IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 26 Ekim 2020, 15:39   #1
Çevrimiçi
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Eğitim Felsefesinde Eğitimin Entelektüel Amaçları Nedir? Ne Değildir?





Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Eğitim Felsefesinde Eğitimin Entelektüel Amaçları Nedir? Ne Değildir?


Eğitim felsefesinde entelektüel becerileri artırılmış bireyin soyutlama yapması, analitik düşünmesi, karşılaştığı problemleri fiziksel olarak değil, bilişsel süreçlerini kullanarak çözmesi beklenir.

Eğitim kurumlarının okuma-yazma, hesap yapma, topluma uyum hedeflerinin birçoğu entelektüel amaçlarla ilgilidir. Entelektüel olarak gelişmiş kişilerin; daha kısa sürede daha etkili çözümler üretmesi, kendinden önce yaşamış insanların bilgi ve deneyimlerinden daha fazla faydalanması, bilimsel ve teknolojik düşünmede daha ileri olması beklenmektedir.

Bireyin entelektüel gelişimini anlamak, kolaylaştırmak amacıyla zihinsel ve bilişsel yapı üzerine birçok araştırma yapılmıştır. Bireyin kendi düşünme ve öğrenme süreçlerinin farkında olması, kendi öğrenme sürecini düzenlemesi; kısaca, düşünme süreçleri hakkında düşünmesi eğitimin hedefine dönüşmüştür. Bireyin kendi öğrenme sürecini düzenleyebilmesi, amaç belirlemesi, planlama yaparak motivasyonunu sağlaması, odaklanabilmesi ve hazzı erteleyerek görev başında kalabilmesi önemlidir. Not alma, bilgiyi organize etme, önemli bilgiyi tanımlama, özet çıkarma, kendi öğrenmesini kontrol etme ve hatırlatıcı kullanma, eğitim kurumlarında geliştirilmesi beklenen diğer entelektüel becerilerdir.

Entelektüel amaçlardan diğeri ise zekâya olan bakışın değişmesidir. Durağan, sabit ve doğuştan getirilen zekâ anlayışı yerine, geliştirilebilen, çoğul ve belli bir tarihsel dönem ve kültürel bağlamda anlam bulan zeka anlayışına geçilmiştir. Zekâ gibi entelektüel amaçları doğrudan etkileyen bir kavramdaki anlam değişmesi ile öğrenme sürecinde çabaya daha fazla vurgu yapılmaya başlanmıştır. Bu anlamda, zekânın gelişebilir, değişebilir olduğuna inanan bireylerin daha çok çalışma, çaba sarf etme, risk alarak zorluklarla yüzleşme ve onlara karşı koyma davranışını daha fazla gösterdiği görülmüştür.

İnsanın kendi öğrenmesinden ve zihniyetini değiştirmekten sorumlu olması, baş döndürücü bir girişim olarak görülmektedir. Kendi zihnini tanıyan, en iyi nasıl öğrendiğini bilen bir kişinin kendini değiştirebilme olasılığı yüksektir. Günümüzde, bilgiye ulaşmanın kolaylaşması, öğrenmeyi yaşam boyu süren bir etkinliğe dönüştürmektedir. Kişilerin ömür boyu öğrenme sürecinde bulunabilmesinde anahtar unsur bireyin kendisidir. Bireyin hangi bilgiye ihtiyaç duyduğunu fark etmesi, bilgiye nasıl ulaşacağını belirlemesi, bilgiyi nasıl kullanılacağına ve değerlendirileceğine karar vermesi sürecinde sorumluluk bireydedir.

Eğitimin entelektüel amaçları; bireyin öğrenmeyi öğrenmesi ve kendi öğrenme sorumluluğunu almasını, edebiyat, tarih, fen ve matematik gibi temel disiplinlere özgü düşünmeyi öğrenmesini, okuma, yazma ve hesap yapma gibi temel bilişsel becerileri kazanmasını ve analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme gibi yüksek düzeyli düşünme becerileri elde etmesini kapsar.

[Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...]

__________________

English Preparatory Department
School of Foreign Languages
Assistant English Teacher
Ankara Baskent University
2017-18

“Benim, senden öncem ve senden sonram yok, yalnızca sen varsın...”
C.A - 31.12.2010 - ∞

English Language and Literature
Faculty of Humanities and Letters
Ankara Bilkent University
2010-15
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
felsefe


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Eğitimin Felsefesinde Eğitimin Bireysel Amaçları Nedir? Ne Değildir? Kalemzede Felsefe 0 26 Ekim 2020 15:39
Eğitim Felsefesinde Eğitimin Kurumsal Amaçları Nedir? Ne Değildir? Kalemzede Felsefe 0 26 Ekim 2020 15:23
Eğitim Felsefesinde Eğitimin Toplumsal Amaçları Nedir? Ne Değildir? Kalemzede Felsefe 0 26 Ekim 2020 15:23
Eğitim Felsefesinde Eğitimin Resmi Amaçları Nedir? Ne Değildir? Kalemzede Felsefe 0 26 Ekim 2020 15:23