IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 10 Şubat 2016, 02:50   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE OYUN




OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE OYUN

Çocuk için vazgeçilmez bir yaşama biçimi olan oyun, çocuğun en doğal öğrenme aracıdır. Oyun çocuklar için, keşfetme, öğrenme, kendini ifade etme demektir.

Oyun çocuğa kimsenin öğretemediği şeyleri öğretir. Dünya çocuk için, bilmediği, anlamadığı karmaşık bir çok olay ve insanla doludur. Oyun yoluyla çocuk dünyanın gerçeklerini kendi çapında anlamaya çalışır.

Oyunu, özgürce ve kendiliğinden yapılan, haz veren, mutluluk kaynağı olan, çocuğun gelişimini destekleyen ve eğlendiren, yorğunluk ve sıkıntılardan kurtaran etkinlikler şeklinde tanımlayabiliriz.


Bir çok filozof, eğitimci ve çocuk ruh hekimi kendi dünya görüşleri çerçevesinde oyunu eğitsel açıdan ele almışlar ve bu konuda çeşitli görüşler öne sürmüşlerdir.

FARKLI KURAMCILAR OYUNU FARKLI ŞEKİLDE TANIMLAMIŞLARDIR.

EFLATUN “Çocuk oyunla büyümelidir.”
MONTAİGNE “Çocukların oyunu, oyun değil, onların en gerçek uğraşıdır.”
COMENIUS “İnsanın zihni düşünmeye, dili konuşmaya, eli de bir şeyler yaratmaya yarar.”
JOHN LOCKE “Derslerin daha başadılı olmasını istiyorsanız çocuğun ilk yaşlardaki oyun içgüdülerinden faydalanınız.”
JEAN J. ROUSSEAU “Çocuğun bedenini her zaman işletiniz. Bedenen güçlü ve sağlıklı olan çocuk fikren de gelişir ve akıllı olur.”
MARİA MONTESSORİ “Çocuğun en öneli işidir.”
SİGMUND FREUD “Çocuğun oyunu, düşler ve sinirsel belirtiler gibi anlamı olan davranışlardır.”
PİAGET “Dş dünyadan alınan uyaranları özümleme ve uyum sistemine yerleştirme yoludur.”

En geniş anlamı ile “OYUN”

Belli bir amaca yönelik olan veya olmayan, kurallı ya da kuralsız olarak gerçekleştirilebilen, her durumda çocuğun isteyerek ve hoşlanarak yer aldığı, fiziksel, bilişsel, dilsel, duygusal ve sosyal gelişimin temeli olan, gerçek hayatın bir parçası ve çocuk için EN ETKİN ÖĞRENME SÜRECİ şeklinde tanımlanır.

Oyun, her yaşta insanın hayatında önemli yeri olan bir etkinliktir. Yetişkin için, eğlenme, dinlenme, boş zaman etkinliği gibi anlamlar ifade eden oyun, çocuk için, içinde yaşadığı dünyayı, çevresindeki insanları tanıma ve anlama aracıdır. Bu nedenle boş zaman etkinliği değil, çocuğun zamanının büyük bir bölümünü alan, ciddi bir uğraş olarak nitelendirilmektedir.
Oyun, çocuğun gelişmesi ve kişilik kazanması için sevgiden sonra gelen ikinci önemli duygusal doyumdur.

Sevgiden yoksun bir çocukluk gibi, oyunsuz bir çocukluk da düşünülemez.
Sigmund Freud ruh sağlığını “sevmek ve çalışmak” olarak tanımlaması çocuğa uygulanırsa,
Çocuk Ruh Sağlığı “SEVİLMEK VE OYNAMAK” tır.

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Alt 10 Şubat 2016, 02:51   #2
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE OYUN




ÇOCUĞUNUZLA İLETİŞİM - İLİŞKİ

- Saygı görmeyen bir çocuktan saygı, sevgi görmeyen bir çocuktan da sevgi beklemeyin.
- Hemen hiçbir şey, göründüğü kadar önemli değildir; kızmadan önce bir kere daha düşünün.
- Dövmek mi?.. Asla yapmayın!..
- Bir çocuğu yemek için asla zorlamayın, açlık bu işi sizden daha iyi yapar.
- Kurallarınız varsa, nedenleriniz de olmalı; bu nedenleri bilmek çocuğunuzun hakkıdır.
- Çocuğunuzun arkadaşlarını kendi arkadaşlarınız gibi sıcak karşılayın.
- Merakı, girişimciliği ve birey olma içgüdüsünü engellemeyin. Merak bilginin, girişimcilik
canlılığın, bireysellik ise bilgeliğin kaynağıdır.
- Çocuğunuzun dişlerini fırçalamasını istiyorsanız siz de dişlerinizi fırçalayın.
- Çocuğunuza verdiğiniz sözü mutlak yerine getirin.
- Bir çocuğun yaşamındaki tüm riskleri kaldırırsanız, o çocuğun yaşamındaki tüm canlılığı da
kaldırmış olursunuz.
- Onlara bir soru sorduğunuzda cevabını mutlaka bekleyin.
- Çocuğunuzun anlattıklarıyla alay etmeyin.
- Çocuklarınızı başkalarının yanında küçük düşürmeyin.
- Sınırsız sevgiyi, sınırsız ihtimamla karıştırmayın. Kimi zaman çocukları yalnız bırakmak,
daha olumlu sonuçlar doğurur.
- Çocuğunuzla konuşun. Çevresinde olanları ona açıklayın. Onun söylediklerine kulak verin. - Onun düşüncelerinin, sizin için ve hatta herkes için önemli olduğunu ona hissettirin.

Bu bölüm Buck Dilton ve Melisa Gray’in yazdıkları ve Türkiye’de İnkılap Kitabevi tarafından yayınlanan “Anne Babaların Küçük El Kitabı” adlı kitaptan alınmıştır.

 
Alıntı ile Cevapla

Cevapla

Etiketler
okul öncesi oyun


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
OKUL ÖNCESİ ÇOCUK GELİŞİMİNDE OYUNUN ÖNEMİ VE OYUNCAK SEÇİMİ Ecrin Okul Öncesi Oyunlar 11 10 Şubat 2016 02:42
OKUL ÖNCESİ BİLMECE ÖRNEKLERİ Ecrin Okul Öncesi Bilmeceler 0 19 Kasım 2015 19:33
Okul öncesi Dönemde Yaratıcılığın Geliştirilmesi xena Aile Evlilik ve Çocuklar 0 19 Eylül 2014 21:39
OKUL ÖNCESİ 1.2.3.4. Sınıflar 2002-2010 Çıkmış Sorular yoSun AÖF 0 25 Nisan 2011 13:39
Okul öncesi dönemde tırnak yeme AngeLus Sağlık Köşesi 0 24 Ekim 2009 11:06