IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 20 Ocak 2015, 03:55   #1
Çevrimdışı
İmana Yer Açmak. (Immanuel Kant'ın Bilgi ve İman Felsefesi)


sohbet



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Yazar: Necmettin Tan
Sayfa Sayısı: 240
Baskı Yılı: 2015
Dili: Türkçe
Yayınevi: İz Yayıncılık

Kitabın konusu: Kant din ve dindarlığı ahlaki yaşantının içine hapseder. Bu anlamda Tanrı'ya karşı yapılan ve yapılması gereken hiçbir şey yoktur. Onun Tanrısı klasik anlamda dinin Tanrısı olmaktan uzaktır. O, en iyi haliyle filozofların Tanrısı olabilir, din ve dindarlığın Tanrısı değil. Aydınlanmanın bir düşünürü olarak Kant, her türlü kurumsal ve tarihsel dine ve yaygın tarihsel uygulamalara şüpheyle yaklaşır. Bunları bâtıl inançların, dinsel fanatizmin ve ahlâkî sapmaların kaynağı olarak görür. Bunlar aynı zamanda Kant için aklı ve insan saygınlığını da zedeleyen şeylerdir. Zaman zaman yaygın kurumsal dinin uygulama ve sembollerini kullansa da bunların kendinde bir değeri olduğunu düşünmez. O, bu sembollerin insanları ahlâka ve ahlâk yasasına saygıya götürmek noktasında tümüyle başarısız olmadığını düşündüğünden, kendi tabiriyle, bir araç olarak onlara müracaat eder. Necmettin Tan, bu eserinde Kant'ın bilgi ve iman kavramlarına ilişkin bakışını masaya yatırıyor.
(Tanıtım Bülteninden)

Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Yazar: Necmettin Tan
Sayfa Sayısı: 240
Baskı Yılı: 2015
Dili: Türkçe
Yayınevi: İz Yayıncılık

Kitabın konusu: Kant din ve dindarlığı ahlaki yaşantının içine hapseder. Bu anlamda Tanrı'ya karşı yapılan ve yapılması gereken hiçbir şey yoktur. Onun Tanrısı klasik anlamda dinin Tanrısı olmaktan uzaktır. O, en iyi haliyle filozofların Tanrısı olabilir, din ve dindarlığın Tanrısı değil. Aydınlanmanın bir düşünürü olarak Kant, her türlü kurumsal ve tarihsel dine ve yaygın tarihsel uygulamalara şüpheyle yaklaşır. Bunları bâtıl inançların, dinsel fanatizmin ve ahlâkî sapmaların kaynağı olarak görür. Bunlar aynı zamanda Kant için aklı ve insan saygınlığını da zedeleyen şeylerdir. Zaman zaman yaygın kurumsal dinin uygulama ve sembollerini kullansa da bunların kendinde bir değeri olduğunu düşünmez. O, bu sembollerin insanları ahlâka ve ahlâk yasasına saygıya götürmek noktasında tümüyle başarısız olmadığını düşündüğünden, kendi tabiriyle, bir araç olarak onlara müracaat eder. Necmettin Tan, bu eserinde Kant'ın bilgi ve iman kavramlarına ilişkin bakışını masaya yatırıyor.
(Tanıtım Bülteninden)
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
acmak, bilgi, felsefesi, immanuel, kantİn, ve, yer, İman, İmana

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Immanuel Kant’ın Eleştirel Felsefesi 4 Kalemzede Felsefe 0 25 Eylül 2011 01:14
Immanuel Kant’ın Eleştirel Felsefesi Kalemzede Felsefe 0 12 Ağustos 2011 02:36
Immanuel Kant’ın Eleştirel Felsefesi 2 Kalemzede Felsefe 0 12 Ağustos 2011 02:26
Immanuel Kant’ın Eleştirel Felsefesi 3 Kalemzede Felsefe 0 12 Ağustos 2011 02:24
Immanuel Kant’ın Eleştirel Felsefesi 4 Kalemzede Felsefe 0 12 Ağustos 2011 02:23