IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Etiketlenen Kullanıcılar

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 16 Haziran 2011, 09:03   #1
Noyan
Guest
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Laik Düzende Mütedeyyin Yaşamanın Problemleri




Laik devlet düzeni, iddia edilenin aksine gerek kişisel, gerekse toplumsal hayatı baskılayan ve belli bir yaşama biçimini dayatan kapitalist-burjuvazi ürünü olarak ortaya çıkmştır.Benim yaşadığım hayat tarzını benimsediğin ölçüde özgürsün, sen kendi inanç ve anlayışına göre yaşayamazsın, böyle bir yaşama biçimi sergiler, hatta biraz ileri gider de toplumda bu talebini yüksek sesle dillendirir, diğerlerini özendirir,uyandırırsan,ben de yaygınlaşmaya başladığını vehmedersem derhal önlem alırım. Senin kendince yaşama isteğin , benim kendimce yaşama özgürlüğüme tehdit oluşturur. Bu yüzden elimde tuttuğum devlet gücüyle yasak koyar, seni hizaya getiririm.Halbuki laiklik anlayışı , bütün inançlara ve hayat tarzlarına herkesin saygı göstereceği özgürce, barış içinde birarada yaşama şeklinde olgunlaşabilir.Nitekim Batıda tarihi süreç içinde toplum kesimleri arasında oluşan denge, karşılıklı tehdit algısını ortadan kaldırmıştır. Demokrasimiz gelişip yerleştikçe mütedeyyin insanlarımızın dini özgürlüklerini yaşama temel hakları laiklik adına anayasal ve yasal bahanelerle engellenme sürecini geride bırakacaktır.. Laik devlet rejimini korumak adına dini hürriyetlere konulmuş bazı yasaklamalar toplumda önemli sıkıntılara, istismarlara, dini kötü niyetle kullanmalara, yüce dinimizi asılsız yere yıpratıcı tartışmalara ve en önemlisi devletçe ve milletçe görmezden geldiğimiz çok büyük hukuki sorunlara, hak ihlallerine sebep olmaktadır. Bu konudaki en önemli örneklerden biri de resmi evlenme akdi ile dini nikah ikilemidir. Bir müslüman için yalnızca resmi akit veya sadece dini nikah yeterli mi veya mutlaka iki akit te ayrı ayrı yapılmak zorunda mıdır? Resmen tanınmayan,tescil edilmeyen, Devletçe hiç bir hukuki sonuç doğurmamış addedilen, yok hükmünde değerlendirilen dini nikah akdi nasıl olur da fasit ve batıl sayılmaz? Doğuracağı bütün hukuki sonuçları erkeğin sözlü taahhüdüne, vicdani tedbirlerine bırakılmış bir olguyu nasıl kabul edebiliriz? Öteyandan dinin olmazsa olmaz şartlarından bir kısmını hiç te dikkate almayan resmi evlenme akdi mütedeyyin biri için asla yeterli olamaz. İşte bu mülahazayla dindar insan resmi evlenme akdi ile yetinmeyip ayrıca dini nikah akdi de yapmaktadır. Resmi Hukukumuz dini nikahı yasaklamamış, evlenme akdinden önce yapan ve yaptırana ceza öngörmüştür.Hukukun bu yaklaşımı, müminler için evliliğin aynı zamanda dini bir mahiyet arzettiği ve dinin ön gördüğü şartlardan asla vaz geçemiyeceklerinin kabulüdür. Şu halde laik hukuk, dini nikahtaki şekil şartlarını,dini duyarlılığı olan müminler için resmi evlenme akdi ile meczedebilir. Aksi halde istismarlar, haksızlıklar,mahrumiyetler var olmaya devam edecektir. Öte yandan Resmi hukukça tescili reddedilen ve hiç bir yasal sonuç doğurmayan dini nikahı, din bilginlerinin geçerli bir akit kabul etmesi zulme davetiye çıkarmaktadır.

Dini nikah akdi ile resmi evlenme akdi mütedeyyin insanlar için birleştirilebilir. Evlenme akdini, dileyen mahalle imamının, dileyen mahalle muhtarının önünde yaptırır. Bu uygulama, toplumda bir hayli yaygın olan, sonucu itibariyle kadın istismarı, gayrı resmi birden fazla eş ve nesebi doğru olarak tescil edilemiyen çocuklar ile miras hukukunda telafisi imkansız haksızlıklar üreten dini nikah hilesini önemli ölçüde ortadan kaldıracaktır.

Biliyorum ki bu teklif, hem bir kısım mütedeyyin çevrelerce, hem de laikliği dindarlık karşıtlığı olarak algılayan kesimlerce bir kalemde reddedilecektir. Ancak makul ve medeni olan, HAK kavramına saygılı herkesin bu öneriyi kesinlikle dikkate alarak olgunlaştıracağından eminim. Söz konusu iki akdi meczetmek, müslümanın hukukunu korumak ve yüce dinimizi çaresizlik sebebi ile veya kötü emellerle kullanmak isteyenlere mani olmak bakımından önemli sonuçlar doğuracaktır. Aile kurmak için müslümanın çifte akit yapmak zorunda bırakılması kendisi açısından bir zulüm, hukuk bakımından bir komedidir. Devlet, bağlılarının mutluluğuna hizmet etmek üzere oluşturulmuş bir yapıdır. Devlet kurumlarının yönetimini elinde bululunduranlar, insani temel haklar karşısında aşırı korumacı bir tavır sergileyerek rejim adına yasaklar üretmekle hak ve özgürlükleri yok edemezler.

İbrahim Akgemci

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
düzende, laik, mütedeyyin, problemleri, yaşamanın


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Lâik (-lik) Desmont Felsefe 0 11 Kasım 2014 15:01
Yaş Problemleri konu anlatımı, Yaş Problemleri Violent Matematik 0 09 Mart 2014 22:29