IRC ve mIRC Kullanıcılarının Buluşma Noktası
  Mobil Sohbet, Sohbet ve Sohbet Odaları




Yeni Konu aç Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 28 Kasım 2014, 12:02   #1
Çevrimdışı
Örnek Olay Yöntemi (Öğretim Yöntemleri - Eğitim Bilimleri)


-- Sponsor Baglantı --


ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ NEDİR?

Örnek olay yöntemi, gerçek hayatta karşılaşılan problemlerin sınıf ortamında çözülmesi yoluyla öğrenmenin sağlanmasıdır. Bu yöntem öğrencilere bir konuyu ya dabir beceriyi kazandırmak ve o konuda uygulama yaptırmak amacıyla kullanılır.Günlük hayatta karşılaşılan gerçek bir problemin çözümüiçin de kullanılabilir.

TEMEL ALDIĞI KURAMLAR

Öğrenci etkinliğine dayalı güdeleyici biröğretme yaklaşımı olan, öğrencininöğrenme sürecine etkin olarak katıldığı,buluş yoluyla öğrenme yaklaşımını temelalır.Kavrama düzeyinde ki davranışlarınkazandırılmasında kullanılır.

AMACI

Bu tekniğin amacı toplumdaki farklı görüşlere, farklı değerlere sahip insanların birbirleriyle konuşarak farklılıklardan kaynaklanan problemleri çözmede kullanabilecekleri becerileri kazandırmaktır.

ÖRNEK OLAY YÖNTEMİNDEN YARARLANIRKEN DİKKAT EDİLECEKLER


Örnek olay öğretmen tarafından sınıfa getirilebileceği gibi, katılımcıların çevrelerinde yaptıkları gözlemler sonucunda da düzenlenebilir.
Örnek olay sözel,resim,film gibi tekniklerle sınıfa getirilebilir.
Bu yöntemin kullanılabileceği uygun bir problem durumu belirlenmelidir.Olay sınıf önünde dramatizede edilebilir.
Örnek olaydaki temel problem ve ayrıntılar iyi tespit edilmiş olmalıdır.
Tartışmalardan çıkarılacak ilke ve sonuçlar ile üzerinde görüş birliği sağlanan öneriler yazı tahtasına yazılmalıdır.
Olayların incelenmesinden çıkartılan ilke ve sonuçlardan benzer olaylarda nasıl yararlanılabileceği tartışılarak açıklığa kavuşturulmalıdır.
Örnek olayla ilgili öğrencilere ön bilgiler verilmeli.
Problemin ve örnek durumun sınıf içerisinde uygulanması esnasında görev alacak öğrenciler ve bunların görevleri çok iyi bir şekilde planlanmalı ve hazırlanmalı.
Her konu alanı ve içerikteki olay, uygulama ve problemler örnek olay biçiminde sınıfa getirilebilir.

YARARLARI

Burada problem çözme tekniklerini, işbirliği içinde öğrenme, rol oynama gibi teknikleri de rahatlıkla kullanıp uygulama fırsatı bulunur
Öğrenciler ders kitabı dışındaki içerik ve materyallerden de yararlanma imkanı bulmuş olur.
Öğrenci merkezli bir yöntemdir.
Bağımsız düşünme, orijinal fikir üretme ve bunu ortaya koyma ve tartışma özellikleri gelişir.
Soyut düşünceler burada pratiğe, uygulamaya dönüştürülür.
Hemen hemen her alanda rahatlıkla uygulanabilecek ve verimli öğretim sonuçları alınabilecek bir metottur.
Örnek olay yöntemi izlendiğindekatılımcıların çevrelerinde süre gelenolaylara duyarlılığı gelişebilir.Bir problemi çözmeyi, analiz edip sonuca ulaşmayı öğrenirler.
Öğrenciler belli bir sorunla ilgilendikleri için ilgi, güdü ve dikkatleri genellikle yüksektir.
Gruplarla da uygulanabileceği için birlikte çalışma imkanı sağlar.
Bildiklerini ya da kavradıklarını gerçek bir duruma uygulama şansına sahip olurlar.

