IRCForumları - IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  sohbet

 Kayıt ol  Topluluk
Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 29 Haziran 2012, 02:49   #1
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Konu: Lojistik




DAĞITIM

Freight forwarder’ın uluslar arası lojistik hizmetleri ihracat ve ithalat operasyonları taşıma ve depolama faaliyetleri ile sınırlı değildir. Freight forwarder lojistik hizmet anlaşmasını, müşterileri olan ihracatçı ve ithalatçının ana depolarına, tali depolarına veya nihai alıcılarına kadar teslim edilebilecek şekilde geliştirilebilir. Bu aşamada faaliyet gösterilen ülke içinde dağıtım yani yurtiçi dağıtım operasyonları da gündeme gelmektedir.

Freight Forwarder’ın Dağıtım Faaliyetlerinin Kapsamı

Freight forwarder’ın dağıtım faaliyetleri iki başlık altında toplanabilir. Bunlar;
- İthal edilen ürünlerin yurt içinde dağıtımı
- İhraç edilen ürünlerin ihraç ülkesindeki dağıtımıdır.

Yurt dışından ülkeye giriş gerçekleştirilen ürünlerin, o ülke sınırları içersinde karşılaşacağı her türlü lojistik hareketten (gümrükleme, depolama, elleçleme vs.) sorumlu olan freight forwarder’lar, müşterilerinin ve nihai kullanıcıların talebine bağlı olarak da ürünlerin dağıtımını da gerçekleştirebilirler.

Ayrıca Freight forwarder’lar yurt dışına ihraç edilen ürünlerin, ihraç ülkesindeki dağıtımlarını da gerçekleştirebilirler. Her iki faaliyette de Freight forwarder’lar dağıtımı ya kendileri ya da görevlendirecekleri acenteler aracılığıyla yaparlar.

Ürünlerin müşterilere ve nihai tüketicilere ulaştırılması anlamına gelen Dağıtım Lojistiği, müşterilere (son kullanıcılara); doğru eşyaların, doğru miktarlarda,çoğu zamanda, doğru yerde, istenilen kalite ve uygun maliyetle teslimini amaçlamaktadır. Dağıtım işlevinin temelini oluşturan eşyaların teslimatı çeşitli şeklerde olmaktadır.

Dağıtım;

- Üretim sürecinin hemen ardından,
- Üretim yeri veya tüketim noktası yakınındaki dağıtım merkezinden,
- Lojistik hizmet sağlayıcılar tarafından işletilen dağıtım depolarından gerçekleştirilmektedir.

Freight forwarder ve Dağıtım Kanal Alternatifleri

Üretim sürecini tamamlamış ürün ve eşyalar, işletmeden veya fabrikadan nihai tüketici ya da örgütsel alıcılara çeşitli şekillerde ulaşılabilmektedir. Ürünler işletmeden alıcılara doğrudan ulaşılabileceği gibi toptancı, perakendeci olarak da adlandırılan aracı unsurlarla, yani dağıtım kanalları aracılığıyla da ulaşabilmektedir. Dağıtım kanalı üyeleri olan aracı unsurlar, tüketim ürünlerinde ve endüstriyel ürünlerde faklılık gösterebilmektedir.

Tüketici ürünlerinde en çok kullanılan dağıtım kanal alternatifleri aşağıdaki gibidir:
1. Üretici- Tüketici
2. Üretici- Perakendeci- Tüketici
3. Üretici - Toptancı- Perakendeci- Tüketici
4. Üretici- Acente-Perakendeci- Tüketici
5. Üretici- Acente- Toptancı- Perakendeci- Tüketici

Endüstriyel ürünlerinde en çok kullanılan dağıtım kanal alternatifleri ise aşağıdaki gibidir:

1. Üretici- Örgütsel Alıcı
2. Üretici- Distribütör- Örgütsel Alıcı
3. Üretici- Acente- Örgütsel Alıcı
4. Üretici- Acente- Distribütör- Örgütsel Alıcı
Böylelikle içinde bulunduğu pazarlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olacaktır.

Freight forwarder ve Yurtiçi Dağıtım

Ulusal (yurtiçi) ve uluslar arası pazarlarda rekabetin giderek şiddetlenmesi işletmeleri daha hızlı, esnek ve az maliyetli hizmet sağlamaya yönlendirmektedir. Bu kapsamda gerek tedarik gerekse dağıtım lojistiğinde lojistik hizmet sağlayıcılara olan talep de giderek artmaktadır.

 
Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
sohbet odaları reklam ver Benimmekan Mobil Sohbet
Alt 29 Haziran 2012, 02:50   #2
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Konu: Lojistik




Özellikle ulusal pazar içinde gerçekleştirilen dağıtım hizmetleri uluslar arası pazarlara göre büyük avantajları da beraberinde getirmektedir. Coğrafi yakınlıklar, faaliyette bulunulan pazarın iyi bilinmesi sınır ve gümrük geçişlerinin olmaması, uluslar arası belgelerin hazırlanması gibi birçok kolaylık bulunmaktadır.

