21 Ağustos 2011, 00:39 | #1 | |
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0) | Diofizit Nestorius'un savunuculuğunu yaptığı görüş. Monofizit kavramının zıttı olan çift tabiatcı yani çift doğacı görüş. Bu görüşe göre: İsa'ya 30 yaşındayken Kelam'ın indiği Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. zamana kadar Meryem'den doğan İsa'nın saf ve günansız bir insan olduğu Tanrılık vasfının ancak Kelam geldikten sonra meydana geldiğini ve ancak o zamandan sonra hem insan hem de Tanrı karakterlerinin her ikisini de taşıdığı Meryem'in Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Tanrı olan İsa'nın değil Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. insan olan İsa'nın annesi olduğu kabul edilir. Dolayısıyla Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. bu görüşe göre Meryem "Tanrı'nın annesi" (Theotokos) değil Mesih İsa'nın annesidir; Tanrı doğurulamaz dolayısıyla da İsa Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Baba ile aynı özden olamaz. Ancak Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. Kelam'ın gelmesinden sonra İsa'da hem insansal Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. hem de tanrısal bir arada varolmuş Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. İsa hem tanrı hem de insan olmuştur. İsa kelamın gelmesinden sonra bu iki tabiatı da taşır (Diofizit). Bu görüşe göre çarmıha gerilirken tanrısal tabiat İsa'dan ayrılmış sadece insan olan İsa acı çekmiş Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. çektiği acılar Tanrı olan İsa'ya dokunmamıştır. Bu görüşleri Roma ve Yunan kiliseleri kabul etmemişler Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. 431 yılında toplanan I. Efes Konsili'nce reddedilmiş ancak Nestorius aforoz edilmemiş Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir. sadece görevden alınmıştır. Faaliyetlerine devam eden Nestorius güçlenmeye başlayınca MS 449 yılında Efes'te toplanan II. Efes Konsili'inde alınan kararla Nestorius aforoz edilmiş ve sonuç olarak Nestorius'un görüşlerinin savunanlar kendi özel kiliselerini kurmuşlardır. Günümüzde Asuri (Nasturi) ve Keldani kiliseleri diofizit görüşe sahip olan kiliselerdir. | |
|
Etiketler |
diofizit |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
| |