IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 27 Kasım 2014, 21:54   #1
Çevrimdışı
5E Öğrenme Modeli (Öğrenme Öğretme Modelleri - Eğitim Bilimleri)


-- Sponsor Baglantı --


Yapılandrmacı modelin öğretim uygulama alanıdır.

Beş basamak sırasıyla:

(1) ilgi çekmek (engagement),
(2) keşif (exploration),
(3) açıklama (explain),
(4) detaylandırma (elaboration),
(5) değerlendirme (evaluation).
Karplus’un temellerini attığı ve geliştirilen öğrenme döngüsü yaklaşımının genişletilmesi ile oluşturulmuştur.

1. İlgi Çekmek (Engagement)

•Öğrenciye bir öğrenme etkinliği sunulur.
•Sunulan etkinlik (bir problem, bir durum veya bir olay olabilir) ilgi ve merak uyandırmalıdır.
•Sunulan etkinlik öğrencinin ön bilgilerini harekete geçirmeli, ileride sunulacak olan başlıklar ile ilintili olmalıdır.
•Sunulan durumun ne olduğunu anlatmak öğretmenin işidir. Öğretmenden ayrıca sorular sorması, ilgi oluşturması, öğrencilerin mevcut bilgilerini orataya çıkaran yanıtlar sunması beklenir.
•Öğrencilerin sunulan etkinlikle motivasyonlarının üst noktaya çıkması ve kafalarında çelişkiler oluşması beklenir.
Bu basamakta sunulan etkinliklerin metaryellerin anlamlı ve iyi sunuluyor olması diğer basamaklar için çok önemlidir.

2. Keşif (Exploration)

•Öğrencilere kavramlarını keşfetmeleri için etkinlikler yaptırılır.
•Bu etkinlikler bütün öğrenciler için aynıdır ve öğrencilerin mevcut bilgilerini, becerilerini varsa kavram yanılgılarını ortaya çıkarmak için tasarlanmış etkinliklerdir.
•Bu basamaktaki etkinlikler somut ve uygulamalı etkinlikler olmalıdır.
•Öğretmen grup çalışmalarını ve tartışma ortamını teşvik eden bir rehber konumunda olmalıdır.
•Laboratuvar etkinlikleri, eğitim yazılımları bu basamakta tercih edilebilir.

3. Açıklama (Explanation)

•Bu basamakta kavramlar, süreç ve beceriler açık ve anlaşılır hale getirilir.
•İlk olarak öğrencilerden bir açıklama beklenir daha sonra öğretmen öğrencilerin dikkatlerini çekerek kavramları açık, basit ve doğrudan bilimsel açıklamalara uygun şekilde sunarlar.
•Bu basamakta öğretmen doğrudan bir anlatım gerçekleştireceğinden rolü çok önemlidir.
•Sözel anlatım, videolar, filmler, eğitim yazılımları gibi birçok materyelleri tercih edilebilir.

4. Detaylandırma (Elaboration)

•Öğrencilerin elde ettikleri yeni terim, kavram ve becerileri yeni duruma uyarlamaları ve uygulamaları bu basamakta olur.
•Daha önceki üç basamakta elde edilenlerin genişlemesi detaylanması bu basamkata olur.
•Kavramların, süreçlerin ve becerilerin genelllenmesi bu basamakta olur.
•Hala kavram yanılgılarına sahip öğrenciler varsa bu basamak onlar için yeni bir fırsat verir.
•Tartışma içeren etkinlikler öğretmen tarafından teşvik edilmelidir. Basılı materyaller, elektronik veritabları ve deneyler bu basamakta kullanılmalıdır.
•Öğrencilerin birbirlerinden dönütler alması çok önemlidir.

5. Değerlendirme (Evaluation)

•Bu basamakta öğrenciler daha önceki basamaklarda ne anladıklarını değerlendirme fırsatı bulurlar.
•Öğrencilere eksik oldukları noktalarda dönütler bu basamakta verilir.
•Alışılagelmiş çoktan seçmeli sorular yerine, açık uçlu sorular ve performansa dayalı sorular tercih edilmelidir.
•Öğrencilere kendi durumlarını degerlendirmeleri için gerekli zaman verilmelidir.

5E Öğrenme Modeline Göre Hazırlanmış Örnek Ders İşleyişi:


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


ogretmenplatformu
Yapılandrmacı modelin öğretim uygulama alanıdır.

Beş basamak sırasıyla:

(1) ilgi çekmek (engagement),
(2) keşif (exploration),
(3) açıklama (explain),
(4) detaylandırma (elaboration),
(5) değerlendirme (evaluation).
Karplus’un temellerini attığı ve geliştirilen öğrenme döngüsü yaklaşımının genişletilmesi ile oluşturulmuştur.

