IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Konuyu Değerlendir Stil
Alt 05 Kasım 2011, 19:51   #1
Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Össye Hazırlık Sürecinde Kişisel Gelişim




ÖSS'ye Hazırlık Sürecinde Kişisel Gelişim Yaklaşık 2 milyonu aşkın öğrencinin geleceğe dair hayallerinin giriş kapısı niteliği taşıyan ÖSS, gençlerimizin kişisel gelişim süreçlerini olumsuz yönde etkiliyor.
Ebeveynleri ile birlikte, sınav odaklı bir hayat tarzı oluşturan 16-20 yaş grubu gençlerimiz, kişisel gelişim faaliyetlerini önemsemiyor veya onlardan mahrum kalıyor. Bu mahrumiyet onlara yanlış meslek seçimi ve mutsuz bir hayat olarak geri dönüyor.
Oysa ki gençlerimizin etkin, hızlı ve sağlıklı bir şekilde kişilik gelişimlerini oluşturacakları yaş grubu 16-20 arasıdır.


Ebeveynleri ile birlikte, sınav odaklı bir hayat tarzı oluşturan 16-20 yaş grubu gençlerimiz, kişisel gelişim faaliyetlerini önemsemiyor veya onlardan mahrum kalıyor. Bu mahrumiyet onlara yanlış meslek seçimi ve mutsuz bir hayat olarak geri dönüyor.
Oysa ki gençlerimizin etkin, hızlı ve sağlıklı bir şekilde kişilik gelişimlerini oluşturacakları yaş grubu 16-20 arasıdır. Yapılan araştırmalar ve ülke koşulları salt üniversite eğitiminin iyi bir kariyer ve gelecek için yeterli olmadığı gerçeğini bize hatırlatıyor. Bu veri, kişisel gelişimin önemini ve meslek yaşamı üzerindeki etkisini gösteren bir ip ucu niteliği taşıyor.
Mutsuz bireyler
ve iş gücü kaybı
Üniversite hazırlık sürecinin acımasız koşulları nedeniyle ertelenen kişisel gelişim çabaları, üniversite döneminde telafi edilmeye çalışılıyor. Meslek ve kariyer seçimleri esnasında kişisel gelişimlerini tamamlayamayan öğrenciler, kişilik ve karakter özelliklerine uymayan meslek dallarına yöneldiklerinden dolayı üniversitedeki bu çabaları sonuçsuz kalıyor.
Bu nedenle en verimli dönemlerinde yeni kariyer planları oluşturmak zorunda kalan gençlerimizin üretim sürecine katılmaları gecikmekte ve kendilerini gerçekleştirme hedefleri uzun vadeye yayılmaktadır. Bu durum iş gücü kaybı, istihdam sorunu ve mutsuz bireylerin ortaya çıkmasına neden oluyor.
Kendini tanı, mesleğini seç!
Türkiye'deki lise sistemine baktığımızda, alan seçimi esasına dayalı olduğunu görmekteyiz. Alan seçimi, öğrencilerimizin kişisel gelişim ile ilgili yaptıkları tek uygulama özelliğini taşımaktadır. Fakat kişisel gelişimi kısıtlı olan bireylerin yaptıkları alan tercihleri sağlıklı olmamaktadır. İlköğretim döneminde öğrencilerin kendilerini tanımalarına olanak sağlanmadığı, konu ile ilgili olarak sistematik çalışmalar (etkin rehberlik faaliyetleri, psikolojik testler, mesleki eğilim envanterleri vs.) Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılmadığı için alan seçimi ders başarısına indirgenmektedir.
Böylelikle gençlerin sosyal ve psikolojik süreçleri gözardı edilmektedir. Sonuç itibariyle gençler not baz alındığında başarılı olmakta; fakat not başarısı gençlerin kendilerini gerçekleştirmeleri için yetersiz bir kriter olarak kalmaktadır.
Rehberlik merkezli eğitim
Kişisel gelişim kavramının veya öğrencilerin kendilerini gerçekleştirme olgusunun eğitim sistemine enjekte edilebilmesi için ivedilikle yapılması gereken şey rehberlik merkezli eğitim düzenlemesine geçiştir.
İlköğretim döneminden başlamak koşuluyla kişinin kendini tanımasına, yetenek ve ilgi alanlarının ortaya çıkmasına olanak tanıyacak bu düzenlemenin ana hatları şöyle: Bireylerin kişisel gelişim süreçleri ilköğretim döneminden itibaren düzenli ve planlı şekilde incelenmesi ve envanteri tutulması, eğitimde toplam kalite yönetimi anlayışı benimsenmesi, çoklu zeka kuramının eğitimde etkin hale getirilmesi ve öğretmen kalitesi yükseltilerek (dengeli bir ücret politikası, eğitim fakültelerinin koşullarının iyileştirilmesi) eğitim sistemimiz daha sağlıklı hale getirilmeli.
Eğitim sisteminin değişime uğraması, siyasi erkin akademik çalışmaları temel alarak bilimsel veriler ışığında gerekli reformları hayata geçirme dirayeti ile doğru orantılıdır.
Eğitim dünyasında yapılacak bu makro açılımlar sayesinde bireylerin eğitsel, düşünsel ve sosyal koşulları iyileşecek, böylelikle sağlıklı kişisel gelişim ve kendini gerçekleştirme süreçleri daha erken başlayacaktır. Bu sayede de sadece bireylerin değil ülkenin gelişimine de katkı sağlanacaktır. Kişisel gelişim kavramı eğitim dünyasında yerini almadığı takdirde uzun süre mutsuz ve verimsiz bireyler yetişecek(!) bu bireyler Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisinde alt basamaklarda takılıp kalmaktan kurtulamayacaklardır.





Genç Gelişim

__________________
You got me G-U-I-L-T-Y
모르게 너를 속여 전부를 뺏어 또 playing a game
재미로 해 둬 수백 가지 거짓말
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
gelişim, hazırlık, kişisel, sürecinde, Össye


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Var
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Var
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Kişisel Gelişim denince ilk aklınıza hangi kelime gelmektedir? Kalemzede IF Anket Arşivi 6 26 Eylül 2011 19:35
Kişisel Gelişim Nedir? Ne Olmalıdır? Ruj Kişisel Gelişim 0 05 Eylül 2011 18:43
Dostluk Üzerine Söyleşiler, Hayat Bilgisi, Kişisel Gelişim Ay Genel Paylaşım 0 26 Nisan 2010 18:18
Gelişim ve eğitim sürecinde oyuncakların rolü YapraK Aile Evlilik ve Çocuklar 0 22 Nisan 2009 11:53