Fakat yerel pazarda dağıtım hizmetlerinin sağlanmasında müşteri istek ve ihtiyaçlarının en ince ayrıntısına kadar bilinmesi gerekmektedir. Ulusal pazarlarda bir kere kaybedilen müşterinin tekrar kazanılması son derece güçtür. Ayrıca işletme imajı ve prestij açısından kötü deneyimlerin olması sektör içinde rakipler tarafından bir fırsat alanı olarak değerlendirilebilmektedir.

Freight Forwarder ve Uluslar arası Dağıtım

Uluslararası pazarlarda dağıtım yapabilmenin kendine özgü zorlukarı vardır. Her şeyden önce uluslar arası bilgi ve deneyim kısa zamanda kazanılamamaktadır. Yerel pazarlardan farklı olarak değişik müşteri ve Pazar profilleri Freight Forwarder işletmesi açısından çeşitli sıkıntılar yaratabilmektedir. Bu sıkıntılar;

• Coğrafi uzaklıkla birlikte eşya, araç izlenebilirliği ve kontrolü,

• Uluslar arası yasal mevzuat uygulamaları,

• Farklı ölçeklerdeki rakiplerden kaynaklanan şiddetli rekabet,

• Uzun dönemli yatırımları finanse edebilecek sermaye gücü,

• Yüksek niteliklerde insan kaynakları ihtiyacı,

• Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yeteneği gibi başlıklar altında toplanabilmektedir.

Freight forwarder uluslar arası dağıtım faaliyetlerini yürütürken karşılaştı problemleri aşabilmesinde çoğunlukla kendisine yardımcı olabilecek pazarı iyi bilen konusunda uzman bir başka işletmeyle çalışmayı tercih eder. Yukarıda sıraladığımız güçlüklerin aşılmasında başka bir freight forwarder işletmesiyle çalışmayı tercih eder.

Yukarıda sıraladığımız güçlüklerin aşılmasında başka bir freight forwarder işletmesiyle çalışmanın sayısız faydası bulunmaktadır. Pazar deneyiminden kaynaklanan tam zamanında teslimatlar, yolunda gitmeyen işler için kısa sürede müdahale etme, işletme imaj ve prestijine olumlu etki, maliyetlerde düşüklük ve müşteri memnuniyeti ilk sırlarda yer almaktadır.


Freight Forwarder’ın Lojistik Sürecindeki Riskler

Sigorta, oluşması muhtemel ve parayla ölçülebilen risklerin bir ücret (prim) karşılığında, bu işi üstlenen şirket tarafından tazmin edilmesidir. Freight forwarder nakledilen ticari eşyanın (emtianın), taşıma sırasında karışılabileceği zarar, hasar ve risklere karşı istenilen teminatlarla sigortalama faaliyetlerini sigorta ettiren olarak gerçekleştirmektedir. Freight forwarder’ın faaliyetleri sırasında karşılaşılabileceği rizikoları (riskleri) iki ana gruba ayırabiliriz. Bunlar;

• Sevkiyat sırasında oluşabilecek rizikolar
• Freight forwarder deposunda ortaya çıkabilecek rizikolardır.

Freight Forwarder’ın Sigorta Sürecindeki Rolü

Freight forwarder’ın sigorta sürecindeki temel rolü, iki başlık altında toplanabilir. Bunlar;

- Freight forwarder adına hareket eden çalışanların sebep olduğu rizikoları teminat altına alan sorumluluk sigortaları
- Hizmet sağlayıcı olarak Freight forwarder’ın sigorta faaliyetleridir.

• Sorumluluk sigortaları:

 
Alıntı ile Cevapla

Alt 29 Haziran 2012, 02:50   #3
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Konu: Lojistik




Çalışanların sebep olduğu yükleme hataları, yanlış yere teslim ve yükleme veya hatalı etiketleme gibi kusurların ortaya çıkarıldığı riskler “sorumluluk sigortaları” ile teminat altına alınır.

• Nakliye (emtia) sigortaları:

Emtia sigortası; mal ve eşya gruplarını bir yerden bir yere kara, hava ve deniz vasıtaları ile nakledilmesi sırasında meydana gelebilecek risklere karşı sigortalanmasıdır.