1. İlgi Çekmek (Engagement)

•Öğrenciye bir öğrenme etkinliği sunulur.
•Sunulan etkinlik (bir problem, bir durum veya bir olay olabilir) ilgi ve merak uyandırmalıdır.
•Sunulan etkinlik öğrencinin ön bilgilerini harekete geçirmeli, ileride sunulacak olan başlıklar ile ilintili olmalıdır.
•Sunulan durumun ne olduğunu anlatmak öğretmenin işidir. Öğretmenden ayrıca sorular sorması, ilgi oluşturması, öğrencilerin mevcut bilgilerini orataya çıkaran yanıtlar sunması beklenir.
•Öğrencilerin sunulan etkinlikle motivasyonlarının üst noktaya çıkması ve kafalarında çelişkiler oluşması beklenir.
Bu basamakta sunulan etkinliklerin metaryellerin anlamlı ve iyi sunuluyor olması diğer basamaklar için çok önemlidir.

2. Keşif (Exploration)

•Öğrencilere kavramlarını keşfetmeleri için etkinlikler yaptırılır.
•Bu etkinlikler bütün öğrenciler için aynıdır ve öğrencilerin mevcut bilgilerini, becerilerini varsa kavram yanılgılarını ortaya çıkarmak için tasarlanmış etkinliklerdir.
•Bu basamaktaki etkinlikler somut ve uygulamalı etkinlikler olmalıdır.
•Öğretmen grup çalışmalarını ve tartışma ortamını teşvik eden bir rehber konumunda olmalıdır.
•Laboratuvar etkinlikleri, eğitim yazılımları bu basamakta tercih edilebilir.

3. Açıklama (Explanation)

•Bu basamakta kavramlar, süreç ve beceriler açık ve anlaşılır hale getirilir.
•İlk olarak öğrencilerden bir açıklama beklenir daha sonra öğretmen öğrencilerin dikkatlerini çekerek kavramları açık, basit ve doğrudan bilimsel açıklamalara uygun şekilde sunarlar.
•Bu basamakta öğretmen doğrudan bir anlatım gerçekleştireceğinden rolü çok önemlidir.
•Sözel anlatım, videolar, filmler, eğitim yazılımları gibi birçok materyelleri tercih edilebilir.

4. Detaylandırma (Elaboration)

•Öğrencilerin elde ettikleri yeni terim, kavram ve becerileri yeni duruma uyarlamaları ve uygulamaları bu basamakta olur.
•Daha önceki üç basamakta elde edilenlerin genişlemesi detaylanması bu basamkata olur.
•Kavramların, süreçlerin ve becerilerin genelllenmesi bu basamakta olur.
•Hala kavram yanılgılarına sahip öğrenciler varsa bu basamak onlar için yeni bir fırsat verir.
•Tartışma içeren etkinlikler öğretmen tarafından teşvik edilmelidir. Basılı materyaller, elektronik veritabları ve deneyler bu basamakta kullanılmalıdır.
•Öğrencilerin birbirlerinden dönütler alması çok önemlidir.

5. Değerlendirme (Evaluation)

•Bu basamakta öğrenciler daha önceki basamaklarda ne anladıklarını değerlendirme fırsatı bulurlar.
•Öğrencilere eksik oldukları noktalarda dönütler bu basamakta verilir.
•Alışılagelmiş çoktan seçmeli sorular yerine, açık uçlu sorular ve performansa dayalı sorular tercih edilmelidir.
•Öğrencilere kendi durumlarını degerlendirmeleri için gerekli zaman verilmelidir.

5E Öğrenme Modeline Göre Hazırlanmış Örnek Ders İşleyişi:


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


ogretmenplatformu
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
5e, 5e ders planı, 5e etkinlik, 5e modeli, 5e öğrenme modeli, bilimleri, eğitim, eğitim bilimleri, kpss, kpss 2015, modeli, modelleri, Öğrenme, öğrenme modelleri, Öğretme, öyt

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Yaşam Boyu Öğrenme Modeli (Öğrenme Öğretme Modelleri - Eğitim Bilimleri) Elysian KPSS 0 27 Kasım 2014 21:28
Kolb'un Yaşantısal Öğrenme Modeli (Öğrenme Öğretme Modelleri - Eğitim Bilimleri) Elysian KPSS 0 27 Kasım 2014 21:13
Ausubel'in Anlamlı Öğrenme Modeli (Öğrenme Öğretme Modelleri - Eğitim Bilimleri) Elysian KPSS 0 27 Kasım 2014 20:54
Tam Öğrenme Modeli (Öğrenme Öğretme Modelleri - Eğitim Bilimleri) Elysian KPSS 0 27 Kasım 2014 20:02
Carroll'un Okulda Öğrenme Modeli (Öğrenme Öğretme Modelleri - Eğitim Bilimleri) Elysian KPSS 0 27 Kasım 2014 19:44