SAKINCALI YÖNLERİ

İncelenmesi düşünülen olaya tam olarak uyan bir örnek olay yazmak çok güç olabilir
Örnek Olay Yönteminin sınırlılıklarının ,yöntemin çok iyi planlanması gerekir. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur. Uzun zaman alır. Öğretmenin grup liderliği yapamayacağı durumlarda olayın ayrıntısını bilen bir lidere ihtiyaç duyulur.
Öğrencilerin bazıları bu tür etkinliklere katılmak istemeyebilirÖğrenciler yeterli düzeyde bilgi, beceri ve ön bilgilere sahip değilse yöntemin öğrenme-öğretme hedeflerini gerçekleştirmesi mümkün değildir.
Yöntemin uygulanması esnasında bazı öğreciler çekingen durabilir.
Sınıfı kontrol etmede, tartışmaları yönetmede ve değerlendirmede zorlukla karşılaşılabilir.

Eğer örnek olay öğretmen tarafından hazırlanacak ya da yazılacaksa şu noktalara dikkat edilmeli:
Örnek olay gerçek mi?
Örnek olay anlamlı mı?
Örnek olay orijinal mi?
Örnek olay kendi içerisinde mantıklı ve bütünlük taşıyor mu?
Örnek olay öğrenme ilkelerine göre düzenlenmiş mi ?

Bununla birlikte örnek durumun dersin hedef- davranışları ve konularla ilişkili olması önemlidir. Örnek olayın incelemesi başlıca altı aşamada gerçekleştirilir.

1) Dersin hedef ve davranışlarına uygun bir konu seçilir.
2) Bilinçli ve etkili çalışmalarını sağlamak için yönteme ısındırma etkinlikleri eklenebilir.
3) Örnek olay ya anlatılır .Ya darol alan öğrencilerin rolleri açık bir şekilde hazırlanır.
4) Konu ile ilgili tartışmalarını sağlayacak ipuçları ve sorular hazırlanır.
5) Örnek olay ve konular hakkında öğrencilerin görüşlerine yer verilir.
6) Son olarak öğrencilerle birlikte bir sonuca ulaşılarak örnek olay analız edilmiş olur.






ÖRNEK ETKİNLİK:


Emre, okuldan eve gelince öyle çok acıkmıştı ki gelir gelmez ellerini bile yıkamadan hemen sofraya oturdu. Ancak annesi ellerini yıkaması konusunda onu uyardı: Ellerimizde sen görmesen bile pek çok mikrop bulunur. Onlardan kurtulmanın en iyi yolu su ve sabunla ellerimizi iyice yıkamaktır. Ama Emre çoktan yemeğini yarılamıştı bile. Yemekten sonra, anne ve babasına iyi geceler dileyerek, odasına geçti. Yatağına uzandı ve annesinin yemek masasında bahsettiği mikropların neye benzediklerini düşünürken uykuya dalmış.
Emre rüyasında ne bitki ne de hayvana benzeyen garip bir yaratık görür. Bu yaratığın adı“mikrop”tur. Yaratığı karşısında görünce çok korkmuş. O sırada çok derinden bir ses duyar; Emre, Emre, uyan oğlum, haydi kahvaltı hazır…Bir oh çekerek uyanır Emre. Hemen akşamdan yıkamayı ihmal ettiği ellerini sabunla iyice ovalayarak yıkar, bir yandan da mikropların sabun köpüklerine karışıp ellerinden akıp gittiğini düşünür. Ellerinde ki mikroplar gitmiştir ama ellerini ne kadar yıkasa da çoktan mikroplar onu hasta etmiştir.
1. Emre’nin okuldan gelince ne yapması gerekirdi?
2.Annesi Emre’yi ne için uyardı?
3.Emre yemekten sonra ellerini yıkamalı mıydı?
4.Emre’nin hastalanmasına neler neden oldu? 5. Mikroplardan korunmak için neler yapabilirdi?
6.Hastalanmamıza neden olan mikroplar hangi ortamlarda çoğalır?
7.Sizce Emre yatmadan önce başka neler yapabilirdi?
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ NEDİR?

Örnek olay yöntemi, gerçek hayatta karşılaşılan problemlerin sınıf ortamında çözülmesi yoluyla öğrenmenin sağlanmasıdır. Bu yöntem öğrencilere bir konuyu ya dabir beceriyi kazandırmak ve o konuda uygulama yaptırmak amacıyla kullanılır.Günlük hayatta karşılaşılan gerçek bir problemin çözümüiçin de kullanılabilir.

