IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 29 Nisan 2020, 22:36   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Kullanıcıların Aramalarını Doğru Sınıflandırmak




Zeo olarak, her zaman kullanıcıların sorduğu sorulara en iyi cevabı sunmanın ilk önceliğimiz olduğuna inanıyoruz. Bu yüzden bu bölümde ilk olarak, kullanıcıların bir sayfa içerisinde neleri bulmayı amaçlayabileceğini ele aldık. Peki bu kullanıcılar, ilgili aramaları yapıyorken gerçekten amaçlarını yansıtan sorguları kullanıyorlar mı?

Anahtar kelimelerin sınıflandırılması konusunda en çok kabul gören görüşlerden birisi de, tüm anahtar kelimeleri üç farklı grupta toplayabilecek olmamızdır:

bilgiye ulaşmaya yönelik aramalar (informational queries),
ticari bir değer ifade eden yönelimdeki aramalar (transactional queries),
yönelimi önceden belirlenmiş olan aramalar (navigational queries),


Anahtar kelime gruplarını ne kadar iyi anlarsanız, SEO stratejinizi oluştururken önceliklendirmelerinizi de o kadar etkin yapabilirsiniz.

Bilgiye Yönelik Aramalar (Informational Queries):

Herhangi bir konuya ilişkin bilgilendirici içeriğe ulaşmayı hedefleyen aramalardır. Tüm arama motolarını kapsayacak şekilde değerlendirdiğimizde, net bir rakam olmasa da dominant biçimde internetin en çok yapılan ve en çok çeşitlenmiş arama çeşididir. Bu arama çeşidinin bu kadar geniş bir kitlesinin olmasının sebebi, insanların her türlü sorularına internet üzerinde cevap aramaları ve yeni bilgiye ulaşma isteklerinde herhangi bir sınır bulunmamasıdır.

Konuyu daha iyi anlamak ve içselleştirebilmek için, SEO alanında kendini geliştirmek isteyen bir profesyonelin, gün içerisinde yapabileceği bazı aramaları ele alalım:



Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Temel amacın, bilgiye ulaşmak olduğu bu arama tipinde her zaman için büyük fırsatlar vardır. Her ne kadar bu aramaların ilk bakışta satın alma eğilimi yaratmadığı düşünülse de, ihtiyacı doğru analiz edilen bir kullanıcı ile yapılacak iletişim sonucunda da kârlı sonuçlar elde edilebilir.

Örneğin, işe gitmeden önce hava durumu ve yol tarifini soran kullanıcı ise doğrudan Google servisleri aracılığıyla sorusunun cevabını aldığı için herhangi bir siteyi tıklamayı tercih etmeyebilirdi. Bu herhangi bir dönüşüm sağlamayan bilgi odaklı bir arama olarak sınıflandırılabilir.

Elbette satış dönüşümleri sağlayabilecek bilgi yönelimli aramalara da örnekler verebiliriz. Örneğin, "SEO kitabı" aramasını yapan bir kullanıcının listelenen ilgili sonuçlar içerisinden tıkladığı siteden gerçekten memnun kaldığını varsayalım. Eğer söz konusu site SEO anlamında güçlü bir içerik üreterek, potansiyel müşterisinin güvenini kazandıysa, orta ya da uzun vadede bu sitenin sunduğu danışmanlık hizmetinin kullanıcının/müşterinin ilgisini çekeceğinden emin olabiliriz. Öte yandan, link inşası için fikirler arayan bir kullanıcı, bu alanda kapsamlı bir eğitim seti gördüyse satın almak isteyebilir. Veyahut SEO çalışmasındaki eksik noktaları tespit etmek için kontrol listesi arayan bir danışman, bu alanda oldukça başarılı işlere sahip bir başka danışmanın rapor kitlerinden birini satın almayı düşünebilir. Bilgi odaklı aramalar, ticari aramalar kadar yüksek potansiyele sahip olmasa da yüksek arama hacimleri ve çeşitliliğin getirdiği kolay rekabet avantajıyla yüksek bir avantaja dönüştürülebilir.

Hedefe Yönelik Aramalar Navigational Queries):

Arama alışkanlığı, kuşkusuz internet kültürünün en önemli yapı taşlarından birisidir. Geçmiş yıllarda kullandığımız adres çubuğu yerine, arama motoru üzerinden sadece marka adını yazarak dilediğimiz siteye kolaylıkla ulaşabiliyoruz. Basitçe Facebook’a masaüstü cihazlardan ulaşırken kullandığımız yol ve yaptığımız aramaları hedefe yönelik aramalar olarak tanımlayabiliriz.

Hedefe yönelik aramalar her zaman bir web sitesinin ana sayfasına yönelik olmak zorunda değildir. Site/marka adı ile birlikte ilişkili sayfayı da içeren aramalar tam olarak hedefe yönelik aramalar olarak adlandırılır. Bu sayfa üzerinden örnek vermek gerekirse, "Zeo’nun SEO kitabı" araması da doğrudan hedefe yönelik bir arama olarak değerlendirilebilir.