Sigorta prensiplerinde risk, yüklemenin yapılmasıyla birlikte sorumluluğun gönderene geçmesinden dolayı ortaya çıkmaktadır. Yükleme tarihinden sonra yapılan sigortalar da, oluşabilecek hasarlar sigorta tarihinden sonrakileri kapsamış olacaktır. Bu nedenle müracaatlarında ise suiistimallerle karşılaşmamak için teminat verebilmektedir.
Nakliyat emtia sigortaları sefer başına riskin teminat altına alınmasıdır. Bu amaçla sefer başına yapılan taşımalarda gönderenden ne kadar çok detay alınabilirse freight forwarder oluşabilecek risk için uygun teminat ve fiyat koşullarını oluşturabilir. Dolayısıyla sefer başına yapılan çalışmalarda riskin belirlenmesi için “nakliye emtia sefer bilgi formunun” doldurulması gerekmektedir.

Tedarik Zinciri Yönetimi

Lojistik kapsadığı başlıca faaliyet alanları ise; pazarlama ve pazarlama stratejisi, Pazar stratejisi ve ürün tasarımı, üretim planlama, malzeme yönetimi, envanter yönetimi, depolama ve malzeme elleçlenmesi, dağıtım, depo ve antrepo yönetimi, taşımacılık, gümrükleme ve sigorta hizmetleri, satın alma, müşteri hizmetleri ve teknik destek gibi alanlardır.

Tek bir firma, hammadde kaynağından nihai tüketiciye kadar olan kanallardaki tüm ürün akışını, genlikle, kontrol edemez. Pratik amaçlar için iş lojistiği (tedarik zinciri) tek bir firma için daha dar bir sahaya sahiptir.

 
Alıntı ile Cevapla

Alt 29 Haziran 2012, 02:50   #4
Çevrimdışı
Kullanıcıların profil bilgileri misafirlere kapatılmıştır.
IF Ticaret Sayısı: (0)
IF Ticaret Yüzdesi:(%)
Cevap: Konu: Lojistik




Maksimal yönetsel kontrolün, genellikle, mevcut fiziki arz ve fiziki dağıtım kanalları üzerinde olacağı beklenebilir. Fiziki tedarik, bir firmanın mevcut malzeme kaynakları ve üretim noktaları arasındaki hareketlerde yer ve zaman içindeki sürekliliğinde meydana gelen kesintilerdir. Benzer biçimde, fiziki dağıtım kanalları bir firmanın üretim noktaları ve müşterileri arasındaki hareketlerde zaman ve yer içindeki sürekliliğindeki kesintilerdir.

Her iki kanaldaki faaliyetlerdeki benzerliklere bağlı olarak, fiziki tedarik (çoğu kez malzeme yönetimi olarak adlandırılır) ve fiziki dağıtım iş lojistiğine entegre olan faaliyetleri içerirler. İş lojistiği yönetimi ( Business Logistics Managment) yaygın bir biçimde tedarik zinciri yönetimi olarak adlandırılır.

Lojistiğin, ürünlerin üretildikleri noktadan tüketiciye kadar olan hareketinin yönetimi olduğu düşünülmesine rağmen, birçok ürünün ömrü o ürünün tüketiciye ulaşmasıyla sona ermez. Kullanılmaz hale gelen ürünlerle ilgili olarak firma için aynı zamanda tersine bir lojistik kanalının da yönetilmesi gerekir. Lojistik bakış açısından, modası geçmiş, hasarlı veya fonksiyonunu yitirmiş ürünler, onarılmak veya elden çıkarılmak için kaynak noktalarına geri dönerler.

Yaşamakta olduğumuz globalleşme sürecinde, hızla gelişen ulusal ve uluslar arası ticari faaliyetlerdeki gerçek rekabetin, artık ürünler arasında değil tedarik zincirleri arasında yaşandığı görülmektedir. Tedarik zincirini iyi yöneten şirketler diğerlerine karşın avantajlı duruma geçmektedirler.

Karmaşık bilgi teknolojileri, iş süreçlerinin yeni yapılanmalara gereksinimi ve bunların ortaya çıkardığı alternatif çözümler şirketlere yeni sorunlar getirmektedirler. Süratli bir değişim gösteren yerel, ulusal ve uluslar arası pazarlarda, zaman ve maliyet açısından çok pahalıya mal olacak projelere girişmeden, nelerin öncelikli olarak yapılmasının belirlenmesi önem kazanmaktadır.

Tedarik zincirleri arasındaki rekabette en önemli faktör, şüphesiz ki, zaman faktörüdür ve işlerin mümkün olan en kısa sürede bitirilmesi arzu edilmektedir. Bu durumda tedarik zincirin titizlikle gözden geçirilmesi gerekmektedir.

 
Alıntı ile Cevapla

Cevapla

Etiketler
konu, lojistik


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
PKK 'ya Lojistik Darbe!!. LeyLa Haber Arşivi 0 03 Ekim 2011 17:34
Krizde ilk halka arz Ran Lojistik'ten FLu Haber Arşivi 0 23 Ekim 2009 03:59
Lojistik firması Logwin, Türkiye pazarında Cemalizim Haber Arşivi 0 10 Nisan 2009 18:07