropörtajı ben ve @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] yapmıştık ve demiştin ki en uzunu ben yapacağım bir dahaki sefere

<Kursad> Şimdi dermisin ;

<Kursad> En uzun ropörtaj senin Kürşad
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
)

<Ezgi> Hehe
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
Tamam yenilgiyi kabulleniyorum. En uzun röportaj senin @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

<Kursad> Teşekkür ediyorum Ezgi tekrardan
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


<Kursad> Bana ve İRCforumlariNET'e ayırdığın vakitten dolayı hepimizi sevindirdin
Ezgi inşallah nice güzel departman ve ropörtajlara.

<Ezgi> Ben teşekkür ediyorum, Herkese keyifli IF'ler...

-0-


Hatamız kusrumuz olmuş ise AFFOLA!
__________________
*Zafer asla mahvolduklarını zannedenler tarafından kazanılmaz.
Alparslan TÜRKEŞ
#dimetoKa
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Alt 11 Kasım 2012, 12:17   #2
Çevrimdışı
Cevap: Helper Ropörtaj ; Ezgi




Güzel bir söylesi olmus Teşekkürler

  Alıntı ile Cevapla

Alt 11 Kasım 2012, 12:18   #3
Çevrimdışı
Cevap: Helper Ropörtaj ; Ezgi




Güzel bir söyleşi olmuş , teşekkürler her iki arkadaşımızada.

  Alıntı ile Cevapla

Alt 11 Kasım 2012, 12:22   #4
Estela
Guest
Estela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Cevap: Helper Ropörtaj ; Ezgi




Güzel bir söyleşi olmuş, 2 tarafa da teşekkürler.

  Alıntı ile Cevapla

Alt 11 Kasım 2012, 12:30   #5
Çevrimdışı
Cevap: Helper Ropörtaj ; Ezgi




Gayet başarılı bir ropörtaj olmuş, Teşekkür ederiz @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] ve @[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...].
@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]'nin Help'e olan tutkusunu hemen hemen hepimiz biliyoruz, daha iyi yerlere gelmeni temenni edeceğim de, daha iyisi neresi bilemedim
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

Hayatında başarılar dilerim.

  Alıntı ile Cevapla

Alt 11 Kasım 2012, 12:40   #6
Çevrimdışı
Cevap: Helper Ropörtaj ; Ezgi




Ezgi bu işe gönül vermiş bilgili bir insan. Şuana kadar bir çok kez helpfounderler ile çalıştım tanıma fırsatı buldum. Ezgi sıfır ego, sıfır kibir ve bilgisiyle hep en başta olacaktır.

Her ne kadar söyleşi soğuk dursa da, sempatik bi hanımefendi kendileri ( yanlış anlaşılma olmasın
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
). Hep böyle kalır umarım, başarılar diliyorum..

  Alıntı ile Cevapla

Alt 11 Kasım 2012, 13:52   #7
Çevrimiçi
Cevap: Helper Ropörtaj ; Ezgi




@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 'ciğim teşekkür ederim unutulmamışız eklenmişiz
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.
başarılar diliyorum canım benim.

__________________
Korkuyorsan yapma,
yapıyorsan korkma..

wake the fuck up samurai we have a city to burn..


Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir.




  Alıntı ile Cevapla

Alt 11 Kasım 2012, 13:53   #8
Çevrimdışı
Cevap: Helper Ropörtaj ; Ezgi




@[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] 'ciğim yolun acık olsun canım
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

  Alıntı ile Cevapla

Alt 11 Kasım 2012, 14:48   #9
Çevrimdışı
Cevap: Helper Ropörtaj ; Ezgi




Tşkler zevkle okudum.

  Alıntı ile Cevapla

Alt 11 Kasım 2012, 18:10   #10
Çevrimdışı
Cevap: Helper Ropörtaj ; Ezgi




Zevkle okudugum bir röportaj ... İki tarafada teşekkürler , Ezgi başarılarının devamını dilerim hemşom
Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

  Alıntı ile Cevapla

Cevapla

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Ropörtaj: Ruj SNOOPY Popüler Üyeler İle Yapılan Röportajlar 11 14 Ekim 2011 13:47
İngiltere`nin The Times Gazetesi`nin,Hayrünnisa Gül`le yaptığı ropörtaj Asimavi Haber Arşivi 0 19 Temmuz 2008 23:54