TEMEL ALDIĞI KURAMLAR

Öğrenci etkinliğine dayalı güdeleyici biröğretme yaklaşımı olan, öğrencininöğrenme sürecine etkin olarak katıldığı,buluş yoluyla öğrenme yaklaşımını temelalır.Kavrama düzeyinde ki davranışlarınkazandırılmasında kullanılır.

AMACI

Bu tekniğin amacı toplumdaki farklı görüşlere, farklı değerlere sahip insanların birbirleriyle konuşarak farklılıklardan kaynaklanan problemleri çözmede kullanabilecekleri becerileri kazandırmaktır.

ÖRNEK OLAY YÖNTEMİNDEN YARARLANIRKEN DİKKAT EDİLECEKLER


Örnek olay öğretmen tarafından sınıfa getirilebileceği gibi, katılımcıların çevrelerinde yaptıkları gözlemler sonucunda da düzenlenebilir.
Örnek olay sözel,resim,film gibi tekniklerle sınıfa getirilebilir.
Bu yöntemin kullanılabileceği uygun bir problem durumu belirlenmelidir.Olay sınıf önünde dramatizede edilebilir.
Örnek olaydaki temel problem ve ayrıntılar iyi tespit edilmiş olmalıdır.
Tartışmalardan çıkarılacak ilke ve sonuçlar ile üzerinde görüş birliği sağlanan öneriler yazı tahtasına yazılmalıdır.
Olayların incelenmesinden çıkartılan ilke ve sonuçlardan benzer olaylarda nasıl yararlanılabileceği tartışılarak açıklığa kavuşturulmalıdır.
Örnek olayla ilgili öğrencilere ön bilgiler verilmeli.
Problemin ve örnek durumun sınıf içerisinde uygulanması esnasında görev alacak öğrenciler ve bunların görevleri çok iyi bir şekilde planlanmalı ve hazırlanmalı.
Her konu alanı ve içerikteki olay, uygulama ve problemler örnek olay biçiminde sınıfa getirilebilir.

YARARLARI

Burada problem çözme tekniklerini, işbirliği içinde öğrenme, rol oynama gibi teknikleri de rahatlıkla kullanıp uygulama fırsatı bulunur
Öğrenciler ders kitabı dışındaki içerik ve materyallerden de yararlanma imkanı bulmuş olur.
Öğrenci merkezli bir yöntemdir.
Bağımsız düşünme, orijinal fikir üretme ve bunu ortaya koyma ve tartışma özellikleri gelişir.
Soyut düşünceler burada pratiğe, uygulamaya dönüştürülür.
Hemen hemen her alanda rahatlıkla uygulanabilecek ve verimli öğretim sonuçları alınabilecek bir metottur.
Örnek olay yöntemi izlendiğindekatılımcıların çevrelerinde süre gelenolaylara duyarlılığı gelişebilir.Bir problemi çözmeyi, analiz edip sonuca ulaşmayı öğrenirler.
Öğrenciler belli bir sorunla ilgilendikleri için ilgi, güdü ve dikkatleri genellikle yüksektir.
Gruplarla da uygulanabileceği için birlikte çalışma imkanı sağlar.
Bildiklerini ya da kavradıklarını gerçek bir duruma uygulama şansına sahip olurlar.

SAKINCALI YÖNLERİ

İncelenmesi düşünülen olaya tam olarak uyan bir örnek olay yazmak çok güç olabilir
Örnek Olay Yönteminin sınırlılıklarının ,yöntemin çok iyi planlanması gerekir. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur. Uzun zaman alır. Öğretmenin grup liderliği yapamayacağı durumlarda olayın ayrıntısını bilen bir lidere ihtiyaç duyulur.
Öğrencilerin bazıları bu tür etkinliklere katılmak istemeyebilirÖğrenciler yeterli düzeyde bilgi, beceri ve ön bilgilere sahip değilse yöntemin öğrenme-öğretme hedeflerini gerçekleştirmesi mümkün değildir.
Yöntemin uygulanması esnasında bazı öğreciler çekingen durabilir.
Sınıfı kontrol etmede, tartışmaları yönetmede ve değerlendirmede zorlukla karşılaşılabilir.