Durumu daha net anlamak adına, yine SEO alanında kendini geliştirmek isteyen bir profesyonel üzerinden verdiğimiz örneği yineleyelim:


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Hedefe yönelik aramaların tamamı, ne istediğini bilen kullanıcılar veya tavsiyeye dayalı yapıldığı için dönüşüm oranı oldukça yüksektir. Ancak bu tür aramaların sonuçları listelenip, efektif sonuçlar almanın mümkün olan tek yolu, maalesef hedefin sizin sitenize yönelmesidir. Yani Zeo’nun, Moz.com’un yazdığı SEO kitabıyla ilgili aramalarda üst sıralarda yer alabilmesi neredeyse imkansızdır. Böyle bir senaryo söz konusu olsa dahi, aramayı yapan kullanıcıların ne istediklerini bilmeleri sebebiyle ilk sıradaki sonucun kendilerine doğrudan hitap etmediğini anlamaları uzun sürmeyecektir. Dolayısıyla buna benzer bir durumda oldukça zayıf bir trafik kazanımı oluşur.

Ancak tanınan markalar için bu tip kelime grubunda çok sayıda trafik elde ediyor olmak, her zaman satış dönüşümü kazanacağımız anlamına gelmez. Yukarıdaki örnekler üzerinden ilerleyebiliriz. Bir paket sipariş/kurye uygulaması olan KapGel’in, kahve siparişi ile ilgili olan bir aramaya (kapgel.com kahve siparişi) yanıt verirken ziyaretçisini ana sayfaya ulaştırması, istediği satış dönüşümünü gerçekleştirmeyebilir. KapGel’i kullanarak, hangi kahve zincirlerinden sipariş verebileceğini öğrenen bir kullanıcı ile standart ana sayfayı ziyaret eden kullanıcının uygulamayı yükleme oranları arasında bir fark olması oldukça normal bir durumdur. Bu senaryoda, şirketin uygulamasını yükleterek sizi kahve siparişi vermeye ikna edecek bir sayfaya ihtiyacı olduğunu görmekteyiz. Her ne kadar kullanıcı, o sayfaya inmek isteyerek bu aramayı yapmış olsa da, bu tip aramalarda hemen çıkma oranlarını minimum seviyede tutmak ve dönüşüm artırmak için iyi bir içerik ve kullanıcı deneyimi çalışması yapmak gerekecektir.

Etkileşime Yönelik Aramalar(Transactional Queries)

Birçok marka için SEO çalışmalarındaki en önemli hedef, transactional yani etkileşime yönelik aramalardır. İsmin getirdiği çağrışım itibariyle bu aramanın sonucunun mutlaka bir satın alma olduğunu düşünmemelisiniz. Birçok şirket için en önemli etkileşim hedefi online satın alma olsa da, bir toplu konut projesinin satışı için en önemli dönüşüm, satın alma öncesinde detayları öğrenmek isteyen bir müşteri adayının doldurduğu form da olabilir.

Bir sorgunun etkileşime yönelik olması için her zaman finansal bir sonuca da yakın olması gerekmez, örneğin dünyanın en büyük soru-cevap merkezi olan Quora gibi hiçbir gelir modeli olmamasına rağmen tüm hedeflerini katılımcı aktif üyeleri artırmaya odaklamış olabilir. Buradaki etkileşimden kasıt, tamamen işletmenin hedeflerine ve ulaşmaya çalıştığı sonuçlara yönelik olan aksiyonlardır. Bu durumu daha net değerlendirmek için, bir SEO danışmanı adayının gün içinde yaptığı tüm örnek etkileşim aramalarına göz atalım:


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


tkileşime yönelik, yani ticari olarak işletmeye fayda potansiyeli oldukça yüksek olan aramalar birçok vakada bilgi odaklı aramalarla karıştırılabilir. İçerik pazarlamasının günümüzde ulaştığı noktayı gördüğümüzde, bilgi arayışında olan kullanıcıların satın alma hunisinin en önemli besleyicilerinden biri olduğu tartışılmaz bir gerçektir. Ancak yeni sayfalar üretemeden, varolan sayfalarınıza trafik sağlayarak hızlı dönüşümler edinmek istiyorsanız, oldukça rekabetli olan kelime gruplarına odaklanmalısınız. Aynı zamanda dünya ortalamasına göre, Adwords’te satın alabileceğiniz en pahalı kelime grupları etkileşime yönelik olan kelime gruplarıdır. Bu grupların dönüşüme yatkınlığı için bir örnek vermek gerekirse, yatmadan hemen önce "visco yatak fiyatları" araması yapan bir kullanıcının yatağından memnun olmadığını ve yeni bir yatak satın almayı düşüdüğünü kolaylıkla anlayabiliriz.