Eğer örnek olay öğretmen tarafından hazırlanacak ya da yazılacaksa şu noktalara dikkat edilmeli:
Örnek olay gerçek mi?
Örnek olay anlamlı mı?
Örnek olay orijinal mi?
Örnek olay kendi içerisinde mantıklı ve bütünlük taşıyor mu?
Örnek olay öğrenme ilkelerine göre düzenlenmiş mi ?

Bununla birlikte örnek durumun dersin hedef- davranışları ve konularla ilişkili olması önemlidir. Örnek olayın incelemesi başlıca altı aşamada gerçekleştirilir.

1) Dersin hedef ve davranışlarına uygun bir konu seçilir.
2) Bilinçli ve etkili çalışmalarını sağlamak için yönteme ısındırma etkinlikleri eklenebilir.
3) Örnek olay ya anlatılır .Ya darol alan öğrencilerin rolleri açık bir şekilde hazırlanır.
4) Konu ile ilgili tartışmalarını sağlayacak ipuçları ve sorular hazırlanır.
5) Örnek olay ve konular hakkında öğrencilerin görüşlerine yer verilir.
6) Son olarak öğrencilerle birlikte bir sonuca ulaşılarak örnek olay analız edilmiş olur.






ÖRNEK ETKİNLİK:


Emre, okuldan eve gelince öyle çok acıkmıştı ki gelir gelmez ellerini bile yıkamadan hemen sofraya oturdu. Ancak annesi ellerini yıkaması konusunda onu uyardı: Ellerimizde sen görmesen bile pek çok mikrop bulunur. Onlardan kurtulmanın en iyi yolu su ve sabunla ellerimizi iyice yıkamaktır. Ama Emre çoktan yemeğini yarılamıştı bile. Yemekten sonra, anne ve babasına iyi geceler dileyerek, odasına geçti. Yatağına uzandı ve annesinin yemek masasında bahsettiği mikropların neye benzediklerini düşünürken uykuya dalmış.
Emre rüyasında ne bitki ne de hayvana benzeyen garip bir yaratık görür. Bu yaratığın adı“mikrop”tur. Yaratığı karşısında görünce çok korkmuş. O sırada çok derinden bir ses duyar; Emre, Emre, uyan oğlum, haydi kahvaltı hazır…Bir oh çekerek uyanır Emre. Hemen akşamdan yıkamayı ihmal ettiği ellerini sabunla iyice ovalayarak yıkar, bir yandan da mikropların sabun köpüklerine karışıp ellerinden akıp gittiğini düşünür. Ellerinde ki mikroplar gitmiştir ama ellerini ne kadar yıkasa da çoktan mikroplar onu hasta etmiştir.
1. Emre’nin okuldan gelince ne yapması gerekirdi?
2.Annesi Emre’yi ne için uyardı?
3.Emre yemekten sonra ellerini yıkamalı mıydı?
4.Emre’nin hastalanmasına neler neden oldu? 5. Mikroplardan korunmak için neler yapabilirdi?
6.Hastalanmamıza neden olan mikroplar hangi ortamlarda çoğalır?
7.Sizce Emre yatmadan önce başka neler yapabilirdi?
  Alıntı ile Cevapla

IRCForumlari.NET Reklamlar
radyo44.com.tr
Cevapla

Etiketler
bilimleri, eğitim, eğitim bilimleri, egitim bilimleri, kpss, kpss 2015, olay, ornek olay, ornek olay yontemi, oyt, yöntemi, yöntemleri, öğretim, öğretim yöntemleri, örnek, örnek olay, örnek olay etkinlik, örnek olay yöntemi, örnek olay örneği, öyt

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Kapalı
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Tartışma Yöntemi Ve Tartışma Türleri (Öğretim Yöntemleri - Eğitim Bilimleri) Elysian KPSS 0 28 Kasım 2014 11:52
Anlatım Yöntemi (Öğretim Yöntemleri - Eğitim Bilimleri) Elysian KPSS 0 28 Kasım 2014 11:29
Öğretim Yöntemleri (Öğretim Yöntem Ve Teknikleri - Eğitim Bilimleri) Elysian KPSS 0 28 Kasım 2014 11:23
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi (Öğretim Stratejileri - Eğitim Bilimleri) Elysian KPSS 0 28 Kasım 2014 11:15
Öğretim İlkeleri (Öğretim Yöntem Ve Teknikleri - Eğitim Bilimleri) Elysian KPSS 0 27 Kasım 2014 19:31