SWOT Analizi: Anahtar Kelime Gruplarının Güçlü ve Zayıf Yönleri

İnternet üzerindeki tüm aramaların, üç farklı kategoriye indirgenebileceğini artık biliyoruz. Bu grupları doğru anlamak ve etkin biçimde içselleştirmek, ilerleyen noktalarda SEO’yu doğru anlayabilmeniz açısından çok faydalı olacaktır. Bir sorguyu görür görmez, hangi amaçla yapıldığını ayırabiliyor olmak, anahtar kelime araştırması süreci içerisinde en önemli yardımcılarınızdan biri olacağı için, öncelikle tüm örneklerimizi bir arada değerlendirelim:


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Yanyana değerlendirildiğinde, birbirine yakın sorguların farklı varyasyonlarındaki ayrımlar daha net görülebilmektedir. Bir sorgunun hangi kategori tipine girdiğini öğrendikten sonra, bu kategorilerin bizler için ne anlama geldiğini doğru anlayabilmemiz gerekir. İş dünyasının yatırım analizi yaparken, en çok tercih ettiği yöntemlerden birisi olan SWOT analizi, bir konuya ait güçlü ve zayıf yönler ile fırsat ve riskleri bir arada sunmaktadır. SEO konusunda da yukarıda bahsettiğimiz kategorilere yönelik benzer bir analiz yapmak mümkündür:


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.


Bu analize göre, henüz küçük bir marka için ağırlıklı olarak bilgi yönelimli aramalar daha mantıklı görünürken, etkilişime yönelik aramalar için de bir strateji geliştirilebilir. Ancak büyük bir havayolu şirketi için SEO stratejisi üretiyorsanız, hedef yönelimli yani marka adını da içeren aramalarda da optimizasyon yapmayı değerlendirmek isteyebilirsiniz. Bu konuyla alakalı Google’ın yaklaşımını anahtar kelime araştırması ile ilgili bölümde detaylandıracağız.

ii) Arama Motorlarının Kullanıcı Aramalarını Yorumlama Sistemleri

Bir sonraki bölümde çok daha detaylı biçimde görebileceğiniz üzere, Google aramasının ilk adımı yaptığınız arama sorgusunun anlamlandırılmasına dayanıyor. Özellikle, geçtiğimiz yıllarda yayımlanan Hummingbird algoritmasıyla beraber Google, sorguları algılama ve değerlendirme biçimini baştan sona değiştirdi. 1-3 Mart 2016 tarihlerinde California’da düzenlenen SMX West konferansında, Google’ın arama sıralamasından sorumlu mühendislerinden biri olan Paul Haahr, bu alandaki en bilgilendirici sunumlardan birini yaparak, Google’ın arama ekibinin arama sinyalleri hakkında açıkladığı en detaylı bilgileri sunmuştur.

Siz Google’da bir arama yaptığınızda öncelikle yaptığınız sorgu Query Processing yani sorgu işleme ile Query Understanding yani sorgunun anlamlandırılması adı verilen iki işleme tabii tutuluyor. Sorgu işleme sürecinde öncelikle semantik ilişkili tüm kelimelerin listelenerek bir araya getirilmesi sağlanıyor. Burada doğru ağırlıklandırmaların yapılması için Google’ın semantik ağırlıklandırma motoru kullanılıyor. (detaylı bir diyagram için linki incelemenizi öneririm)

Yani Beyaz Saray ile ilgili bir içerik ürettiğinizde, Google bunu ancak içerik içerisinde geçen Washington ya da ABD Başkanı ifadeleri ile kurduğu semantik ilişki sayesinde anlayabiliyor. Bunun doğal bir sonucu olarak 90’lı yılların SEO tekniklerini kullanarak, sadece Beyaz Saray kelimesini tekrarlayarak 2018 yılında başarı elde etmek artık oldukça zorlaşmıştır.

Öte yandan, bir kullanıcı olarak siz bu aramayı yaptığınızda Google, beyaz renkte bir saray mı yoksa bir özel isim olarak Beyaz Saray’dan mı bahsettiğinizi - bir önceki aramalarınıza ve genel kullanıcı alışkanlığınıza bakarak kolaylıkla anlayabiliyor ve indeksinde arama yaparken tüm kuralları buna göre belirliyor.


Bu forumdaki linkleri ve resimleri görebilmek için en az 25 mesajınız olması gerekir.

__________________

Kullanıcı imzalarındaki bağlantı ve resimleri görebilmek için en az 20 mesaja sahip olmanız gerekir ya da üye girişi yapmanız gerekir.
 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları sohbet odaları Benimmekan Mobil Sohbet
Cevapla

Etiketler
sınıflama


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Kullanıcıların İhtiyaçlarını Doğru Yorumlamak Amaçlarını Anlamak MorfiN Google Seo 0 29 Nisan 2020 22:34
Facebook Messenger aramalarını dinlediğini kabul etti ZaLim Facebook Haberleri 0 15 Ağustos 2019 01:25
Google şarkı aramalarını kolaylaştırdı CtrL Google 0 25 Ocak 2014 17:52